Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Fleetwood Mac op Pinkpop en ik ben er volgend jaar bij! Vind dit nog steeds een van de beste live performances ooit op tape vastgelegd:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=aAgp8Y-cUng[/video]
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Andere namen eventueel als headliner ofwel met mogelijke tourverlenging in 2018???
– Guns ‘n’ Roses
– Coldplay

Waar kan ik de voorverkoop hiervoor vinden?

Trouwens Dennis ik was terug aan het lezen op het pinkpop2017 forum en zag je eigen omschrijving en ik heb je gezien bij het bierkratje op de zaterdag
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Andere namen eventueel als headliner ofwel met mogelijke tourverlenging in 2018???
– Guns ‘n’ Roses
– Coldplay

Waar kan ik de voorverkoop hiervoor vinden?

Trouwens Dennis ik was terug aan het lezen op het pinkpop2017 forum en zag je eigen omschrijving en ik heb je gezien bij het bierkratje op de zaterdag
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Andere namen eventueel als headliner ofwel met mogelijke tourverlenging in 2018???
– Guns ‘n’ Roses
– Coldplay


Waar kan ik de voorverkoop hiervoor vinden?

Trouwens Dennis ik was terug aan het lezen op het pinkpop2017 forum en zag je eigen omschrijving en ik heb je gezien bij het bierkratje op de zaterdag

ah, oké... Doen we dat volgend jaar toch over ;) hi hi
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Guns N' Roses vragen wel serieus geld. Vraag me af of Smeets dat wenst te betalen.

Sowieso een combi GNR - Coldplay - Metallica gaat te prijzig worden voor Pinkpop. Zeker als 1 hiervan wat exclusief is.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Ik weet dat het prijzig is, maar het is vooral blijven dromen en die editie zou dan zo goed verkopen dat ze de mindere winst van dit jaar kunnen compenseren.



pp2017 wrote:
DennisvdBr wrote:
Andere namen eventueel als headliner ofwel met mogelijke tourverlenging in 2018???
– Guns ‘n’ Roses
– Coldplay


Waar kan ik de voorverkoop hiervoor vinden?

Trouwens Dennis ik was terug aan het lezen op het pinkpop2017 forum en zag je eigen omschrijving en ik heb je gezien bij het bierkratje op de zaterdag


ah, oké… Doen we dat volgend jaar toch over
1f609.svg
hi hi
haha is goed, ik vond je shirt trouwens cool :cool:
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
1 van de drie headliners word sowieso Ed Sheeran. Die overigens ook flink wat publiek naar landgraaf zal trekken. Meer nog dan guns n rosés
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zie ik nu dat mensen Fleetwood Mac in hetzelfde rijtje zetten als The Rolling Stones en The Beatles (Oke, Paul McCartney). Natuurlijk ze hebben zeker een aantal hits, maar in mijn ogen staan ze zeker bij lange na niet op dezelfde hoogte als bovengenoemde bands. U2, Bruce Springsteen, die wel. Ik vrees zelfs dat Fleetwood Mac zonder een goede subheadliner en afsluiter 3FM-stage de dag echt niet uit gaat verkopen. Als die net zoveel vragen als The Stones dan dus nooit doen in mijn ogen.

Guns N' Roses daarentegen meteen tekenen als je die op je festival kunt krijgen. Laten dit jaar zien dat ze het zeker waard zijn mits ze natuurlijk wel met Axl en Slash zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zie ik nu dat mensen Fleetwood Mac in hetzelfde rijtje zetten als The Rolling Stones en The Beatles (Oke, Paul McCartney). Natuurlijk ze hebben zeker een aantal hits, maar in mijn ogen staan ze zeker bij lange na niet op dezelfde hoogte als bovengenoemde bands. U2, Bruce Springsteen, die wel. Ik vrees zelfs dat Fleetwood Mac zonder een goede subheadliner en afsluiter 3FM-stage de dag echt niet uit gaat verkopen. Als die net zoveel vragen als The Stones dan dus nooit doen in mijn ogen.

Guns N’ Roses daarentegen meteen tekenen als je die op je festival kunt krijgen. Laten dit jaar zien dat ze het zeker waard zijn mits ze natuurlijk wel met Axl en Slash zijn.

Ik plaats Fleetwood Mac idd in een rijtje met bands als Rolling Stones en Beatles ;)

Qua uitverkopen, lijkt me dat Fleetwood veel keerten kan verkopen. Maar een dag uitverkopen dat hoeft toch niet zo voor mij althans...

Wat betreft GnR, de vraag is of ze een 2e europese leg er aan plakken met festivals. Lijkt me overigens wel een geschikte voor Pinkpop, voor Graspop of de Download festivals.


Guns N’ Roses vragen wel serieus geld. Vraag me af of Smeets dat wenst te betalen.

Sowieso een combi GNR – Coldplay – Metallica gaat te prijzig worden voor Pinkpop. Zeker als 1 hiervan wat exclusief is.
Wat dat qua kosten van GnR betekend dat schat ik niet zo heel hoog in als Stones of Macca, lijkt me dat dat wel te doen kan zijn voor festivals.
Wel is bekend dat de kosten van de kaartjes omhoog gaan omdat de verwachte artiesten hogere gage vragen...
Ik schat overigens de gage's van GnR / Coldplay en ook Metallica rond 1,5 miljoen, dat zijn tegenwoordig geen uitzonderlijke gage's voor headliners. Kan zijn dat GnR meer vraagt doorgaans, maar voor een festivalset kan dat iets lager uitpakken lijkt me met een beetje goed boeken.

Overigens Foo's op Glasto grotendeels al gekeken en hoop toch echt dat ze volgend jaar met het nieuwe album een paar festivals er bij gaan plakken waar ze afgelopen jaren nog ontbraken.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Gisteren met veel genoegen naar de uitzending op BBC gekeken van Glastonbury. Gehele concert van Ed Sheeran werd uitgezonden en blijf erbij dat hij de ideale sub is. Hij is een topartiest maar vraag mij af of hij geschikt is als afsluiter (in Nederland dan). Het is misschien niet ondenkbaar dat Barry Gibb de rol van Lionel Ritchie van vorig jaar overneemt. Alle hits van de Bee Gees voor Ed Sheeran op een popdag? Barry stond vorig jaar nog twee nummers mee te spelen met Coldplay en nu solo op het singalongtijdstip van 16 uur. Coldplay is ook een sterk gerucht dus acht Gibb als serieuze kanshebber mocht hij op toernee gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
WeckoJ wrote:
Zie ik nu dat mensen Fleetwood Mac in hetzelfde rijtje zetten als The Rolling Stones en The Beatles (Oke, Paul McCartney). Natuurlijk ze hebben zeker een aantal hits, maar in mijn ogen staan ze zeker bij lange na niet op dezelfde hoogte als bovengenoemde bands. U2, Bruce Springsteen, die wel. Ik vrees zelfs dat Fleetwood Mac zonder een goede subheadliner en afsluiter 3FM-stage de dag echt niet uit gaat verkopen. Als die net zoveel vragen als The Stones dan dus nooit doen in mijn ogen.

Guns N’ Roses daarentegen meteen tekenen als je die op je festival kunt krijgen. Laten dit jaar zien dat ze het zeker waard zijn mits ze natuurlijk wel met Axl en Slash zijn.


Ik plaats Fleetwood Mac idd in een rijtje met bands als Rolling Stones en Beatles ?

Qua uitverkopen, lijkt me dat Fleetwood veel keerten kan verkopen. Maar een dag uitverkopen dat hoeft toch niet zo voor mij althans…

Wat betreft GnR, de vraag is of ze een 2e europese leg er aan plakken met festivals. Lijkt me overigens wel een geschikte voor Pinkpop, voor Graspop of de Download festivals.

Paddy wrote:
Guns N’ Roses vragen wel serieus geld. Vraag me af of Smeets dat wenst te betalen.

Sowieso een combi GNR – Coldplay – Metallica gaat te prijzig worden voor Pinkpop. Zeker als 1 hiervan wat exclusief is.


Wat dat qua kosten van GnR betekend dat schat ik niet zo heel hoog in als Stones of Macca, lijkt me dat dat wel te doen kan zijn voor festivals.
Wel is bekend dat de kosten van de kaartjes omhoog gaan omdat de verwachte artiesten hogere gage vragen…
Ik schat overigens de gage’s van GnR / Coldplay en ook Metallica rond 1,5 miljoen, dat zijn tegenwoordig geen uitzonderlijke gage’s voor headliners. Kan zijn dat GnR meer vraagt doorgaans, maar voor een festivalset kan dat iets lager uitpakken lijkt me met een beetje goed boeken.

Overigens Foo’s op Glasto grotendeels al gekeken en hoop toch echt dat ze volgend jaar met het nieuwe album een paar festivals er bij gaan plakken waar ze afgelopen jaren nog ontbraken.

GNR waarschijnlijk een stuk hoger. Net als Coldplay. En ik denk dat Metallica zijn tarief omhoog gooit als GNR veel vraagt (en krijgt). Deze drie namen in ieder geval boven de 5 miljoen, waarschijnlijk zelfs boven de 6.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
GNR waarschijnlijk een stuk hoger. Net als Coldplay. En ik denk dat Metallica zijn tarief omhoog gooit als GNR veel vraagt (en krijgt). Deze drie namen in ieder geval boven de 5 miljoen, waarschijnlijk zelfs boven de 6.

Dat wordt dan echt een drama bij de voorverkoop...:-( Dan ga ik liever nog een dag daarvoor bij een voorverkooppunt in Landgraaf zitten
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Vanwaar komen die geruchten rond Coldplay, ze touren al 2 jaar na mekaar door Europa in dezelfde periode en doen geen festivals. Ik zie ze echt niet opnieuw in dezelfde periode touren volgend jaar en ik zie ze zelfs hun huidige tour afsluiten na de huidige concerten om te werken aan een nieuw album.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Vanwaar komen die geruchten rond Coldplay, ze touren al 2 jaar na mekaar door Europa in dezelfde periode en doen geen festivals. Ik zie ze echt niet opnieuw in dezelfde periode touren volgend jaar en ik zie ze zelfs hun huidige tour afsluiten na de huidige concerten om te werken aan een nieuw album.

Ik denk dat die nog een paar festivals meepakken en dan een rustpauze inlassen.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Vanwaar komen die geruchten rond Coldplay, ze touren al 2 jaar na mekaar door Europa in dezelfde periode en doen geen festivals. Ik zie ze echt niet opnieuw in dezelfde periode touren volgend jaar en ik zie ze zelfs hun huidige tour afsluiten na de huidige concerten om te werken aan een nieuw album.

Ik denk dat die nog een paar festivals meepakken en dan een rustpauze inlassen.

Denk dat het meer ijdele hoop is van jullie. Coldplay is de nieuwe U2, spelen enkel hun eigen shows in stadiums en misschien eens Glastonbury. We zullen zien, maar ik schat de kans van Coldplay heel laag in.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
bcmrmaybe wrote:
Vanwaar komen die geruchten rond Coldplay, ze touren al 2 jaar na mekaar door Europa in dezelfde periode en doen geen festivals. Ik zie ze echt niet opnieuw in dezelfde periode touren volgend jaar en ik zie ze zelfs hun huidige tour afsluiten na de huidige concerten om te werken aan een nieuw album.


Ik denk dat die nog een paar festivals meepakken en dan een rustpauze inlassen.


Denk dat het meer ijdele hoop is van jullie. Coldplay is de nieuwe U2, spelen enkel hun eigen shows in stadiums en misschien eens Glastonbury. We zullen zien, maar ik schat de kans van Coldplay heel laag in.
Ik schat de kansen van Coldplay en GnR ook laag in. fyi...

Maar aan de andere kant schat ik dan weer de kansen voor Metallica en Foo Fighters wel hoog in, daar zijn andere dan weer niet mee eens.
Dat zit hem ook meer in het nieuwe album van de bands en dat ze een aantal belangrijke festivals over hebben geslagen afgelopen jaren, meer voorgevoel.
Voorgevoel slaat natuurlijk nu eind juni 2017 helemaal nergens op zo'n 11 maanden vooraf...
Zal pas september zijn denk ik dat de eerste geruchten concreet worden en pas oktober/november dat de eerste tourdata op z'n plek vallen.

Overigens wel een opvallende uitspraak van Micheal Eavis dat hij spijt heeft dat er geen Glastonbury in 2018 is omdat hij dat wel zal organiseren als een bepaalde band weer bij elkaar zal komen...
" However, Michael Eavis has now told The Guardian that he is “already regretting” the decision to take a year our and said that “there’s one band I want to re-form – if they re-form, I’ll change my mind”. "
Kijk, misschien duikt er binnenkort een reunie op in het geruchten-circuit???
(durf ik zomaar Led Zeppelin nogmaals te noemen?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken