Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:
Jay Z lijkt me heel sterk als headliner. Die kan nog net een Ziggo Dome uitverkopen. Teert al jaren op het succes van zijn vrouw.

Ik denk dat je Jay hier toch wel een beetje onderschat. Hij is en blijft een hiphop legende.

Zie ik hem ooit Pinkpop headlinen? 100% zeker van niet. Die grote pop headliners moet kunnen maar hiphop gaat ‘m niet worden voor Pinkpop.
Die gaan gewoon lekker een stadion of Ziggo dome af. Kijk maar naar die Watch The Throne tour.

Niemand zal zijn status ontkennen, maar voor een breed publiek is Jay Z echt niet zo boeiend. Kijk naar zijn tours in Amerika de afgelopen tien jaar, waarbij hij voornamelijk dubbeltours deed met anderen (Mary J Blige, Eminem, Kanye, Justin Timberlake, Beyonce). En in Nederland verkocht hij nog net een Ziggo Dome uit, daarvoor Watch the Throne in Gelredome vanwege Kanye, en daarvoor een nauwelijks gevulde Ahoy.

Kanye en Drake maken in de toekomst meer kans als PP-headliner.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Maurice van de M wrote:
Tweet van Roosmarijn Reijmer,

Nou. We zitten er lekker bij op Pinkpop 2018 met @foofighters hoor. Solide show op @RockWerchter. Luister NU mee: https://t.co/SPQagyJ5jv

Weet zij meer of is het een wens..


Ik denk dat Roosmarijn net zo veel weet als ik….

Een vermoeden
1f609.svg

Zou je dat vermoeden dan even met ons willen delen of ga je weer net zo doen als bij Bieber??
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Duimpje geven worden we niet veel wijzer van Dennis :-x

Maar de kans dat FF volgend jaar komen is dus heel erg groot. Zoveel is mij wel duidelijk :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Pinkpop is een weg ingeslagen met poppy artiesten. Dit gaan ze niet veranderen. Volgend jaar staat er zeker weer een DJ plaatjes te draaien als hoofdact. Wie zal het in 2018 zijn ? Hardballs ?

Dit denk ik nou ook. Dezelfde persoonlijke wensenlijstjes als vorig jaar komen nu alweer voorbij maar ik ben bang dat dit een recept voor teleurstelling is. En mocht het wel uitkomen dan is PP zo erg aan het zwalken met de line-up dat het lastig is om een harde kern te behouden/ op te bouwen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dirk wrote:
Pinkpop is een weg ingeslagen met poppy artiesten. Dit gaan ze niet veranderen. Volgend jaar staat er zeker weer een DJ plaatjes te draaien als hoofdact. Wie zal het in 2018 zijn ? Hardballs ?


Dit denk ik nou ook. Dezelfde persoonlijke wensenlijstjes als vorig jaar komen nu alweer voorbij maar ik ben bang dat dit een recept voor teleurstelling is. En mocht het wel uitkomen dan is PP zo erg aan het zwalken met de line-up dat het lastig is om een harde kern te behouden/ op te bouwen.

Pinkpop weg ingeslagen... Nee, ik denk eerder beschikbaar gestelde headliners door Mojo aan de hand van wat er tourt.
Bij vooruitplannen met plannen die uiteindelijk uitkomen, dat is een ander verhaal.
Verschil van aanbod of binnenhalen.

Ach, nog 345 dagen, leuk getal voor de vroege vogels.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Pinkpop boekt gewoon wat ze kunnen boeken. Vorig was dat toevallig Bieber, en dat kunnen dit jaar zomaar wat rock ats zijn. En wat betreft die DJ... Martin Garrix stond er ook allemaal maar zo hoog omdat het in een pakketje zat met Justin Bieber. Bijna ieder jaar staat er wel een behoorlijk dj.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pinkpop boekt gewoon wat ze kunnen boeken. Vorig was dat toevallig Bieber, en dat kunnen dit jaar zomaar wat rock ats zijn. En wat betreft die DJ… Martin Garrix stond er ook allemaal maar zo hoog omdat het in een pakketje zat met Justin Bieber. Bijna ieder jaar staat er wel een behoorlijk dj.

Precies, net als dat je een grote reunie aangeboden krijgt, dan pak je die kans!!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Indiaantje89 wrote:
Pinkpop boekt gewoon wat ze kunnen boeken. Vorig was dat toevallig Bieber, en dat kunnen dit jaar zomaar wat rock ats zijn. En wat betreft die DJ… Martin Garrix stond er ook allemaal maar zo hoog omdat het in een pakketje zat met Justin Bieber. Bijna ieder jaar staat er wel een behoorlijk dj.


Precies, net als dat je een grote reunie aangeboden krijgt, dan pak je die kans!!

Krezip?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Indiaantje89 wrote:
Pinkpop boekt gewoon wat ze kunnen boeken. Vorig was dat toevallig Bieber, en dat kunnen dit jaar zomaar wat rock ats zijn. En wat betreft die DJ… Martin Garrix stond er ook allemaal maar zo hoog omdat het in een pakketje zat met Justin Bieber. Bijna ieder jaar staat er wel een behoorlijk dj.


Precies, net als dat je een grote reunie aangeboden krijgt, dan pak je die kans!!


Krezip?

Grapjas... dat is pas in 2019 ;)

Nee, ik ben om eerlijk te zijn reuniue-nieuws over Genesis en Led Zeppelin een beetje in de gaten aan het houden, of een vervolg van de tour van Guns N Roses.
Dat is wat reunie betreft.

Verwachting is (voor mij btw) niet heel hoog in vergelijking met Metallica en Foo Fighters.

Daarnaast, vraag ik mij af hoe de ontwikkeling rond Iron Maiden is. Dat is ook een hele persoonlijke intresse uiteraard!
Met de 'verrassingen' die voor 2018 te verwachten zijn aldus gitarist Dave Murray, wie weet
Er worden op buitenlandse site's al koppeling gemaakt aan mogelijke komst naar Download Madrid of Hellfest Fr, zie dan wel wat festivals in mogelijkheid.
In 2016 zijn een aantal grote festivals overgeslagen, waar ze bijvoorbeeld al vaker geweest waren.
Vandaar dat ik voor 2018 wel een kans in Nederland voorzie, misschien dat FortaRock met een andere headliner vooruit kan en de vorige passage in GelreDome was.

Wat denken jullie?
Ik denk dat er best animo voor is onder Pinkpop publiek...
Wat mij zo als optie binnenschiet is, een Pinkpop met Metallica (vr) - Iron Maiden (za) - Foo Fighters (zo), maar of dat wel een reëele optie is? Wel een garantie voor rock en spectakel imo...

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Metallica - Iron Maiden - Foo Fighters (of Guns N' Roses) lijkt mij niet te gaan gebeuren. Dat buigt dan wel heel erg richting de zware metalen, al hoor je mij niet klagen.

Iron Maiden zie ik het minst snel komen. Is niet uitgesloten, maar is niet een hele logische PP naam. Denk sowieso dat als Iron Maiden er staat, Metallica er niet zal staan.
Persoonlijk denk ik dat Metallica er pas in 2019 zal staan, omdat ze in het najaar van 2017 en voorjaar 2018 al in Europa touren.

Guns N' Roses is een optie, maar lijkt mij wat duur. En is ook de vraag of ze de huidige tour meteen verlengt wordt.

Foo Fighters is natuurlijk de vraag of ze volgend jaar weer terugkomen naar Europa. Misschien doen ze dan enkele losse optredens ter promotie van het nieuwe album in combinatie met nog wat festivals (waaronder Pinkpop inhalen).
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Een editie met Metallica, Foo Fighters én Iron Maiden lijkt mij uitgesloten, hoe prachtig ik het ook zou vinden. Metallica en Foo Fighters heb ik wel al opgeschreven!

Denk verder niet dat we Drake, Jay of Kanye kunnen verwachten. Dan eerder Beyoncé, Lady Gaga of Shakira (al begreep ik dat de kaartverkoop van Shakira in de Ziggo in november niet super hard gaat..) Die drie zijn in NL bij een wat breder publiek bekend (heb ik het idee)

De reünies (van dat formaat) lijken me meer voor 2019
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Afgelopen weekend stonden op Rock Werchter een aantal in bekendheid groeiende Vlaamse acts op het podium, denk aan: Oscar and the Wolf, Tourist LeMC, Coely en Bazart.

Komen deze acts naar jullie mening in aanmerking voor een plaatsje op Pinkpop 2018?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Afgelopen weekend stonden op Rock Werchter een aantal in bekendheid groeiende Vlaamse acts op het podium, denk aan: Oscar and the Wolf, Tourist LeMC, Coely en Bazart.

Komen deze acts naar jullie mening in aanmerking voor een plaatsje op Pinkpop 2018?

Bazart stond er in 2016 en Oscar at Wolf in 2015, andere 2 volgens mij nog niet.
Staan elk jaar wel een paar in Nederland populaire Belgische acts, dus zal zomaar dat er 1 a 2 weer staan aankomende editie.

 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Tja, die Ed Sheeran toch.... Twee keer JC Arena uitverkocht en alle kaartjes ook nog op naam. Ik had hem ingeschat als de ideale sub op Pinkpop maar hij blijkt minimaal net zo groot te zijn als Adele of U2. Knappe prestatie hoor en dat in zn eentje. Applaus!!!
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Zo te lezen geen Radiohead op PP18:

https://www.artiestennieuws.nl/70904/radiohead-bandleden-2018-soloprojecten
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik zie die sowieso nooit meer op Pinkpop staan, bij RW was het al enorm rustig laat staan hoe dat bij Pinkpop zou zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken