Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

1 mei 2017
289
0
er is al een ander nederlands festival gepland op die derde weekend in juni…..Best Kept Secret ?
Of gaat de pinkpop organisatie nu ook nog geen vrienden maken in festivalland…..? dat zou dom zijn, Mojo is toch echt een heel beetje kleiner dan FKPScorpio. En Mojo moet zijn aandacht al verdelen over drie grote festival s in NL, waar FKP maar 1 festival doet in NL…..
het zij zo. may the best festival win: Dit jaar (2017) is dat zeker Best Kept Secret…daar wordt tenminste niet geplaybackt.

Alsof die uit dezelfde vijver vissen. Maar ik denk inderdaad dat Mojo dit niet gaat doen. Publiciteitstechnisch erg dom plus je wil andere promotors niet tegen het zere been schoppen.

Hahaha het is toch al dood en verderf tussen Mojo en Friendly Fire.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Of gaat de pinkpop organisatie nu ook nog geen vrienden maken in festivalland…..? dat zou dom zijn, Mojo is toch echt een heel beetje kleiner dan FKPScorpio. En Mojo moet zijn aandacht al verdelen over drie grote festival s in NL, waar FKP maar 1 festival doet in NL…..
Lowlands > BKS

Al heeft BKS de betere headliners dat toegegeven.
 
1 mei 2017
289
0
Dus ehh, voorspellingen voor 2018:

Ed Sheeran
Arctic Monkeys
Nickelback

En Dave Roelvink als afsluiter op het vierde podium.

Verder geen grote urbanzooi namen na tientallen klachten aan de programmacommissie wegens het boeken van Broederliefde in 2017.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ed Sheeran
Arctic Monkeys
Nickelback

Ik ga hier semi serieus op in..Ed Sheeran..echt een echt grote kans dat ie headliner is. Artic Monkeys zou kunnen maar dan heb ik liever Snow Patrol (met nieuwe plaat).

Dan Nickelback....de Amerikaanse Kensington.....echte RukRock. Wel grappig verzonnen maar meer iets voor Paaspop of Bospop.

Broederliefde mogen ze samen met Flex en consorten afzinken in de Noordzee... Run DMC zou ik dan wel graag willen zien.

Dave Roelvink zou toch al een prive optreden geven bij jou @emmersmetglijmiddel ?
 
1 mei 2017
289
0
Ed Sheeran
Arctic Monkeys
Nickelback

Ik ga hier semi serieus op in..Ed Sheeran..echt een echt grote kans dat ie headliner is. Artic Monkeys zou kunnen maar dan heb ik liever Snow Patrol (met nieuwe plaat).

Dan Nickelback….de Amerikaanse Kensington…..echte RukRock. Wel grappig verzonnen maar meer iets voor Paaspop of Bospop.

Broederliefde mogen ze samen met Flex en consorten afzinken in de Noordzee… Run DMC zou ik dan wel graag willen zien.

Dave Roelvink zou toch al een prive optreden geven bij jou @emmersmetglijmiddel ?

Paaspop/Bospop zijn te klein voor Nickelback, die rukkers hebben een ego ten grootte van Canada.

Snow Patrol lijkt me eerder sub-materiaal. Hun headlineshow van 2009 was een anomalie. Zou desondanks wel weer een mooie show opleveren.

Yup, Roelvink komt binnenkort langs voor een avondje glijden, ik vraag hem dan wel of hij een gat wijd open heeft staan waar PP 2018 naar binnen kan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Fortarock dus op 1 en 2 juni. Dan dus geen Pinkpop in dat weekend. Pinksteren in 2018 is 20 mei dus dat is veels te vroeg. Gokken op medio juni. Ook beter qua programmering
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Jan Smeets weigert nog steeds om Rihanna te boeken voor Pinkpop. Dat zegt hij in een interview met De Limburger.

In 2019 is Jan Smeets toe aan zijn vijftigste Pinkpop. Wie staat er dan op het affiche?
"Ik heb vorig jaar de grote fout gemaakt door vooruit te lopen op het programma van 2017. Ik had de indruk dat alles geregeld was. Namen ga ik nooit meer zo vroeg roepen. Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”

edit:

Fortarock dus op 1 en 2 juni. Dan dus geen Pinkpop in dat weekend. Pinksteren in 2018 is 20 mei dus dat is veels te vroeg. Gokken op medio juni. Ook beter qua programmering
Als ik mag gokken, een week na FortaRock. Verschoven, dus vrijdag tm zondag, dat is dan waarschijnlijk Pinkpop 2018 op vrijdag 8 juni tot en met zondag 10 juni 2018.

Headliners mogelijk al (op handtekening na) vast.
Met Metallica uitgesloten voor FortaRock geef ik Pinkpop (mits ze touren) een grote kans.

Laat ik er een verwachting lijstje van mogelijke headliners aan besteden met een gokje voor nu....
- The Rolling Stones
- Metallica
- Pearl Jam
- Foo Fighters
- Beyonce
- Ed Sheeran
- TOOL
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Aansluitend op bovenstaand bericht!!

via 1Limburg : Jan Smeets begrijpt Pinkpopgangers die jaartje overslaan

200 euro
De bezoekers van Pinkpop 2018 moeten er volgens Smeets wel van uit gaan dat ze meer dan 200 euro voor een driedaags ticket betalen. Door de hogere gages voor de artiesten staan de entree- en consumptieprijzen zwaar onder druk, aldus de Pinkpopbaas.

Dure artiesten
Het programmabudget steeg van 3,5 miljoen euro in 2013 naar 7,5 miljoen euro dit jaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Laat ik er een verwachting lijstje van mogelijke headliners aan besteden met een gokje voor nu….
– The Rolling Stones
– Metallica
– Pearl Jam
– Foo Fighters
– Beyonce
– Ed Sheeran
– TOOL

- Queens Of The Stoneage
- Harry Styles (als sub?)
- The Chainsmokers (in een MG rol)
- Katy Perry
- Roger Waters
- Lady Gaga
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
"Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”

Hahaha, geniale uitspraak weer. Dit horen we elk jaar en dan plots een paar maanden later hebben ze opeens allemaal hun handtekening niet gezet.

Ook hun prijsverhoging naar boven de 200 euro vind ik echt wel heel vreemd. Rock Werchter biedt 4 dagen aan voor 236 euro met een duurder programma dan Pinkpop volgens mij en Pinkpop zou meer dan 200 euro vragen voor 3 dagen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik heb Rihanna vorig jaar gezien, en zie niet hoe zij live ondermaatser is dan Justin Bieber…

Sowieso: als Mojo van plan is Rihanna op Pinkpop te zetten, dan staat Rihanna op Pinkpop. Wat Smeets er ook van vindt
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
“Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”

Hahaha, geniale uitspraak weer. Dit horen we elk jaar en dan plots een paar maanden later hebben ze opeens allemaal hun handtekening niet gezet.

Ook hun prijsverhoging naar boven de 200 euro vind ik echt wel heel vreemd. Rock Werchter biedt 4 dagen aan voor 236 euro met een duurder programma dan Pinkpop volgens mij en Pinkpop zou meer dan 200 euro vragen voor 3 dagen?
Dat is misschien wel een vergelijking. Maar ben er bang voor dat de combi-kaarten van Rock Werchter ook duurder gaan worden.
Je moet wel het volgende naast zien : "Door de hogere gages voor de artiesten staan de entree- en consumptieprijzen zwaar onder druk, aldus de Pinkpopbaas."
Dat zal niet inhouden dat dat een losstaand probleem voor Pinkpop is, maar uiteraard voor meer festivals.
Het is wel een puntje hoor. Want dat zal ook betekenen dat Pinkpop er in meegaat om in 2018 meer aan gage's uit te geven en daartoe voor bepaalde bands ook op in wil gaan.
Het is daarom dus zeer boeiend om te gaan volgen welke bands in juni te verwachten zijn in 2018, bijvoorbeeld acts die al dik boven 1,25 miljoen zitten tot zelfs misschien ver boven 1,5 miljoen voor de headliners.
Maar ook de subs waar al hogere gage's voor neergelegd moet worden.
Het werkt door hé.
Overigens, laat me zeker zeggen, geen goede ontwikkeling dat duurder worden.
Want zeg nu zelf, de hoogte van het prijskaartje is laatste paar jaar voor veel mensen een struikelblok. Met een beetje tegenstrijd in het programma is de keuze voor het prijskaartje door een bezoeker wel anders gemaakt.
Jan noemt ook nog de consumptieprijzen, laten we toch zeker hopen dat de 2,50 (4 voor 10) grens nog lang zal blijven op Pinkpop.
Het moet niet zo zijn dat ariesten de gage's omhoog blijven duwen en dat festivals maar met z'n allen er op in blijven gaan. Dat zal een keer zijn weerslag krijgen verwacht ik wel...
Als bezoekers weg gaan blijven door te dure kaarten, moet er ergens een prijs omlaag ipv meet prijzen omhoog, dus de woeker-gage's is wel een steeds grotere last voor festivals...

emmers met glijmiddel wrote:
Ik heb Rihanna vorig jaar gezien, en zie niet hoe zij live ondermaatser is dan Justin Bieber…


Sowieso: als Mojo van plan is Rihanna op Pinkpop te zetten, dan staat Rihanna op Pinkpop. Wat Smeets er ook van vindt

Dat klopt... Als Mojo dat gaat beslissen, dan zal het wel gaan gebeuren. Maar de vraag is of Mojo het ook nog wel wil??
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Met potlood voorzichtig toch Guns and Roses. Gerucht hoorde ik al dit weekend al dat ze volgend jaar wat festivals gaan doen in Europa. Na Europese tour gaan ze weer richting Zuid-America en nu net bekend een extra vervolg in de VS.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Werchter zal ongetwijfeld ook duurder worden ja. Net zoals alle andere festivals. Als gages zo krankzinnig stijgen, heeft ieder festival daar last van.

Consumptieprijzen zijn op Lowlands al jaren hoger dan 2,50. Dacht zelfs al 2,70 inmiddels. Die hebben de afgelopen jaren de tickets juist iets goedkoper gemaakt.

Ik zou liever een iets duurder ticket hebben dan iets duurder bier ;-)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Michiel wrote:
“Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”

Hahaha, geniale uitspraak weer. Dit horen we elk jaar en dan plots een paar maanden later hebben ze opeens allemaal hun handtekening niet gezet.

Ook hun prijsverhoging naar boven de 200 euro vind ik echt wel heel vreemd. Rock Werchter biedt 4 dagen aan voor 236 euro met een duurder programma dan Pinkpop volgens mij en Pinkpop zou meer dan 200 euro vragen voor 3 dagen?


Dat is misschien wel een vergelijking. Maar ben er bang voor dat de combi-kaarten van Rock Werchter ook duurder gaan worden.
Je moet wel het volgende naast zien : “Door de hogere gages voor de artiesten staan de entree- en consumptieprijzen zwaar onder druk, aldus de Pinkpopbaas.”
Dat zal niet inhouden dat dat een losstaand probleem voor Pinkpop is, maar uiteraard voor meer festivals.
Het is wel een puntje hoor. Want dat zal ook betekenen dat Pinkpop er in meegaat om in 2018 meer aan gage’s uit te geven en daartoe voor bepaalde bands ook op in wil gaan.
Het is daarom dus zeer boeiend om te gaan volgen welke bands in juni te verwachten zijn in 2018, bijvoorbeeld acts die al dik boven 1,25 miljoen zitten tot zelfs misschien ver boven 1,5 miljoen voor de headliners.
Maar ook de subs waar al hogere gage’s voor neergelegd moet worden.
Het werkt door hé.
Overigens, laat me zeker zeggen, geen goede ontwikkeling dat duurder worden.
Want zeg nu zelf, de hoogte van het prijskaartje is laatste paar jaar voor veel mensen een struikelblok. Met een beetje tegenstrijd in het programma is de keuze voor het prijskaartje door een bezoeker wel anders gemaakt.
Jan noemt ook nog de consumptieprijzen, laten we toch zeker hopen dat de 2,50 (4 voor 10) grens nog lang zal blijven op Pinkpop.
Het moet niet zo zijn dat ariesten de gage’s omhoog blijven duwen en dat festivals maar met z’n allen er op in blijven gaan. Dat zal een keer zijn weerslag krijgen verwacht ik wel…
Als bezoekers weg gaan blijven door te dure kaarten, moet er ergens een prijs omlaag ipv meet prijzen omhoog, dus de woeker-gage’s is wel een steeds grotere last voor festivals…

Raskolnikov wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Ik heb Rihanna vorig jaar gezien, en zie niet hoe zij live ondermaatser is dan Justin Bieber…


Sowieso: als Mojo van plan is Rihanna op Pinkpop te zetten, dan staat Rihanna op Pinkpop. Wat Smeets er ook van vindt


Dat klopt… Als Mojo dat gaat beslissen, dan zal het wel gaan gebeuren. Maar de vraag is of Mojo het ook nog wel wil??
Als je Bieber boekt, wat kan je dan tegen Rihanna hebben?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Je kan van Bieber zeggen wat je wilt. Maar als je ziet wat hij los maakt bij "de jeugd van tegenwoordig" is het wel een beetje een modern day Beatle hoor. Iets wat Rihanna totaal niet heeft in NL Als je ziet hoeveel fanblogs/vlogs en fan clubs die gast heeft die wereldwijd hem achter volgen en zijn fan merchandise kopen is het natuurlijk best wel een dingetje in de pop industrie. Van dat soort types zie je er niet veel meer vandaag de dag.

Zolang de Rock scene niet met betere (en nieuwe) alternatieven komt zal Pinkpop steeds vaker naar dit soort acts moeten grijpen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
PINKPOP 2018 is op 15, 16 en 17 juni. Dus dat is een positief iets!!!

Credits @Thomasajax14 , lijkt te kloppen idd...

Pinkpop 2018, 4 weken na Pinksteren.
vrijdag 15 juni tm zondag 17 juni 2018
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken