Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Nightwish tourt volgende zomer ook weer. Staan in ieder geval op Wacken. Zou ik graag nog een keer zien op een Metal dagje.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Nightwish tourt volgende zomer ook weer. Staan in ieder geval op Wacken. Zou ik graag nog een keer zien op een Metal dagje.

Alter Bridge - Paramore - Nightwish - Metallica zou ik wel een dagje voor gaan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Nightwish tourt volgende zomer ook weer. Staan in ieder geval op Wacken. Zou ik graag nog een keer zien op een Metal dagje.
Als Epica en Sepultura ook overkomen?

Is alleen dat de datum misschien wat lastig zit in augustus, maar met deze bands kan zo'n tour van 2 a 3 maanden wel.
Al moet ik toegeven dat dit namen zijn die verdeeld gaan worden over metal-festivals. Voor Nederland is de line-up van FortaRock zo snel gevuld, wat bands met losse zaalshows. Blijft denk ik wel een handje vol over voor Pinkpop.
Ik denk zelfs, dat je Nightwish kan zien als mogelijke optie als headliner voor FortaRock... Met het uitblijven van nieuws over TOOL, heb ik de neiging die richting op te denken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Indiaantje89 wrote:
Nightwish tourt volgende zomer ook weer. Staan in ieder geval op Wacken. Zou ik graag nog een keer zien op een Metal dagje.


Als Epica en Sepultura ook overkomen?

Is alleen dat de datum misschien wat lastig zit in augustus, maar met deze bands kan zo’n tour van 2 a 3 maanden wel.
Al moet ik toegeven dat dit namen zijn die verdeeld gaan worden over metal-festivals. Voor Nederland is de line-up van FortaRock zo snel gevuld, wat bands met losse zaalshows. Blijft denk ik wel een handje vol over voor Pinkpop.
Ik denk zelfs, dat je Nightwish kan zien als mogelijke optie als headliner voor FortaRock… Met het uitblijven van nieuws over TOOL, heb ik de neiging die richting op te denken.

Speaking of the DEVIL ! :twisted:
Zie FortaRock topic, FortaRock meldt via Facebook dat er binnenkort eerste nieuws en eerste namen komen...
 

Tent1968

Playlistbediener
20 okt 2014
11
0
TOOL, dat zou wel een verassing zijn als headliner.
Ik zou de volgende acts wel graag willen zien op PP2018:
Savages
Foals
Foo Fighters
Nothing but Thieves
Interpol
Arctic Monkeys
Ryan Adams
Hanni El Kathib
For all we know
Seagulls
Death cab for Cuty
Grizzly Bear
Silversun Pickups
Royal Blood
Radiohead
The National
Pearl Jam

Ik hoop op slechts een kwart van deze namen :)
En het zou reëel allemaal kunnen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Ik hoop op slechts een kwart van deze namen
1f642.svg

En het zou reëel allemaal kunnen.
Mooi lijstje. Ik denk alleen dat er een paar tussen zitten die best eens naar BKS of DTRH kunnen.
Nothing But Thieves lijkt me zowat een inkopper te gaan worden.
Royal Blood wilt men op Pinkpop al lang hebben, zit Jan al een tijdje achteraan.
Foo Fighters en Pearl Jam onder de headliners zal zeker niet mis zijn, in beide gevallen zal je kunnen zeggen (voor Pinkpop) eindelijk.

Misschien zijn er nog meer wishlist? Laat maar komen hoor.
Roept u maar...
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Misschien zijn er nog meer wishlist? Laat maar komen hoor.
Roept u maar…

Jack White
Queens Of The Stone Age
Metallica
Hollywood Vampires
Pearl Jam
Rise Against
Foo Fighters
Bruce Springsteen
Airbourne
Flogging Molly
Dropkick Murphys
Voltage
Danny Vera

Aantal van deze namen zouden best kunnen komen toch?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Foo Fighters
Metallica
Lady Gaga
Avenged Sevenfold
P!nk
The Chainsmokers
The Script
Triggerfinger
Leon Bridges
Paramore
HAIM
Rise Against
Royal Blood
Alessia Cara
George Ezra
Bear's Den
Lil Kleine
Disciples
Khalid
Jonas Blue
Pvris
Tash Sultana
Boef
Kelela
The Japanese House
The Lemon Twigs

Had er graag nog wat meer Nederlands stuff ingestoken maar daar ken ik echt niks van, dit zijn een aantal naampjes waarvan ik denk dat ze er wel eens zouden kunnen staan afgaande van de info die er nu is, albums die er zijn/opkomst zijn en concerten in het najaar..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
We are still buzzing from what happened yesterday. None other than Armin van Buuren and Hardwell will join forces during this years edition of AMF. To announce this unique upcoming performance, the two DJs gave a preview of their b2b set during a surprise show in Amsterdam. Straight from the top floor of hotel NH Krasnapolsky, the two DJs revealed themselves!

This year, AMF celebrates its 5 year anniversary. From this edition onwards, a new element will be introduced to AMF. Every year, two superstar DJs who have never performed together before, will become one. And so, on October 21st, it’s time for the world premiere of ‘Two Is One’.


Een b2b set op Pinkpop? Hardwell en Tiesto deden het al eens eerder op Tomorrowland een aantal jaar geleden en met Garrix vorig jaar staat de deur nu wel op een kier met een DJ als afsluitende act op een Pinkpop-dag?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
We are still buzzing from what happened yesterday. None other than Armin van Buuren and Hardwell will join forces during this years edition of AMF. To announce this unique upcoming performance, the two DJs gave a preview of their b2b set during a surprise show in Amsterdam. Straight from the top floor of hotel NH Krasnapolsky, the two DJs revealed themselves!

This year, AMF celebrates its 5 year anniversary. From this edition onwards, a new element will be introduced to AMF. Every year, two superstar DJs who have never performed together before, will become one. And so, on October 21st, it’s time for the world premiere of ‘Two Is One’.


Een b2b set op Pinkpop? Hardwell en Tiesto deden het al eens eerder op Tomorrowland een aantal jaar geleden en met Garrix vorig jaar staat de deur nu wel op een kier met een DJ als afsluitende act op een Pinkpop-dag?
zo iets buzzed altijd een beetje rond hé... Met een beetje succes van z'n dj's.
Mij maak je er niet blij mee.
Daarbij vraag ik mij af of het werkt op Pinkpop, al werkte Garrix na Bieber wel.
Maar Bieber / Garrix had wel wat uitwerking op de vvk van de weekend-kaarten. Qua vvk over de dagkaarten die dag, kan je niet veel zeggen anders dat Bieber daar veel in bij droeg.
Ik weet niet, in het verleden hebben dj's niet voor Pinkpop's gote successen gezorgd. Sterker nog, in de jaren dat de dj's op het affiche toenamen nam het aantal bezoekers juist af.
Afsluitende act, dat zal in de co-headline constructie met een Pop-act wel weer door gedachte van de boekers kunnen gaan.
Pink, Byonce of Lady Gaga (noem maar wat) en er na zo'n dj afsluitset...

tja... voorlopig zie ik het nog even niet voor me...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Een b2b set op Pinkpop? Hardwell en Tiesto deden het al eens eerder op Tomorrowland een aantal jaar geleden en met Garrix vorig jaar staat de deur nu wel op een kier met een DJ als afsluitende act op een Pinkpop-dag?

Als het een constructie zoals op Werchter met een headliner ervoor dan zeg ik dat dat wel zou kunnen. Ik denk dat je er wel wat voor moet hebben. anders gaat het denk ik niet werken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Een b2b set op Pinkpop? Hardwell en Tiesto deden het al eens eerder op Tomorrowland een aantal jaar geleden en met Garrix vorig jaar staat de deur nu wel op een kier met een DJ als afsluitende act op een Pinkpop-dag?

Als het een constructie zoals op Werchter met een headliner ervoor dan zeg ik dat dat wel zou kunnen. Ik denk dat je er wel wat voor moet hebben. anders gaat het denk ik niet werken.

Klopt. Op Rock Werchter komen de meeste mensen niet voor die dance afsluiter. Da's eigenlijk meestal het dessertje na de headliner, voor als je daar nog zin in zou hebben. Zo zie ik het toch meestal (en ik ben niet alleen, aangezien het publiek vaak bijna gehalveerd wordt tijdens zo'n act).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
[quote quote=ttp://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2018-nieuws-en-geruchten/page/21/#136355]Een b2b set op Pinkpop? Hardwell en Tiesto deden het al eens eerder op Tomorrowland een aantal jaar geleden en met Garrix vorig jaar staat de deur nu wel op een kier met een DJ als afsluitende act op een Pinkpop-dag?
Als het een constructie zoals op Werchter met een headliner ervoor dan zeg ik dat dat wel zou kunnen. Ik denk dat je er wel wat voor moet hebben. anders gaat het denk ik niet werken.[/quote]
Ja, daar doelde ik inderdaad op :)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
838
Denk dat DennisvBr wel eens gelijk kan gana krijgen met Metallica
Tweet van Paul Skinner zojuist: Metallica open air shows in May/June
Overigens tweet hij ook dat Roger Water in dezelfde periode shows in Europa doet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Grote kans dat oa BKS en Primavera daar mee gaan lopen dan,denk ik.
Roger Waters gaat een "Us + Them"tour doen.
Eerste data 2018 liggen down under. Het gaat vooral een grote greep worden uit hits van Pink Floyd en een paar uit zijn solo cariere.
Ik kan me voorstellen dat het stadion shows worden, hij neemt shitload aan visuals mee ook.
Maar, in lijn met bijvoorbeeld Paul McCartney, kan ik me een headline show van Waters ergens wel voorstellen op Pinkpop.
Als Pink Floyd de hoofdzaak is, is dat nog best zeer interessant voor Pinkpop, invloed rijke band.
Pink Floyd nooit op Pinkpop gestaan, Roger Waters niet op Pinkpop.
Maar, dichtst bij dat Roger Waters bij Pinkpop is geweest is 2007 dat hij de dag voor Pinkpop Classic een exclusieve show gaf, onder organisatie van Buro Pinkpop. Dat jaar trad hij slechts drie keer op. Naast Landgraaf worden er ook nog shows in Engeland en Denemarken gegeven.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Denk dat DennisvBr wel eens gelijk kan gana krijgen met Metallica
Tweet van Paul Skinner zojuist: Metallica open air shows in May/June
Overigens tweet hij ook dat Roger Water in dezelfde periode shows in Europa doet

Denk inderdaad dat Pinkpop meest waarschijnlijke optie is.

Al is het wel opvallend dat ook Fortarock op ongeveer hetzelfde moment als dit nieuws komt aangeeft dat de eerste namen spoedig komen. Maar met Metallica erbij zou er wel een Fortarock XL moeten komen. Ik heb daar eigenlijk nog niets over gehoord.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Rick wrote:
Denk dat DennisvBr wel eens gelijk kan gana krijgen met Metallica
Tweet van Paul Skinner zojuist: Metallica open air shows in May/June
Overigens tweet hij ook dat Roger Water in dezelfde periode shows in Europa doet


Denk inderdaad dat Pinkpop meest waarschijnlijke optie is.

Al is het wel opvallend dat ook Fortarock op ongeveer hetzelfde moment als dit nieuws komt aangeeft dat de eerste namen spoedig komen. Maar met Metallica erbij zou er wel een Fortarock XL moeten komen. Ik heb daar eigenlijk nog niets over gehoord.

Nee, geen FortaRock XL. Dat heeft de organisatie eerder al aangegeven. Zal niet groter worden dan rondom 25000 bezoekers. Dat was in mei 2017, aan 3voor12 Gelderland.
Daarmee is Metallica bij open air in juni kans op Pinkpop ultiem gestegen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Denk inderdaad dat Pinkpop meest waarschijnlijke optie is.

Al is het wel opvallend dat ook Fortarock op ongeveer hetzelfde moment als dit nieuws komt aangeeft dat de eerste namen spoedig komen. Maar met Metallica erbij zou er wel een Fortarock XL moeten komen. Ik heb daar eigenlijk nog niets over gehoord.


Zoals Dennis al aangeeft, Forta zou voor Mastodon, Nightwish, Avenged gaan. Zoiets en dan heel breed programmeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken