Michiel wrote:
“Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”
Hahaha, geniale uitspraak weer. Dit horen we elk jaar en dan plots een paar maanden later hebben ze opeens allemaal hun handtekening niet gezet.
Ook hun prijsverhoging naar boven de 200 euro vind ik echt wel heel vreemd. Rock Werchter biedt 4 dagen aan voor 236 euro met een duurder programma dan Pinkpop volgens mij en Pinkpop zou meer dan 200 euro vragen voor 3 dagen?
Dat is misschien wel een vergelijking. Maar ben er bang voor dat de combi-kaarten van Rock Werchter ook duurder gaan worden.
Je moet wel het volgende naast zien : “
Door de hogere gages voor de artiesten staan de entree- en consumptieprijzen zwaar onder druk, aldus de Pinkpopbaas.”
Dat zal
niet inhouden dat dat een losstaand probleem voor Pinkpop is, maar uiteraard voor meer festivals.
Het is wel een puntje hoor. Want dat zal ook betekenen dat Pinkpop er in meegaat om in 2018 meer aan gage’s uit te geven en daartoe voor bepaalde bands ook op in wil gaan.
Het is daarom dus zeer boeiend om te gaan volgen welke bands in juni te verwachten zijn in 2018, bijvoorbeeld acts die al dik boven 1,25 miljoen zitten tot zelfs misschien ver boven 1,5 miljoen voor de headliners.
Maar ook de subs waar al hogere gage’s voor neergelegd moet worden.
Het werkt door hé.
Overigens, laat me zeker zeggen, geen goede ontwikkeling dat duurder worden.
Want zeg nu zelf, de hoogte van het prijskaartje is laatste paar jaar voor veel mensen een struikelblok. Met een beetje tegenstrijd in het programma is de keuze voor het prijskaartje door een bezoeker wel anders gemaakt.
Jan noemt ook nog de consumptieprijzen, laten we toch zeker hopen dat de 2,50 (4 voor 10) grens nog lang zal blijven op Pinkpop.
Het moet niet zo zijn dat ariesten de gage’s omhoog blijven duwen en dat festivals maar met z’n allen er op in blijven gaan. Dat zal een keer zijn weerslag krijgen verwacht ik wel…
Als bezoekers weg gaan blijven door te dure kaarten, moet er ergens een prijs omlaag ipv meet prijzen omhoog, dus de woeker-gage’s is wel een steeds grotere last voor festivals…
Raskolnikov wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Ik heb Rihanna vorig jaar gezien, en zie niet hoe zij live ondermaatser is dan Justin Bieber…
Sowieso: als Mojo van plan is Rihanna op Pinkpop te zetten, dan staat Rihanna op Pinkpop. Wat Smeets er ook van vindt
Dat klopt… Als Mojo dat gaat beslissen, dan zal het wel gaan gebeuren. Maar de vraag is of Mojo het ook nog wel wil??