Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Zal de PP vrijdag dan wel ook spoedig uitverkocht zijn.

Voor aanvullingen PP;

Confidence Man?

Zijn nog vrij in die periode, zitten in Europa die periode en hebben nog niets voor Nederland staan.
Wel op Pukkelpop.

Was om 10:03 door de wachtrij heen en toen waren er alleen nog maar zitplaatsen, rond 10:05 was alles weg. Uiteindelijk nog 2 staplaatsen kunnen scoren door te blijven proberen, er vielen rond 10:15 nog kaarten weg :-P

dat is voor de misgrijpers de laatste kans zijn in de Belelux.
eens in de gaten houden idd of we hier ontwikkelingen hebben komende tijd. ticketalarm of zo iets?

Nah. Dan was de Pinkpop vrijdag al lang en breed uitverkocht geweest. Denk vooral dat er nu meer tickets op de Swap belanden.

Blijf het herhalen........dan was het al eerder uitverkocht. Fans willen een volledige zaalshow. Sommigen zullen inderdaad wel een kaartje voor PP hebben gekocht maar de vrijdag gaat niet meer uitverkopen.

Je kunt de Ziggo shows niet vergelijken met PP. Wat ik wel denk is dat er fans zij die een kaartje voor de Ziggo hebben en PP en nu die van PP in de verkoop gooien.

ZjanZjak wrote:

dat is voor de misgrijpers de laatste kans zijn in de Belelux.

Naja, misschien niet uitverkocht dan, maar wat Dennis dus zegt.
Kan mij zo voorstellen dat voor sommige fans dat het alternatief zal zijn.

Je kunt de Ziggo shows niet vergelijken met PP. Wat ik wel denk is dat er fans zij die een kaartje voor de Ziggo hebben en PP en nu die van PP in de verkoop gooien.
idd...

een festivalshow is niet te vergelijken met een zaalshow.
daarbij, randstad concerten verkopen in de regel vaak beter dan verder er buiten.
speelt ook nog mee dat de dagkaarten naar 110 euro zijn gegaan voor Pinkpop.

toch, verwacht ik een beetje reuring in die verkoop na nu...
eens afwachten

Het feit dat die dagkaarten voor vrijdag even duur zijn als zaterdag en zondag, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. 110 euro voor een halve festivaldag.

Het feit dat die dagkaarten voor vrijdag even duur zijn als zaterdag en zondag, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. 110 euro voor een halve festivaldag.
ach, het scheelt maar 1,5 a 2 uur met de andere dagen en scheelt waarschijnlijk toch ook 4 acts die jij niet wil zien.
toch?

Maar je betaalt dan alsnog evenveel geld voor 1,5 a 2 uur minder.

En dit jaar wel ja helaas.

Principieel zou ik ook geen € 110,- aftikken voor een festivaldag van negen uurtjes.

Ik denk wanneer Pinkpop Alice in Chains in combinatie met een act uit het rijtje Rise Against, Limp Bizkit, Volbeat, Tremonti, Shinedown op de vrijdag erbij had gezet dat de vrijdag inmiddels was uitverkocht. Dit zijn allemaal bands die in die periode touren. Voor de Pearl Jam liefhebber staat er op vrijdag niets wat het duurdere kaartje de moeite waard maakt.

Principieel zou ik ook geen € 110,- aftikken voor een festivaldag van negen uurtjes.
ik moet eerlijk zeggen, 70 a 90 euro afhankelijk van de headliner vind ik redelijk.
Ik denk alleen dat met de headliners die Pinkpop heeft, waar je voor een los concert ook al ca 80 euro neer telt je niet onder de 100 euro uit kan komen voor 1 festival dag met de bijbehorende onkosten en bijboekingen. De subs, met name...
Daar wringt de schoen, dat de dagprijs uitkomt rond de 100 a 110 euro, minstens.
Ik twijfel er niet aan dat komende jaren de algemene ticketprijzen nog meer omhoog gaan, niet alleen voor Pinkpop...

Eigenlijk zouden we met zn allen ervoor moeten kiezen om niet meer naar concerten te gaan als het duurder blijft worden.. Maarja, zolang we blijven betalen blijven de prijzen stijgen. Zo werkt de markt helaas nou eenmaal.

Net op de valreep toch nog 2 staanplaatsen bemachtigd voor PJ! Mochten de kaarten voor 40 - 50 euro weggaan op de Swap voor PP dan ga ik dat ook overwegen. Snow Patrol is ook vet.

Ik denk wanneer Pinkpop Alice in Chains in combinatie met een act uit het rijtje Rise Against, Limp Bizkit, Volbeat, Tremonti, Shinedown op de vrijdag erbij had gezet dat de vrijdag inmiddels was uitverkocht. Dit zijn allemaal bands die in die periode touren. Voor de Pearl Jam liefhebber staat er op vrijdag niets wat het duurdere kaartje de moeite waard maakt.
nu is het wel zo, dat er blijkbaar is ingezet op de pop/rock combinatie Snow Patrol / Pearl Jam, aangevuld met Offspring voor de 90's rock en er bij oa Blof voor de Nederlandse festival bezoeker.
Dat is zo gek niet gedacht, die gedachte gang kan ik ergens wel volgen.
Al zou ik Blof een tijdslot eerder zetten, en Lil Kleine en Oh Wonder van spot wisselen.

Al zijn de namen die je noemt voor mij ook wel een gemis in het programma... incl Stone Sour nog eventueel.

Oasiss wrote:

ik moet eerlijk zeggen, 70 a 90 euro afhankelijk van de headliner vind ik redelijk.
Ik denk alleen dat met de headliners die Pinkpop heeft, waar je voor een los concert ook al ca 80 euro neer telt je niet onder de 100 euro uit kan komen voor 1 festival dag met de bijbehorende onkosten en bijboekingen. De subs, met name…
Daar wringt de schoen, dat de dagprijs uitkomt rond de 100 a 110 euro, minstens.
Ik twijfel er niet aan dat komende jaren de algemene ticketprijzen nog meer omhoog gaan, niet alleen voor Pinkpop…

Ik denk dat het inderdaad zo wel te verklaren is, maar dan zou het m.i. ook alleszins redelijk zijn om die vrijdag ook gewoon eerder te laten beginnen. Óf ervoor kiezen langer door te gaan, maar dat is een nog moeilijkere discussie.

Users who are viewing this thread