WeckoJ wrote:
Zie ik nu dat mensen Fleetwood Mac in hetzelfde rijtje zetten als The Rolling Stones en The Beatles (Oke, Paul McCartney). Natuurlijk ze hebben zeker een aantal hits, maar in mijn ogen staan ze zeker bij lange na niet op dezelfde hoogte als bovengenoemde bands. U2, Bruce Springsteen, die wel. Ik vrees zelfs dat Fleetwood Mac zonder een goede subheadliner en afsluiter 3FM-stage de dag echt niet uit gaat verkopen. Als die net zoveel vragen als The Stones dan dus nooit doen in mijn ogen.
Guns N’ Roses daarentegen meteen tekenen als je die op je festival kunt krijgen. Laten dit jaar zien dat ze het zeker waard zijn mits ze natuurlijk wel met Axl en Slash zijn.
Ik plaats Fleetwood Mac idd in een rijtje met bands als Rolling Stones en Beatles ?
Qua uitverkopen, lijkt me dat Fleetwood veel keerten kan verkopen. Maar een dag uitverkopen dat hoeft toch niet zo voor mij althans…
Wat betreft GnR, de vraag is of ze een 2e europese leg er aan plakken met festivals. Lijkt me overigens wel een geschikte voor Pinkpop, voor Graspop of de Download festivals.
Paddy wrote:
Guns N’ Roses vragen wel serieus geld. Vraag me af of Smeets dat wenst te betalen.
Sowieso een combi GNR – Coldplay – Metallica gaat te prijzig worden voor Pinkpop. Zeker als 1 hiervan wat exclusief is.
Wat dat qua kosten van GnR betekend dat schat ik niet zo heel hoog in als Stones of Macca, lijkt me dat dat wel te doen kan zijn voor festivals.
Wel is bekend dat de kosten van de kaartjes omhoog gaan omdat de verwachte artiesten hogere gage vragen…
Ik schat overigens de gage’s van GnR / Coldplay en ook Metallica rond 1,5 miljoen, dat zijn tegenwoordig geen uitzonderlijke gage’s voor headliners. Kan zijn dat GnR meer vraagt doorgaans, maar voor een festivalset kan dat iets lager uitpakken lijkt me met een beetje goed boeken.
Overigens Foo’s op Glasto grotendeels al gekeken en hoop toch echt dat ze volgend jaar met het nieuwe album een paar festivals er bij gaan plakken waar ze afgelopen jaren nog ontbraken.