Guns N' Roses

De show lijkt al zo goed als uitverkocht! Ging sneller dan verwacht! De schaarste werkt dus! Ook het feit dat sommige mensen liever een zaalshow doen dan een festival zal ermee te maken hebben.
Ik denk dat er ook veel buitenlandse fans kaarten voor de Ziggo Dome hebben gekocht. GN’R speelt bv niet in Italië, Spanje en Scandinavië dit keer. Dat zou ook verklaren waarom de beide pre-sales gisteren en eergisteren totaal niet verkochten en nu toch alles in een half uurtje weg is.

Laatst bewerkt:
met een verschrikkelijke live reputatie en de hoge prijzen is dit zeker verbazend.
Is hier al vaker aangegeven, door mensen die ze ook op andere locaties in Europa hebben gezien, dat de show op Graspop en in Groningen niet representatief voor hun gemiddelde show is. Live is het prima alleen de Benelux heeft pech gehad dat ze de twee slechtste shows hebben gehad. Zijn alleen hier veel forumgangers die de ervaring van andere concertgangers niet serieus nemen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Festivalgek
Is hier al vaker aangegeven, door mensen die ze ook op andere locaties in Europa hebben gezien, dat de show op Graspop en in Groningen niet representatief voor hun gemiddelde show is. Live is het prima alleen de Benelux heeft pech gehad dat ze de twee slechtste shows hebben gehad. Zijn alleen hier veel forumgangers die de ervaring van andere concertgangers niet serieus neemt.
Ik heb ook geluiden gehoord uit Groningen die het echt een stuk erger hadden verwacht en het simpelweg een degelijke show vonden. Vond ik trouwens op Hellfest ook.

In ieder geval, kom aan zeg, tuurlijk is dit allemaal niet verrassend. Het is nog steeds een van de grotere bands van deze aardkloot welke nu zalen aandoet die ze sinds 2010/12 niet meer hebben aangedaan qua grootte.

Denk ook dat het stukje fan zijn en weten wat je kan verwachten mee helpt aan de hele ervaring.
2017 en 2018 waren de shows goed. De show in Dublin 2022 was echt heel erg slecht.
Weert 2023 en dit jaar Düsseldorf vond ik dan weer goed en de Düsseldorf show ver uit de beste show die ik gezien heb van Gnr sinds de reünie.

Zeer benieuwd naar de zaalshows. Ook erg benieuwd naar het nieuwe solo album van Slash dat 2027 uitkomt. Heb contact gehad met Frank Sidoris ( gitarist SMKC en Mammoth) en hij vertelde ook dat het een heel goed album gaat worden.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Joslittel
Ik heb ook geluiden gehoord uit Groningen die het echt een stuk erger hadden verwacht en het simpelweg een degelijke show vonden. Vond ik trouwens op Hellfest oo
Heb ze eind Juli gezien in Luxemburg. Was een top-show, Axl had echt een goeie dag.

• Leuk
Waarderingen: won666
Denk ook dat het stukje fan zijn en weten wat je kan verwachten mee helpt aan de hele ervaring.
2017 en 2018 waren de shows goed. De show in Dublin 2022 was echt heel erg slecht.
Weert 2023 en dit jaar Düsseldorf vond ik dan weer goed en de Düsseldorf show ver uit de beste show die ik gezien heb van Gnr sinds de reünie.

Zeer benieuwd naar de zaalshows. Ook erg benieuwd naar het nieuwe solo album van Slash dat 2027 uitkomt. Heb contact gehad met Frank Sidoris ( gitarist SMKC en Mammoth) en hij vertelde ook dat het een heel goed album gaat worden.
Hopelijk touren ze met dat album en komen ze naar België, dan moet ik deze keer niet helemaal naar Amsterdam reizen.

vind het wel triestig dat dit zo goed verkoopt voor zo'n exhuberante prijzen wanneer je gewoon weet dat het niet goed zal zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
vind het wel triestig dat dit zo goed verkoopt voor zo'n exhuberante prijzen wanneer je gewoon weet dat het niet goed zal zijn.
D'r gaan er echt weinig in die zalen zitten die niet weten wat ze hoeven verwachten. Zolang GNR het nog leuk genoeg vind om op te treden en zolang er nog zat mensen zijn die het leuk blijven vinden, zie ik het probleem niet echt.

We moeten ook niet gaan overdrijven. Het is nu ook geen schoolshow waar de 3e kleuterklas optreedt. Het is gewoon een goed rockconcert waarbij de zanger soms een goede en soms een betere dag heeft!

Ik kan trouwens zelf een mindere dag appreciëren want je weet ten minste dat het live en echt is.

• Leuk
Waarderingen: Wardibal en Festivalgek
Ik vind GnR nog steeds een geweldige band met de absolute Rockheld Slash.

Een geschenk twee keer Ziggo en had ook niet anders verwacht dat het zeer snel vol zou raken.

Dat gemekker over de toegangsprijzen. Je hoeft niet te gaan.

Wacht maar dat de Stones hun tour aankondigen. Eerst lekker zeiken dat het ouwe lullen zijn en kaartjes zijn twee keer zo duur als bij GnR en voorste vak minimaal 3 x. Wedden dat ArenA uitverkoopt.

Wacht maar dat de Stones hun tour aankondigen.
Nee, oneens. Laten we vooral wél blijven mekkeren over prijzen en grenzen stellen want het gaat langzaamaan echt de absurde kant op. Blijf het jammer vinden dat dit soort concerten zo snel verkopen. Geeft het verkeerde signaal af.

Wacht maar dat de Stones hun tour aankondigen. Eerst lekker zeiken dat het ouwe lullen zijn en kaartjes zijn twee keer zo duur als bij GnR en voorste vak minimaal 3 x. Wedden dat ArenA uitverkoopt.
'Je hoeft niet te gaan' is hierbij geen argument toch? Vind het 'gemekker' over dure tickets en waar de grens ligt best relevant vinden hoor.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Nee, oneens. Laten we vooral wél blijven mekkeren over prijzen en grenzen stellen want het gaat langzaamaan echt de absurde kant op. Blijf het jammer vinden dat dit soort concerten zo snel verkopen. Geeft het verkeerde signaal af.
Ik sta hier een beetje dubbelen in. Als je mekkert, moet je ook voet bij stuk houden en geen ticket kopen. Maar in mijn geval zou me dat bij Springsteen niet lukken. Sterker nog: daar ben ik al over de 200 euro heen gegaan voor tickets afgelopen zomer.

Klagen over de prijzen is terecht, klagen dat mensen graag een van de grootste rockbands ooit nog een keer live willen zien niet... Axl is niet best meer maar dit is qua status en historie de grootste band die de laatste 10 jaar in de Ziggo Dome stond.

De prijzen voor concerttickets gaan de komende jaren keihard stijgen, dat staat voor mij wel vast. Vanuit Mojo hoor je steeds vaker: “concerten waren te goedkoop vergeleken met events zoals F1 en hotels.” Snap ik vanuit hun business/portemonnee-logica, maar die vergelijking voelt scheef.

Ook cultureel klopt het verhaal niet helemaal. In Nederland zien we live-muziek al jaren niet als pure luxe, maar als iets dat bij onze cultuur hoort. Festivals, concerten en poppodia zijn hier altijd redelijk toegankelijk geweest, dus niet alleen voor de happy few. Daarbij kent een concert vaak een relatief korte beleving van ca 2 á 3 uur.

Maar… hoe kritisch ik er ook op ben, ik sluit niet uit dat je over 3 jaar minstens €300 betaalt voor een goede plek bij een A-artiest. Zelf voor een parkeerplek ik de Arena betaal je tegenwoordig al meer dan €35 tijdens een event.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Users who are viewing this thread