Hier raak je wel een spijkertje op z'n kop hoor, in de zin dat Pinkpop juist wél kan blijven teren op die pool, omdat zij voorlopig simpelweg meer volk trekken op Pinkpop dan een AM... Dan kun je AM een frissere headliner vinden (ook mijn mening), maar daar zit de PP-doelgroep blijkbaar gewoon niet op te wachten. Tel daarbij op dat AM ten opzichte van België weinig populair is bij de massa in Nederland en je kunt concluderen dat AM voor PP geen ideale headliner is (want: duur en door de doelgroep te weinig gewaardeerd).Je mag dat vinden, maar je kan toch niet blijven teren op dezelfde poule van Metallicas, Foo Fighters, RHCPeppers, Rammsteins, Musen, Green Days en Pearl Jams…
Ik vind Alex Turner ook een zelfingenomen rotventje, maar dat heeft niets te maken met het feit dat AM één van de meest frisse headliners van Pinkpop van de laatste 10 jaar was.
Hoe Pinkpop er dan in de toekomst uit moet zien, kun je je natuurlijk afvragen, maar het lijkt me voorlopig geen plek voor AM om te headlinen.