Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Ik heb nog eens nagedacht. Omdat Pinkpop volgend jaar later is, wordt het een heel goed jaar!

Dat moet dus wel het volgende worden:

Rolling Stones, U2 en Bruce Springsteen als headliner.
The National, Editors en The Killers als sub.
Gorillaz, Blur en Ed Sheeran als 3FM-stage afsluiter.

Kan niet missen!
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Ik heb nog eens nagedacht. Omdat Pinkpop volgend jaar later is, wordt het een heel goed jaar!

Dat moet dus wel het volgende worden:

Rolling Stones, U2 en Bruce Springsteen als headliner.
The National, Editors en The Killers als sub.
Gorillaz, Blur en Ed Sheeran als 3FM-stage afsluiter.

Kan niet missen!

Dat is toch allang duidelijk.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
Gorillaz schat ik dan eerder als headliner BKS of LL dan op Pinkpop. Toch net dat alternatievere randje en net niet groot genoeg.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Gorillaz schat ik dan eerder als headliner BKS of LL dan op Pinkpop. Toch net dat alternatievere randje en net niet groot genoeg.

Mee eens; zou me verbazen als die op Pinkpop zouden staan. Onvoldoende mainstream naar mijn mening.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Kleine kansberekening....
Eens zien waar Pinkpop wel headliners mee deelt.
Tenminste, laat ik eens mijn gedachtegang onderbouwen.

Pinkpop 2018 (editie 49 en 31 maal Landgraaf) 15 -17 juni.
Het is de 6 de verplaatsing uit Pinksteren en zelfs met 17 juni qua datum de 'laatste' Pinkpop ooit.
Pinksteren is 20 en 21 mei in 2018.
Pinkpop is 4 weken verplaatst, wel dus 4 weken!!!
Dat is 3 weken na RaR/RiP dat zal zijn 1 tm 3 juni, overigens is dat gelijk met FortaRock 1 (preparty) en 2 juni.
De kans dat 1 headliner naar FortaRock gaat is wel duidelijk.
Blijven er 2 headliners over van RaR/RiP, daarvan zal er wel 1 naar Pinkpop komen.
Dan het Oostenrijkse NovaRock in 2018 van 14 tm 16 juni, dat is 1 dag verschoven met Pinkpop. Daar deelt Pinkpop vast een headliner mee net als het duitse Hu/So, dus andere headliner dan RaR/RiP.
Hier zit vast een gedeelde rock headliner bij, zeker in Duitsland zitten 2 rock headliners voor Pinkpop.

Er komen denk ik nog wel wat opties boven komende tijd.
Maar ik denk dat er weer 2 rock headliners zijn en 1 andere, wat dan een headliner is dat Pinkpop deelt met de poppie festivals.
Momenteel schieten de namen als P!nk, Beyonce, Coldplay en Ed Sheeran hiervoor te binnen...
Met de verplaatsing zit je toch richting Rock in Roma, i-Days en BST UK waar wel wat Pop-headliners staan.

Pinkpop verplaatst uiteraard niet zomaar.
Er is uiteraard niet zomaar deze plaatsing met zo veel weken verschuiving.
Daar zit vast en zeker een 'gewilde' headliner aan.
Als ik denk aan een door Pinkpop gewilde headliner denk ik op dit moment aan Pearl Jam of Foo Fighters, tenminste daar zou ik wel het festival voor verschuiven toch...
Lijkt me sterk als het beide gaan worden, kan me heel goed voorstellen dat een nieuw bod op deze bands is gedaan door meerdere festivals.
Anders gezegd, ik durf met zekerheid te zeggen dat 1 van deze twee een bod heeft gekregen voor Pinkpop 2018!!

Wat betreft U2 denk ik dat we die geruchten moeten bewaren voor 2019.
Het gaat ook wel spannend worden voor wat betreft Metallica, The Rolling Stones Guns N Roses? Gaan die nog europese festivals er aan plakken in 2018 of niet?
Nu ontbreekt bijvoorbeeld ook The Killers op veel plekken, maar lijkt me niet eerste keus als headliner, beetje de Kings of Leon 2e keus rol...

Ik denk dat het iets gaat zijn als op vrijdag Avenged Sevenfold / Metallica, zaterdag Ed Sheeran / P!nk en zondag Royal Blood / Foo Fighters.
Reëel ? ? ?





 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Op bovenstaande nog 1 kleine persoonlijke toevoeging.

In 49 jaar Pinkpop ontbreekt 1 grote rock act, veel shirts van gezien weer dit jaar en ook een metalband die veel te zien is op festivals maar nog nooit Pinkpop in circa 40 jarig bestaan van die band.
Het is toch wel eens tijd voor Iron Maiden hoor.... :( toch ?
Ik heb het vermoeden dat Iron Maiden een kleine europese best off tour kan gaan doen in 2018, er zijn zelfs kleine geruchten over een nieuw ('best off') album in 2018 met live-opname's (het laatste live-album is uit 2012 fyi).
Dat zou in principe perfect zijn, zo'n best off setlist voor Pinkpop.
Oke, dit is eerder wens dan reëel gerucht te noemen...

Mocht men het niet aandurven met Iron Maiden als headliner... Nou, dan pleit ik bij deze voor een sub-plek op PInkpop 2018!!

SCREAM FOR ME. PINKPOP!!!

:mrgreen:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat het iets gaat zijn als op vrijdag Avenged Sevenfold / Metallica, zaterdag Ed Sheeran / P!nk en zondag Royal Blood / Foo Fighters.
Reëel ? ? ?

Ik zou er voor tekenen....geheid dat je dan wel gaat uitverkopen..

Dan wil ik The Offspring en Limp Bizkit op herhaling? Jeugdsentiment.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Mocht men het niet aandurven met Iron Maiden als headliner… Nou, dan pleit ik bij deze voor een sub-plek op PInkpop 2018!!

SCREAM FOR ME. PINKPOP!!!


2 minutes, the trooper, aces high, run to the hills, wasted years, bring your daughter etc...kwijl.

I approve...Eddie will make his apperance at Pinkpop 49
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Zou een oudere act als Roger Waters Fleetwood Mac of de Stones geen optie zijn?. Voor zover ik nu weet gaat dat allemaal op tournee volgend jaar. Waters door Europa, FM gaan volgens de laatste geruchten begin 2018 weer op tour en de Stones hebben al aangegeven volgend jaar door the UK te touren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
(...)
….geheid dat je dan wel gaat uitverkopen..
(...)

uitverkopen, dat hoeft voor mij niet zo.
Om 2 dingen, 1 omdat het niet zo druk is en 2 omdat dan de vvk niet zo stressig is....
Man waarom gooien ze niet in september of oktober alvast 10 a 15 duizend weekendkaarten in vvk zonder dat er nog iets bekend is.
Zonder 1 naam bekend verkoop je vast wel alvast tussen 10 a 15 duizend kaarten, de rest wacht op de eerste namen.
Ik type het elk jaar... Joh, Pinkpop dan heb je sowieso al de eerste mensen binnen die sowieso al voor het festival komen, blijven er nog ca 30 duizend weekendkaarten over en nog per dag 30 duizend bij vvk.
De dagkaarten alvast in vvk doen bij bekendmaking van de headliner van die dag kan ook een optie zijn.
Dat zal toch voor ticketmaster ook een ontlasting zijn die eerste vvk-dag lijkt me.


Zou een oudere act als Roger Waters Fleetwood Mac of de Stones geen optie zijn?. Voor zover ik nu weet gaat dat allemaal op tournee volgend jaar. Waters door Europa, FM gaan volgens de laatste geruchten begin 2018 weer op tour en de Stones hebben al aangegeven volgend jaar door the UK te touren.
Stones had ik al een paar keer genoemd. Kan zomaar, past ook wel bij de verwachte kaart-kosten-verhoging ivm gaga's zoals Jan zei...
Fleetwood Mac lijkt mij wel leuk, maar ik denk niet dat Pinkpop aan z'n classic retour act denkt, maar pas voor editie 2019..
Roger Waters solo verwacht ik niet als PInkpop headliner, maar zal een mooie sub of 3FM-afsluiter zijn.
Fleetwood en Roger Waters zouden overigens perfect zijn voor Pinkpop Classic of Bospop in 2018 denk ik.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Ik vermoed dat Bospop die allebei niet kan betalen als ik kijk naar de headliners van dit jaar. Madness en Doe Maar......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik vermoed dat Bospop die allebei niet kan betalen als ik kijk naar de headliners van dit jaar. Madness en Doe Maar……
o, ja... Roger Waters solo vast wel. Fleetwood dan misschien niet.
Nu ik er over nadenk.... Ze RW en FM eerder in een grote zaal staan. (helaas)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Nou ik zie FM nog wel op PP staan maar dan eerder op de speciale editie van 2019. Ze hebben al eerder op festivals gestaan alleen spelen ze inderdaad meestal een losse show. De laatste keer deden ze 2 keer de Ziggo Dome uitverkopen dus qua kaartverkoop voor PP zou dat wel in orde zijn....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Waters speelt weinig op festivals. Tijdens zijn tour door Amerika momenteel eigenlijk helemaal niet...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Van Bieber naar Fleetwood Mac is een brug te ver. Dat zie ik niet gebeuren.

Plus zou je dan niet het zelfde gekut als bij de Stones? Die bejaarden die ook alle weekendtickets opkopen. Lekker de Ziggo doen zeg ik.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Het verschil is wel groot maar over Bieber was nou ook niet iedereen laaiend enthousiast... :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nou ik zie FM nog wel op PP staan maar dan eerder op de speciale editie van 2019. Ze hebben al eerder op festivals gestaan alleen spelen ze inderdaad meestal een losse show. De laatste keer deden ze 2 keer de Ziggo Dome uitverkopen dus qua kaartverkoop voor PP zou dat wel in orde zijn….

Dan ook nog Neil Young erbij dan hebben helemaal een rollator festival. Maar goed...Allemaal te oud. Gaat niet gebeuren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het verschil is wel groot maar over Bieber was nou ook niet iedereen laaiend enthousiast…

@Erwin Mee eens maar gezien de boodschap dat er verjongd zou worden komt niet overeen met Fleetwood Mac. Legendarische band maar ook dodelijk saai voor een festival. (zie KOL).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Als je 3 headliners hebt en 1 daarvan is een "oude" dan is dat toch nog wel te doen lijkt me of niet?
Zolang de kaartverkoop maar goed is of zeg ik nou iets vreemds... Bieber vond Jan ook niks maar de dagkaarten waren wel snel op...... Zo erg vond hij het ook weer niet denk ik zelf....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken