Headliner gokje voor Pinkpop 2018, dd 24 juni 2017 :
Foo Fighters – Metallica – Pearl Jam
?
?
ja, lach er maar om...
zal het een beetje proberen te onderbouwen, mijn gedachtegang hierin.
Pearl Jam en Foo Fighters stonden (dus blijkbaar) hoog op de lijst voor Pinkpop afgelopen editie, maar dat is dus anders gelopen.
Maar zoiets was uiteraard niet tegen dovemans oren gezegd hoor, heb ze dus op de korrel...
Foo Fighters zijn met nieuw album een grote waarde voor festivals als Pinkpop aan komend jaar. Met de aanstaande album tour en de planning die nu staat is de kans dat de albumtour in juni Europa wel kan passeren.
Daarom zie ik dat wel als zeer waarschijnlijk.
Wat betreft Pearl Jam zijn er wel wat sluimerende geruchten, niet heel eenduidig aan te wijzen dus, maar voor mij momenteel net genoeg om de vinger op de zere plek te leggen. Zie het zomaar gebeuren dat het in 2018 plaats zal vinden in plaats van de eerder gedachte 2017 editie. Kwestie van afwachten welke kant dat op gaat.
Betreft Metallica, in 2017 begin september zaalshow en aansluitend aan de stadions in 2018 lijken mij de festivals zeker een aanzienlijke optie. Hoog op verlanglijst van een aantal festivals, met het album al een tijd herkenbaar in het gehoor, gaan ze wel een welkome gast zijn op diverse zomerfestivals in 2018.
Vandaar dat dit wel de 3 grootste kanshebbers zijn naar mijn idee.
Namen die we in de gaten moeten houden als optie zijn volgens mij ook nog:
Guns N Roses ( ivm tour 30 jaar Appetite For Destruction )
U2 ( blijkbaar in gesprek? )
Jay Z ( nieuwe plaat en tour )
Pink ( nieuwe plaat en tour )
verder kanshebbers :
The Killers, sub of reserve headliner
Gorillaz, sub of reserve headliner
Queens Of The Stone Age, sub of reserve headliner
Avenged Sevenfold
Royal Blood
Twenty One Pilots
The National
War On Drugs