Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Arctic Monkeys, heel graag! Een interesssantere boeking dan alle headliners van dit jaar.

Plus het feit dat je dan echt een headliner hebt die geen dag uitverkoopt. Volgens mij was in 2014 de AM dag ook niet uitverkocht.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Wat mij betreft getuigt hun discography van veelzijdigheid en talent, ze bewandelen meerdere routes binnen hun genre. Tel hierbij ook nog eens Alex' andere project bij en je kunt niet anders concluderen dan dat hij een ontzettend getalenteerd persoon is. Als je zijn optredens (stageperfomance), althans de ontwikkeling daarvan, de afgelopen tien jaren bekijkt, is dit gewoon een hele goede headliner.
Om dit onder dezelfde categorie te scharen als Bieber, die zijn nummers vrijwel niet zelf schrijft/zingt, gebruik maakt van 1 instrument op een manier die jij en ik ook binnen een kwartier onder de knie hebben en verder de meeste energie steekt in verkleden, vind ik erg kort door de bocht.

Een beetje objectiviteit mag denk ik soms wel. Ik heb niks met Rammstein of Metallica, maar om dit als uit de hand gelopen vuurwerkshow, respectievelijk gebrul met wat hard gitaargeweld neer te zetten, zou net zo onredelijk zijn als Arctic Monkeys middle of the road te noemen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Justin Bieber sprak voornamelijk het jongere publiek aan waar AM echt wel een bredere fanbasis heeft en dus makkelijker zal uitverkopen. Daarbij zal als er een bepaalde lijn zit over het hele weekend ook dat makkelijker uitverkopen,ik zeg btw niet dat PP dit jaar slecht verkocht want het gros van de weekendtickets waren er door, dacht ik?
Daarnaast is AM van 2014 niet de AM van vandaag en zijn volgens mij nu een volwaardig headliner. In 2014 zou daar nog over gediscussieerd worden, maar nu?
Ten slotte, interessanter als in de zin van, niet een zoveelste keer Kings Of Leon of Green Day, waarschijnlijk? :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Een beetje objectiviteit mag denk ik soms wel. Ik heb niks met Rammstein of Metallica, maar om dit als uit de hand gelopen vuurwerkshow, respectievelijk gebrul met wat hard gitaargeweld neer te zetten, zou net zo onredelijk zijn als Arctic Monkeys middle of the road te noemen.

Dat is een mening en gelukkig zijn er daar heel veel van :)

Objectief gaat PP AM niet neerzetten als headliner of ze moeten echt 2 hele grote headliners daarbij hebben.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Justin Bieber sprak voornamelijk het jongere publiek aan waar AM echt wel een bredere fanbasis heeft en dus makkelijker zal uitverkopen. Daarbij zal als er een bepaalde lijn zit over het hele weekend ook dat makkelijker uitverkopen,ik zeg btw niet dat PP dit jaar slecht verkocht want het gros van de weekendtickets waren er door, dacht ik?
Daarnaast is AM van 2014 niet de AM van vandaag en zijn volgens mij nu een volwaardig headliner. In 2014 zou daar nog over gediscussieerd worden, maar nu?
Ten slotte, interessanter als in de zin van, niet een zoveelste keer Kings Of Leon of Green Day, waarschijnlijk? :p
Ik denk dat er ook een verschil zit in de populariteit van AM in Nederland en België, zeker voor wat betreft album AM. Die heeft StuBru volledig de hemel in geprezen en gedraaid, waardoor hij nu bij veel Belgische festivalliefhebbers zelfs in de lijstjes met beste albums aller tijden staat. In Nederland lijken ze voor mijn gevoel in die periode niet veel aan populariteit gewonnen te hebben en daarom zie ik ze inderdaad ook niet zo snel als headliner op PP terugkeren... Lowlands daarentegen, yes please!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Justin Bieber sprak voornamelijk het jongere publiek aan waar AM echt wel een bredere fanbasis heeft en dus makkelijker zal uitverkopen. Daarbij zal als er een bepaalde lijn zit over het hele weekend ook dat makkelijker uitverkopen,ik zeg btw niet dat PP dit jaar slecht verkocht want het gros van de weekendtickets waren er door, dacht ik?
Daarnaast is AM van 2014 niet de AM van vandaag en zijn volgens mij nu een volwaardig headliner. In 2014 zou daar nog over gediscussieerd worden, maar nu?
Ten slotte, interessanter als in de zin van, niet een zoveelste keer Kings Of Leon of Green Day, waarschijnlijk? :p

Die mening deel ik toch niet.
Ik vind AM totaal niet interant, dat is een persoonlijk punt.
Maar, buiten dat, denk ik dat ze geen 'eerste keus headliner' zijn voor Pinkpop.
Het is een aardige band met een flinke groei, maar geen grote stadion knaller waar Pinkpop graag zijn headliners uit vist denk ik niet.
Voor zo ver ik had begrepen waren ze in 2014 enigszins opgedrongen om te boeken en met een iets te hoge prijskaart.
Ik meen zelfs, dat Rob Trommelen van MOJO destijds in ver gevorderd stadium was Pearl Jam (ja ook toen) te strikken, maar dat was het jaar van het "examen-verhaal" en ze dus niet kwamen waar de agent van AM nogmaals met de aanbieding voor de neus van MOJO wapperde. Aangezien het jaar 2013 al ten einde liep, de tijd de grote vijand werd, kan Pinkpop/MOJO niet anders dan AM vastleggen.
Dat terzijde... Dat was toen...
Ik zie AM als ideale headliner voor een festival met een iets kleiner publiek (lees intiemer) en een festival waar ze langer niet geweest zijn en perfect passen is denk ik : Lowlands (die periode ook Pukkelpop, bijvoorbeeld).

Aangezien ik een aantal acts op (festival)tour verwacht met meer stadion-potentie, zie ik andere opties meer open voor Pinkpop.
Daarbij de omhooggevallen attitude van Alex Turner, denk ik dat AM geen genoegen neemt met minder dan headliner. Dus zal MOJO met schuiven naar Lowlands het beste aanbod kunnen doen. Dat is, als ze touren onder MOJO/LiveNation.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Justin Bieber sprak voornamelijk het jongere publiek aan waar AM echt wel een bredere fanbasis heeft en dus makkelijker zal uitverkopen

Denk je dat echt? Laatste wapenfeit PP 2014 (helft van het veld liep leeg na Editors) en BKS 2013. Hits? Airplay? Een bredere fanbase dan JB?

De mening hier op het forum verschilt nogal met datgene wat PP logisch vindt. Dat is objectief.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
De fanbase van Justin Bieber mag dan wel gigantisch zijn, maar breed is 'ie niet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Een beetje objectiviteit mag denk ik soms wel. Ik heb niks met Rammstein of Metallica, maar om dit als uit de hand gelopen vuurwerkshow, respectievelijk gebrul met wat hard gitaargeweld neer te zetten, zou net zo onredelijk zijn als Arctic Monkeys middle of the road te noemen.

Dat is een mening en gelukkig zijn er daar heel veel van ?

Objectief gaat PP AM niet neerzetten als headliner of ze moeten echt 2 hele grote headliners daarbij hebben.

Ik heb moeite je te volgen. Rammstein een uit de hand gelopen vuurwerkshow noemen is een mening, maar AM doorsnee noemen is objectief?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Verwacht Arctic Monkeys ook eerder op Lowlands.

Maar helemaal uitsluiten voor Pinkpop zou ik ze niet. Als derde (kleinere) headliner zou het best kunnen, lijkt me. Al dan niet als invaller op het laatste moment.

Metallica / Foo Fighters / Arctic Monkeys bijvoorbeeld zou toch niet zo slecht zijn. Hou je misschien ook nog wat geld over om de breedte van het programma eens een impuls te geven.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik heb moeite je te volgen. Rammstein een uit de hand gelopen vuurwerkshow noemen is een mening, maar AM doorsnee noemen is objectief?

@Oasis Objectief gaat Pinkpop AM niet plaatsen. Dat bedoel ik. AM is niet groot genoeg en zoals Dennis al aangaf in 2014 was het een noodgreep.

Ik vind AM doorsnee, net zoals ik Editors doorsnee vind.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Ik heb moeite je te volgen. Rammstein een uit de hand gelopen vuurwerkshow noemen is een mening, maar AM doorsnee noemen is objectief?

@Oasis Objectief gaat Pinkpop AM niet plaatsen. Dat bedoel ik. AM is niet groot genoeg en zoals Dennis al aangaf in 2014 was het een noodgreep.

Ik vind AM doorsnee, net zoals ik Editors doorsnee vind.

Oké, helder! Dan verschillen onze meningen nogal ;).

Wanneer begint het voorspelspel weer? Meen me jaren te herinneren dat er in september al iets werd bevestigd. Het kan toch haast niet de Foo Fighters ontbreken, lijkt mij. Nieuw album in september, plus 2015 nog niet ingehaald. Dat is dus mijn eerste voorspelling ;).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wanneer begint het voorspelspel weer? Meen me jaren te herinneren dat er in september al iets werd bevestigd. Het kan toch haast niet de Foo Fighters ontbreken, lijkt mij. Nieuw album in september, plus 2015 nog niet ingehaald. Dat is dus mijn eerste voorspelling ;).

Ik denk dat dat pas in oktober gaat zijn dat het VoorSpel begint...

maar dat kan de voorpret niet drukken hé, eerst hier nog de eerste speculaties



Foo Fighters, er zijn wat verdeelde meningen. Maar ik denk ook dat er nog genoeg festivals en locaties zijn waar ze volgend jaar, voorzien van nieuw album, zeker van grote waarde zijn.
Pinkpop is dan zeker één van de grote kanshebbers.
Na de eerste shows van Metallica in september kunnen er best al wat geruchten gaan over verdere verloop in 2018... Gaan er wel of geen festivals toegevoegd worden.
Of heeft Pinkpop de jaren lang gewenste headliner te pakken, gaat Pearl Jam een wereld tour maken in 2018?
The Killers, Arctic Monkeys, Taylor Swift met nieuwe albums.
Zien we nieuwe tours van Gorillaz, Iron Maiden, Guns N Roses, Coldplay of U2.
Komt er een classic als Bon Jovi, Led Zepplin of Rolling Stones.
Spaar de speculaties niet op tot het VoorSpel!! :mrgreen:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Jaaa het voorspelspel...dat begint nu wel weer te kriebelen als september er aankomt
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Gezien de concertagenda's van de podia in Nederland zie ik deze bands nog wel Pinkpop doen:

Train, Young Gun Silverfox, The Boxer Rebellion, All Time Low, TWOD, Dua Lipa, Rise Against, Kasabian, Nothing but Thieves
en zullen we dan echt een keer na 2013 Alt-J weer een keer op Pinkpop zien
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Gezien de concertagenda’s van de podia in Nederland zie ik deze bands nog wel Pinkpop doen:

Train, Young Gun Silverfox, The Boxer Rebellion, All Time Low, TWOD, Dua Lipa, Rise Against, Kasabian, Nothing but Thieves
en zullen we dan echt een keer na 2013 Alt-J weer een keer op Pinkpop zien
Stone Sour en Alter Bridge misschien nog..
Overigens, Alt-J dat hoeft voor mij echt niet... Of op een ander podium gelijktijg wat (voor mij) leukers zetten.
Ik vind Alt-J echt onaanhoorbaar kattengejank. Die nieuwe track die 3FM ongelovelijk veel draait (3WW) is ook in mijn oren steeds irritanter... sorry...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Sorry maar ik kan me nog steeds vinden in dat AM geen headliner is na een jaar waar 2 headliners al dam niet zwakker of even groot zijn als AM (Green Day en Kings Of Leon). Of ze ze gaan/zouden boeken is een andere vraag want ik denk dat de poule door de verschuiving van weekend wel wat groter is als vorig jaar. Daar waar PP vaak nog rekening moest houden met bands die Bonnaroo, Hangout, Firefly etc doen in Noord Amerika. Ik vind Foo's en Metallica nog steeds de twee meest logische boekingen met daarbij nog een pop headliner in de richting van Lady Gaga of iets anders. Met een goed en gevarieerd moet 't volgend jaar weer een goed jaar worden :)

Zoals ik bij Werchter deed zal ik voor PP ook is een affichke maken haha. Had die toen op Efest gezet omdat er mensen eentje aant maken waren voor Primavera dus ik dacht why not maar vergeten op FL te zetten haha.. Maar dat zal voor na de herexamens zijn vrees ik :p
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Dagje mainstage met Alt-J, Kasabian en AM is denk ik te veel gevraagd, maar we zitten nog in de fase van tegen beter weten in hopen, dus waarom ook niet ;).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik heb moeite je te volgen. Rammstein een uit de hand gelopen vuurwerkshow noemen is een mening, maar AM doorsnee noemen is objectief?

@Oasis Objectief gaat Pinkpop AM niet plaatsen. Dat bedoel ik. AM is niet groot genoeg en zoals Dennis al aangaf in 2014 was het een noodgreep.

Ik vind AM doorsnee, net zoals ik Editors doorsnee vind.

Je mag dat vinden, maar je kan toch niet blijven teren op dezelfde poule van Metallicas, Foo Fighters, RHCPeppers, Rammsteins, Musen, Green Days en Pearl Jams...

Ik vind Alex Turner ook een zelfingenomen rotventje, maar dat heeft niets te maken met het feit dat AM één van de meest frisse headliners van Pinkpop van de laatste 10 jaar was.

(Trouwens: als je AM al doorsnee vindt, dan wil ik weleens weten wat je van de 13-in-een-dozijn huis tuin en keukenrock van Foo Fighters vindt).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
(Trouwens: als je AM al doorsnee vindt, dan wil ik weleens weten wat je van de 13-in-een-dozijn huis tuin en keukenrock van Foo Fighters vindt).

Ik vind FF echt erg leuk...in de Ziggo 1 van mijn beste concerten ooit gezien. Niet dat ik dit grijs draai maar een paar nummer tussendoor vind ik erg prettig. Ik krijg er emotie bij en bij bijvoorbeeld Am en Editors heb ik dat niet.

Bij Adele, Tsjaikovsky en SOAD heb ik dat ook. Het is een gevoelskwestie. Pluspunt is dat ik Grohl ook een echte sympathieke vent vind.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken