Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Voor Tool heeft FortaRock ook geen XL nodig. Maar Metallica lijkt me grote kanshebber voor Pinkpop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Denk dat DennisvBr wel eens gelijk kan gana krijgen met Metallica
Tweet van Paul Skinner zojuist: Metallica open air shows in May/June
Overigens tweet hij ook dat Roger Water in dezelfde periode shows in Europa doet

Dan zal Waters wel snel met tournieuws komen denk Ik ivm kaartverkoop. Ik denk namelijk dat hij losse concerten zal geven. Ook in Amerika en naar net bekend is geworden Australie staat hij in arena's.
http://www.news.com.au/entertainment/music/roger-waters-to-tour-australian-to-play-pink-floyd-classics-for-the-last-time-in-arenas/news-story/bd937b20a02f4f9b788e74b80f83625c
Ik denk dus niet dat hij heel snel in Europa op festivals zal staan maar het kan wel natuurlijk...
Wie is Paul Skinner eigenlijk?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Raskolnikov wrote:
Rick wrote:
Denk dat DennisvBr wel eens gelijk kan gana krijgen met Metallica
Tweet van Paul Skinner zojuist: Metallica open air shows in May/June
Overigens tweet hij ook dat Roger Water in dezelfde periode shows in Europa doet


Denk inderdaad dat Pinkpop meest waarschijnlijke optie is.

Al is het wel opvallend dat ook Fortarock op ongeveer hetzelfde moment als dit nieuws komt aangeeft dat de eerste namen spoedig komen. Maar met Metallica erbij zou er wel een Fortarock XL moeten komen. Ik heb daar eigenlijk nog niets over gehoord.


Nee, geen FortaRock XL. Dat heeft de organisatie eerder al aangegeven. Zal niet groter worden dan rondom 25000 bezoekers. Dat was in mei 2017, aan 3voor12 Gelderland.
Daarmee is Metallica bij open air in juni kans op Pinkpop ultiem gestegen.

Oké dat is me ontgaan. Dan wordt het inderdaad geen fortarock voor Metallica en lijkt de optelsom makkelijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Nog geen "see you next year at Pinkpop" van Metallica gister.. ?

Ik ben hard toe aan nieuwe geruchten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Nog geen “see you next year at Pinkpop” van Metallica gister.. ?

Ik ben hard toe aan nieuwe geruchten
gelukkig was James niet te hard in het gat op het podium gekukkeld, anders was dat einde eu-tour geweest...

Maar heb je nog "Metallica naar Pinkpop" geruchten nodig dan ;)

Het is nog even komkommertijd... Maar dat zal niet lang meer duren voor de meeste festivals hoor.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Indiaantje89 wrote:
Nog geen “see you next year at Pinkpop” van Metallica gister.. ?

Ik ben hard toe aan nieuwe geruchten


gelukkig was James niet te hard in het gat op het podium gekukkeld, anders was dat einde eu-tour geweest…

Maar heb je nog “Metallica naar Pinkpop” geruchten nodig dan
1f609.svg


Het is nog even komkommertijd… Maar dat zal niet lang meer duren voor de meeste festivals hoor.
Gewoon "iets' nodig. Krijg zo afkick verschijnselen.

Vind het geruchten seizoen altijd enorm leuk om te volgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
DennisvdBr wrote:
Indiaantje89 wrote:
(..)
Ik ben hard toe aan nieuwe geruchten
(...)

(...)
Het is nog even komkommertijd… Maar dat zal niet lang meer duren voor de meeste festivals hoor.
(...)

Gewoon “iets’ nodig. Krijg zo afkick verschijnselen.

Vind het geruchten seizoen altijd enorm leuk om te volgen.

Misschien wagen we er nog wel een leuk Pinkpop gerelateerd berichtje aan bij Festileaks deze week?
Wie weet ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Misschien wagen we er nog wel een leuk Pinkpop gerelateerd berichtje aan bij Festileaks deze week?
Wie weet

Zoo Dennis, er is al weer wat inside information?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik ben hard toe aan nieuwe geruchten
misschien dat hierbij nog namen zijn die naar Europa komen volgend jaar.
Journalist van Braziliaanse krant Destak heeft een lijstje van acts welke hij op Lollapalooza Brazilië "verwacht".
Onder meer: Pearl Jam, Lana Del Rey, David Byrne (van Talking Heads), Chance The Rapper, Foster The People, The National, Royal Blood, Milky Chance, Zara Larson of dj Hardwell...
Nah, kunnen ook wel op Pinkpop op affiche passen, toch...
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
605
586
Mijn wensenlijstje ziet er als volgt uit, niet altijd reëel maar dromen mag, toch?! ?
Pearl Jam
Fatboy Slim
Florence and the Machine
Fall out Boy
Royal Blood
Nightwish
QOTSA
Lady Gaga
Justin Timberlake
The War on Drugs
Cypress Hill
Gorillaz (of Blur)
Foster the People
Kasabian
Lorde
David Byrne
Depeche Mode
Voltage
Robert Plant
Ofenbach
The Black Keys
en m'n jeugdhelden: Duran Duran (maar dat gaat miss nét iets te ver voor PP, maar je weet het ooit niet... ?)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
en m’n jeugdhelden: Duran Duran (maar dat gaat miss nét iets te ver voor PP, maar je weet het ooit niet… )

Ik dacht dat die vorig jaar zouden komen als guilty pleasure.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.250
4.524
Foo Fighters met Weezer begin 2018 in Australië en Nieuw Zeeland. Mag van mij zo door naar Pinkpop.

The Script met nieuw werk is natuurlijk ook een groot kanshebber. Al denk ik dat zij misschien ook wel eens een stadionact kunnen worden in NL. Verkochten met speels gemak de Ziggo Dome meermaals uit, dus wellicht ook de Arena. Al is de ArenA ook al druk met Ed Sheeran en Kensington in die periode. Al passen zij natuurlijk ook prima op een popdagje Pinkpop.

Metallica schijnt weer steengoede optredens te hebben weggegeven. Hoewel het voor mij persoonlijk absoluut niet hoeft, zou dit ook een zeer goede en logische boeking zijn. Zeker aangezien hun laatste album ook erg goed is ontvangen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Lars Ullrich zei ook gisteren weer "see you very fucking soon". Ik durf ze nu echt wel op te schrijven voor Pinkpop met een dikke zwarte stift.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
Pom pom, mock (kleine naampjes zijn nog wat moeilijk en hier en daar zijn nog een aantal gaten maar afin..)

Jeremy Loops - Leon Bridges - P!nk - Lady Gaga - Armin Van Buuren & Hardwell
The Strumbellas - Wolf Parade - Royal Blood
Nu Of Nooit Winnaar - Amenra - ////// - Alessia Cara
////// - Boef - Disciples

////// - Nothing But Thieves - Triggerfinger - Stereophonics (?) - Metallica
Echosmith - Zara Larsson - George Ezra - Paramore - The Script
////// - Pvris - The Japanese House - ////// - Jonas Blue
////// - Tash Sultana - Khalid - //////

////// - ////// - Rise Against - Weezer - Foo Fighters
////// - Bear's Den - HAIM - Oscar & The Wolf - Lana Del Rey
////// - ////// - Portugal. The Man - Milky Chance - //////
Parcels - Anna Of The North - Kelela - Lil Kleine

* bij Stereophonics een ?-teken gezet omdat ik niet echt weet hoe populair die in NL zijn en of die zouden kunnen subben, zelfde geldt eigenlijk ook een beetje voor Weezer..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken