Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Afgelopen weekend stonden op Rock Werchter een aantal in bekendheid groeiende Vlaamse acts op het podium, denk aan: Oscar and the Wolf, Tourist LeMC, Coely en Bazart.
Komen deze acts naar jullie mening in aanmerking voor een plaatsje op Pinkpop 2018?

Dat lag aan de headliners dit jaar, ik denk dat het geld grotendeels op was en dus de uitweg was om wat lokale bandjes te laten komen.
Om eerlijk te zijn zie ik liever Nederlandse bands dan Vlaamse bands en ik zou dat ook zo promoten als Nederlands festival.
In principe zijn er ook niet zo heel veel grote Vlaamse acts die je PERSE moet laten komen.
Soulwax was wel vet dit jaar. Maar niet meer dan dat: "wel vet".
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Nou namen als Oscar and the Wolf, Tourist LeMC, Coely en Bazart maken best kans om de komende jaren (weer) op Pinkpop te staan. Waren voor Werchter ook zeker niet enkel op het programma gezet om binnen het budget te blijven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik zie die sowieso nooit meer op Pinkpop staan, bij RW was het al enorm rustig laat staan hoe dat bij Pinkpop zou zijn!

Ze brengen geld in het laatje. Hun RW- dag was uitverkocht hé. Maar nee, die zie ik niet meer afkomen. ;-)

Twenty One Pilots mag er trouwens met een licht potloodje op, denk ik... Gewoon een gevoelletje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
WeckoJ wrote:
Ik zie die sowieso nooit meer op Pinkpop staan, bij RW was het al enorm rustig laat staan hoe dat bij Pinkpop zou zijn!


Ze brengen geld in het laatje. Hun RW- dag was uitverkocht hé. Maar nee, die zie ik niet meer afkomen.
1f609.svg


Twenty One Pilots mag er trouwens met een licht potloodje op, denk ik… Gewoon een gevoelletje.

Top! mag aankomend jaar best, meer duo bandjes is ook prima. Ik noem bijvoorbeeld Royal Blood mag ook best hoor imo.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Top! mag aankomend jaar best, meer duo bandjes is ook prima. Ik noem bijvoorbeeld Royal Blood mag ook best hoor imo.

Lijkt me erg tof om op het programma te hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Twenty One Pilots mag er trouwens met een licht potloodje op, denk ik… Gewoon een gevoelletje.
Die blijven wel in de VS om daar festivals verder te headlinen tot ze dat hier ook mogen of ze moeten hier al ferme spots krijgen tot dan zie ik dat niet gebeuren. Waren die btw niet bezig aan een nieuw album? In België zouden die volgens mij al makkelijk Vorst uitverkopen, geen idee hoe dat zit in NL..
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Waren die btw niet bezig aan een nieuw album? In België zouden die volgens mij al makkelijk Vorst uitverkopen, geen idee hoe dat zit in NL..

Twenty One Pilots heeft net de albumcyclus afgerond (laatste tourdata zijn gedaan) en hebben al laten weten dat ze hun tijd gaan nemen met het nieuwe werk. Ondanks dat denk ik dat we tegen de zomer van 2018 wel iets nieuws kunnen verwachten en dan zal het er vanaf hangen of ze eerst Amerika of Europa doen. Als ze nog een paar hitjes scoren, zie ik ze wel als de perfecte 3FM-afsluiter op een iets hardere dag als tegengewicht ofzo.

Vorst Nationaal was op enkele weken uitverkocht en de AFAS nog sneller dus voor mij liggen die in dezelfde categorie van grootte als een Imagine Dragons en kunnen ze een gelijkaardige spot op een festival zeker aan.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Weer een interview met Jan Smeets over Pinkpop 2018.
En een stukje over 2019


Golden Earring op jubileumeditie
Wat we wel al zeker weten: Golden Earring en Rowwen Heze komen naar de 50ste editie van Pinkpop in 2019! Verder hoopt Jan Smeets op een reünie van de legendarische band The Police en zou hij graag Adele op het Limburgse podium zien. We wachten af!



https://www.artiestennieuws.nl/70959/jan-smeets-verklapt-info-pinkpop
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik hoop dat de Mojo-bobo's en ome Jan vanavond in het Goffertpark aanwezig waren. Dan weten ze wat hen te doen staat.
Héééél diep in de buidel tasten en Guns 'n Roses boeken voor PP18.
Oké, ze kosten een paar miljoen. Maar daar spelen ze wel 3+ uur voor.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Ik hoop dat de Mojo-bobo’s en ome Jan vanavond in het Goffertpark aanwezig waren. Dan weten ze wat hen te doen staat.
Héééél diep in de buidel tasten en Guns ’n Roses boeken voor PP18.
Oké, ze kosten een paar miljoen. Maar daar spelen ze wel 3+ uur voor.

De recensie van Oor sloeg de spijker op de kop. Het feit dat Axl Rose ooit nog slechter in shape en bij stem was, moet niets zijn waar men blij van wordt. Van mij mogen ze heel ver weg blijven. Hopelijk zorgt deze geldbinnenharktour ervoor dat Axl Rose definitief afscheid neemt.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Headliners FF-Metallica-Coldplay. Daar had ik vannacht een natte droom over….


Hahaha. Ok :roll:

Ik heb eigenlijk nog geen idee wie ik als headliners zou willen zien.
Diegene die bovenaan mijn lijst stond heb ik dit jaar gezien op Pinkpop (SOAD) dus dat gaat 'm volgend jaar niet worden.

Even jou natte droom erbij pakken;
Coldplay lijkt me wel wat.
FF heb ik totaal niets mee en Metallica is ook niet helemaal mijn ding. Maar die zie ik dan nog wel liever als de FF.

Rammstein, die zou ik wel eens live willen zien. Hebben tenminste ook een gave show erbij. Maar die waren volgens mij verleden jaar al geweest.

Linkin Park stond/staat ook wel op mijn lijstje. Mits ze wat oude nummers doen en niet van de nieuwe cd. Wat een aanfluiting. Persoonlijke mening of course

En verder ..... Geen idee. Zoals gezegd, nog niet over headliners nagedacht. Zie wel welke namen hier voorbij komen om over na te denken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Pfff, wat een pannekoek blijft die ome jan soms toch ook. Eerst zeggen dat de drie headliners helemaal vastliggen en dan op de vraag over pearl jam en foo fighters reageren met: ik kan nog niets zeggen en niet alles is zeker.

Here we go again


Gewoon nergens meer van uit gaan....en zeker niet wat Jan zegt. het kan heel goed zijn dat alles al vast ligt of dat de stemmen in Jan zijn hoofd dat zeggen.

Gewoon....niet....serieus....nemen. Nooit....meer!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Headliners;
Foo Fighters (komen hun optreden van dit jaar inhalen + de nieuwe plaat voorstellen)
Lady Gaga + afsluitende DJ act (Chainsmokers als ze niet in de VS blijven)
Metallica (Nieuw album van vorig jaar, dit najaar en voorjaar staat EU-leg van hun tour op de agenda)

Subs;
Kasabian
Paramore, Foster The People, HAIM iets in die aard, geen idee wat er makkelijk subt voor een pop-act..
Nine Inch Nails

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Headliners;
Foo Fighters (komen hun optreden van dit jaar inhalen + de nieuwe plaat voorstellen)
Lady Gaga + afsluitende DJ act (Chainsmokers als ze niet in de VS blijven)
Metallica (Nieuw album van vorig jaar, dit najaar en voorjaar staat EU-leg van hun tour op de agenda)

Subs;
Kasabian
Paramore, Foster The People, HAIM iets in die aard, geen idee wat er makkelijk subt voor een pop-act..
Nine Inch Nails


@shotgvn Ik zou me er echt wel in kunnen vinden. Persoonlijk zou ik Gaga voor Timberlake inruilen met een kleine 'N Sync reunie hahaha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken