Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Headliners;
Foo Fighters (komen hun optreden van dit jaar inhalen + de nieuwe plaat voorstellen)
Lady Gaga + afsluitende DJ act (Chainsmokers als ze niet in de VS blijven)
Metallica (Nieuw album van vorig jaar, dit najaar en voorjaar staat EU-leg van hun tour op de agenda)

Subs;
Kasabian
Paramore, Foster The People, HAIM iets in die aard, geen idee wat er makkelijk subt voor een pop-act..
Nine Inch Nails

Je rijtje headliners zou zomaar eens kunnen kloppen. Eventueel Pink in plaats van Lady Gaga.

Of die subs groot genoeg zijn, vraag ik me wel af. Nine Inch Nails of Kasabian zou wel kunnen in mijn ogen, maar Foster The People en Haim verwacht ik toch lager op het affiche.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Of die subs groot genoeg zijn, vraag ik me wel af. Nine Inch Nails of Kasabian zou wel kunnen in mijn ogen, maar Foster The People en Haim verwacht ik toch lager op het affiche.
Yup, daar ben ik me van bewust hoor. Weet gewoon niet zo goed wat er makkelijk subt voor een pop-act of je moet een publiekslieveling als Kensington dit jaar laten subben maar geen idee in welke vorm dat volgend jaar zou kunnen zijn. Pink zou wel eens kunnen ja maar geen idee hoe relevant ze nog is als pop-act en of ze headliner waardig is. Timberlake zie ik ook niet gebeuren omdat je gewoon de populariteit van de man niet kan schatten, zelfde argumenten als Pink. Hoe relevant is hij nog in 2018 en kan hij een dag dragen?
Pink zou misschien kunnen subben voor Gaga? #girlpower
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
NIN komt niet als een main stage sub. Dat wordt een podium afsluiten in het donker, of helemaal niet.
Ik heb het ze zowel op Pukkelpop als op Werchter al zien doen als sub, nog niet zo lang geleden en tis niet dat ze er sindsdien groter op zijn geworden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
emmers met glijmiddel wrote:
NIN komt niet als een main stage sub. Dat wordt een podium afsluiten in het donker, of helemaal niet.
Ik heb het ze zowel op Pukkelpop als op Werchter al zien doen als sub, nog niet zo lang geleden en tis niet dat ze er sindsdien groter op zijn geworden.

Had prima gekunnen bij een combi zoals Editors/The XX. Maar ik weet niet of NIN nog main stages van deze grootte aan gaat doen in Europa
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ohh, shit dacht dat dit het Pukkelpop forum was. NIN gaat toch nooit op Pinkpop staan alleeeee!!!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
emmers met glijmiddel wrote:
NIN komt niet als een main stage sub. Dat wordt een podium afsluiten in het donker, of helemaal niet.


Ik heb het ze zowel op Pukkelpop als op Werchter al zien doen als sub, nog niet zo lang geleden en tis niet dat ze er sindsdien groter op zijn geworden.

Trent Reznor heeft na die show op Pukkelpop aangegeven dat hij enkel nog festivals wil doen als de omstandigheden ideaal zijn voor zijn show. Zoals hierboven gezegd betekent dit zoveel als "afsluiten in het donker".

Lady Gaga is toch niet zo groot meer dat ze festivals als Pinkpop kan headlinen? Een van de grootste pop-acts van de afgelopen 10 jaar, dat zeker, maar je kan volgens mij toch wel zeggen dat alles na haar debuut slechts matig presteerde bij het grote publiek. Ik plaats haar eerder in het rijtje pop-acts die net niet headliner zijn, samen met onder andere Pink. En daarboven staan dan namen als Beyonce, Justin Timberlake en Justin Bieber die in een handomdraai de allergrootste zalen uitverkocht krijgen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Joe wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
NIN komt niet als een main stage sub. Dat wordt een podium afsluiten in het donker, of helemaal niet.


Ik heb het ze zowel op Pukkelpop als op Werchter al zien doen als sub, nog niet zo lang geleden en tis niet dat ze er sindsdien groter op zijn geworden.


Trent Reznor heeft na die show op Pukkelpop aangegeven dat hij enkel nog festivals wil doen als de omstandigheden ideaal zijn voor zijn show. Zoals hierboven gezegd betekent dit zoveel als “afsluiten in het donker”.

Lady Gaga is toch niet zo groot meer dat ze festivals als Pinkpop kan headlinen? Een van de grootste pop-acts van de afgelopen 10 jaar, dat zeker, maar je kan volgens mij toch wel zeggen dat alles na haar debuut slechts matig presteerde bij het grote publiek. Ik plaats haar eerder in het rijtje pop-acts die net niet headliner zijn, samen met onder andere Pink. En daarboven staan dan namen als Beyonce, Justin Timberlake en Justin Bieber die in een handomdraai de allergrootste zalen uitverkocht krijgen.

Denk dat Pink, Lady Gaga en Justin Timberlake elkaar allemaal niet zoveel ontlopen qua status. Justin Bieber staat iets hoger aangeschreven, Katy Perry en Beyonce zeker.

Ik denk ook niet dat je per se op je toppen van kunnen hoeft te zijn om Pinkpop te headlinen. En dat bedoel ik helemaal niet vervelend. Een iets kleinere derde headliner is toch niet ongebruikelijk. Het gaat erom dat je ruim een uur het publiek kunt vermaken.

Als Pinkpop volgend jaar Metallica / Lady Gaga / Foo Fighters op het affiche heeft, zullen veel mensen tevreden zijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
The Script heeft ook weer een nieuwe single (Rain). Sta er niet van te kijken als ze dit ook op Pinkpop 2018 gaan droppen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Queens of the Stone Age komt met een nieuw album.
Ook een kansmaker voor PP18?

Dikke kanshebber!
Had ze al in het visier met de geruchten van het nieuwe album. Nieuwe nummer (The Way You Used to Do) doet het ook lekker.

Nu eerst festivals over zee, eind het jaar de zalen en volgend jaar zie ik de kans heel groot dat QOTSA één van de sub spots gaat innemen.
Had ik al met dikke potlood opgeschreven hoor.... ;)
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Dr. Dre heeft ook weer nieuwe muziek.
Ook werkt hij momenteel weer samen met Eminem las ik.
Ook kanshebber(s)?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dr. Dre heeft ook weer nieuwe muziek.
Ook werkt hij momenteel weer samen met Eminem las ik.
Ook kanshebber(s)?
Ik weet niet... Heb ik niet heel veel mee...
Ze het niet als een headliner ook.
Om eerlijk te zijn zie ik Emimem meer als een uitstekende ZiggoDome-act.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Denk dat Pink, Lady Gaga en Justin Timberlake elkaar allemaal niet zoveel ontlopen qua status. Justin Bieber staat iets hoger aangeschreven, Katy Perry en Beyonce zeker.

Ik denk ook niet dat je per se op je toppen van kunnen hoeft te zijn om Pinkpop te headlinen. En dat bedoel ik helemaal niet vervelend. Een iets kleinere derde headliner is toch niet ongebruikelijk. Het gaat erom dat je ruim een uur het publiek kunt vermaken.

Als Pinkpop volgend jaar Metallica / Lady Gaga / Foo Fighters op het affiche heeft, zullen veel mensen tevreden zijn.

Zit wat in ja.

Ben inmiddels wel meer aan het denken dat GnR volgend jaar de 2e leg kan doortrekken op festivals.
Als ze dan 2 uurtjes classics knallen zijn de rockers ook wel tevreden denk ik...
Daarom is het voor Pinkpop misschien wel heel interressant in de gaten te houden.

Andere naam die wel eens het affiche kan halen is Fall Out Boy. Hebben inmiddels een tour in Australie aangekondigd in februari en maart, zie ze best doortrekken in Europa.
Nog nooit op Pinkpop gestaan, dus dat kon wel eens tijd worden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Bianca wrote:
Queens of the Stone Age komt met een nieuw album.
Ook een kansmaker voor PP18?


Dikke kanshebber!
Had ze al in het visier met de geruchten van het nieuwe album. Nieuwe nummer (The Way You Used to Do) doet het ook lekker.

Nu eerst festivals over zee, eind het jaar de zalen en volgend jaar zie ik de kans heel groot dat QOTSA één van de sub spots gaat innemen.
Had ik al met dikke potlood opgeschreven hoor…. ?

Die komen echter niet voor minder dan headliner tegenwoordig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Die komen echter niet voor minder dan headliner tegenwoordig.
dan gaan ze maar ergens anders naar toe...
Ik zie ze niet als headliner.
Lekker flinke band hoor, maar dat is toch niet zo'n grote stadion act als bijvoorbeeld Metallica of Foo Fighters in Europa.
Nee, in mijn ogen op Pinkpop niet hoger als een sub-positie.
Zie ze niet zo snel FortaRock aandoen en voor de andere festivals die periode in Nederland zie ik ook niet echt een optie.
Ik gok dat ze vóór Foo Fighters op Pinkpop spelen, ik hoop sub mainstage.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
QOTSA hengelde al eventjes als headliner op meerdere festivals bij hun vorige album, nu zullen ze dat zeker zijn. Voor PP zijn ze denk ik idd niet geschikt, RW daarentegen zullen ze wss niet mislopen met een (co)headlineplaatsje

Gaga sloot met vlag en wimpel een de dag op Coachella af en sinds haar optreden op de Super Bowl eerder dit jaar heeft haar geflopte album terug nieuw leven gekregen. Ik denk dat ze gelijk staat aan een show die tot in de puntjes is afgewerkt en een hoop spektakel is om naar te kijken en dus volkomen headliner waardig.

Tsja NIN kan dat willen en krijgen in de VS maar hier in Europa zijn ze volgens mij niet meer dan een sub, zijn volgens mij ook niet veel meer gestegen in populariteit hier dus ik zie ze wel als een heel sterke sub voor Metallica maar dat zal dan idd in het schemerlicht zijn ..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Raskolnikov wrote:
Denk dat Pink, Lady Gaga en Justin Timberlake elkaar allemaal niet zoveel ontlopen qua status. Justin Bieber staat iets hoger aangeschreven, Katy Perry en Beyonce zeker.

Ik denk ook niet dat je per se op je toppen van kunnen hoeft te zijn om Pinkpop te headlinen. En dat bedoel ik helemaal niet vervelend. Een iets kleinere derde headliner is toch niet ongebruikelijk. Het gaat erom dat je ruim een uur het publiek kunt vermaken.

Als Pinkpop volgend jaar Metallica / Lady Gaga / Foo Fighters op het affiche heeft, zullen veel mensen tevreden zijn.


Zit wat in ja.

Ben inmiddels wel meer aan het denken dat GnR volgend jaar de 2e leg kan doortrekken op festivals.
Als ze dan 2 uurtjes classics knallen zijn de rockers ook wel tevreden denk ik…
Daarom is het voor Pinkpop misschien wel heel interressant in de gaten te houden.

Andere naam die wel eens het affiche kan halen is Fall Out Boy. Hebben inmiddels een tour in Australie aangekondigd in februari en maart, zie ze best doortrekken in Europa.
Nog nooit op Pinkpop gestaan, dus dat kon wel eens tijd worden.

Guns N' Roses zie ik niet voor een kort optredentje komen. Axl wil nummers van Chinese democracy op de setlist en Slash wil uitgebreide solo's en intro's.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Kereltje wrote:
Die komen echter niet voor minder dan headliner tegenwoordig.


dan gaan ze maar ergens anders naar toe…
Ik zie ze niet als headliner.
Lekker flinke band hoor, maar dat is toch niet zo’n grote stadion act als bijvoorbeeld Metallica of Foo Fighters in Europa.
Nee, in mijn ogen op Pinkpop niet hoger als een sub-positie.
Zie ze niet zo snel FortaRock aandoen en voor de andere festivals die periode in Nederland zie ik ook niet echt een optie.
Ik gok dat ze vóór Foo Fighters op Pinkpop spelen, ik hoop sub mainstage.

Queens of the Stone Age is qua headliner positie imo vergelijkbaar met Kings of Leon of Greenday. Grote kans dus dat ze een dag headlinen. Samen met bijvoorbeeld de Foo's en Ariane Grande of Katy Perry.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken