Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Erg prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die al bezig is met PP2018.
Wat mijn inziens dit jaar een succes was om een artiest als Martin Garrix te zetten na een headliner.
Ik ben zelf meer van de gitaren maar het leuke aan een festival is ook om eens artiesten te zien waar je normaal nooit naartoe zou gaan.
Oke, na Bieber zou alles fantastisch zijn, maar die show van Garrix werkte wel! Ik heb mensen met Metallica en Slayer shirts compleet uit hun dak zien gaan. Het voelde als een grote afterparty.
Dus ik zou zeggen. Boek een goede gitaar headliner van 20:30 tot 23:00 uur en laat daarna komend jaar Afrojack aansluiten tot 00:30 uur. De contacten voor de vergunningen hebben ze bij de gemeente Landgraaf.

Ik denk dat de Werchter constructie dus zoals de zaterdag maar dan met een rockheadliner inderdaad best wel kan. Grootste probleem is dat gekut met stoppen om 00.00 uur. Dat is toch niet meer van deze tijd. Ik ben voor.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Headliner*

Nope...te klein. Kan geen dag dragen. Dan zie ik Snow Patrol nog als grotere kanshebber.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Op Pinkpop zie ik QOTSA inderdaad niet als headliner. Op Werchter misschien als coheadliner.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Snow Patrol? Vanwaar komt dat? ? Is zien hoe snel ze de Ziggo uitverkopen. QOTSA staat volgens mij qua populairiteit even hoog als Kings Of Leon of als Arctic Monkeys in 2014. Headliner en anders in een constructie zoals dit jaar op maandag waar je 2 kleinere headliners hebt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Snow Patrol? Vanwaar komt dat? ? 

Zijn nu nieuw album aan het opnemen. Zal dit jaar moeten uitkomen. Staat wel op Insta.

Hangt er van af hoe dit album wordt en hoeveel aanhang er nog is. Plus SP is al een keer headliner geweest op Pinkpop en QOTSA niet.

I rest my case
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Download France is tegelijkertijd en Download Engeland een weekje eerder. Wel een redelijke kans dat die een headliner delen met Pinkpop.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Denk dat je zowel Queens of Stone Age en Snow Patrol niet als headliner moet willen in 2018. Die verkopen allebei geen dag uit, lijkt me. Tenzij Snow Patrol een comeback van jewelste maakt met het nieuwe album. Ergens verwacht ik dat niet.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Na een jaar met Kings of Leon, Green Day en Justin Bieber denken de mensen nu al aan een affiche met Snow Patrol en Queens of The Stone Age als subs en Coldplay als headliner. Mensen vergeven/vergeten snel.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Na een jaar met Kings of Leon, Green Day en Justin Bieber denken de mensen nu al aan een affiche met Snow Patrol en Queens of The Stone Age als subs en Coldplay als headliner. Mensen vergeven/vergeten 

Ik kan ook denken aan headliners zoals Kensington The Killers en The Prodigy maar dat doe ik niet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Download France is tegelijkertijd en Download Engeland een weekje eerder. Wel een redelijke kans dat die een headliner delen met Pinkpop.
Kans is heel groot idd...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
What about Nickelback?
Veel (overdreven gladgestreken) hits, die er waarschijnlijk als koek ingaan bij de gemiddeld sing-a-long Pinkpop bezoeker.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
What about Nickelback?
Veel (overdreven gladgestreken) hits, die er waarschijnlijk als koek ingaan bij de gemiddeld sing-a-long Pinkpop bezoeker.

Ik kan zo geen eens een bekend nummer van ze opnoemen weet je. Paar weken geleden eens een playlist beluisterd maar nee, helemaal nee. Kensington is het.

Ik heb niks tegen gladde commerciele muziek (Coldplay, Gaga, Bon Jovi) maar Nickelback is toch echt zum kotzen. Doe dan maar James Blunt, die heeft nog zelfspot. Nickelback neemt zichzelf zo serieus.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Haha ja Nickelback, dat zou wat zijn!

Nee serieus, dat kan echt niet. Met hen vergeleken klinken zelfs bands als Kane en Kensington puur en oprecht.

Nickelback heeft overigens gewoon ooit op Lowlands gestaan, zag ik...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Het komt hier op neer volgens mij. Al die bands die in juli september oktober en november een groot concert geven in Nederland zijn kanshebber voor alle festivals komende zomer.

U2, Metallica, gorillaz. QOTSA. Sigur ros, lady gaga, en zo zijn er nog wel een paar. Daarnaast Zijn Ed sheeran en Coldplay ook nog wel kanshebber.

De meeste van deze concerten zijn ook al uitverkocht dus ze kunnen bekend worden gemaakt.

En ik durf een naam met zekerheid alvast te noemen en dat is Ed sheeran. Hij heeft tijdens zijn concert aangegeven volgend jaar terug te komen dus dat kan bijna niet anders. Tenzij lowlands hem al geboekt heeft voor 2018. En even voor de duidelijkheid. Ed sheeran komt alleen als headliner. De mensen die denken dat Ed sheeran nog ergens sub is... wake up! Deze meneer is momenteel een van de grootste namen in de industrie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Heb nog even een kleine blik geworpen naar wat Rock-festivals, waar mogelijk een headliner mee gedeeld kan worden uit dat genre.
Vooralsnog zitten ze gunstig om een Rock-headliner voor Pinkpop mogelijk te maken.
(let wel, FortaRock zit gelijk met RaR/RiP en zit daarvoor ook gunstig, maar zal niet voor zo'n grote publiektrekker gaan als Pinkpop)
Ik heb een mogelijke headliner op het oog, vandaar.....
Voorlopig lijkt het te passen.

Rock am Ring / Rock im Park Duitsland 1-3 juni 2018
Download UK 8-10 juni 2018
Greenfield Zwitserland 7-9 juni 2018
NovaRock Oostenrijk 14-16 juni 2018 (slechts 1 dag verschoven met Pinkpop)
Graspop België 22-24 juni 2018
Hellfest Frankrijk 22-24 juni 2018

...eens zien welke richting deze festivals op gaan...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken