Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
limboluus wrote:

roluf wrote:
Wat wel klopt is dat er echt veel mensen swap nog niet kennen. Ik heb daar laatst een uitleg over gedaan aan 5 mensen die niet wisten wat ze hoorde.


Dat hele swapgedoe kan natuurlijk ook alleen maar werken zolang er mensen zijn die via de reguliere weg tickets kopen. Als iedereen alleen maar via ticketswap aan kaarten wil komen, kunnen ze lang wachten..
1f609.svg


dit bedoelde ik dus
Vroeger als student had ik dat ticketswap waarschijnlijk ook wel zeer interessant gevonden. Maar als je al wat ouder bent en een goede baan hebt (en bovendien geen kinderen), dan maakt dat tientje ook niet meer zoveel uit eigenlijk. Dus koop ik tickets gewoon via de normale weg. Zeker aangezien ik en (vooral) mijn partner nog wel eens wat bijzondere eisen hebben aan festivals, en ik niet zoveel zin heb om een dag/week te liggen zoeken/wachten op de juiste tickets die ik wil hebben.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Timmetje wrote:
De Swap is op dit moment de VVK. Als dat leegloopt dan zullen mensen pas weer via Ticketmaster kaarten halen.

Er zijn ook nog massa’s mensen die swap niet kennen hè…
Meestal komen de meeste mensen nog gewoon ‘eerlijk’ via Ticketmaster aan kaarten.
1f609.svg

Is ticketswap in jouw ogen dan oneerlijk?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Is ticketswap in jouw ogen dan oneerlijk?
ik dacht, ik zal toch maar reageren.

In principe vind ik ticketswap niet oneerlijk. Hit idee en concept is volkomen begrijpelijk naar vraag en aanbod.
Het is een deel van de gebruikers en manieer van gebruik dat de oneerlijkheid bepaald.
Net zozeer als bij marktplaats hé.
Natuurlijk zijn er mensen die 'eerlijk' van een aangeschaft kaartje af willen ivm omstandigheden een weekje voor een evenement, maar er zijn er ook die 5 seconden na vvk al weten dat ze niet naar een evenement kunnen gaan waarvoor ze met vol verstand net een ticket aangeschaft hebben. Dan nog de vraag hoe vaak een pdf e-ticket verhandeld en doorgemaild kan worden.
Er zijn verschillende factoren die de "eerlijkheid" bepalen.
( btw, In de regels staat " TicketSwap is tegen woekerprijzen. Je kan daarom niet meer dan 20% boven de originele ticketprijs vragen. "
Fucking 20%!! Come on... dat is toch veel te veel. Als ze nu eens maxiaal 5% doen.... )

Los daarvan, zoals ik zei, het aanbod op ticketswap zegt niets over de Pinkpop vvk. De aangeboden kaarten op ticketswap zijn al reeds verkocht door ticketmaster.
Het aantal verkochte kaarten op ticketmaster bepaald hoe veel kaarten er verkocht zijn.
Als er op ticketswap circa 500 kaarten worden aangeboden, dan is dat misschien net aan 1% van het aantal reeel verkochte kaarten.
Vandaar dat ticketswap mij ook weinig intresseert.

Dus ticketswap op zich vind ik niet oneerlijk. Meer oneerlijk vind ik oprecht : Seatwave, dat is pas corruptie.
Seatwave, een bedrijf van ticketmaster door bijna heel europa, dat direct na het uitverkopen van een evenement enkele door de verkoper ter beschikking gestelde tickets kan aabieden voor minsten 3 maal de prijs. Kan ik alles behalve eerlijk noemen. Dat dan voor een in Nederland Ticketmaster eigendom bedrijfje.
Seatwave is niets anders dan oneerlijke bureaucratische corrupte bende!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Ik snap je punt. En die 20% zou van mij ook wel wat lager mogen, want waarom zou je winst moeten maken als je een kaartje kwijt wilt?

Verder vind ik het een redelijk mooi systeem, met redelijk wat ingebouwde veiligheid voor zowel koper als verkoper.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik snap je punt. En die 20% zou van mij ook wel wat lager mogen, want waarom zou je winst moeten maken als je een kaartje kwijt wilt?

Verder vind ik het een redelijk mooi systeem, met redelijk wat ingebouwde veiligheid voor zowel koper als verkoper.
Mweh ben begin dit jaar wel beetje afgeknapt op het kopen van kaarten op Ticketswap en de service die ik er na heb gekregen. Ik was opgelicht met een kaartje van Depeche Mode.

Partij A had hem verkocht aan partij B, terwijl die hem weer aan mij verkocht (partij C). Kortom er kunnen 3e of 4e hands kaarten op Ticketswap staan. En dat vind ik zeer slecht. Volgens Ticketswap moest ik aangifte doen tegen Partij A, wat natuurlijk volkomen onzin is omdat ik zaken doe met Partij B. Maar ze weigerde bij Ticketswap om mijn geld terug te storten omdat ik geen aanklacht wilde doen met Partij A. Ik stond ook helemaal niet in mijn recht om Partij A aan te klagen, dus hoe ze bij Ticketswap dat durven te beweren dat ik dat maar moest doen was juridisch gezien ook onjuist. Maar ze weigerde gewoon medewerking om met Partij B te communiceren.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Raskolnikov wrote:
Ik snap je punt. En die 20% zou van mij ook wel wat lager mogen, want waarom zou je winst moeten maken als je een kaartje kwijt wilt?

Verder vind ik het een redelijk mooi systeem, met redelijk wat ingebouwde veiligheid voor zowel koper als verkoper.

Mweh ben begin dit jaar wel beetje afgeknapt op het kopen van kaarten op Ticketswap en de service die ik er na heb gekregen. Ik was opgelicht met een kaartje van Depeche Mode.

Partij A had hem verkocht aan partij B, terwijl die hem weer aan mij verkocht (partij C). Kortom er kunnen 3e of 4e hands kaarten op Ticketswap staan. En dat vind ik zeer slecht. Volgens Ticketswap moest ik aangifte doen tegen Partij A, wat natuurlijk volkomen onzin is omdat ik zaken doe met Partij B. Maar ze weigerde bij Ticketswap om mijn geld terug te storten omdat ik geen aanklacht wilde doen met Partij A. Ik stond ook helemaal niet in mijn recht om Partij A aan te klagen, dus hoe ze bij Ticketswap dat durven te beweren dat ik dat maar moest doen was juridisch gezien ook onjuist. Maar ze weigerde gewoon medewerking om met Partij B te communiceren.
Maar dan was het dus een evenement van een organisator die geen samenwerking met Ticketswap heeft, toch? Anders was het originele ticket toch gevalideerd en ongeldig gemaakt? Met wie heeft Ticketswap inmiddels een dergelijke samenwerking eigenlijk?

Edit: dat zijn er nog niet zoveel zie ik... Dacht dat ze daar al veel verder in waren. Maar wel een goede stap voor de toekomst (Secure Swap noemen ze het blijkbaar).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:

Raskolnikov wrote:
Ik snap je punt. En die 20% zou van mij ook wel wat lager mogen, want waarom zou je winst moeten maken als je een kaartje kwijt wilt?

Verder vind ik het een redelijk mooi systeem, met redelijk wat ingebouwde veiligheid voor zowel koper als verkoper.


Mweh ben begin dit jaar wel beetje afgeknapt op het kopen van kaarten op Ticketswap en de service die ik er na heb gekregen. Ik was opgelicht met een kaartje van Depeche Mode.

Partij A had hem verkocht aan partij B, terwijl die hem weer aan mij verkocht (partij C). Kortom er kunnen 3e of 4e hands kaarten op Ticketswap staan. En dat vind ik zeer slecht. Volgens Ticketswap moest ik aangifte doen tegen Partij A, wat natuurlijk volkomen onzin is omdat ik zaken doe met Partij B. Maar ze weigerde bij Ticketswap om mijn geld terug te storten omdat ik geen aanklacht wilde doen met Partij A. Ik stond ook helemaal niet in mijn recht om Partij A aan te klagen, dus hoe ze bij Ticketswap dat durven te beweren dat ik dat maar moest doen was juridisch gezien ook onjuist. Maar ze weigerde gewoon medewerking om met Partij B te communiceren.

Maar dan was het dus een evenement van een organisator die geen samenwerking met Ticketswap heeft, toch? Anders was het originele ticket toch gevalideerd en ongeldig gemaakt? Met wie heeft Ticketswap inmiddels een dergelijke samenwerking eigenlijk?
Nee dat hebben ze niet (anders kan Mojo weer niet bakken vol met geld verdienen aan Seatwave). Dat zou wel moeten idd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ander nieuws:

KPN stopt met sponsoring Pinkpop en Lowlands
maandag 9 april 2018 | 08:40 CET | Nieuws
KPN stopt met sponsoring van enkele grote festivals: Pinkpop, Down The Rabbit Hole, Pitch en Lowlands, Dat meldt Entertainment Business. Jan Willem Stapel, Directeur Marketing Consumer Market bij KPN, zegt tegen SponsorReport dat het effect van deze sponsoring niet goed meetbaar en zichtbaar was in de merkresultaten.

Eerst stond jongerenmerk Hi op de festivals, maar toen dat merk verdween, nam KPN de positie over. De focus wordt verplaatst naar andere marketingactiviteiten.
https://www.telecompaper.com/nieuws/kpn-stopt-met-sponsoring-pinkpop-en-lowlands--1239259
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ik snap je punt. En die 20% zou van mij ook wel wat lager mogen, want waarom zou je winst moeten maken als je een kaartje kwijt wilt?
Beter nog, maak er gewoon 0% van. Alleen aan dezelfde prijs of lager doorverkopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ander nieuws:

KPN stopt met sponsoring Pinkpop en Lowlands
maandag 9 april 2018 | 08:40 CET | Nieuws
KPN stopt met sponsoring van enkele grote festivals: Pinkpop, Down The Rabbit Hole, Pitch en Lowlands, Dat meldt Entertainment Business. Jan Willem Stapel, Directeur Marketing Consumer Market bij KPN, zegt tegen SponsorReport dat het effect van deze sponsoring niet goed meetbaar en zichtbaar was in de merkresultaten.

Eerst stond jongerenmerk Hi op de festivals, maar toen dat merk verdween, nam KPN de positie over. De focus wordt verplaatst naar andere marketingactiviteiten.

https://www.telecompaper.com/nieuws/kpn-stopt-met-sponsoring-pinkpop-en-lowlands–1239259
idd...
stond al een tijd niet meer bij de partners.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Raskolnikov wrote:
Ik snap je punt. En die 20% zou van mij ook wel wat lager mogen, want waarom zou je winst moeten maken als je een kaartje kwijt wilt?

Beter nog, maak er gewoon 0% van. Alleen aan dezelfde prijs of lager doorverkopen.
Dat gaat ook niet werken, dan gaan mensen toch weer op zoek naar andere kanalen om hun tickets te verkopen. Ik vind 20% eigenlijk best redelijk. Dan praat je echt niet over woekerprijzen, vind ik. De fee van TS wordt er nog vanaf gehaald en een klein winstje maken is voor sommigen een pleister op de wond dat ze zelf niet kunnen gaan. Zo beschouw ik het tenminste als ik mijn tickets daar verkoop (ik rond mijn vraagprijs altijd zover naar boven af dat ik net boven de aanschafwaarde van mijn tickets kom). Op basis van vraag en aanbod zouden mensen misschien wel bereid zijn om nog veel meer te betalen, maar op deze manier hoeft dat niet.

Een oplossing voor zwarthandel zijn ze natuurlijk niet en dat pretenderen ze volgens mij ook niet. Dat probleem kun je ook alleen bij de bron aanpakken, dus nog meer maatregelen bij de reguliere verkoop van tickets (op naam zetten bv. wat steeds vaker gebeurt). Maar het zal altijd lastig blijven om het tegen te gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
limboluus wrote:

Raskolnikov wrote:
Ik snap je punt. En die 20% zou van mij ook wel wat lager mogen, want waarom zou je winst moeten maken als je een kaartje kwijt wilt?


Beter nog, maak er gewoon 0% van. Alleen aan dezelfde prijs of lager doorverkopen.

Dat gaat ook niet werken, dan gaan mensen toch weer op zoek naar andere kanalen om hun tickets te verkopen. Ik vind 20% eigenlijk best redelijk. Dan praat je echt niet over woekerprijzen, vind ik. De fee van TS wordt er nog vanaf gehaald en een klein winstje maken is voor sommigen een pleister op de wond dat ze zelf niet kunnen gaan. Zo beschouw ik het tenminste als ik mijn tickets daar verkoop (ik rond mijn vraagprijs altijd zover naar boven af dat ik net boven de aanschafwaarde van mijn tickets kom). Op basis van vraag en aanbod zouden mensen misschien wel bereid zijn om nog veel meer te betalen, maar op deze manier hoeft dat niet.

Een oplossing voor zwarthandel zijn ze natuurlijk niet en dat pretenderen ze volgens mij ook niet. Dat probleem kun je ook alleen bij de bron aanpakken, dus nog meer maatregelen bij de reguliere verkoop van tickets (op naam zetten bv. wat steeds vaker gebeurt). Maar het zal altijd lastig blijven om het tegen te gaan.
Natuurlijk is er een oplossing: doorverkopen niet accepteren, is gewoon een optie, toch..

Op het moment dat iemand niet kan, het ticket terug nemen door Ticketmaster bijvoorbeeld.
Dat gedoe met annuleringverzekering slaat ook totaal nergens op, je moet half dood zijn willen ze je ticket terugnemen.
Als ze daar iets mee zouden doen, dat je je ticket véél makkelijker ongeldig kan laten maken en bijvoobeeld je aankoopbedrag zonder de servicekosten terug zou krijgen.
Iemand die niet kan kan zijn ticket teruggeven aan Ticketmaster en komt in de reguliere verkoop terug zonder tussen bedrijven als Seatwave of Swap...
Kan je niet, kaartje terug. Wie nog doorverkoop om het doorverkopen loopt tzt tegen de lamp.
Dat is véél logischer... vind ik...


Maar we dwalen een beetje van het Pinkpop topic af nu...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Nee, ook dat gaat 'm niet worden. (sorry, laatste wat ik erover post, daarna mag het weer on-topic)

Stel je voor, dan gaat iedereen kaarten kopen terwijl ze niet weten of ze tegen die tijd wel kunnen. Ik zou bijvoorbeeld voor alle evenementen waar ik in geïnteresseerd ben meteen kaarten kopen. Kijk ik tegen die tijd wel of het uitkomt, anders geef ik de kaarten gewoon weer terug. Dus nóg meer drukte/chaos bij de reguliere verkoop, organisatie op moeten zetten om tickets terug in te kunnen nemen én veel evenementen waarbij je hierdoor met onverkochte kaarten blijft zitten. Het kán werken als je er extra drempels en/of bepaalde voorwaarden aan verbindt. Eén daarvan is kaarten op naam (anders is het verbieden van doorverkoop niet te handhaven), in combinatie met een (zeer) beperkte periode aanbieden waarin je je kaarten kunt teruggeven en een vergoeding die je betaalt voor teruggave. Zoiets zou het wat mij betreft moeten worden. Maar kaarten op naam is altijd de basis.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
De fee van TS wordt er nog vanaf gehaald en een klein winstje maken is voor sommigen een pleister op de wond dat ze zelf niet kunnen gaan.
Hm, ik wel ook wel zo'n pleister op de wond voor ieder evenement waar ik graag heen zou willen, maar niet kan.. :p :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Stel je voor, dan gaat iedereen kaarten kopen terwijl ze niet weten of ze tegen die tijd wel kunnen. Ik zou bijvoorbeeld voor alle evenementen waar ik in geïnteresseerd ben meteen kaarten kopen. Kijk ik tegen die tijd wel of het uitkomt, anders geef ik de kaarten gewoon weer terug.
Ga je dan ook voor al die kaartjes servicekosten betalen, die je sowieso niet terugkrijgt? Wordt alsnog een duur grapje, lijkt me.. :wink:
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
visdave34 wrote:
De fee van TS wordt er nog vanaf gehaald en een klein winstje maken is voor sommigen een pleister op de wond dat ze zelf niet kunnen gaan.

Hm, ik wel ook wel zo’n pleister op de wond voor ieder evenement waar ik graag heen zou willen, maar niet kan..
1f61b.svg
1f609.svg
Dat staat je natuurlijk vrij! 20% (minus TS-fee) maakt het in ieder geval voor de 'professionele' woekeraar een lastiger verhaal om er echt wat aan te verdienen. En voor de 'eerlijke' verkopers (oftewel, mensen die in eerste instantie wel hun kaartje hebben gekocht met de intentie om te gaan) is het een incentive om toch Ticketswap te gebruiken.

visdave34 wrote:
Stel je voor, dan gaat iedereen kaarten kopen terwijl ze niet weten of ze tegen die tijd wel kunnen. Ik zou bijvoorbeeld voor alle evenementen waar ik in geïnteresseerd ben meteen kaarten kopen. Kijk ik tegen die tijd wel of het uitkomt, anders geef ik de kaarten gewoon weer terug.

Ga je dan ook voor al die kaartjes servicekosten betalen, die je sowieso niet terugkrijgt? Wordt alsnog een duur grapje, lijkt me..
1f609.svg
Goed punt! Voor mij zou het wel het overwegen waard zijn, aangezien ik er de zekerheid mee koop dat ik daadwerkelijk zou kunnen gaan als ik daar uiteindelijk toe zou besluiten. Dat kan voor anderen uiteraard anders zijn.

Ok, nu hou ik er echt over op, sorry @dennisvdbr
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
limboluus wrote:

visdave34 wrote:
Stel je voor, dan gaat iedereen kaarten kopen terwijl ze niet weten of ze tegen die tijd wel kunnen. Ik zou bijvoorbeeld voor alle evenementen waar ik in geïnteresseerd ben meteen kaarten kopen. Kijk ik tegen die tijd wel of het uitkomt, anders geef ik de kaarten gewoon weer terug.


Ga je dan ook voor al die kaartjes servicekosten betalen, die je sowieso niet terugkrijgt? Wordt alsnog een duur grapje, lijkt me..
1f609.svg


Goed punt! Voor mij zou het wel het overwegen waard zijn, aangezien ik er de zekerheid mee koop dat ik daadwerkelijk zou kunnen gaan als ik daar uiteindelijk toe zou besluiten. Dat kan voor anderen uiteraard anders zijn.

Ok, nu hou ik er echt over op, sorry @dennisvdbr
dat bedoelde ik ook met "zonder servicekosten", als daar voor iedereen al de mogelijkheid tot annuleren in zit... Wie besteld er eigenlijk kaarten met annuleringsverzekering onder de voorwaarden die er nu zijn...

Wat betreft de drukte en chaos bij een vvk, omdat mensen 'voor de zekerheid' bestellen... Misschien in het begin van invoeren, maar zo iets verwaterd wel na gelang gebuik.
Omdat de teruggegeven kaarten naar verloop van tijd toch weer in verkoop komen en weer verkocht kunnen worden.
Ik denk dat er juist nu bij populaire evenementen massaal 'voor de zekerheid' gekocht wordt. Tot gevolg half duizend kaarten op swap. Dat zal bij Beyonce, Pearl Jam of U2 niet anders zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Er zijn doorgaans voor de grote namen amper kaarten op de Swap te vinden. Kendrick Lamar bleef ook hangen op tickets die vrijwel meteen verkocht werden. Net als Nick Cave.

Ik vind de Swap iig een goeie en eerlijke uitkomst.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
swap is natuurlijk helemaal prima. Ik kocht vrijdag in totaal 6 kaartjes voor PJ. Steeds beter. Die andere 4 knal ik op swap en verlies er verder niets aan. En het enige wat ik er aan win is staanplaatsen voor pearljam!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken