Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Lars Ullrich zei ook gisteren weer “see you very fucking soon”. Ik durf ze nu echt wel op te schrijven voor Pinkpop met een dikke zwarte stift.

Mwa, bij elk concert van Metallica waarbij ik ben geweest (een stuk of 20) roepen ze dit. Het zou best kunnen, maar aan die woorden zou ik niet al te veel waarde hechten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
www.musicweek.com/live/read/aeg-to-launch-new-knebworth-festival/069701

The Rolling Stones mogelijk ook weer on tour?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Volgens mij nog niet in lijstjes gezien, maar verwacht Sam Smith volgend jaar ook wel op Pinkpop. Weer terug met nieuwe single (verwacht dat dit nieuwe megahit wordt op 3FM) en heeft nog wat goed te maken. Niet dat ik er persoonlijk op zit te wachten...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
[quote quote=ttp://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2018-nieuws-en-geruchten/page/22/#136564]Volgens mij nog niet in lijstjes gezien, maar verwacht Sam Smith volgend jaar ook wel op Pinkpop. Weer terug met nieuwe single (verwacht dat dit nieuwe megahit wordt op 3FM) en heeft nog wat goed te maken. Niet dat ik er persoonlijk op zit te wachten…[/quote]
Die kan best de 3FM afsluiten denk ik. Past misschien nog beter dan The Script (want die stonden een paar jaar geleden nog sub).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Pom pom, mock (kleine naampjes zijn nog wat moeilijk en hier en daar zijn nog een aantal gaten maar afin..)

Jeremy Loops – Leon Bridges – P!nk – Lady Gaga – Armin Van Buuren & Hardwell
The Strumbellas – Wolf Parade – Royal Blood
Nu Of Nooit Winnaar – Amenra – ////// – Alessia Cara
////// – Boef – Disciples

////// – Nothing But Thieves – Triggerfinger – Stereophonics (?) – Metallica
Echosmith – Zara Larsson – George Ezra – Paramore – The Script
////// – Pvris – The Japanese House – ////// – Jonas Blue
////// – Tash Sultana – Khalid – //////

////// – ////// – Rise Against – Weezer – Foo Fighters
////// – Bear’s Den – HAIM – Oscar & The Wolf – Lana Del Rey
////// – ////// – Portugal. The Man – Milky Chance – //////
Parcels – Anna Of The North – Kelela – Lil Kleine

* bij Stereophonics een ?-teken gezet omdat ik niet echt weet hoe populair die in NL zijn en of die zouden kunnen subben, zelfde geldt eigenlijk ook een beetje voor Weezer..

aardig hoor ;)
Ik denk alleen dat Stereophonics niet hoger staat dan heel vroeg op main of ergens 3FM-stage.
Nothing But Thieves en Paramore denk ik dat ook wel laat op 3FM-stage kunnen, met top-down programmeren zouden ze imo daar perfect kunnen.
Heel leuke band verder, Weezer zou ik eigenlijk ook eigenlijk.
Maar dan denk ik eerder dat Oscar er uit zal, Lana Del Rey een tijdvak eerder, dan Weezer als aflsuiter 3FM-stage en Royal Blood voor Foo's, tenminste dat zal ik logisch vinden dan hé...
Ook denk ik dat Pink en Lady Gaga nooit op 1 dag kunnen passen.
Ook The Script zal wel mainstage staan denk ik, als die er staan staan die wel sub hoor.
Zal Bear's Den, George Ezra zo snel terug komen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
Ja, ik kon Stereophonics hun populariteit niet zo goed inschatten. In België zijn ze volgens mij ook al even niet meer wat ze geweest zijn. Ik denk niet dat Lana Del Rey op dit moment nog lager dan dit gaat, sub of 3FM afsluiter zie ik haar wel doen maar lager zie ik haar gewoon niet accepteren. Bij Weezer had ik enerzijds Lïve in gedachten en anderzijds dat tesamen met Foo's touren + dat nieuwe album dat binnenkort uitkomt. Oscar & The Wolf begint ook in NL aan te slaan (en met die headliner positie op DTRH) klaar voor een groter festival in NL dacht, zeker met de nieuwe plaat. Maar geen idee hoe populair ze daar nu écht zijn en of ze zo'n plek zouden aanpakken. P!nk voor Lady Gaga is idd een long stretch maarja, eigenlijk zou Sam Smith daar kunnen subben. No idea maar Bear's Den is aan het werken aan hun volgende plaat dacht ik en George Ezra zou ook binnekort met nieuw werk beginnen komen. Achja, het is maar een begin hé allemaal gebaseerd op wat voor bands aan nieuw werk bezig zijn, touren of hoog in de lijstjes van 3FM staan.. Ik maak er later nog wel eentje haha
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Het lijkt erop dat het geen Gaga wordt.

http://nu.nl/muziek/4914251/lady-gaga-neemt-pauze-van-muziekcarriere.html (via @NUnl)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Geruchtjes voor concerten in Italië in de zomer van 2018...
Kort vertaald, komt er op neer dat ze daar Springsteen, Pearl Jam en Bon Jovi verwachten.
Meestal trekt hier wel een tour van via Nederland / België, niet heel erg vervelende namen om voor Pinkpop rekening mee te houden imo...

via krant Il Giorno :
San Siro, ecco le star dell’estate 2018: Springsteen, Pearl Jam, Ligabue e Cremonini
Esordio per il cantautore bolognese, in pole anche i Bon Jovi

Milano, 10 settembre 2017 - Bruce Springsteen, Pearl Jam, Bon Jovi, Ligabue e Cesare Cremonini. Allo stadio di San Siro la prossima sarà un’estate rock. Certo, mancano ancora nove mesi alla prossima stagione musicale al Meazza, ma i promoter delle star italiane e internazionali, da Live Nation a Barley Arts fino a Friends & Partners, si sono già messi in moto per prenotare date nella Scala del calcio (e del rock). Nulla di ufficiale, almeno per ora. Ma fonti bene informate raccontano che i cinque artisti in pole position per il giugno e luglio a San Siro sono quelli sopracitati.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Er zijn wat geruchten dat Springsteen met zijn one man theatertour naar Europa komt. Hij speelt nu geloof ik een maand of 4 in West End New York, Daarin kunnen maximaal 1000 man.
In Nederland zou je dan moeten denken aan theater Carré. De tour zou dan gaan om verschillende concerten in de grotere theaterzalen van Europa bv een dag of 3/4 Amsterdam en dan door naar de volgende. Maar PP zie ik in ieder geval niet snel gebeuren tenzij hij het hele concept gaat omgooien. Voor zover nu bekend in ieder geval geen nieuws dat hij op pad gaat volgend jaar met de band..
Maar nogmaals, niet meer dan wat wilde geruchten...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja maar dit zijn geruchten over San Siro, dat is dus een groot stadion. Als hij daar zou optreden zou Pinkpop natuurlijk kunnen. Maar laat hem maar lekker in het Goffertpark komen ofzo!
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Weet iemand wanneer de eerste namen ongeveer gaan komen voor de komende Europese festivals? En welke festivals zijn vaak als eerste met namen?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Weet iemand wanneer de eerste namen ongeveer gaan komen voor de komende Europese festivals? En welke festivals zijn vaak als eerste met namen?

Meestal begint het in Oktober/November. Naar mijn idee is van de grote festivals hier in de buurt Rock Am Ring meestal een van de eerste, voor 2015 was dit 2 oktober, voor 2016 was het 28 oktober en voor 2017 was het 13 oktober. Voor Rock Werchter zijn ze meestal iets later, eind oktober of begin november. Maar het verschilt allemaal wel per jaar.

Samengevat: Ik zou in oktober de eerste namen verwachten, waarschijnlijk komen de komende weken de eerste echte geruchten wat meer op gang. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
Er zijn al wel wat dingetjes bekend hoor (Wacken, Heartland, maar ook hier in NL Stonehenge). Het zal langzaam beetje bij beetje bij druppelen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het is een beetje afhankelijk van de headliners van dat jaar, Rammstein is bijvoorbeeld altijd redelijk vroeg. Normaal kun je voor Pinkpop de eerste namen in november verwachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Het is een beetje afhankelijk van de headliners van dat jaar, Rammstein is bijvoorbeeld altijd redelijk vroeg. Normaal kun je voor Pinkpop de eerste namen in november verwachten.
Ja, de headliner (of andere acts) zelf speelt ook vaak een rol, als ze een tour er uit gooien.
Ik meen dat festivals als Download, Hurricane, Rock am RIng of NovaRock vaak zelf al vrij vroeg zijn met namen die op Pinkpop ook zouden kunnen passen, maar dat zijn vaak de namen uit het harde segment.
Zo, ook Wacken idd, die zijn extreem vroeg vaak. Ik denk daarom dat er eerder nieuws is van FortaRock dan van Pinkpop.
Voor de geruchten kunnen we ook kijken naar de festivalacts in Amerika, daar komen deze maand vaak nog de eerste aankondigingen.
Bijvoorbeeld Amerikaanse Lollapalooza, ik meen laatste week september daar de line-up wel bekend is.
Meestal trekt een hand vol acts daar nog wel van door naar Europa.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Ziggo Dome gaf aan dat september traditioneel de maand is van veel concert aankondigingen. Waarschijnlijk deze maand dus ook wat kanshebbers en wellicht ook uit te sluiten acts.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
QOTSA week voor Pinkpop naar Deense Northside!!
Het geruchtenseizoen is aan.....
ook btw, The National, Father John Misty, Cigarettes after Sex en Deerhunter.
http://northside.dk/blog-en/1625
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.049
8.687
Met The National en QOTSA heeft Northside toch wel twee knappe headliners in de zak. The National zie ik niet snel op Pinkpop staan, of als headliner op de tweede stage (zoals AF in 2014). Passen gewoon perfect op BKS, ook qua timing.

QOTSA zou echt wel eens een dag kunnen headlinen, met een sterke sub eronder. Zou fantastisch zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
QOTSA week voor Pinkpop naar Deense Northside!!
Het geruchtenseizoen is aan…..
ook btw, The National, Father John Misty, Cigarettes after Sex en Deerhunter.
http://northside.dk/blog-en/1625

Mijn voorgevoel zegt me dat Queens op één dag (als sub op main) zal staan met Foo Fighters als headliner er na.
Ja... ik denk nog steeds dat Foo Fighters met nieuw album komen touren en op Pinkpop komen.

Verder denk ik wel dat Metallica inmiddels genoteerd kan worden, afwachten tot ze groen licht geven denk ik.
Andere onvoorspelbare band, ik denk dat Pearl Jam festivals gaat aandoen na de pauzetijd.

Andere optie's tot headliner kan zomaar, na Coachelle -> Beyonce zijn... Ik zie ook P!nk als mogelijke Pop-headliner.
Verwacht wel dat festivals achter War on Drugs aan zitten, op BKS of DTRH krijgen ze waarschijnlijk een hogere spot op het affiche, waar kiezen ze voor hé.
Met nieuwe album en de cancel van diverse festivals in 2015, zie ik Sam Smith best langs komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.049
8.687
Ik zie ook P!nk als mogelijke Pop-headliner.

Als headiner? Dat denk ik toch echt niet. Pink is verre van headlinermateriaal anno 2018. In het pop segment is die helemaal niet zo relevant meer (wanneer scoorde die nog eens een hit?). Zelfs 7 jaar geleden kwam die niet hoger dan sub (voor Rammstein) op Rock Werchter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken