Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Tja, als je radio vastzit op standje 3FM/Veronica en je elke zomer gaat “rocken” op Pinkpop is dat wel te begrijpen.

Wat weet jij nou van mij Jasper. Met je kutopmerking. Ben je op je muziekpuriteinse pielemuisje getrapt?

Wel typerend dat er meer wordt gepraat over wie er niet op het festival staat dan wie er wel op het festival staat.

Hoe lang zou het duren voordat PJ morgen uitverkoopt?

Wel typerend dat er meer wordt gepraat over wie er niet op het festival staat dan wie er wel op het festival staat.
idd. laten we het ontopic houden please...

ZiggoDome, los concert... Dat gaat vast sneller dan een festivaldag...
Maar zal de grote hoop niet al voorzien zijn?
Maar dan nog, genoeg PJ fans die hoopte op een 2de zaalshow, naast de 1ste show gegrepen hebben en niet naar een festival willen in Benelux.
Ik geef het een kwartier a half uurtje dat die uitverkoopt?

Misschien geeft het daar uitverkopen nog een kleine tik aan de vrijdag verkoop voor Pinkpop, want de fans die rekende op die 2de zaalshow en dan nog er naast gaan grijpen gaan alsnog voor een Benelux festival. Met RW al uitverkocht blijft dan enkel nog de vrijdag dagkaart voor Pinkpop over hé...

Dit moet anders worden gesteld:
Mensen die naar pinkpop gaan hebben het niet continu over Jack White in dit forum.
Mensen die naar "dat andere festival met grote modderpoelen als het regent" gaan, hebben het hier continu over Jack White en waarom hij zo geweldig is en de rocker van de eeuw. Ik denk dat het tweede soort mensen gewoon meer ontopic moet zijn.
Dit is de forum-moderator in me die spreekt trouwens.

Nu komt mijn persoonlijke voorkeur-ik:
Ik vind Dave Grohl de grootste rocker van deze eeuw (en dat tot nu toe, want ). Sorry. Dit is een mening. Daarnaast mag Vedder er ook wel wezen, trouwens. Pinkpop heeft ze allebei dit jaar ! Grote rockhelden !

Jack White is OOK een rockheld met een geweldig eigen sound, maar goed, niet de beste imo. In de Vorst nationaal in 2014 was ie fantastisch iig. Dit jaar staat hij niet op Pinkpop. The Raconteurs is wel een aanrader trouwens, @bcmrmaybe . Alleen niet meer heel relevant nu.

Trouwens, ik had al mijn eerste CD van de White Stripes al toen de meeste Werchter-Vlamingen hier op het Pinkpop-forum nog verslaafd waren aan TikTak op Canvas. :)
Ik weet nog dat ik die CD samen met de eerste van the Strokes kocht.....ik ken m'n "pappenheimers".....

Ik vind dat laatste album van Foo Fightes een van zwakste overigens. Zou dat misschien ook de FF hype ook wat gedownplayed hebben? Blijft ook gewoon een enorm toffe act, al laat ik ze dit jaar aan me voorbij gaan omdat ik andere dingen op de planning heb staan (en de rest van de acts op die dag vrijwel allemaal al gezien heb).

Ben best wel benieuwd hoe Bruno Mars me gaat bevallen. Soms hekel ik me aan zijn maniertjes, maar het is wel een op en top entertainer lijkt me. Sommige platen van hem kan ik best diggen. Het laatste album van Editors doet me ook niet echt veel, maar ben wel benieuwd hoe die nummers het live gaan doen.

Verder hoop ik dat we van The Kooks een soort Best Of showtje krijgen (lees: veel materiaal van de eerste 2 albums). En kijk ik erg uit naar Brian Fallon en Greta van Fleet. Jessie J moet ik me ook nog eens inluisteren. Ik vond die show paar jaar terug op Glasto best vermakelijk om te zien, maar weet niet wat ze daarna nog heeft uitgebracht.

Hopelijk komt er stiekem nog wel wat leuks bij.

Trouwens, ik had al mijn eerste CD van de White Stripes al toen de meeste Werchter-Vlamingen hier op het Pinkpop-forum nog verslaafd waren aan TikTak op Canvas.

Hahahahahahahaha lol

Ik vind dat laatste album van Foo Fightes een van zwakste overigens

Ik vind er een paar echt toffe nummers opstaan maar ik snap je punt. Het is echt anders en het blijft (op 3 a 4 nummers na niet hangen). Ik had dat bij Sonic Highways wel (is overigens een hele coole docu over gemaakt. Stond op Netflix)

Zowel Sonic Highways als die laatste waren, wat mij betreft, echt ondermaats. Wasting Light was wel een goede plaat. Vind ik nog steeds.

Bruno Mars is een beetje het omgekeerde. Z'n allereerste hits (denk aan Grenade, Just The Way You Are en Lazy Song) vond ik verschrikkelijk irritante en extreem melige ondingen. Maar z'n laatste output is meer dan behoorlijk, nadat hij z'n funky kant ontdekte. 21K Magic, Locked Out Of Heaven, That's What I Like, Finesse, dat werk. :-)

Ik vind dat laatste album van Foo Fightes een van zwakste overigens

Ik vind er een paar echt toffe nummers opstaan maar ik snap je punt. Het is echt anders en het blijft (op 3 a 4 nummers na niet hangen). Ik had dat bij Sonic Highways wel (is overigens een hele coole docu over gemaakt. Stond op Netflix)
ik vind de eerste paar nummers van het Concrete album beter dan de laatste paar...
De singles uitgebracht zijn wel juiste keuze geweest btw.

Laatste setlist is wel dikke prima hoor...
https://www.setlist.fm/setlist/foo-fighters/2018/estadio-velez-sarsfield-buenos-aires-argentina-3bef945c.html
Run
All My Life
Learn to Fly
The Pretender
The Sky Is a Neighborhood
Rope
Sunday Rain (Taylor Hawkins on lead vocals;… more )
My Hero
These Days
Walk
Breakout
Under My Wheels (Alice Cooper cover) (Chris Shiflett on lead vocals)
Another One Bites the Dust / Imagine / Jump / Blitzkrieg Bop / Love of My Life
Under Pressure (Queen cover) (Taylor Hawkins on lead vocals;… more )
Argentina I Love You
(Impromptu song by Dave Grohl thanking the crowd)
Monkey Wrench
Times Like These
Generator
Big Me
Best of You

Encore:
Dirty Water
This Is a Call
Everlong
Surrender (Cheap Trick song)

beetje van het zelfde naar Pinkpop ben ik wel tevreden mee ;)

Ik snap al die covers nooit zo, ze hebben genoeg eigen werk / hits... Dit is zo te zien een showtje van 2 uur, waarom dan 5 covers?

Op zich wel een leuke setlist. Ik vond het laatste album ook niet 'je van het'. Sky is a neighborhood vond ik dan wel een redelijk begin, maar daarna viel het m.i. wel tegen.
Maar lekker begin van de set wel en Everlong is de moeite van het wachten zeker ook wel waard.

Snap het rondje covers ook niet goed. Moeten oppassen dat het Green Day-gehalte niet te groot wordt zo..

Ik snap al die covers nooit zo, ze hebben genoeg eigen werk / hits… Dit is zo te zien een showtje van 2 uur, waarom dan 5 covers?
Precies ja... me paar jaar terug op Rock Am Ring echt dood aan geïrriteerd.. toen kwamen er 3 covers voorbij achter elkaar die ook nog eens allemaal erg lang waren. Stond echt op het punt om weg te lopen. Heeft deze band idd niet nodig. 1 tje heb ik opzich geen probleem mee... maar 5 vind ik teveel

Het laatste album was 'anders'. Ik vind het zeker niet slecht, maar het is een beetje out of touch met de eerdere albums, waar van de laatste 3 Sonic Highways er dan wmb met kop en schouders boven uitsteekt. Maar ze wilden ook bewust wat anders doen, andere producer, vocaal wat gelaagder. Met Run en TSIAN best nog paar knallers, La Dee Da blijf ik ook heerlijk vinden, maar het tweede gedeelte van het album gaat een beetje als een nachtkaars uit.

De beste rockers (in de meest brede betekenis) zijn natuurlijk van System of a Down. Dave Grohl is de beste prater van allemaal.

Ik snap al die covers nooit zo, ze hebben genoeg eigen werk / hits… Dit is zo te zien een showtje van 2 uur, waarom dan 5 covers?
Da was ook zo in de Ziggo Dome en RW17 inderdaad, volgens mij wel andere covers dan die hierboven. Ik vond het wel cool: Een soort ode aan de grote rockers uit het verleden. Ik denk dat ze dit doen om de show te splitten. Ik weet niet of dat splitten dan het gewenste effect heeft bij festivalpubliek trouwens. Betwijfel het.

De beste rockers (in de meest brede betekenis) zijn natuurlijk van System of a Down. Dave Grohl is de beste prater van allemaal.

Dat praten mag wel wat minder ..... net als Vedder trouwens ...... ;)

Ik heb een pagina of 30 gemist zie ik, maar is er enige duidelijk over de laatste acts die toegevoegd gaan worden? Wanneer klapt Pinkpop uit de school?

Users who are viewing this thread