Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Voor namen kunnen we denk ik het beste kijken naar wat er komende november allemaal word bevestigd in de Nederlandse poppodia. dit zijn meestal artiesten die in de zomer terugkomen. Zo geef ik Stone Sour best een grote kans, al zit de mogelijkheid voor Fortarock erbij. Hierdoor krijgt The Pretty Reckless ook een grote kans.

Ja idd.
Stone Sour... Hele mooie voor Pinkpop of FortaRock ja. Dan denk ik, dat doordat Slipknot laatste keer op FortaRock stond, misschien juist nu Pinkpop met Stone Sour aan de beurt is.

Daarom kijk ik nog steeds op van Metallica, in 2017 begin september 2 keer Ziggo. Daarna terugkomen in Europa mei 2018.
Ook nog geen UK datum in 2018, zal er best nog bij kunnen.
Iets waar ik wel op let hoor...

Bedenk me nu net, dat Rolling Stones volgend jaar terug komen (minstens UK) maar dat ze tijdens het WK waarschijnlijk niet optreden (Mick is voetbal fan). Dus daarmee kan dat kleine kansje op terugkeer RS wel de prullenbak in.

De "Ed Sheeran"-plottwist is overigens wel als een kleine verwarring ontvangen. Moet bekennen dat ik hem wel verwacht had, op meerdere festivals overigens. Dus daar zit een gekkigheidje.



 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Misschien Iron Maiden toch iets beter in de gaten houden, volgens gitarist Dave Murray houden ze na deze tour een korte pauze om volgend jaar (2018) terug te komen met wat verassingen... ( zie Iron Maiden topic )

Nou, Pinkpop / Mojo grijp die kans als je mij vraagt. Verdubbel het aantal Maiden shirts op Pinkpop in 2018 :mrgreen:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Zegut noemt inmiddels Metallica als gerucht voor Download Frankrijk 2018 ?

Dat geeft Pinkpop gerucht/verwachting een +1 imo!
Ik zou het echt verrassend vinden Dennis als Metallica na eind dit jaar en volgend jaar tot begin mei door Europa gaat touren om dan weer na een korte break van 3-4 weken weer door Europa te gaan maar dan op fedtivaltour...... Maar van mij mag het hoor :wink: en als Zegut nu ook al met geruchten komt........... en meestal kloppen die wel!!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Het is toch eigenlijk gewoon een blunder dat pinkpop Ed sheeran niet heeft weten te boeken.

Ben wel benieuwd of hij de arena ook daadwerkelijk uitverkoopt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het is toch eigenlijk gewoon een blunder dat pinkpop Ed sheeran niet heeft weten te boeken.

Ben wel benieuwd of hij de arena ook daadwerkelijk uitverkoopt…
Blunder... Of komt dat komend jaar juist goed uit. Is maar hoe je het ziet hè...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
roluf wrote:
Het is toch eigenlijk gewoon een blunder dat pinkpop Ed sheeran niet heeft weten te boeken.

Ben wel benieuwd of hij de arena ook daadwerkelijk uitverkoopt…


Blunder… Of komt dat komend jaar juist goed uit. Is maar hoe je het ziet hè…

Als hij nu ook op 10 andere festivals had gestaan in Europa zegt ik ja. Maar in zijn hele schema staat vooralsnog niet 1 festival. Dit is dus een bewuste keuze van de artiest zelf.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Muse – Metallica – Foo Fighters
zo snel alweer Muse? Ik zou het niet erg vinden, maar totaal overkill natuurlijk, van daar niet heel reëel denk ik...

Foo Fighters kunnen best met het nieuwe album nog wat festivals komen doen hoor. Buiten de festivals waar ze nu stonden is er veel in Europa overgeslagen.
Die zouden best om korte termijn al met nieuws over 2018 kunnen komen... Dan geef ik terugkomen naar Pinkpop een hoge kans.
Ik heb het album inmiddels in bestelling, dus wacht ongeduldig op release 15 september ;) kan ik 15 a 17 juni meebrullen!!

De 3de headliner kan wel eens een voor Pinkpop nieuwe naam worden. Maar kan ook nog alle kanten op hé...
Met Pop headliner denk ik bijvoorbeeld aan Pink, ze staat dit jaar op V-festival. Of Beyonce die Coachella gaat goedmaken?
Op V-festival is de andere headliner Jay-Z, inmiddels met nieuwe album en meer festivals in de agenda. Tevens contract met Live Nation verlengd voor komende jaren. Qua ander soort, vernieuwd headliner een optie?
Dan zijn er de reünies, in gerucht dus (tourverlenging) GnR, The Police, Fleetwood Mac, Genesis en Led Zeppelin.
Of ander soort nieuwe headliner voor Pinkpop, zoals gezegd verwacht ik kleine tour van Iron Maiden of Neil Young met zijn nieuwe album. Overigens zet Maiden bij Metallica en Foo Fighters, het zou imo de Pinkpop editie van 2008 kunnen evenaren met dosis "rock"!
Of andere oude Pinkpop-bekende gaan touren langs festivals, wie weet eindelijk terug op Pinkpop U2 of Pearl Jam.

Op dit moment zijn dit de 'grote' namen die ik een beetje in de gaten ben aan het houden...
Maar, zoals elk jaar zal ik er wel weer naast zitten ;)


btw, ik had tourdata van Bon Jovi verwacht... Zou hij in 2018 naar Nederland komen en terug naar Megaland? ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Bon Jovi hebben begin dit jaar aangegeven dat ze met hun tour pas in 2018 op andere delen van de wereld gaan spelen. Hebben nu volgens mij alleen nog maar concerten in amerika gegeven. Of ze ook Nederland aandoen waag ik te betwijfelen. Ons land hebben ze ook overgeslagen tijdens hun laatste tour een paar jaar geleden als ik mij niet vergis.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jay Z lijkt me heel sterk als headliner. Die kan nog net een Ziggo Dome uitverkopen. Teert al jaren op het succes van zijn vrouw.

Ik denk dat je Jay hier toch wel een beetje onderschat. Hij is en blijft een hiphop legende.

Zie ik hem ooit Pinkpop headlinen? 100% zeker van niet. Die grote pop headliners moet kunnen maar hiphop gaat 'm niet worden voor Pinkpop.
Die gaan gewoon lekker een stadion of Ziggo dome af. Kijk maar naar die Watch The Throne tour.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Met Jay Z maak je dezelfde move als met Bieber. Bovendien weer een hoop commentaar. Verkoopt ook nog minder als Bieber trouwens maar dat ter zijde. Gaan ze nooit doen. Ik ga voor FF en toch Metallica als headliners die op dit moment de meeste kans maken. De derde waag ik nog geen voorspelling aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Volgens mij hebben ze gisteren weer goed werk gedaan, toch?

Weet je wat ik gek vind aan het tourschema van Foo Fighters.
Nog geen Nederlandse datum?
Dat maakt natuurlijk de komst naar Megaland meer waarschijnlijk voor volgend jaar.

Wat kan nog roet in het eten gooien, nou in september zijn ze tussen Singapore augustus en Californie oktober, enkel voor 1 dag in Berlijn op Lolla in september.
Het is even (voor Pinkpop) afwachten of er nog een datum in Nederland in september bij komt.... Voordeel is dat dat over 2 maanden is, dus qua vvk misschien erg kort.

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Pinkpop is een weg ingeslagen met poppy artiesten. Dit gaan ze niet veranderen. Volgend jaar staat er zeker weer een DJ plaatjes te draaien als hoofdact. Wie zal het in 2018 zijn ? Hardballs ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Volgens mij hebben ze gisteren weer goed werk gedaan, toch?

Weet je wat ik gek vind aan het tourschema van Foo Fighters.
Nog geen Nederlandse datum?
Dat maakt natuurlijk de komst naar Megaland meer waarschijnlijk voor volgend jaar.

Wat kan nog roet in het eten gooien, nou in september zijn ze tussen Singapore augustus en Californie oktober, enkel voor 1 dag in Berlijn op Lolla in september.
Het is even (voor Pinkpop) afwachten of er nog een datum in Nederland in september bij komt…. Voordeel is dat dat over 2 maanden is, dus qua vvk misschien erg kort.

Net of de Ziggo Dome niet op 1 uur uitverkocht zal zijn. Maar inderdaad wordt wel erg kort dag. Gebeurt bijna nooit. Pearl Jam doet dat ook wel eens. Concerten 2/3 maanden van te voren aankondigen. Maar eigenlijk kom je het niet vaak tegen... Bij grote artiesten bedoel ik dan.
Zou 1 concert in September op nederlandse bodem wat uitmaken voor PP volgend jaar??
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Tweet van Roosmarijn Reijmer,

Nou. We zitten er lekker bij op Pinkpop 2018 met @foofighters hoor. Solide show op @RockWerchter. Luister NU mee: https://t.co/SPQagyJ5jv

Weet zij meer of is het een wens..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken