Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ik ga eens een verrassende voorspelling doen:

Coldplay (grote naam)- Beyonce ( popact)- Guns and Roses (gitaaract)

alternatief:

U2 (grote naam) - Ed Sheeran (popact)- Metallica (gitaaract)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik vind de verwachtingen weer aardig hooggespannen. De dampen van een qua programmering uitermate teleurstellende editie zijn nog nauwelijks opgetrokken en nu komt het ene na het andere topaffiche langs. Ik moet het nog zien.

Aan de andere kant (en dat pleit weer voor hoge verwachtingen): Pinkpop kan zich niet nog zo'n dramatisch jaar veroorloven. Dus komend jaar kunnen ze geen genoegen nemen met dergelijke matige headliners.

En het blijft natuurlijk leuk, speculeren over wat er mogelijk is ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
ik denk dat het qua drinken en eten wel goed ging op de zaterdag. Probleem is gewoon dat je 25000 x €195 = 4.875.000 Een kleine 5 miljoen minder aan omzet. Dus ik denk dat ze voor 2018 dit zich niet meer kunnen veroorloven. Dus uit dit rijtje gaan ze hopelijk komen.

-Metallica
-Coldplay
-Foo Fighters
-Beyonce
-Ed Sheeran
-Guns n' Roses
-U2

Alsjeblieft geen Editors of Artic Monkeys
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Zou Coldplay en Guns n’ Roses volgend jaar nog een tour er achter aan plakken. Ze zijn dan al twee jaar op tournee. Lijkt mij niet eerlijk gezegd. En Beyonce lijkt me ook niet omdat ze dan een tweeling moet opvoeden. Ed Sheeran en Foo Fighters zou wel kunnen imo.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Tour van GNR wordt helemaal uitgemolken dus een paar festivals in Europa ligt voor hand. Tour in de VS is ook weer uitgebreid.

Beyonce doet 2 x Coachella in april 2018 en wellicht net zoals 2011 een paar festivals in Europa ( Glastonbury, Oxygen en T in the Park)

Coldplay slaat Nederland over dit jaar en duidelijk "het" gerucht gehoord afgelopen weekend.

U2 wil ook een aantal festivals doen maar eerst zelf al het geld binnenharken met de Joshua Tour. Er inmiddels weer nieuwe data in de VS.

Ed Sheeran lijkt mij een uitstekende sub op de main. Speelt ook maar maximaal 1,5 uur. Ongelofelijk hoe makkelijk hij stadions uitverkoopt in Engeland en reken maar dat Glastonbury helemaal los gaat. Nog even snel een optreden in de O2 toe gevoegd een paar dagen daarvoor. Hij is begin april klaar met zijn reis om de wereld. Een paar festivals Europa klinkt logisch als afsluiting.

Metallica altijd kanshebber.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Tour van GNR wordt helemaal uitgemolken dus een paar festivals in Europa ligt voor hand. Tour in de VS is ook weer uitgebreid.

Beyonce doet 2 x Coachella in april 2018 en wellicht net zoals 2011 een paar festivals in Europa ( Glastonbury, Oxygen en T in the Park)

Coldplay slaat Nederland over dit jaar en duidelijk “het” gerucht gehoord afgelopen weekend.

U2 wil ook een aantal festivals doen maar eerst zelf al het geld binnenharken met de Joshua Tour. Er inmiddels weer nieuwe data in de VS.

Ed Sheeran lijkt mij een uitstekende sub op de main. Speelt ook maar maximaal 1,5 uur. Ongelofelijk hoe makkelijk hij stadions uitverkoopt in Engeland en reken maar dat Glastonbury helemaal los gaat. Nog even snel een optreden in de O2 toe gevoegd een paar dagen daarvoor. Hij is begin april klaar met zijn reis om de wereld. Een paar festivals Europa klinkt logisch als afsluiting.

Metallica altijd kanshebber.

Ed Sheeran sub? Die man is extreem gewild, breekt record na record en verkoopt twee Ziggo Domes uit in no time (had makkelijk nog een derde bij gekund). Dan ben je (mijns inziens) gewoon een headliner, wss ook qua prijskaartje.

Metallica staat ook op mijn lijstje al bovenaan. FF erbij zou helemaal mooi zijn, maar zoals al eerder genoemd: lijkt onlogisch
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ed Sheeran sub? Die man is extreem gewild, breekt record na record en verkoopt twee Ziggo Domes uit in no time (had makkelijk nog een derde bij gekund). Dan ben je (mijns inziens) gewoon een headliner, wss ook qua prijskaartje.

Metallica staat ook op mijn lijstje al bovenaan. FF erbij zou helemaal mooi zijn, maar zoals al eerder genoemd: lijkt onlogisch


Bieber leek ons ook onlogisch bij de eerste voorspellingen voor 2017. Dus nu 2 hardere bands met veel fans en een ontzettend goede over-all muzikant die ziggo's heel snel uitverkoopt? Lijkt me wel kunnen..

Rammen-Chillen-Rammen mag van mij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.111
Harry Styles kan dus meteen van de lijstjes, staat in de periode van juni etc in de VS met zijn tour.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Harry Styles kan dus meteen van de lijstjes, staat in de periode van juni etc in de VS met zijn tour.

Die zien we in de toekomst nog wel....de nieuwe Robbie Williams wordt dat.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Over U2: volgens wat ik gelezen heb is het hele festivalplan al lang weer in de prullenbak. Die brengen dit jaar Songs Of Experience uit. Een eigen concerttour in 2018 lijkt daarmee voor de hand liggender.

Over Coldplay: die touren nu al voor de 2e zomer op rij in Europa met A Head Full Of Dreams (enkel Glastonbury '16 was een festivalgig, de rest eigen concerten). Lijkt mij daarom ook geen kandidaat voor festivals in Europa in 2018.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
PP1980 wrote:
Tour van GNR wordt helemaal uitgemolken dus een paar festivals in Europa ligt voor hand. Tour in de VS is ook weer uitgebreid.

Beyonce doet 2 x Coachella in april 2018 en wellicht net zoals 2011 een paar festivals in Europa ( Glastonbury, Oxygen en T in the Park)

Coldplay slaat Nederland over dit jaar en duidelijk “het” gerucht gehoord afgelopen weekend.

U2 wil ook een aantal festivals doen maar eerst zelf al het geld binnenharken met de Joshua Tour. Er inmiddels weer nieuwe data in de VS.

Ed Sheeran lijkt mij een uitstekende sub op de main. Speelt ook maar maximaal 1,5 uur. Ongelofelijk hoe makkelijk hij stadions uitverkoopt in Engeland en reken maar dat Glastonbury helemaal los gaat. Nog even snel een optreden in de O2 toe gevoegd een paar dagen daarvoor. Hij is begin april klaar met zijn reis om de wereld. Een paar festivals Europa klinkt logisch als afsluiting.

Metallica altijd kanshebber.


Ed Sheeran sub? Die man is extreem gewild, breekt record na record en verkoopt twee Ziggo Domes uit in no time (had makkelijk nog een derde bij gekund). Dan ben je (mijns inziens) gewoon een headliner, wss ook qua prijskaartje.

Metallica staat ook op mijn lijstje al bovenaan. FF erbij zou helemaal mooi zijn, maar zoals al eerder genoemd: lijkt onlogisch
Je hebt gelijk hoor, het is headliner of helemaal niet. Maar het is imo in NL ook niet de gedroomde headliner... natuurlijk hij zal wel wat kaarten verkopen. Maar daarbij twijfel ik een beetje over of hij toch een volledige dag kan dragen. In de UK makkelijk, maar in NL...

Maar die twijfels heb ik eigenlijk over de meeste "nieuwe" headliners helaas. Het is nu ook nog vroeg over te beginnen, aangezien er nog niets bekend is voor 2018. Misschien praten we in november wel weer over de mogelijke reünie van R.E.M. of iets dergelijks en dan zijn dit soort namen weer van de kaart geveegd :).
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.826
1.739
Er zullen nu een hoop namen genoemd worden waarvan we in de loop van het jaar alweer kunnen zeggen dat ze geen festivals gaan doen volgend jaar, dus een hoop 'mooie' namen kunnen we weer weggooien binnenkort.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.111
Maar daarbij twijfel ik een beetje over of hij toch een volledige dag kan dragen. In de UK makkelijk, maar in NL…
Bieber kon als enigste van de headliners zijn dag uitverkopen. Green Day en Kings Of Leon / SOAD konden dat totaal niet. Er werd al gesproken dat hij een aantal keer de Ziggodome kan uitverkopen, dan is de rekening snel gemaakt denk ik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
Maar daarbij twijfel ik een beetje over of hij toch een volledige dag kan dragen. In de UK makkelijk, maar in NL…

Bieber kon als enigste van de headliners zijn dag uitverkopen. Green Day en Kings Of Leon / SOAD konden dat totaal niet. Er werd al gesproken dat hij een aantal keer de Ziggodome kan uitverkopen, dan is de rekening snel gemaakt denk ik.
Ik schat de fanbase van Bieber stukken groter dan die van Ed Sheeran naar mijn idee. Ik heb mijn persoonlijke twijfels of Ed Sheeran klaar is voor het grote werk buiten de UK.
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Ed Sheeran past wel beter binnen het genre van pinkpop. Dit jaar waren er mensen die puur en alleen voor Justin Bieber kwamen, niet iedereen heeft er dan €95,- voor over. Ik denk dat dit er in het geval van Ed Sheeran meer zijn als je wat leuke singer-songwriters boekt.
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
Alles hangt af van beschikbaarheid en tourschema's, zagen we dit jaar nog maar eens. Volgend jaar valt Pinkpop een stuk gunstiger. Pinkpop zal in eerste instantie Pearl Jam en Foo fighters benaderen. Heb het idee dat Foo Fighters wel gaan komen volgend jaar. Pearl Jam wellicht niet volgend jaar, maar wat zou het mooi zijn als ze komen bij de 50e editie. Verder gok ik op Metallica op het affiche (wellicht maken ze er een metal dag van) en The Killers. Sluit ook Ed Sheeran niet uit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Doe mij maar Blur als afsluirer en The Strokes als sub. Nog een keertje The Cure ondersteund door Editors voor de verkoop. En dan Metallica als afsluiter op zondag met Tool als verrassende sub..

En toen werd ik wakker...

 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Doe mij maar Blur als afsluirer en The Strokes als sub. Nog een keertje The Cure ondersteund door Editors voor de verkoop. En dan Metallica als afsluiter op zondag met Tool als verrassende sub..

En toen werd ik wakker…

Haha, dát is inderdaad een droom!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik durf nog niet met namen te roepen, vorig jaar was het ook Pearl Jam hier, Foo Fighters daar en dan ook nog Coldplay. En moet je dan zien wat het uiteindelijk geworden is. Laten we nog maar even rustig afwachten (al is speculeren altijd leuk). Ed Sheeran zou wel een logisch vervolg zijn en kan zeker headlinen. In de UK groter dan hier? Ik weet het niet hoor, hij is ook in Nederland énorm populair. Bieber heeft misschien inderdaad een grotere schare fans, maar er zijn ook mensen (zoals ondergetekende) die Bieber een reden vonden om niet naar Pinkpop te gaan dit jaar. De nuchtere Ed Sheeran daarentegen is denk ik voor elke muziekliefhebber leuker om naar te kijken dan dat arrogante ventje.

Ach, we zien het allemaal wel, ik hoop nog altijd op Pearl Jam :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken