Kereltje wrote:
Iedereen lijkt hier bewust het bericht van Michiel te negeren?
Michael Eavis zegt echt nergens dat een reunie van een of andere band in aantocht is. Hij laat enkel uitschijnen dat hij zo hard van een bepaalde reunie droomt dat hij bereid zou zijn om het festival speciaal daarvoor te laten plaatsvinden. Niet dat die reunie realistisch is, want het festival gaat dus met zekerheid niet door.
En plots droomt men hier al van Led Zeppelin. Zo is het niet moeilijk om van de persconferentie een teleurstelling te maken…
Het punt is een opvallende uitspraak van Micheal Eavis, dat hij spijt heeft dat er geen Glastonbury in 2018 is omdat hij dat wel zal organiseren als een bepaalde band weer bij elkaar zal komen… (of een beetje nuanceren, hij van gedachten zou kunnen veranderen).
” However, Michael Eavis has now told The Guardian that he is “already regretting” the decision to take a year our and said that “there’s one band I want to re-form – if they re-form, I’ll change my mind”. ”
Wat je hieruit mogelijk kan aflezen, is dat er in 2018 mogelijk een band ‘re-formed’ ofwel bij elkaar komt (als in bijvoorbeeld reunie) van een bepaalde muziekale grote. Daarbij zit er uiteraard een grote ‘als’ in het verhaal.
Ik lees hierin toch gewoon dat Glastonbury met zekerheid niet doorgaat volgend jaar, hoeveel spijt hij er ook van heeft. Om dan met een kwinkslag te zeggen: "je weet maar nooit, moest mijn favoriet op de wishlist nu plots opdagen". Nergens lees ik daarin dat er een grote reunie op til staat voor 2018.
En moest het toch kloppen, dan heb je nog altijd het gegeven dat hierboven reeds vermeld werd: Glasto is een uniek iets. Als die speciaal hun plannen willen omgooien voor een bepaalde reunie gaan zij ofwel een exclusieve (festival)boeking hebben, ofwel spreken we over een act die zo groot is dat ze sowieso naar de ArenA en dergelijke zouden trekken ipv festivals aan te doen (Led Zeppelin bijvoorbeeld).