Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Ik heb een mogelijke headliner op het oog, vandaar…..
Voorlopig lijkt het te passen.

Als het voor Pinkpop is dan kunnen het er niet veel zijn. :-)

Nou... zal wel nog wat water bij de wijn doen qua headliner zoektocht.
Ook even verder kijken naar mogelijke "Pop" headiner.
Veel genoemd bijvoorbeeld Ed Sheeran!
Maar aan welke festivals moeten we ongeveer denken dan?

Ik zie hem ook wel als headliner volgend jaar op Isle of Wight Festival, daar is nog geen datum van. Maar mogelijk, gebaseerd op data voorgaande jaren, ongeveer 7-10 juni 2018.
Organisator John Giddings heeft in 2015 aangegeven dat namen als Sheeran en Beyonce op de verlanglijst staan voor het festival.
( overigens staan Foo Fighters daar ook hoog op de verlanglijst al wat meer jaartjes, ter info... )

Misschien ook wel een oogje op houden komende maanden:
I-Days Italie, Den Store Sommerfesten Noorwegen, Summerburst Zweden, North Summer Festival Frankrijk, Wireless Festival Duitsland.
Dit zijn de festivals waar JB ook nog staat/stond deze zomer, kans dat Pinkpop weer een headliner gaat delen hier is aanwezig.

Laten we Foo Fighters maar een klein beetje opschrijven met een dun potloodje voor Pinkpop 2018 hoor....

( zie laatste Foo Fighter nieuws in : topic )

Laten we Foo Fighters maar een klein beetje opschrijven met een dun potloodje voor Pinkpop 2018 hoor….

Ik had em in mijn lijstje. Nu met een nieuw album plus tour ziet het er sowieso goed uit. In ieder geval geen rustpauze :-)

https://www.simplemost.com/fleetwood-mac-confirms-world-tour-2018

Ik denk niet voor Pinkpop maar goed er zijn genoeg mensen die dit leuk vinden. Van mij mogen ze echt Goffert, Arena doen of paar keer Ziggo.

Ik denk niet voor Pinkpop maar goed er zijn genoeg mensen die dit leuk vinden. Van mij mogen ze echt Goffert, Arena doen of paar keer Ziggo.

De tour zou volgend jaar in juni starten. Die spelen altijd eerst in de US voordat ze naar Europa komen. Misschien iets voor de speciale editie van 2019. Ook Glastonbury wordt als festival genoemd waar ze mogelijk gaan optreden omdat ze daar tijdens hun hele bestaan nog nooit hebben opgetreden. Een aantal festivals behoort zeker tot de mogelijkheden tijdens hun laatste tour ook al geven ze meestal de voorkeur aan concertzalen.

bcmrmaybe wrote:

De tour zou volgend jaar in juni starten. Die spelen altijd eerst in de US voordat ze naar Europa komen. Misschien iets voor de speciale editie van 2019. Ook Glastonbury wordt als festival genoemd waar ze mogelijk gaan optreden omdat ze daar tijdens hun hele bestaan nog nooit hebben opgetreden. Een aantal festivals behoort zeker tot de mogelijkheden tijdens hun laatste tour ook al geven ze meestal de voorkeur aan concertzalen.

Zijn we klaar hé...

Headliners Pinkpop 2018 - Metallica, Ed Sheeran en Foo Fighters
Headliners Pinkpop 2019 - The Police, Fleetwood Mac en U2

:mrgreen:

Zijn we klaar hé…

Headliners Pinkpop 2018 – Metallica, Ed Sheeran en Foo Fighters
Headliners Pinkpop 2019 – The Police, Fleetwood Mac en U2

:mrgreen:

LOL......maar Fleetwood Mac.....blegghhh

Voor Fleetwood Mac zou ik Pinkpop wel een keer overwegen..

Waarom toch? Say you Will is van 2003. Zelfs de Stones hebben nieuw materiaal. FM heeft dus 14 jaar geen nieuw materiaal uitgebracht. Ikzelf vind FM gewoon saai. Ze willen nu cashen en die gaan dus echt niet op Pinkpop staan.

Ik denk ook niet dat Pinkpop de vraagprijs zal willen betalen want dat gaat meer dan de Stones of Macca kosten.

Waarom toch? Say you Will is van 2003. Zelfs de Stones hebben nieuw materiaal. FM heeft dus 14 jaar geen nieuw materiaal uitgebracht. Ikzelf vind FM gewoon saai. Ze willen nu cashen en die gaan dus echt niet op Pinkpop staan.

Ik denk ook niet dat Pinkpop de vraagprijs zal willen betalen want dat gaat meer dan de Stones of Macca kosten.
Dat is misschien wel een factor ja ;)
Zouden die echt meer vragen dan RS of Sir Paul, dat denk ik juist niet.

Daarbij nog, in het verleden hebben ze vaker festivals gedaan, dus kan dat komende 2 jaar ook nog wel.
Aangezien Pinkpop (zoals gezegd) voor het 50ste jubileum bezig is met reunie's en oude klasbakken valt dit in de richting van 2019 "heel toevallig" wel in de lijn van verwachting fyi...

Nieuwe muziek hoeft voor mij niet in het geval van een legacy act als FM. Heb ze nog nooit live gezien, dus een optreden met Rumours integraal aangevuld met nog wat hits zou ik best wel interessant vinden.

Waarom toch? Say you Will is van 2003. Zelfs de Stones hebben nieuw materiaal. FM heeft dus 14 jaar geen nieuw materiaal uitgebracht.
Hoeft dat dan? Die mensen worden ook al een dagske ouder en kampen ook vaak met persoonlijke problemen waardoor muziek maken niet echt aan de orde is. (John had s bv nog maar recent hersteld van zijn kanker?). Denk je op die leeftijd btw nog écht aan cashen? Kom nou..
Ik zie ze niet echt op Pinkpop spelen eerlijk gezegd, zelfs niet vanuit het perspectief van de jubeleum editie. Ik zie ze hun tour starten in juni in de VS / N-Amerika waarna ze op het einde van de zomer Koning Boudewijn en Goffertpark / Adam Arena spelen.. Beetje zoals de Stones dit jaar gaan doen.

Als de Stones en Paul McCartney kunnen, dan kan Fleetwood Mac natuurlijk ook.

Zie het niet zo snel gebeuren op Pinkpop overigens. Denk dat die vooral sologigs zullen doen.

Is het trouwens nog geen tijd voor een topic Pinkpop 2019 ;-)?

AIs het trouwens nog geen tijd voor een topic Pinkpop 2019 ;-)?

je zal het bijna gaan denken hé...

maar laten we dat nog maar niet doen.
des al niet te plus... af en toe een '19 berichtje hier er in kan geen kwaad. Aangezien Glastonbury 2018 overslaat en dan in 2019 terugkomt ligt ook wel in een lijn met de verwachting dat jaar, ik meen dat Fleetwood ook daar op verlanglijst staat.
Dus 2019 is voor de bookers dichterbij dan wij denken, zowaar...

Ik denk ook niet dat Fleetwood in 2018 komt. Nieuw werk lijkt me ook niet heel relevant, met een best-off setlist op een afscheidtour sluiten ze een avond al goed af hoor. Lekker al die classic hits er door knallen, heerlijk!!
Is iets om in de gaten te houden imo.

Eens zien wat er zoal verder een headline optie kan zijn voor 2018, om zomaar Metallica-Ed Sheeran-Foo Fighters nu al op te schrijven is ook wel erg vroeg hé....

Kunnen misschien in 2018 ?
- Metallica
- Ed Sheeran
- Foo Fighters

Andere namen eventueel als headliner ofwel met mogelijke tourverlenging in 2018???
- Guns 'n' Roses
- Coldplay
- Volbeat
- Arcade Fire
- Linkin Park
- The Killers

Optioneel (of sub) of headliner ander festival ?
- Tool
- Kendrick Lamar
- Gorillaz
- Queens Of The Stone Age
- The Strokes
- Nine Inch Nails
- Slipknot / Stone Sour
- Björk

Doordat Jan al heeft gezegd dat de headliners rond zijn lijken mij Ed Sheeran(see you next year) en Foo Fighters(nieuw album en dit jaar verkeerd gegaan met de datum, volgend jaar nieuwe tour) al heel erg zeker. En dan heb je Metallica wat heel erg voor de hand ligt omdat in mei de zalen tour is afgelopen. Linkin Park zou ik opzich nog niet uit willen sluiten, of misschien als sub als ze dat zelf ook willen. The Killers zie ik volgend jaar wel als sub komen maar Coldplay... die zullen hooguit pas 2019 komen met de jubileum editie.

Fleetwood Mac zou natuurlijk geweldig zijn maar PJ heeft gelijk dat ze eerst de zakken gaan vullen in de VS. Ze hebben natuurlijk in 1971 op Pinkpop gestaan maar het betrof toen een totaal andere band onder leiding van Peter Green. Vanaf begin '75 met de dames Nicks en Mcvie werd het pas een wereldband. Daarna ook diverse samenstellingen maar nu weer geheel in de originele line-up.

Vergeet niet dat het een soort "trent" aan het worden is dat grote (oude) bands een festival mee willen pakken. Ze staan vaak voor een stuk jonger publiek en die reageren enthousiaster dan hun standaard publiek met veelal zitplekken. Grote hits kent iedereen en zal met gejuich ontvangen worden.

Het album Rumours wordt altijd vrijwel helemaal gespeeld. Alleen de nummers Oh'Daddy en I Don't Want to Know worden nooit gespeeld.

Fleetwood Mac zou natuurlijk geweldig zijn maar PJ heeft gelijk dat ze eerst de zakken gaan vullen in de VS. Ze hebben natuurlijk in 1971 op Pinkpop gestaan maar het betrof toen een totaal andere band onder leiding van Peter Green. Vanaf begin ’75 met de dames Nicks en Mcvie werd het pas een wereldband. Daarna ook diverse samenstellingen maar nu weer geheel in de originele line-up.

Vergeet niet dat het een soort “trent” aan het worden is dat grote (oude) bands een festival mee willen pakken. Ze staan vaak voor een stuk jonger publiek en die reageren enthousiaster dan hun standaard publiek met veelal zitplekken. Grote hits kent iedereen en zal met gejuich ontvangen worden.

Het album Rumours wordt altijd vrijwel helemaal gespeeld. Alleen de nummers Oh’Daddy en I Don’t Want to Know worden nooit gespeeld.

ik vind alle classics van Fleetwood Mac wel best....
Maar live zal het voor mij alleen compleet zijn indien Lindsey Buckingham van het FM-album Tango in the Night het nummer Big Love in acoustic versie doet!!

Users who are viewing this thread