Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Geen enkele sub past in het straatje van Metallica, want de fanbase van die laatste zal het toch verpesten.
ze nemen ook nu weer Avenged Sevenfold overal zo'n beetje mee. Zal me niets verbazen hoor. Ook in het voorprogramma stond Volbeat in VS. Lijkt me volgend jaar ook niet mis als ze weer terug op Pinkpop komen. Lijkt mij niet heel onwaarschijnlijk ook, dat ze weer een package deal met zich mee slepen.
Een mainstage dagje met Avenged Sevenfold - Volbeat (sub) - Metallica...
Dan wat poppie dingetjes / singer songwriter op 3FM stage, nog wat stevige gitaren in Brightlands Tent, kan best toch?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.744
Een mainstage dagje met Avenged Sevenfold – Volbeat (sub) – Metallica…
Dan wat poppie dingetjes / singer songwriter op 3FM stage, nog wat stevige gitaren in Brightlands Tent, kan best toch?
Vergeet niet dat de mainstages van dit jaar er als volgt uitzagen hé;

Kensington - Justin Bieber - Martin Garrix
Broederliefde - Imagine Dragons - Green Day
Passenger - Live - Kings Of Leon

Als ze één van die 2 net voor Metallica krijgen dan zal dat al een hele prestatie zijn want beide zijn gewoonweg headliners op andere rockfestivals.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
DennisvdBr wrote:
Een mainstage dagje met Avenged Sevenfold – Volbeat (sub) – Metallica…
Dan wat poppie dingetjes / singer songwriter op 3FM stage, nog wat stevige gitaren in Brightlands Tent, kan best toch?

Vergeet niet dat de mainstages van dit jaar er als volgt uitzagen hé;

Kensington – Justin Bieber – Martin Garrix
Broederliefde – Imagine Dragons – Green Day
Passenger – Live – Kings Of Leon

Als ze één van die 2 net voor Metallica krijgen dan zal dat al een hele prestatie zijn want beide zijn gewoonweg headliners op andere rockfestivals.
Anderzijds hadden ze ook SOAD op hun tweede stage staan, en die waren ook gewoonweg headlinera op andere rockfestivals.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.744
Yannick wrote:
DennisvdBr wrote:
Een mainstage dagje met Avenged Sevenfold – Volbeat (sub) – Metallica…
Dan wat poppie dingetjes / singer songwriter op 3FM stage, nog wat stevige gitaren in Brightlands Tent, kan best toch?


Vergeet niet dat de mainstages van dit jaar er als volgt uitzagen hé;

Kensington – Justin Bieber – Martin Garrix
Broederliefde – Imagine Dragons – Green Day
Passenger – Live – Kings Of Leon

Als ze één van die 2 net voor Metallica krijgen dan zal dat al een hele prestatie zijn want beide zijn gewoonweg headliners op andere rockfestivals.


Anderzijds hadden ze ook SOAD op hun tweede stage staan, en die waren ook gewoonweg headlinera op andere rockfestivals.
Tsja maar Kings Of Leon is Metallica niet dus die 2 tezamen qua prijs is volgens mij ongeveer de prijs van Metallica of overschat ik Metallica nu echt?

Volgens een welbekend circulerend lijstje uit 2014 zou Green Day zo'n klein half miljoen, Kings Of Leon ook zoiets en Justin Bieber rond het miljoen bengelen. Voor Metallica betaal je ongeveer net hetzelfde.. Ondertussen zal elke band wel gestegen zijn in gage maar dat betekent volgens mij niet dat de 2 samen niet even veel zouden kosten als Metallica. Volgens mij was trouwens de editie van vorig jaar een van de duurste ooit if not dé duurste, die van dit jaar moet toch relatief goedkoop zijn geweest (of gok ik mis?)..
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
In 2014 stonden Avenged Sevenfold en Arcade Fire voor Metallica. Zulk soort bands (kwa grootte) moet dan toch nog een keer kunnen.
De prijs van een weekendkaart was toen ook nog eens een stuk minder.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Prijskaartje van Metallica is € 1,2 miljoen (of inmiddels wat meer).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Prijskaartje van Metallica is € 1,2 miljoen (of inmiddels wat meer).
zo iets zal het wel zijn gok ik...


In 2014 stonden Avenged Sevenfold en Arcade Fire voor Metallica. Zulk soort bands (kwa grootte) moet dan toch nog een keer kunnen.
De prijs van een weekendkaart was toen ook nog eens een stuk minder.
precies, dat dacht ik ook...


Vergeet niet dat de mainstages van dit jaar er als volgt uitzagen hé;
(...)
Als ze één van die 2 net voor Metallica krijgen dan zal dat al een hele prestatie zijn want beide zijn gewoonweg headliners op andere rockfestivals.
nou, je zal dit jaar niet met volgend jaar kunnen vergelijken.
Helemaal als een hoofdact een hele package deal achter zich aan sleept. Als daarbij ook nog bepaalde eisen zitten over volgorde van optreden en eisen over podium, dan zal dat bepalend zijn.
Dit jaar nam Green Day oa Rancid mee, die konden nog wel in Brightlands tent. Met Avenged Sevenfold of eventueel nog Volbeat kom je minstens op afsluiter 3FM of de laatste spots op mainstage... Ik verwacht deze namen wel mainstage mochten ze er staan... Van daar dat ik poppie acts als 3FM afsluiter noemde, zou de programmering ten goede komen hoor, zie hoe het in 2008/2014 uitpakte.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Maar Avenged Sevenfold - Volbeat - Metallica op hoofdpodium EN een degelijke 3FM-afsluiter is toch een beetje overdreven nee?

Zeker omdat geen van die twee acts een plek onder de sub gaat accepteren, dat de package deals van Metallica in Europa altijd iets minder indrukwekkend zijn (Mastodon, Ghost, ..) en Pinkpop ook niet extreem gaat uitpakken op een dag waar Metallica zelf reeds de helft van de dagtickets verscheept.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Maar Avenged Sevenfold – Volbeat – Metallica op hoofdpodium EN een degelijke 3FM-afsluiter is toch een beetje overdreven nee?

Zeker omdat geen van die twee acts een plek onder de sub gaat accepteren, dat de package deals van Metallica in Europa altijd iets minder indrukwekkend zijn (Mastodon, Ghost, ..) en Pinkpop ook niet extreem gaat uitpakken op een dag waar Metallica zelf reeds de helft van de dagtickets verscheept.

A7x, Volbeat en metallica op 1 dag dat gaat gewoon echt niet gebeuren. Veel te duur, dan is er geen geld meer over om iets anders neer te zetten. Het zou wel die dag uitverkopen, daarvan ben ik overtuigd. Zijn idd alle 3 headliner waardig op festivals als rock am ring en graspop, dus die gaan echt niet alle 3 op 1 dag staan. (al zou ik het wel geweldig vinden)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.744
Dit jaar nam Green Day oa Rancid mee, die konden nog wel in Brightlands tent. Met Avenged Sevenfold of eventueel nog Volbeat kom je minstens op afsluiter 3FM of de laatste spots op mainstage… Ik verwacht deze namen wel mainstage mochten ze er staan… Van daar dat ik poppie acts als 3FM afsluiter noemde, zou de programmering ten goede komen hoor, zie hoe het in 2008/2014 uitpakte.
Dan krijg je toestanden waar Dua Lipa ofso 3FM afsluiter is. :lol: Supports van bands die in de VS touren zijn nooit te vergelijken met die in Europa, die zijn altijd iets kleiner en minder uitgebreid dan in de VS (tenzij ze in de VS natuurlijk minder groot zijn als hier, neem nu een Kasabian bv). Daarbij nam Green Day maar 1 band mee (geen 2) en is die band geen headliner op andere festivals, wat de andere 2 wél zijn. Dit is onzin, kom nou..
 
1 mei 2017
289
0
Kereltje wrote:
Maar Avenged Sevenfold – Volbeat – Metallica op hoofdpodium EN een degelijke 3FM-afsluiter is toch een beetje overdreven nee?

Zeker omdat geen van die twee acts een plek onder de sub gaat accepteren, dat de package deals van Metallica in Europa altijd iets minder indrukwekkend zijn (Mastodon, Ghost, ..) en Pinkpop ook niet extreem gaat uitpakken op een dag waar Metallica zelf reeds de helft van de dagtickets verscheept.


A7x, Volbeat en metallica op 1 dag dat gaat gewoon echt niet gebeuren. Veel te duur, dan is er geen geld meer over om iets anders neer te zetten. Het zou wel die dag uitverkopen, daarvan ben ik overtuigd. Zijn idd alle 3 headliner waardig op festivals als rock am ring en graspop, dus die gaan echt niet alle 3 op 1 dag staan. (al zou ik het wel geweldig vinden)

De harde dag uit 2014 werdt na afloop beschouwd als 'te hard' door het gros van het publiek. Dus zelfs als Metallica komt, lijkt het dat ze hooguit 1 harde act ervoor zullen plaatsen, en dan allemaal meuk overdag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ja, zal ook wel dat Avenged Sevenfold en ook nog Volbeat nooit geregeld kan worden door Mojo / Buro Pinkpop samen op een dag met Metallica.

Ach, leek me eigenlijk best aardig.

Andere vraag, Within Temptation al lang niet meer op Pinkpop gezien, toch?

Lijkt me eigenlijk best een aardige aanvulling voor komend jaar.
Dagje met dan de band Ayreon in Stage 4 en Iced Earth in Brightlands tent.
Within Temptation als sub mainstage.
Dan de dag afsluiten met Iron Maiden als headliner....

...en toen werd ik wakker...
:evil:
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Ja, zal ook wel dat Avenged Sevenfold en ook nog Volbeat nooit geregeld kan worden door Mojo / Buro Pinkpop samen op een dag met Metallica.

Ach, leek me eigenlijk best aardig.

Andere vraag, Within Temptation al lang niet meer op Pinkpop gezien, toch?

Lijkt me eigenlijk best een aardige aanvulling voor komend jaar.
Dagje met dan de band Ayreon in Stage 4 en Iced Earth in Brightlands tent.
Within Temptation als sub mainstage.
Dan de dag afsluiten met Iron Maiden als headliner….

…en toen werd ik wakker…
1f47f.svg

Als dit bericht nu in het Fortarock 2018 forum had gestaan, was ik het helemaal met je eens!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Royal Blood 2018, eind april en mei in Australie op tour. Het britse duo in juni in Europa kan hé?
https://twitter.com/royalblooduk/status/887864034296332289
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ai... soms zijn er ook geruchtjes die net iets anders komen dan je hoopt.

Ik had er eindelijk eens op gehoopt, maar helaas moet ik toegeven dat Iron Maiden ook in 2018 niet naar Pinkpop gaat komen volgens de meest recente geruchten.
Waarschijnlijk stadion tour in 2018, wel en dat is dan iets, het NovaRock festival in Oostenrijk. Voor Nederland is het gerucht de ArenA eind mei 2018.

Laatste gerucht is in het Iron Maiden topic terug te zien...

...imo best jammer weer...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Voor Nederland is het gerucht de ArenA eind mei 2018.

Ik snap dat hele ArenA ding niet. Dat gedrocht is om in te voetballen...niet voor concerten.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Voor Nederland is het gerucht de ArenA eind mei 2018.

Ik snap dat hele ArenA ding niet. Dat gedrocht is om in te voetballen…niet voor concerten.

Artiesten hebben graag een grote stad als Amsterdam op hun tourschema staan en voor artiesten van een bepaald formaat kom je dan terecht in de ArenA. Enige alternatief (naast een outdoor concert) is eigenlijk de Kuip maar dat is al een hele tijd een dood stadion en ze zijn er al jaren mee bezig om daar iets nieuws voor neer te zetten. Tot die er staat verwacht ik dat de ArenA (helaas) nog wel populair blijft.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Artiesten hebben graag een grote stad als Amsterdam op hun tourschema staan en voor artiesten van een bepaald formaat kom je dan terecht in de ArenA. Enige alternatief (naast een outdoor concert) is eigenlijk de Kuip maar dat is al een hele tijd een dood stadion en ze zijn er al jaren mee bezig om daar iets nieuws voor neer te zetten. Tot die er staat verwacht ik dat de ArenA (helaas) nog wel populair blijft.

Het geluid is gewoon kut maar qua geld snap ik het wel.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Helaas moeten we Linkin Park afschrijven van de geruchten lijsten... Wist dat hij depressie had. Maar dit...
http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/chester-bennington-linkin-park-dead-10840345
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken