Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
De gitarist van Bon Jovi zou op twitter bevestigd hebben dat ze volgend jaar naar Europa komen. Was wel te verwachten maar voor zover ik weet is dit wel de enige officiële bevestiging dat ze gaan touren in Europa. Wie weet iets voor PP?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
De gitarist van Bon Jovi zou op twitter bevestigd hebben dat ze volgend jaar naar Europa komen. Was wel te verwachten maar voor zover ik weet is dit wel de enige officiële bevestiging dat ze gaan touren in Europa. Wie weet iets voor PP?

Live erg goed, wel voldoende hits maar ik denk niet groot genoeg als headliner. Wel afsluiter 3FM of erg mooie sub
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De gitarist van Bon Jovi zou op twitter bevestigd hebben dat ze volgend jaar naar Europa komen. Was wel te verwachten maar voor zover ik weet is dit wel de enige officiële bevestiging dat ze gaan touren in Europa. Wie weet iets voor PP?

Live erg goed, wel voldoende hits maar ik denk niet groot genoeg als headliner. Wel afsluiter 3FM of erg mooie sub

Nah, ik twijfel hoor. Zie ze best als potentiele headliner. Maar ideaal als sub.
Had ze eigenlijk al verwacht dit jaar in Europa.
Maar, gaat het volgend jaar worden, zijn ze weer in optie voor de zomerfestivals als ze rond die periode langs komen.
Daarbij, als Pinkpop blijft flirten met Radio2, zal de 80's en 90's muziek wel meer aansluiten op die airplay. Wat weer een andere richting geeft aan het affiche, zal het commentaar dan wel komen over classic-acts...
Ik stel me voor, Bon Jovi voor Pearl Jam op mainstage ( het Jan Smeets podium ;) ), dat kan zomaar... hi hi...
Maar als ik de vergelijking trek richting vergelijkbare acts, gok ik op dit moment meer naar hoofdzakelijk zaalshows in Europa met enkele festivals.
Ik kijk dan bijvoorbeeld richting Aerosmith, festivals waar ze stonden past Bon Jovi zonder moeite op het affiche.

Ik denk, Bon Jovi kan best en vullen makkelijk een uurtje met herkenbare meebrul hits...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nog een act die ik best verwacht op Pinkpop 2018.
Eind deze week komt het nieuwe album van de Belgische vrienden Triggerfinger uit.
Na een goed verrassings optreden op Lowlands en met nieuw album en na lange afwezigheid op het reguliere affiche (ik tel 2015 ff niet mee) van Pinkpop, zijn ze denk ik wel met potlood in te vullen.

Ik zou zeggen, zet Triggerfinger op een dag met QOTSA en Foo Fighters. Dan kan die dag al niet meer stuk :mrgreen:
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.390
Als we gaan denken dat QOTSA en Bon Jovi als subs komen, kan het programma toch alleen weer gaan tegenvallen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Als we gaan denken dat QOTSA en Bon Jovi als subs komen, kan het programma toch alleen weer gaan tegenvallen?

Laten we nog even spelen met onze gedachte spinsels en het verwachtingspatroon aanhouden... ;)

Maar, z'n dag met (ik noem maar) Triggerfinger, QOTSA en Foo Fighters kan je ook nog relatief goedkoop starten...
Komen vast nog wat 'onbekende' pop-acts om heen.
Ook leuk om bijvoorbeeld op juist de FF dag Storksky (voormalig Nu of Nooit Winnaar) samen met Limburgs Jeugdorkest (alweer) het Nirvana Nevermind-album integraal te laten spelen, zal zo'n dag best in de smaak kunnen vallen bij een deel van het publiek die dag.
Het projectje van Michiel Claessen, Roy Moonen, Jesse Passenier en dirigent Björn Bus heeft in 2016 al voor een aantal optreden gestaan.
Zolang er nog geen reunie van Nirvana komt, bedacht ik me zo maar hoor...
Desalniettemin, denk ik dat dit projectje in Brightlands tent best kan passen.
Ik zou zeggen Jan Smeets, vraag eens aan Johan Hauser, van het Zomerparkfeest, hoe de uitvoering daar bevallen is ;)
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Thirty Seconds To Mars heeft een nieuwe track.
Er is nog geen nieuws betreffende een nieuw album.
Misschien kanshebber? Stonden 2013 voor het laatst op Pinkpop


http://www.rollingstone.com/music/news/hear-thirty-seconds-to-mars-new-rock-song-walk-on-water-w498858
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik meen dat dat album dit jaar nog zal komen.
In juni waren er nog enkele teasers waarbij ze aangaven "coming soon".
Ik ben er idd bang voor dat ze wel eens hoge spots kunnen innemen op wat zomerfestivals.
Kan me zomaar voorstellen dat ze een dagje 3FM-stage kunnen afsluiten.
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Ik denk dat we de Arctic Monkeys ook op kunnen schrijven voor aankomende festivalzomer.

https://www.google.pt/amp/amp.timeinc.net/nme/news/music/arctic-monkeys-new-album-update-late-2017-release-matt-helders-2127308%3fsource=dam
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk dat we de Arctic Monkeys ook op kunnen schrijven voor aankomende festivalzomer.

https://www.google.pt/amp/amp.timeinc.net/nme/news/music/arctic-monkeys-new-album-update-late-2017-release-matt-helders-2127308%3fsource=dam


Gatvertamme...alsjeblieft niet
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zit wat in… Maar om een of andere reden zie ik ze wel eens een optie voor Lowlands ipv Pinkpop.

BKS headliner?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Zit wat in… Maar om een of andere reden zie ik ze wel eens een optie voor Lowlands ipv Pinkpop.

BKS headliner?

Ik denk dat deze act tegenwoordig beter past op Pinkpop dan op BKS.

Maar Lowlands (en Pukkelpop) zou ook zomaar kunnen (wat Dennis zegt). Deze band is gemaakt voor die festivals.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.390
Arctic Monkeys, heel graag! Een interesssantere boeking dan alle headliners van dit jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Arctic Monkeys, heel graag! Een interesssantere boeking dan alle headliners van dit jaar.

In welk universum? Is ook net zo middle of the road shit. Justin Bieber was een hele interessante boeking, ook een hele kutboeking maar interessant zeker.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken