Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Gelet op hun laatste albums, had ik ook liever nog een keertje Liam in plaats van Noel gezien ;-).

Maar het moet jou als Pinkpopliefhebber in hart en nieren toch ook steken dat anno 2018 het door jou getikte rijtje op Pinkpop staat. Dan is er een verschil tussen niet interessant en gewoonweg rotzooi. Ik vind A Perfect Circle niet interessant, maar Lil Kleine op een main stage van Pinkpop is toch te bezopen voor woorden.

Die kaartjes voor Noel's solo show volgende week vliegen ook weg op Ticketswap. 19 euro zelfs.

, maar Lil Kleine op een main stage van Pinkpop is toch te bezopen voor woorden.
e528ff34e86525a791e19dab2b8d4eef-rimg-w720-h405-gmir.jpg

Wat een verschrikkelijke k*t line-up heeft Pinkpop dit jaar neer weten te zetten. Het zal dit jaar veel aan de bar hangen worden en wachten op de acts op het einde van de dag.

Als ze doorgaan met het programmeren op deze manier zal jey niet lang meer duren voordat ik Pinkpop links laat liggen.

En hier kan ik dus niet bij met mijn pet. Verkondigen dat je het een ongelofelijke kut line up vind maar toch kaarten kopen. Dan heb je blijkbaar echt geld over...

DennisvdBr wrote:

eloelo wrote:
Trouwens ook absurd dat ze niet gewoon het blokkenschema eruit hebben gegooid, zit weer totaal geen gedachte achter.

en waarom dacht jij dat er géén gedachte achter zit

blokkenschema kan toch gewoon later komen

Omdat vrijwel elk ander festival dat blokkenschema met de bekendnaming van de laatste namen op de website zet.

De festivals die ik volg, posten allemaal hun blokkenschema op een later moment. Lowlands, Werchter, Pinkpop, Dauwpop, etc. Levert weer een extra momentje van aandacht op.

Kleine wijzigingen, ivm volgorde op de Pinkpop-site, meestal klopt die volgorde wel...
Het zit vooral in Stage 4 elke dag, dus consequenties voor de alternatieven tegenover mainstage.
Ook Brightlandstent zondag lijkt iets anders.
Vrijdag 15 juni 2018 15:00 tot 00:00 uur
Mainstage
Lil’Kleine – Blof – Snow Patrol – Pearl Jam
North
Jess Glynne – Oh Wonder – The Offspring
Brightlands
Walden – The Last Internationale – Blaudzun – Oliver Heldens
Stage 4
The Acadamic - Slydigs – Donnie
Garden of Love
Aïcha Cherif

Zaterdag 16 juni 2018 13:30 tot 00:00 uur
Mainstage
Walking on Cars – Miss Montreal – Nothing But Thieves – The Script – Foo Fighters
North
JP Cooper – Parov Stelar – A Perfect Circle – Noel Gallagher’s High Flying Birds
Brightlands
Marmozets – Aurora – Sevn Alias – Alan Walker
Stage 4
Youngr - Theo Lawrence & The Hearts – Gang of Youths – De Likt
Garden of Love
Riley Pearce

Zondag 17 juni 2018 13:00 tot 00:00 uur
Mainstage
Ronnie Flex & Deuxperience – Jessie J – The Kooks – Editors – DJ Rashida / Bruno Mars
North
Michelle David & The Gospel Sessions – Milky Chance – Years & Years – Triggerfinger – Oscar And The Wolf
Brightlands
Greta Van Fleet – Cloves - Brian Fallon & The Howling Weather – Maan - Don Diablo
Stage 4
Tom Walker – Scarlet Pleasure – The Overslept - Sigrid
Garden of Love
Blackbird

Waarschijnlijk mijn Spoorboekje :

Vrijdag
Walden (Brightlands) – The Academic (Stage 4) – The Last Internationale (Brightlands) – BLOF (Main) (of Slydigs in Stage 4) – Blaudzun (Brightlands) – Snow Patrol (Main) – The Offspring (North) – Pearl Jam (Main)

Zaterdag
Walking on Cars (Main) (of Youngr in Stage 4) – Marmozets (Brightlands) – Miss Montreal + eetmoment (main) – Parov Stelar (North) – Nothing But Thieves (Main) – A Perfect Circle (North) – The Script (Main) – bier inslaan en postitie zoeken vooraan bij mainstage – FOO FIGHTERS!!! (Main)

Zondag
(mogelijk tussendoor Blackbird in Garden of Love als het uit komt?)
Greta van Fleet (Brightlands) – Tom Walker (Stage 4) – Cloves (Brightlands) – Scarlet Pleasure (Stage 4) – Brian Fa!lon (Brightlands) - The Overslept (Stage 4) (of The Kooks op Main) – Triggerfinger (North) – Editors (Main) – bonnen opmaken bij mainstage – Bruno Mars (Main)

Zin in... :mrgreen:

Voor aanvullingen PP;

Confidence Man?

Zijn nog vrij in die periode, zitten in Europa die periode en hebben nog niets voor Nederland staan.
Wel op Pukkelpop.
En toch naar Nederland, alleen niet PP.

https://festileaks.com/2018/04/zelfbevestiging-confidence-man-naar-lowlands-2018/

Alleen zie ik nu niets op hun kalender aangaande LL, wel Metropolis In R'dam, 8 juli.
Tis dat ik naar RW ga anders was ik geheid naar Metropolis gegaan, tis toch gratis.

En hier kan ik dus niet bij met mijn pet. Verkondigen dat je het een ongelofelijke kut line up vind maar toch kaarten kopen. Dan heb je blijkbaar echt geld over…

Heeft ermee te maken dat we altijd met een groep zijn en dat dat erg gezellig is. Daarnaast hebben ze 2 headliners die ik wel graag wil zien. Stel daarvoor waren Artic Monkeys en Gorillaz als headliners geprogrammeerd dan had was het toch ook echt te duur voor de gezelligheid...

Heb nu aangevuld met verwachte tijden.
Ik denk dat het wel redelijk zal kloppen, verwacht ik.

PINKPOP 2018

Vrijdag 15 juni 2018 15:00 tot 00:00 uur
Mainstage
Lil’Kleine (15:45) – Blof (17:45) – Snow Patrol (19:45) – Pearl Jam (21:45 - 00:00)
North
Jess Glynne (16:45) – Oh Wonder (18:45) – The Offspring (20:45)
Brightlands
Walden (15:00) – The Last Internationale (16:45) – Blaudzun (18:45) – Oliver Heldens (20:45)
Stage 4
The Acadamic (15:45) – Slydigs (17:45) – Donnie (19:45)
Garden of Love
Aïcha Cherif ( 2x 30 min. ca17:00 / ca19:00 )

Zaterdag 16 juni 2018 13:30 tot 00:00 uur
Mainstage
Walking on Cars (13:30) – Miss Montreal (15:30) – Nothing But Thieves (17:30) – The Script (19:30) – Foo Fighters (21:30-00:00)
North
JP Cooper (14:30) – Parov Stelar (16:30) – A Perfect Circle (18:30) – Noel Gallagher’s High Flying Birds (20:30)
Brightlands
Marmozets (14:30) – Aurora (16:30) – Sevn Alias (18:30) – Alan Walker (20:30)
Stage 4
Youngr (13:30) – Theo Lawrence & The Hearts (15:30) – Gang of Youths (17:30) – De Likt (19:30)
Garden of Love
Riley Pearce ( 2x 30 min. ca16:00 / ca18:00 )

Zondag 17 juni 2018 13:00 tot 00:00 uur
Mainstage
Ronnie Flex & Deuxperience (14:00) – Jessie J (16:00) – The Kooks (18:00) – Editors (20:00) – DJ Rashida / Bruno Mars (22:00-00:00)
North
Michelle David & The Gospel Sessions (13:00) – Milky Chance (15:00) – Years & Years (17:00) – Triggerfinger (19:00) – Oscar And The Wolf (21:00)
Brightlands
Greta Van Fleet (13:00) – Cloves (15:00) – Brian Fallon & The Howling Weather (17:00) – Maan (19:00) – Don Diablo (21:00)
Stage 4
Tom Walker (14:00) – Scarlet Pleasure (16:00) – The Overslept (18:00) – Sigrid (20:00)
Garden of Love
Blackbird ( 2x 30 min. ca15:00 / ca19:00 )

Die vind ik dan weer wel terecht. Meer begrip voor dan Miss Montreal op main of Sevn Alias in de tent, of 2 jaar achter elkaar Ronnie Flex en Oh Wonder boeken.
mwah...
ik vind dan Miss Montreal persoonlijk niet zo'n gekke op het affcihe hoor, is nog nooit op Pinkpop geweest en qua singer/songwriter ook helemaal niet raar op Pinkpop.
Wat ik wel gek vind is dat ze niet opent... Een nl-act die opent is niet heel ongewoon (persoonlijk vind ik het dan weer behoorlijk kut dat het dit jaar Lil Kleine en Ronnie Flex moeten zijn...)
Overigens ik dacht dat Blof al heel vaak geweest was, maar dat is toch al zo'n 12 jaar geleden, in 2006 op Pinkpop gestaan. Komen dit jaar pas de 2e keer. Ik denk ook wel dat dat een leuk optreden gaat worden.

en idd, JP Cooper, Ronnie Flex en Oh Wonder zo op herhaling vind ik ook wat te veel...

over het schema (hierboven)...
Lijkt er op dat er toch nog e.e.a. verspringt op de Pinkpop-site.
Zaterdag, Theo Lawrence en Gang of Youths zou bijvoorbeeld andersom uit kunnen komen in Stage 4.
Zondag het lijkt er op dat Brian Fallon en Cloves kunnen wisselen in Brightlands, ook in Stage 4 Scarlet Pleasure en Overslept.

Ben wel benieuwd wanneer de podium indeling met de settijden aangevuld gaan worden op de site.
Vorig jaar was dat ongeveer 2 weken na de laatste namen.
Het blokkenschema-overzicht en persoonlijke tijdschema was later, pas 2 weken vóór Pinkpop '17 online.

2017 - laatste namen 5 april, tijdschema 18 april en blokkenschema 19 mei, met Pinkpop 3, 4, 5 juni.
? 2018 - laatste namen 13 april, tijdschema 2 mei (?) en blokkenschema 1 juni (?) , zo iets?

Voor volgend jaar alvast, Rammstein werkt aan nieuw album: https://tonedeaf.com.au/rammstein-studio-recording-new-album/
Sommige media melden dat het album begin volgend jaar moet uitkomen al word dat niet bevestigd....

Hopelijk komt Ramm4 er op te staan. Heerlijke intro was dat.

Voor zover ik het weet zal dat de opener van het album zijn. Maar goed dat is al behoorlijk oud nieuws.

Maar inderdaad voor een eventuele 4-daagse Pinkpop kun je je met Rammstein geen breuk vallen. Altijd topshow.

Mbt het nieuwe album. Altijd lastig om te kijken hoe snel het opnemen, mixen etc gaat duren. Geschatte datum van release zal om en nabij april zijn.

Users who are viewing this thread