Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Michiel wrote:
bcmrmaybe wrote:
Vanwaar komen die geruchten rond Coldplay, ze touren al 2 jaar na mekaar door Europa in dezelfde periode en doen geen festivals. Ik zie ze echt niet opnieuw in dezelfde periode touren volgend jaar en ik zie ze zelfs hun huidige tour afsluiten na de huidige concerten om te werken aan een nieuw album.

Ik denk dat die nog een paar festivals meepakken en dan een rustpauze inlassen.

Denk dat het meer ijdele hoop is van jullie. Coldplay is de nieuwe U2, spelen enkel hun eigen shows in stadiums en misschien eens Glastonbury. We zullen zien, maar ik schat de kans van Coldplay heel laag in.

Ik schat de kansen van Coldplay en GnR ook laag in. fyi…

Maar aan de andere kant schat ik dan weer de kansen voor Metallica en Foo Fighters wel hoog in, daar zijn andere dan weer niet mee eens.
Dat zit hem ook meer in het nieuwe album van de bands en dat ze een aantal belangrijke festivals over hebben geslagen afgelopen jaren, meer voorgevoel.
Voorgevoel slaat natuurlijk nu eind juni 2017 helemaal nergens op zo’n 11 maanden vooraf…
Zal pas september zijn denk ik dat de eerste geruchten concreet worden en pas oktober/november dat de eerste tourdata op z’n plek vallen.

Overigens wel een opvallende uitspraak van Micheal Eavis dat hij spijt heeft dat er geen Glastonbury in 2018 is omdat hij dat wel zal organiseren als een bepaalde band weer bij elkaar zal komen…
However, Michael Eavis has now told The Guardian that he is “already regretting” the decision to take a year our and said that “there’s one band I want to re-form – if they re-form, I’ll change my mind”.
Kijk, misschien duikt er binnenkort een reunie op in het geruchten-circuit???
(durf ik zomaar Led Zeppelin nogmaals te noemen?)

Bij het woord reünie en Glastonbury moet ik toch ook atlijd aan Oasis denken :p
Maar om on-topic te blijven, zie ik die al helemaal niet naar pinkpop komen.
Ik denk dat er idd voorlopig nog niks over te zeggen, maakt het niet minder leuk om te speculeren natuurlijk

Ik heb gister trouwens ook Ed Sheeran gezien op de stream.
Die man gaf echt een strakke show. Bijna helemaal alleen met z'n gitaar en loopstation.

Geen flauw idee hoeveel man Ed Sheeran trekt als headliner in Nederland, maar sub is iet niet meer. En ik vind het persoonlijk stukke spannender om te zien dat Kol of Justin Bieber, haha

Ik heb gister trouwens ook Ed Sheeran gezien op de stream.
Die man gaf echt een strakke show. Bijna helemaal alleen met z’n gitaar en loopstation.

Geen flauw idee hoeveel man Ed Sheeran trekt als headliner in Nederland, maar sub is iet niet meer. En ik vind het persoonlijk stukke spannender om te zien dat Kol of Justin Bieber, haha

Persoonlijk heb ik helemaal niets tegen Ed Sheeran.
Ik zie hem echter nog altijd niet als headliner in Nederland.
Als sub zou hij perfect zijn, zal makkelijk als sub voor Pearl Jam kunnen staan hoor :mrgreen:

Ik zie hem echter nog altijd niet als headliner in Nederland.

Pinkpop heeft in de laatste jaren headliners gehad die minder tickets verkopen dan Ed Sheeran: Green Day, KOL, Linkin Park, Rammstein.
Dus commercieel gezien is Ed Sheeran voor Pinkpopbegrippen wel degelijk een headliner.

Artistiek kun je er vanalles van vinden. ;)

Michiel wrote:
bcmrmaybe wrote:
Vanwaar komen die geruchten rond Coldplay, ze touren al 2 jaar na mekaar door Europa in dezelfde periode en doen geen festivals. Ik zie ze echt niet opnieuw in dezelfde periode touren volgend jaar en ik zie ze zelfs hun huidige tour afsluiten na de huidige concerten om te werken aan een nieuw album.

Ik denk dat die nog een paar festivals meepakken en dan een rustpauze inlassen.

Denk dat het meer ijdele hoop is van jullie. Coldplay is de nieuwe U2, spelen enkel hun eigen shows in stadiums en misschien eens Glastonbury. We zullen zien, maar ik schat de kans van Coldplay heel laag in.

Ik schat de kansen van Coldplay en GnR ook laag in. fyi…

Maar aan de andere kant schat ik dan weer de kansen voor Metallica en Foo Fighters wel hoog in, daar zijn andere dan weer niet mee eens.
Dat zit hem ook meer in het nieuwe album van de bands en dat ze een aantal belangrijke festivals over hebben geslagen afgelopen jaren, meer voorgevoel.
Voorgevoel slaat natuurlijk nu eind juni 2017 helemaal nergens op zo’n 11 maanden vooraf…
Zal pas september zijn denk ik dat de eerste geruchten concreet worden en pas oktober/november dat de eerste tourdata op z’n plek vallen.

Overigens wel een opvallende uitspraak van Micheal Eavis dat hij spijt heeft dat er geen Glastonbury in 2018 is omdat hij dat wel zal organiseren als een bepaalde band weer bij elkaar zal komen…
However, Michael Eavis has now told The Guardian that he is “already regretting” the decision to take a year our and said that “there’s one band I want to re-form – if they re-form, I’ll change my mind”.
Kijk, misschien duikt er binnenkort een reunie op in het geruchten-circuit???
(durf ik zomaar Led Zeppelin nogmaals te noemen?)

Coldplay zie ik niet gebeuren. Dat wordt dan voor hen het derde jaar dat ze op tournee zijn en ook de derde keer dat ze Europa aandoen alleen dan dus nu de festivals.
Metallica heb ik toch ook mn twijfels over omdat die als ik het goed heb in mei pas klaar zijn met hun stadiontour door Europa. Zouden ze dan weer al een maand later starten op de Europese festivals?
Dat bericht van Eavis vind ik echt interessant. Wat zou dat kunnen zijn? Misschien heeft Jan wel wat meer teweeg gebracht door de leden van The Police te benaderen. Al ligt dat geheel aan Sting, die andere 2 willen wel. Trouwens die gitarist loopt al in de 70 dus als ze nog eens op tour willen moeten ze daar niet al te lang mee wachten. Dire Straits lijkt me uitgesloten al heeft Guy Fletcher, toetsenist en rechterhand van Dire Straits/Mark Knopfler laten weten dat Knopfler momenteel aan 2 projecten werkt. 1 daarvan is een nieuw album en het andere heeft ivm onbekende oorzaken absolute geheimhouding.. Aan beide projecten werkt hij al maanden. Maar kan het me eigenlijk niet voorstellen, Knopfler heeft nog nooit enige interesse getoond om Dire Straits nieuw leven in te blazen na de laatste tour begin jaren 90.
Led Zeppelin en Oasis zouden ook kunnen maar verder zou ik echt niet weten welke band weer bij elkaar zouden moeten komen om Glastonbury volgend jaar te laten doorgaan. Maar misschien heeft iemand nog een idee?????

Dat bericht van Eavis zegt nergens dat er geruchten zijn van een reünie, enkel dat moest een bepaalde nader genoemde band toch terug samenkomen dat Glastonbury 2018 toch zou plaatsvinden. Dat is een band die hij al lang wil dat ze terug samenkomen, maar nergens zijn die geruchten nu sterker dan bijvoorbeeld 5 jaar geleden.

Helemaal duidelijk.
Mogelijk Led Zeppelin dus....

http://metro.co.uk/2017/05/03/led-zeppelins-frontman-robert-plant-sends-fans-wild-with-hint-the-band-are-reuniting-6613340/

https://www.businessinsider.nl/rumor-led-zeppelin-could-reunite-2017-5/?international=true&r=US

Oasis waarschijnlijk niet. Bij / na dat optreden in Manchester had Liam een duidelijke mening over zijn broer. Ziet er niet naar uit, dat die straks gezellig saampjes gaan optreden.

Led Zeppelin zou wel gaaf zijn.

Er sluimert al een tijdje iets... site van Robert Plant is al een aantal maanden (vanaf maart) zwart, met de tekst : "Any time now..."
Met een "50 year anniversary" in 2018 lijkt een tour aanstaande.
Ik kan mij best voorstellen dat zoiets ver vooruit gepland is, met Plant in 2014 op Pinkpop kan toen best al een eerste gesprek geweest zijn hoor... ik zeg 'kan' en dus niet dat dat zo is... Maar, ik denk wel dat het een reunie is die best in de gaten gehouden mag worden hoor. Overigens komen de eerste reunie geruchten ook uit 2014, toevallig...
Ze staan hoog op een geruchtenlijst voor een nieuwe editie van Desert Trip, maar vanuit officiele kanalen is het stil. Blijbaar hebben ze wel een aanbieding van (naar geruchten) 14 mil dollar afgeslagen voor Desert Trip 2016.
"Celebration Day" reunie is inmiddels ook al 10 jaar terug.
Er borrelt iets groots vanaf het Led Zeppelin front... Maar wat?
Tweede vraag is, wat hebben we bij Pinkpop er aan? Plant stond er al met Sensational Space Shifters en doet Led Zeppelin festivals dan is Pinkpop voor nederland een aannemelijke optie, toch?

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als Led Zeppelin weer op de planken zou verschijnen maar dat kunnen we echt vergeten. Plant heeft al aangekondigd dat zijn nieuwe album eraan komt en mogelijk met een tour. Realistisch is dat hij wel op Pinkpop verschijnt maar zonder Page, Jones en Bonham. Met de laatste reünie hadden ze een half jaar nodig om een set van twee uur voor te bereiden. Page doet helemaal niets meer de laatste jaren en dood zijn tijd met allerlei liefdadigheid instellingen.

Wat Desert Trip betreft. Dit bericht verscheen 1 april.....

http://www.laweekly.com/music/desert-trip-announces-2017-lineup-with-kansas-james-taylor-reo-speedwagon-8084478

Ik vind het ook vergezocht om door 'Any time now' op de website van Robert Plant te denken dat dat gaat over een Led Zeppelin reünie, lijkt me inderdaad meer te gaan over het feit dat de website binnenkort weer online komt en dan waarschijnlijk ook wordt aangekondigd dat er een nieuw album komt en wellicht een tour. Ik zie niet echt waarom we daaruit moeten concluderen dat het gaat om Led Zeppelin. Overigens zou ik het wel echt tof vinden als ik die band nog eens zou mogen zien ondanks dat ik Plant solo best vond tegenvallen daar hij alle nummers van Led Zeppelin net wat anders zong waardoor de schwung er wat mij betreft uit werd gehaald.

Genesis zou ook wel bijzonder zijn, ook geen idee of dat echt gaat gebeuren maar als het inderdaad zo is dat ze het allemaal willen dan kan het natuurlijk zomaar gebeuren.

Iedereen lijkt hier bewust het bericht van Michiel te negeren?

Michael Eavis zegt echt nergens dat een reunie van een of andere band in aantocht is. Hij laat enkel uitschijnen dat hij zo hard van een bepaalde reunie droomt dat hij bereid zou zijn om het festival speciaal daarvoor te laten plaatsvinden. Niet dat die reunie realistisch is, want het festival gaat dus met zekerheid niet door.

En plots droomt men hier al van Led Zeppelin. Zo is het niet moeilijk om van de persconferentie een teleurstelling te maken...

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als Led Zeppelin weer op de planken zou verschijnen maar dat kunnen we echt vergeten. Plant heeft al aangekondigd dat zijn nieuwe album eraan komt en mogelijk met een tour. Realistisch is dat hij wel op Pinkpop verschijnt maar zonder Page, Jones en Bonham. Met de laatste reünie hadden ze een half jaar nodig om een set van twee uur voor te bereiden. Page doet helemaal niets meer de laatste jaren en dood zijn tijd met allerlei liefdadigheid instellingen.

Wat Desert Trip betreft. Dit bericht verscheen 1 april…..

http://www.laweekly.com/music/desert-trip-announces-2017-lineup-with-kansas-james-taylor-reo-speedwagon-8084478

Dat bericht is fake. Er is geen Desert Trip in 2017. Er is dus ook geen optreden van Led Zep op Desert Trip in 2017.

https://consequenceofsound.net/2017/05/desert-trip-festival-is-not-returning-in-2017/

Michael Eavis zegt echt nergens dat een reunie van een of andere band in aantocht is. Hij laat enkel uitschijnen dat hij zo hard van een bepaalde reunie droomt dat hij bereid zou zijn om het festival speciaal daarvoor te laten plaatsvinden. Niet dat die reunie realistisch is, want het festival gaat dus met zekerheid niet door.

En plots droomt men hier al van Led Zeppelin. Zo is het niet moeilijk om van de persconferentie een teleurstelling te maken…

Wijze woorden. Eén quotje uit het verband trekken en heel het internet springt erop. Welkom in 2017.

En plots droomt men hier al van Led Zeppelin. Zo is het niet moeilijk om van de persconferentie een teleurstelling te maken…

Nee, hoor. Dat bericht negeer ik niet.

Het punt is een opvallende uitspraak van Micheal Eavis, dat hij spijt heeft dat er geen Glastonbury in 2018 is omdat hij dat wel zal organiseren als een bepaalde band weer bij elkaar zal komen… (of een beetje nuanceren, hij van gedachten zou kunnen veranderen).
” However, Michael Eavis has now told The Guardian that he is “already regretting” the decision to take a year our and said that “there’s one band I want to re-form – if they re-form, I’ll change my mind”. ”
Wat je hieruit mogelijk kan aflezen, is dat er in 2018 mogelijk een band 're-formed' ofwel bij elkaar komt (als in bijvoorbeeld reunie) van een bepaalde muziekale grote. Daarbij zit er uiteraard een grote 'als' in het verhaal.

Daarbij zou dit van toepassing zijn voor Glastonbury, dan is dat mogelijk relevant voor andere europese festivals in de periode rond eind juni 2018 waar Pinkjpop 15-17 juni onder valt.
Stel dit is relevant voor Europese festivals die periode zal zo'n uitspraak best een onderliggende gedachte kunnen hebben.
Het kan dus geen kwaad om daar eens naar te kijken waarop dit van toepassing kan zijn.
Kans is heel erg groot dat Eavis hiermee Oasis bedoeld, zeer aannemelijk. Daarmee eigenlijk meer wens uitspreekt dan verwachting...
Anderszijds kan de beste man op de hoogte zijn van de mogelijke plannen van een bepaalde band die mogelijk wel een bij elkaar kan komen.

Aangezien het Led Zeppelin gerucht al wat langer sluimerde (overigens niet enkel om de site van Plant) was dat waar ik aan dacht.
Wat is een band waar je eigenlijk je gedachten van een jaar overslaan van doet veranderen?
Daarbij in hoeverre kan dat relevant zijn voor Pinkpop, want is wel een festival-headliner optie...
Kan ook zijn, zoals ook eerder genoemd, dat het om The Police reunie draait. Dus relevant voor 2019 minstens.
Aangezien de berichten over een Genesis samenkomst al een tijd oud zijn, is dat ook wel een aardige optie.
Per toeval gaat het bij Led Zeppelin, The Police en Genesis over engelse bands, waarbij de belangstelling van Glastonbury uiteraard hoger is. Daarbij, fyi ligt de oorsprong van oprichting Fleetwood Mac ook in Londen. Gaat het bij The Police om 40 jarig jubileum en bij de andere 3 om 50 jarig bestaan.

Punt is wel, ik kan me best voorstellen dat dit bands zijn die best op Pinkpop kunnen headlinen als het dubbeltje de goede kant op valt.

Zit Led Zeppelin dan op dezelfde lijn als Fleetwood Mac of toch in die hors categorie van The Beatles en de Stones lol..

Met de performance van Sheeran op Glastonbury, geen idee of er veel de stream hebben bekeken maar die kerel is headlinerwaardig. 2x Ziggo vol is toch gegarandeerd headliner lijkt me en ook een pak safere boeking als Bieber van dit jaar.

En moest er nu een bepaalde band een reünie doen voor Glastonbury dan bestaat er volgens mij maar weinig kans dat andere festivals uit zullen meepikken. Vorig jaar hadden ze als enige festival Adele en dit jaar Sheeran. Net als Coachella is Glastonbury heel selectief geworden met zijn headliners en zijn die vaak exclusief geworden tegenover alle andere Europese festivals.No way dat PP daar opeens zich mee aan de onderhandelingstafel zich gaat moeien en vragen of ze ook op Pinkpop willen spelen nu ze toch bezig zijn.

Zit Led Zeppelin dan op dezelfde lijn als Fleetwood Mac of toch in die hors categorie van The Beatles en de Stones lol..

Ik denk toch in de hors categorie aangezien shows van Led Zeppelin erg zeldzaam zijn tegenwoordig. Maar aan de andere kant denk ik dat er weinig jongeren zijn die enthousiast worden van Led Zeppelin (hopelijk heb ik ongelijk en hebben jongeren wel enigszins een goede muzikale opvoeding gehad).

Ed Sheeran kondigt morgen een stadium tour aan door Europa in 2018. Ik denk dat bij een eventueel stadiumconcert in Nederland er een streep kan door de geruchten omtrent Ed Sheeran.

Ed Sheeran kondigt morgen een stadium tour aan door Europa in 2018. Ik denk dat bij een eventueel stadiumconcert in Nederland er een streep kan door de geruchten omtrent Ed Sheeran.

Of de eerste Pinkpop headliner....@Dennisvdbr waar blijft het nieuwe voorspelspel!!!!!!!

Users who are viewing this thread