Is ticketswap in jouw ogen dan oneerlijk?
ik dacht, ik zal toch maar reageren.
In principe vind ik ticketswap niet oneerlijk. Hit idee en concept is volkomen begrijpelijk naar vraag en aanbod.
Het is een deel van de gebruikers en manieer van gebruik dat de oneerlijkheid bepaald.
Net zozeer als bij marktplaats hé.
Natuurlijk zijn er mensen die 'eerlijk' van een aangeschaft kaartje af willen ivm omstandigheden een weekje voor een evenement, maar er zijn er ook die 5 seconden na vvk al weten dat ze niet naar een evenement kunnen gaan waarvoor ze met vol verstand net een ticket aangeschaft hebben. Dan nog de vraag hoe vaak een pdf e-ticket verhandeld en doorgemaild kan worden.
Er zijn verschillende factoren die de "eerlijkheid" bepalen.
( btw, In de regels staat "
TicketSwap is tegen woekerprijzen. Je kan daarom niet meer dan 20% boven de originele ticketprijs vragen. "
Fucking 20%!! Come on... dat is toch veel te veel. Als ze nu eens maxiaal 5% doen.... )
Los daarvan, zoals ik zei, het aanbod op ticketswap zegt niets over de Pinkpop vvk. De aangeboden kaarten op ticketswap zijn al reeds verkocht door ticketmaster.
Het aantal verkochte kaarten op ticketmaster bepaald hoe veel kaarten er verkocht zijn.
Als er op ticketswap circa 500 kaarten worden aangeboden, dan is dat misschien net aan 1% van het aantal reeel verkochte kaarten.
Vandaar dat ticketswap mij ook weinig intresseert.
Dus ticketswap op zich vind ik niet oneerlijk. Meer oneerlijk vind ik oprecht : Seatwave, dat is pas corruptie.
Seatwave, een bedrijf van ticketmaster door bijna heel europa, dat direct na het uitverkopen van een evenement enkele door de verkoper ter beschikking gestelde tickets kan aabieden voor minsten 3 maal de prijs. Kan ik alles behalve eerlijk noemen. Dat dan voor een in Nederland Ticketmaster eigendom bedrijfje.
Seatwave is niets anders dan oneerlijke bureaucratische corrupte bende!