Justin Bieber sprak voornamelijk het jongere publiek aan waar AM echt wel een bredere fanbasis heeft en dus makkelijker zal uitverkopen. Daarbij zal als er een bepaalde lijn zit over het hele weekend ook dat makkelijker uitverkopen,ik zeg btw niet dat PP dit jaar slecht verkocht want het gros van de weekendtickets waren er door, dacht ik?
Daarnaast is AM van 2014 niet de AM van vandaag en zijn volgens mij nu een volwaardig headliner. In 2014 zou daar nog over gediscussieerd worden, maar nu?
Ten slotte, interessanter als in de zin van, niet een zoveelste keer Kings Of Leon of Green Day, waarschijnlijk?
Die mening deel ik toch niet.
Ik vind AM totaal niet interant, dat is een persoonlijk punt.
Maar, buiten dat, denk ik dat ze geen 'eerste keus headliner' zijn voor Pinkpop.
Het is een aardige band met een flinke groei, maar geen grote stadion knaller waar Pinkpop graag zijn headliners uit vist denk ik niet.
Voor zo ver ik had begrepen waren ze in 2014 enigszins opgedrongen om te boeken en met een iets te hoge prijskaart.
Ik meen zelfs, dat Rob Trommelen van MOJO destijds in ver gevorderd stadium was Pearl Jam (ja ook toen) te strikken, maar dat was het jaar van het "examen-verhaal" en ze dus niet kwamen waar de agent van AM nogmaals met de aanbieding voor de neus van MOJO wapperde. Aangezien het jaar 2013 al ten einde liep, de tijd de grote vijand werd, kan Pinkpop/MOJO niet anders dan AM vastleggen.
Dat terzijde... Dat was toen...
Ik zie AM als ideale headliner voor een festival met een iets kleiner publiek (lees intiemer) en een festival waar ze langer niet geweest zijn en perfect passen is denk ik : Lowlands (die periode ook Pukkelpop, bijvoorbeeld).
Aangezien ik een aantal acts op (festival)tour verwacht met meer stadion-potentie, zie ik andere opties meer open voor Pinkpop.
Daarbij de omhooggevallen attitude van Alex Turner, denk ik dat AM geen genoegen neemt met minder dan headliner. Dus zal MOJO met schuiven naar Lowlands het beste aanbod kunnen doen. Dat is, als ze touren onder MOJO/LiveNation.