Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Arctic Monkeys : Werken aan een nieuw album, maar ik denk niet dat dat klaar gaat zijn tegen wanneer de festivals beginnen.
Avenged Sevenfold : Zag ik hier al een paar keer passeren
Beyoncé : Staat op Coachella 2018, geen idee waarom ze werd genoemd maar afin.
Ed Sheeran : Nieuw album, 2x ziggodome uitverkocht.
Fleetwood Mac : Farewell tour in 2018, geen idee of ze uberhaupt een optie zijn maar afin.
Foo Fighters : Dit jaar gemist omdat Pinkpop te vroeg lag en een foutje intern? Volgend jaar dan maar?
Gorillaz : Te alternatief, ideale BKS headliner
Iron Maiden : gerucht over best-off album/tour van Dennis
Kasabian : Nieuw album, ideale sub volgens mij voor een rockheadliner.
Katy Perry : Nieuw album uit sinds vandaag, headliner op Big Weekend en één van de grote namen op Glasto.
Lady Gaga : headlinede Coachella dit jaar, verzorgde de Superbowl met glans volgens de media, world tour dit najaar.
Metallica : Nieuw album van vorig jaar, dit najaar en voorjaar staat EU-leg van hun tour op de agenda.
Pearl Jam : Elk jaar weer
Queens Of The Stoneage : Nieuw album zou klaar zijn voor dit najaar
Roger Waters : Nieuw album, doet weinig festivals maar past binnen de succesformule van de laatste paar jaren (Bruce Springsteen, Paul McCartney, de Stones ..)
Talking Heads : gerucht gaat dat er een reünie zit aan te komen voor op Coachella, voor een astronomisch bedrag wel te verstaan..
The Killers : headlinet verschillende N-A festivals deze zomer waaronder Lollapalooza, volgend jaar EU?
The National : Nieuw album op komst, leak van Primavera dat ze er volgend jaar staan. Ideale headliner voor BKS, DTRH.
Tool : Elk jaar weer pt 2
U2 : Joshua Tree tour deze zomer, staan op Bonnaroo dit weekend. Geen idee of ze dit concept ook willen uitbreiden naar festivals van volgend jaar..

@dennisvdbr edit maar waar nodig haha
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik schat de toekomst van Pinkpop vrij somber in als ik dit soort lijstjes allemaal zie helaas. :(
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Katy Perry kan wel van dat lijstje af aangezien ze in the UK aan het touren is tijdens PP.

https://www.katyperry.com/tour/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Mocht men het niet aandurven met Iron Maiden als headliner… Nou, dan pleit ik bij deze voor een sub-plek op PInkpop 2018!!

SCREAM FOR ME. PINKPOP!!!


2 minutes, the trooper, aces high, run to the hills, wasted years, bring your daughter etc…kwijl.

I approve…Eddie will make his apperance at Pinkpop 49

Kans lijkt mij erg klein. Gemiddelde pinkpopper zit hier ook helemaal niet op te wachten. (Ok, die zat ook niet te wachten op Bieber)
Iron Maiden op Werchter werkte bijvoorbeeld ook niet echt. Laat Maiden lekker op metalfestivals staan of eigen optredens geven. Dat werkt veel beter, voor iedereen.

En sub gaan die gasten niet staan, dus dat kun je vergeten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
bcmrmaybe wrote:
Mocht men het niet aandurven met Iron Maiden als headliner… Nou, dan pleit ik bij deze voor een sub-plek op PInkpop 2018!!

SCREAM FOR ME. PINKPOP!!!


2 minutes, the trooper, aces high, run to the hills, wasted years, bring your daughter etc…kwijl.

I approve…Eddie will make his apperance at Pinkpop 49


Kans lijkt mij erg klein. Gemiddelde pinkpopper zit hier ook helemaal niet op te wachten. (Ok, die zat ook niet te wachten op Bieber)
Iron Maiden op Werchter werkte bijvoorbeeld ook niet echt. Laat Maiden lekker op metalfestivals staan of eigen optredens geven. Dat werkt veel beter, voor iedereen.

En sub gaan die gasten niet staan, dus dat kun je vergeten.
Zoals ik zei, ik noemde ze uit persoonlijke interesse ;)

Daarbij denk ik juist wel dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker juist wel interesse kan hebben in Maiden. Waren ook dit jaar weer volop represent qua tshirts.
Daarbij denk ik dat metal vaak goed ontvangen wordt op Pinkpop.

Maar, laten we de echte plannen van de band in 2018 eerst afwachten.
Zit meer persoonlijke hoop in ook...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Fleetwood Mac ❤️

Dan kruipt ik op m'n handen en voeten richting Landgraaf.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Mensen echt. De vorige editie is net voorbij en het gaat al weer helemaal los hier. Stop it.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Mensen echt. De vorige editie is net voorbij en het gaat al weer helemaal los hier. Stop it.

Ik liet me even meeslepen. Is inderdaad nog wat vroeg. Na de zomer zal het hier wel weer gaan los gaan qua geruchten........ :wink:
Is ook eigenlijk nu nog weinig van te zeggen wat er volgend jaar allemaal op tour is...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Black Lies wrote:
Mensen echt. De vorige editie is net voorbij en het gaat al weer helemaal los hier. Stop it.


En wie ben jij om dat te beslissen. Stop jij dan ook met je nietszeggende muziek te promoten.

Welke muziek promoot hij dan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het is idd vroeg ja... Maar we moeten hier ook wel beseffen dat de industrie constant in beweging is.
Het festival is al bezig met de line-up van 2018 en zelfs met de eerste namen voor 2019.
Dat Jan zegt dat er al 3 headliners op papier zijn, dan moeten wij die ook kunnen vinden? Toch?

Het zit dus in acts waarvan misschien bekend is dat er een nieuw album komt of waarvan een tour gaande is en europees vervolg kan krijgen, of zelfs waarvan een tour verwacht kan worden. Laten we eerlijk zijn, de album geruchtjes en nieuwtjes komen juist nu en het najaar.

Binnenkort volgen tourtjes eind van het jaar en misschien zelfs nieuws van festivals in bijvoorbeeld Australië...

Daar wil ik eigenlijk wel op inhaken nu de ijzers nog heet zijn. Later wegstrepen, zoals vandaag Katy Perry, dat komt vast wel...

Daarnaast, wilde ik eigenlijk nog ergens anders op aansporen...
Welke acts gaan volgend jaar (eventueel) touren en zijn nog nooit op Pinkpop geweest. Noem dan juist vooral een act waar je persoonlijk interesse naar toe gaat en je serieus Pinkop optie zal vinden. Bijvoorbeeld Royal Blood, dat lijkt mij zeer wenselijk zo langzaamaan!

Dus er zit weldegelijk iets in om vroeg te speculeren.
Ik zou dat ook graag zien bij de andere festivaltopics overigens, dus als er ergens alvast een 2018 topic bij moet. shoot!
 

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
76
66
Ik denk dat Bon Jovi wel eens één van de drie headlines zou kunnen zijn. Ze hebben net een nieuw album uitgebracht en touren dit jaar door Noord- en Zuid-Amerika, daar staan ze onder andere op Rock in Rio (als headliner). In 2018 komt hun tour waarschijnlijk naar Europa. En met hun vele hits en klassiekers zeker headliner waardig voor Pinkpop.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ben het volledig met Dennis eens dat er een mogelijkheid moet komen om voor het bekend maken van de headliners, de eerste 10-15 duizend kaarten te verkopen. Nu heeft Pinkpop (nog) niet de reputatie als Glastonbury. Die verkoopt gelijk uit terwijl er geen 1 artiest bekend is. Meen mij te herinneren dat enkele jaren geleden hetzelfde was met Lowlands. Iedereen wilde daar heen en was ook binnen een half uur uitverkocht (50.000 kaarten!!). Ik blijf mij ook iedere keer verbazen dat bijvoorbeeld Rock Werchter niet binnen een paar minuten is uitverkocht. Vrijwel alle grote namen treden daar op maar kennelijk niet groot genoeg om direct uit te verkopen. Ze hebben headliners en subs waar Pinkpop binnen een uur uitverkocht zou zijn. Geeft ook weer aan dat je naar Pinkpop voor een groot deel voor de sfeer gaat.

Het is ook opvallend dat SOAD en Green Day makkelijk Ziggo Dome uitverkopen maar geen dag kunnen dragen op Pinkpop. Fleetwood Mac ( graag zelf!!) verkoopt makkelijk Ziggo 2 x uit maar een dag dragen met Pinkpop heb ik mijn twijfels. De vraag of Ed Sheeran een dag kan dragen dat geloof ik wel. In 2014 had ik nog niet veel van hem gehoord maar stond met verbazing te kijken naar al die gillende meiden. Vandaar dat hij een uitstekende sub zou zijn. Meiden daarna weg uit voorste vak en dan Metallica afsluiten (even dagdromen.....)

De headliners "liggen" vast volgens Jan en daarom is het heerlijk om te speculeren, vaak tegen beter weten in, maar wel zo leuk. Roger Waters komt idd met nieuw werk na 25 jaar dus een tour spreekt voor zich maar die verkoopt een JC stadion bijna uit. Alleen in 2004 stond hij op Arrow Classic Rock festival ( wat een festival overigens wat helaas niet meer bestaat).

Als Robert Plant weer tourt volgend jaar is hij ook kanshebber. Ook hij komt met nieuw album dit jaar.

Helaas horen we haast niks meer van Jack White. Geweldige naam als sub en samen met Meg zelfs headliner.......(ik sla nu een beetje door)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Dat Jan zegt dat er al 3 headliners op papier zijn, dan moeten wij die ook kunnen vinden? Toch?

Je kunt het best doen, maar ik zou alles wat Jan zegt met een korreltje zout nemen.

Ik blijf bij mijn voorspelling van:
Ariane Grande - Kensington - Ed Sheeran

Met daaromheen optredens van Blof, Ali B, Jett Rebel, etc.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik blijf bij mijn voorspelling van:
Ariane Grande – Kensington – Ed Sheeran

Met daaromheen optredens van Blof, Ali B, Jett Rebel, etc.




U verdient een virtueel nekschot meneer. Kensingdom gaat niet op herhaling. ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ik zeg niet dat ik het wil, maar ik zeg wel dat het gebeurt. Smeets en 3FM hadden het er dit jaar al over dat Kensington ook wel afsluiter had kunnen zijn. Volgend jaar gebeurt het.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken