Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Presale zal goed idee zijn. Bij RW is dit immers ook zo terwijl het daar eigenlijk niet nodig is
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Ik heb een Clashfinder gemaakt met mijn verwachtingen voor Pinkpop 2018. Hij klopt vast op veel punten nog niet, zowel qua namen als op welke positie ze innemen. Ik zal het op basis van de sterkste geruchten en jullie tips zo nu en dan aanpassen.

https://clashfinder.com/s/pinkpop18/?edit
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Hij staat nog op private Chileera
1f642.svg

Thnx :)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik heb een Clashfinder gemaakt met mijn verwachtingen voor Pinkpop 2018. Hij klopt vast op veel punten nog niet, zowel qua namen als op welke positie ze innemen. Ik zal het op basis van de sterkste geruchten en jullie tips zo nu en dan aanpassen.

https://clashfinder.com/s/pinkpop18/?edit

Ziet er mooi uit! Al lijken Pink, QOTSA en Taylor Swift op 1 dag me wel heel erg optimistisch.. Verder ziet het er wel realistisch en mooi uit naar mijn mening.
Zou zonde zijn als QOTSA en Epica tegelijk vallen tho
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@Chileera Roxanna Hazes kan ik je niet vergeven :) Fleddy erg cool en Frank zou ik ook graag zien
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
Brian wrote:
Ik heb een Clashfinder gemaakt met mijn verwachtingen voor Pinkpop 2018. Hij klopt vast op veel punten nog niet, zowel qua namen als op welke positie ze innemen. Ik zal het op basis van de sterkste geruchten en jullie tips zo nu en dan aanpassen.

https://clashfinder.com/s/pinkpop18/?edit


Ziet er mooi uit! Al lijken Pink, QOTSA en Taylor Swift op 1 dag me wel heel erg optimistisch.. Verder ziet het er wel realistisch en mooi uit naar mijn mening.
Zou zonde zijn als QOTSA en Epica tegelijk vallen tho

Eén uurtje QOTSA vs 3 uur FF.

(hart krimpt ineen)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Eén uurtje QOTSA vs 3 uur FF.

(hart krimpt ineen)

tja, dat is helaas het systeem met de tijdvakken van Pinkpop. Eigenlijk moeten ze sub-acts ook minstens een half uur extra geven.
Dus mainstage sub een half uur meer en dan afsluiter 3FM-stage en tent een half uur meer.
Dan overdag maar een tijdvak van een uurtje minder, kan Roxeanne thuis blijven...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
mattman wrote:
Eén uurtje QOTSA vs 3 uur FF.

(hart krimpt ineen)


tja, dat is helaas het systeem met de tijdvakken van Pinkpop. Eigenlijk moeten ze sub-acts ook minstens een half uur extra geven.
Dus mainstage sub een half uur meer en dan afsluiter 3FM-stage en tent een half uur meer.
Dan overdag maar een tijdvak van een uurtje minder, kan Roxeanne thuis blijven…

Is idd gebaseerd op het tijdvakken systeem van pinkpop. Ik ben ook bezig met eentje voor werchter. Daar heb ik qotsa in een co headliner constructie en anderhalf uur. Eigenlijk zoals soad dit jaar.

Ik vrees dat roxanne hazes wel een zekerheidje is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
Queens Of The Stoneage komen echt voor niet minder als een headliner plek, en zeker niet voor een uurtje zoals mensen hier al zeiden. Die volgorde van de mainstage laat ook echt te wensen over, dit jaar met Bieber was er net iets meer afwisseling qua genre. Jake Bugg als opener van 3FM is volgens mij wat te laag, kan perfect als afsluiter van de Brightlands stage.
Is Douwe Bob niet populairder dan 3FM opener? Axwell Ingrosso kunnen in principe als 3FM afsluiter.
Volgens mij zou Cage The Elephant wel wat hoger kunnen staan, Brightland stage zo op de Future Islands spot? Moesten The Kills nog steeds touren met de Foo's staan die volgens mij gewoon op de main.
Voor de rest goeie clashfinder met een aantal opvallende namen :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
Waar ik dus ook nog aan zat te denken vandaag was waarom en voor wie Pinkpop zich nu in godsnaam 2 (!) weekends heeft willen verplaatsen. Daarbij is er ook nog steeds dat mega-event in de UK in de plaats van Glastonbury dat ongeveer rond die zelfde tijd zal plaatsvinden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Pinksteren valt op 20/21 mei. Dat is misschien wel erg vroeg en mogelijk zijn dan nog niet alle bands op Tour door Europa. Daarbij is het laatste concert van bv Metallica voor wat betreft hun arenatour op 11 mei in Finland. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze dan even een pauze inlasten voordat ze weer op PP staan. :wink:
Ik zeg niet dat het zo is maar zou het me wel zomaar kunnen indenken.......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
(...)waarom en voor wie Pinkpop zich nu in godsnaam 2 (!) weekends heeft willen verplaatsen. (...)
Met Pinksteren 20/21 mei zijn het 4 weeken verplaatst hé. Het is in 2018 "pop 4 weken na Pinksteren" ipv "met"
Die dagen zijn gewoonweg te vroeg om aan te sluiten bij tourschema's die (waarschijnlijk allang) gepland zijn.

Pinksteren valt op 20/21 mei. Dat is misschien wel erg vroeg en mogelijk zijn dan nog niet alle bands op Tour door Europa. Daarbij is het laatste concert van bv Metallica voor wat betreft hun arenatour op 11 mei in Finland. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze dan even een pauze inlasten voordat ze weer op PP staan.
1f609.svg

Ik zeg niet dat het zo is maar zou het me wel zomaar kunnen indenken…….
dit scenario sluit ik niet uit PJ :mrgreen:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Queens Of The Stoneage komen echt voor niet minder als een headliner plek (..)
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de band die er nog na speelt, waar ze zich ondergeschikt aan durven zetten.
Ik zie ze niet zo als headliner op Pinkpop, volgens mij zijn ze daar net nog niet "stadion-act" genoeg voor... Tenminste dat denk ik.
Daarbij, ondanks dat ik het persoonlijk wel oké vind, verwacht ik niet dat ze de dag kunnen 'dragen' of hoe zeggen we dat altijd...
Het zal denk ik dus niet veel hoger worden als sub-main of afsluiter 3FM-stage, dan is daarmee slechts een uurtje spelen wat er voor opstaat.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
QOTSA zelfde plek als in 2013?
Toen speelden ze vijf kwartier als 3FM afsluiter. Het zal ook afhangen van de beschikbaarheid van andere namen, maar ik zie QOTSA niet als pinkpopheadliner. De afgelopen jaren hebben ze te toch ook geen hits gescoord, die een headlinerspot rechtvaardigen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
QOTSA zelfde plek als in 2013?
Toen speelden ze vijf kwartier als 3FM afsluiter. Het zal ook afhangen van de beschikbaarheid van andere namen, maar ik zie QOTSA niet als pinkpopheadliner. De afgelopen jaren hebben ze te toch ook geen hits gescoord, die een headlinerspot rechtvaardigen?

Mwa, in dit geval maken hits niet echt uit. Metallica heeft ook in geen 25 jaar nog een 'hit' gescoord. En ook Foo Fighters scoorde geen hit met hun vorige album (en ik betwijfel of dat met die nieuwe gaat gebeuren). Om van een Green Day of een Rammstein nog maar te zwijgen. Dit soort rockbands headlinet gewoon door de naam die ze verworven hebben doorheen de jaren.

Ik wil daarmee niet zeggen dat QOTSA groot genoeg is om op zichzelf een dag PP te headlinen (denk ook van niet). Maar als ik die band was, dan zou ik echt geen genoegen meer nemen met een zielig uurtje op een zijpodium...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Verschil zit erin dat de namen die jij noemt wel een aanzienlijke hoeveelheid hits hebben, waardoor ze headliner zijn en blijven. Metallica hoeft niet om de zoveel jaar een hit te hebben om headliner te blijven .
Bekendheid van QOTSA voor het grote publiek is nog steeds "songs for the deaf", waarmee ze niet de headlinerstatus hebben gehaald.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken