Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
Iedereen lijkt hier bewust het bericht van Michiel te negeren?

Michael Eavis zegt echt nergens dat een reunie van een of andere band in aantocht is. Hij laat enkel uitschijnen dat hij zo hard van een bepaalde reunie droomt dat hij bereid zou zijn om het festival speciaal daarvoor te laten plaatsvinden. Niet dat die reunie realistisch is, want het festival gaat dus met zekerheid niet door.

En plots droomt men hier al van Led Zeppelin. Zo is het niet moeilijk om van de persconferentie een teleurstelling te maken…



Het punt is een opvallende uitspraak van Micheal Eavis, dat hij spijt heeft dat er geen Glastonbury in 2018 is omdat hij dat wel zal organiseren als een bepaalde band weer bij elkaar zal komen… (of een beetje nuanceren, hij van gedachten zou kunnen veranderen).
” However, Michael Eavis has now told The Guardian that he is “already regretting” the decision to take a year our and said that “there’s one band I want to re-form – if they re-form, I’ll change my mind”. ”
Wat je hieruit mogelijk kan aflezen, is dat er in 2018 mogelijk een band ‘re-formed’ ofwel bij elkaar komt (als in bijvoorbeeld reunie) van een bepaalde muziekale grote. Daarbij zit er uiteraard een grote ‘als’ in het verhaal.

Ik lees hierin toch gewoon dat Glastonbury met zekerheid niet doorgaat volgend jaar, hoeveel spijt hij er ook van heeft. Om dan met een kwinkslag te zeggen: "je weet maar nooit, moest mijn favoriet op de wishlist nu plots opdagen". Nergens lees ik daarin dat er een grote reunie op til staat voor 2018.

En moest het toch kloppen, dan heb je nog altijd het gegeven dat hierboven reeds vermeld werd: Glasto is een uniek iets. Als die speciaal hun plannen willen omgooien voor een bepaalde reunie gaan zij ofwel een exclusieve (festival)boeking hebben, ofwel spreken we over een act die zo groot is dat ze sowieso naar de ArenA en dergelijke zouden trekken ipv festivals aan te doen (Led Zeppelin bijvoorbeeld).

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ed Sheeran kondigt morgen een stadium tour aan door Europa in 2018. Ik denk dat bij een eventueel stadiumconcert in Nederland er een streep kan door de geruchten omtrent Ed Sheeran.

Of de eerste Pinkpop headliner….@Dennisvdbr waar blijft het nieuwe voorspelspel!!!!!!!

Als het inderdaad om een stadium tour gaat dan is dat voor de maanden juni juli augustus september.
Hij heeft trouwens een lang schema wat al enige tijd loopt en nu loopt tot begin april.
Mogelijk 1 keer Arena of Goffertpark en nog een datum op PP?
http://www.chroniclelive.co.uk/whats-on/music-nightlife-news/ed-sheeran-announce-uk-europe-13245325

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ed Sheeran is er uit voor Pinkpop 2018.

15 en 16 juni in Londen.
28 juni in Amsterdam ArenA.

fyi, 01 juli op festivalpark Werchter!!

http://www.edsheeran.com/tour
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De eerste streep door een headlinerwaardige act!

man man.... ik heb jeuk onder mijn tenen om een vervangende headliner die op het puntje van mijn tong zit te noemen...

Maar ik durf nog niet om "deze band" te benoemen!!!

(wie roept "world tour" in 2018)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
man man…. ik heb jeuk onder mijn tenen om een vervangende headliner die op het puntje van mijn tong zit te noemen…

Maar ik durf nog niet om “deze band” te benoemen!!!

(wie roept “world tour” in 2018)


Ik ga die prutsers van een Pearl Jam echt niet benoemen. Echt wel zonde om Ed in die Grafbak te laten optreden...echt zoooo zonde maar goed dus geen Ed op Pinkpop02018 dus.
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
man man…. ik heb jeuk onder mijn tenen om een vervangende headliner die op het puntje van mijn tong zit te noemen…

Maar ik durf nog niet om “deze band” te benoemen!!!

(wie roept “world tour” in 2018)


Ik ga die prutsers van een Pearl Jam echt niet benoemen. Echt wel zonde om Ed in die Grafbak te laten optreden…echt zoooo zonde maar goed dus geen Ed op Pinkpop02018 dus.

Misschien niet die Ed, maar misschien wel Ed K of Eddie V.......? ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Misschien niet die Ed, maar misschien wel Ed K of Eddie V…….?

Eddie als mascotte...daar ben ik dan wel voor
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Oasiss wrote:
De eerste streep door een headlinerwaardige act!


man man…. ik heb jeuk onder mijn tenen om een vervangende headliner die op het puntje van mijn tong zit te noemen…

Maar ik durf nog niet om “deze band” te benoemen!!!

(wie roept “world tour” in 2018)

Misschien een leuke extra voor het voorspel spel. "Wat is de reden dat PJ dit jaar niet komt".
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Misschien niet die Ed, maar misschien wel Ed K of Eddie V…….?

Eddie als mascotte…daar ben ik dan wel voor

\m/ SCREAM FOR ME PINKPOP \m/


( nee ik bedoelde idd die andere Ed verder... ;) )
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb echt helemaal niks met Ed Sheeran dus ik ben blij dat hij niet naar PP komt. Waarschijnlijk verneuken ze het bij PP alsnog wel met andere headliners, maar voorlopig houd ik nog een beetje hoop :p
 

Kevin1617899569

Playlistbediener
2 feb 2017
16
0
Ik zou Ed Sheeran persoonlijk een hele goed headliner vinden, ik heb genoten van zijn optreden in 2014, vooral bij het nummer 'Sing'.
Ben erg benieuwd wie volgend jaar de headliners gaan worden, maar ga er - net als dit jaar- van uit dat het niet over-de-top-spectaculair zal worden, denk dat 2019 daarentegen qua line-up wel helemaal top is.

Weet iemand overigens ook of WATERS ooit op Pinkpop heeft gestaan? Relatief onbekende band(geen Roger Waters dus), maar hebben toch een prima repertoire aan nummers waar ik maar al te graag naar luister.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Ed is dus nog groter dan ik dacht. Wat een klasbak en dat in zijn eentje.

Ik ben het met WeckoJ eens dat wanneer Led Zeppelin ooit bij elkaar komt, zij nooit op Pinkpop komen maar ook minimaal in het JC Stadion gaan optreden. Op Pinkpop kent de helft ze niet en zullen zij net als Paul McCartney voor een half veld optreden.

Ik zou het fantatisch vinden als ze weer gaan optreden maar het blijft een illusie. Qua grootheid: ze waren DE BAND van de jaren zeventig dus zeker vergelijkbaar met Beatles en Rolling Stones. Ze brachten alleen geen singles uit maar alleen lp's (vinyl...) met duizelingwekkende verkoopcijfers. Concerten waren een belevenis, geen voorprogramma, gewoon 3,5 uur spelen.
 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
Jammer, geen Ed Sheeran op Pinkpop. Zijn solo-optredens komen toch veel beter over op de Landgraafse festivalweide dan in dat helse stadion qua geluid.

Goed, hopen mag altijd.

FOO FIGHTERS - PEARL JAM - ARCTIC MONKEYS
Bastille - Franz Ferdinand - Editors
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Is dit nog wat?

http://www.nu.nl/muziek/4803474/drummer-smashing-pumpkins-hint-reunie-originele-bezetting.html

 
1 mei 2017
289
0
Hooguit 3FM Stage afsluiter.

Smashing Pumpkins hebben geen merk kapitaal om te headlinen, i.t.t. 10 jaar terug.

Vergelijk het met Guns N Roses die echt hype kreeg vanwege de samenvoeging van Rose en Slash. Zo bekend zijn die originele leden van Smashing Pumpkins helemaal niet.

Los van dat Corgan een mongool is en al zo vaak heeft gespeeld in Nederland in de afgelopen tien jaar.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
In ieder geval heeft Pinkpop volgend jaar WEL voetbal.....slimme zet van de organisatie om de festivaldatum te verplaatsen.....NOT.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
In ieder geval heeft Pinkpop volgend jaar WEL voetbal…..slimme zet van de organisatie om de festivaldatum te verplaatsen…..NOT.

Of Nederland er sowieso bij zit is ook maar de vraag hé....

En dan nog zit Pinkpop enkel in de eerste wedstrijden van de poule fase, dat is nog minder pijnlijk in vergelijking met de afvalronde's.
WK start de dag voor Pinkpop op de 14e juni, wanneer alleen de eerste wedstijd van Rusland is.
Tijdens Pinkpop zijn de eerste poule wedstrijden van poule A, B, C, D, E en F.
De dagen er na zijn de eerste poule wedstrijden van poule G en H.

De achtste finale, ofwel eerste afvalronde is pas 30 juni.

Niet echt iets waar ik me echt druk om maak hoor...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Voor namen kunnen we denk ik het beste kijken naar wat er komende november allemaal word bevestigd in de Nederlandse poppodia. dit zijn meestal artiesten die in de zomer terugkomen. Zo geef ik Stone Sour best een grote kans, al zit de mogelijkheid voor Fortarock erbij. Hierdoor krijgt The Pretty Reckless ook een grote kans.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken