Loveless wrote:
jij zit gewoon per stuk redenen te zoeken waarom dit toch best wel ok boekingen zijn eigenlijk.
ja, is dat gek dat ik elke act per stuk bekijk?
net zo zeer jij elk zuur puntje aanhaalt, noem ik elk zoet puntje
niets mis mee toch, ieder zijn mening hé
met circa 9 miljoen uitgegeven aan het programma, circa 1 miljoen meer in vergelijking met afgelopen jaar.Ik zie de prijs verhoging ook niet terug in het affiche .
dat is jouw meningHet heeft niks meer mening te maken, (...) en boeit het niet dat deze acts grotendeels schijt zijn.
visdave34 wrote:
Ik heb nergens gezegd dat het een geweldige boeking is, zelfs geen goede boeking. Maar ik vind wel dat ze wat meer respect verdient als ze de aandacht heeft gewekt van artiesten als Prince, Kanye, John Legend, Bruno Mars etc, dan weggezet te worden als ‘gare dj’, ‘crap dj’ en wat ik hier allemaal nog meer langs zie komen.
Ik heb ooit een liedje mogen zingen als kind voor Beatrix. Dus verdien ik nu ook meer respect als “zanger”?
Het doet mij helemaal niks dat ze voor een paar artiesten heeft mogen draaien, die shit loopt gewoon via allerlei boekingskantoren en ons kent ons dealtjes. Dat kan je toch moeilijk vergelijken met een dj als A-Trak die door zijn eigen sets en producties door heel veel mensen werd gewaardeerd.
Zet Dj Rashida neer in Tivoli Vredenburg en niemand die daar op afkomt. Zet A-Trak er neer en de toko zit een stuk voller.
Ik zie de prijs verhoging ook niet terug in het affiche .
en waarom dacht jij dat er géén gedachte achter zitTrouwens ook absurd dat ze niet gewoon het blokkenschema eruit hebben gegooid, zit weer totaal geen gedachte achter.
eloelo wrote:
Trouwens ook absurd dat ze niet gewoon het blokkenschema eruit hebben gegooid, zit weer totaal geen gedachte achter.
en waarom dacht jij dat er géén gedachte achter zit
blokkenschema kan toch gewoon later komen
JAAA!!!Nog 63 dagen …… zin in !!!
Omdat je het naar het muzikale aspect moet bekijken, en niet naar allerlei vriendjes politiek achtige constructies die van deze booking afspat. Kijk al die namen is die je opnoemt, valt je daar niets aan op? Een samenwerking met Steve Aoki, jaja dat kennen we. En ik maak helemaal niet de vergelijking met A-Trak, dat werd door iemand anders gedaan hier op het forum. Dus ook dat slaat kut op dirk. Ik zeg niet dat ik geen respect voor haar heb, ik zeg alleen dat het gewoon een onnozele boeking is en totaal onnodig is voor het affiche wat het alleen maar lachwekkender maakt.Indiaantje89 wrote:
visdave34 wrote:
Ik heb nergens gezegd dat het een geweldige boeking is, zelfs geen goede boeking. Maar ik vind wel dat ze wat meer respect verdient als ze de aandacht heeft gewekt van artiesten als Prince, Kanye, John Legend, Bruno Mars etc, dan weggezet te worden als ‘gare dj’, ‘crap dj’ en wat ik hier allemaal nog meer langs zie komen.
Ik heb ooit een liedje mogen zingen als kind voor Beatrix. Dus verdien ik nu ook meer respect als “zanger”?
Het doet mij helemaal niks dat ze voor een paar artiesten heeft mogen draaien, die shit loopt gewoon via allerlei boekingskantoren en ons kent ons dealtjes. Dat kan je toch moeilijk vergelijken met een dj als A-Trak die door zijn eigen sets en producties door heel veel mensen werd gewaardeerd.
Zet Dj Rashida neer in Tivoli Vredenburg en niemand die daar op afkomt. Zet A-Trak er neer en de toko zit een stuk voller.
Hahaha… Ten eerste, ik vergelijk haar niet met A-Trak, dat maak je er zelf van. A-Trak is een baas. Ik zeg alleen dat ze best wat respect verdient. Jij vergelijkt haar vervolgens met jouw liedje voor Beatrix, wat natuurlijk volledig absurd is, maar dat begrijp je ongetwijfeld zelf ook. Tenzij je met Bea de wereld rond getourd bent, voor diverse andere royalties hebt gezongen, solo op diverse van de grootste festivals ter wereld hebt gestaan (o.a. Glasto, Lolla Chicago) en je met o.a. Steve Aoki een campagnevideo voor Obama hebt gemaakt. In dat geval: petje af, al mijn respect voor jou als zanger.
Bottom line: deze dame kan echt wel wat en verdient in ieder geval van mij respect. Wat jij ermee doet, moet jij weten. Nogmaals: dit alles los van de vraag of het een goede boeking voor Pinkpop is. Lijkt mij dat het best leuk kan uitpakken als overbrugging tijdens de changeover tussen Editors en Bruno. Meer moeten we er ook niet van maken (en verwachten), denk ik.
Ben het niet helemaal met je eens. Vorig jaar kost een dag kaartje € 95,00 Dit jaar € 115,00. Dat is best een forse stijging als het mij vraagt. Dan vind ik er dat er teveel "opvul" acts op het affiche staan. En voor al die Nederlandse acts gaat Pinkpop toch ook niet de hoofdprijs betalen? Een prijsverhoging heb ik echt geen probleem mee, maar dan moet je het wel aan het affiche af kunnen zien (zoals bij een Graspop). En dat idee heb ik dus nu niet.Indiaantje89 wrote:
Ik zie de prijs verhoging ook niet terug in het affiche .
Het is mijn programma niet, maar aan de bovenkant van het affiche zie ik wel relatief dure acts. Sowieso de drie headliners, die zullen samen misschien wel tussen de 5 en 6 miljoen kosten (voor de duidelijkheid, dat is een gokje van mijn kant, kan er helemaal naast zitten). Editors en Snow Patrol kunnen in principe ook headlinen en zullen dus een navenant bedrag kosten (al zijn dat dan wel kleine headliners). Acts als The Script, Offspring (vroeger headliner geweest), Kooks, Nothing But Thieves, A Perfect Circle, Noel Gallagher en Oscar And The Wolf zullen ook niet goedkoop zijn. Ook al is het mijn smaak niet en zijn sommige acts behoorlijk gedateerd, ik kan me wel voorstellen dat er een behoorlijk budget voor nodig is. Of de prijsverhoging gerechtvaardigd is? Tja, dat is aan de koper van het ticket.
Ben het niet helemaal met je eens. Vorig jaar kost een dag kaartje € 95,00 Dit jaar € 115,00. Dat is best een forse stijging als het mij vraagt. Dan vind ik er dat er teveel “opvul” acts op het affiche staan. En voor al die Nederlandse acts gaat Pinkpop toch ook niet de hoofdprijs betalen? Een prijsverhoging heb ik echt geen probleem mee, maar dan moet je het wel aan het affiche af kunnen zien (zoals bij een Graspop). En dat idee heb ik dus nu niet.
Natuurlijk staan die er... maar niet meer in verhouding met andere jaren of andere festivals.Indiaantje89 wrote:
Ben het niet helemaal met je eens. Vorig jaar kost een dag kaartje € 95,00 Dit jaar € 115,00. Dat is best een forse stijging als het mij vraagt. Dan vind ik er dat er teveel “opvul” acts op het affiche staan. En voor al die Nederlandse acts gaat Pinkpop toch ook niet de hoofdprijs betalen? Een prijsverhoging heb ik echt geen probleem mee, maar dan moet je het wel aan het affiche af kunnen zien (zoals bij een Graspop). En dat idee heb ik dus nu niet.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben het volledig met je eens dat er (veel te) veel opvulling staat. En de Nederlandse acts (die er overigens ieder jaar wel staan dacht ik, dus dat is een redelijke constante denk ik) zullen inderdaad meevallen qua kosten. Maar ik denk dat de bands die ik hierboven opnoemde misschien wel richting 90% van het budget opslurpen. En dan blijft er weinig over voor de onderkant van het affiche (al denk ik dat het wel creatiever had gekund hoor, maar dat is een andere discussie).
Het zal ook te maken hebben met prijsstijgingen van acts. De gages voor bands rijzen de pan uit, dat roepen festivalorganisatoren al jaren. Los van hoeveel winst festivals en boekingskantoren maken en of dat terecht is: uiteindelijk worden deze kosten doorberekend aan de bezoeker.
Ik vind het persoonlijk ook veel hoor: 110 euro voor een festivaldag met Pearl Jam, met bands ervoor die me weinig bekoren. Een ander heeft het er misschien wel voor over.
Wat ik bedoelde te zeggen: er staan wel gewoon dure bands op Pinkpop. Dus in die zin kan ik er inkomen dat prijzen voor tickets omhoog gaan.