Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Loveless wrote:

eh wrote:

Loveless wrote:
Ja nee, heel geloofwaardig allemaal natuurlijk.

Eigenlijk is PJ verliefd op PP, daarom spelen ze nog 2 andere shows en duurde het een eeuwigheid voor ze weer kwamen, terwijl er tig andere festivals in de buurt en zaalshows in NL gedaan werden.

Wat jou bezielt weet ik niet …. echt niet ….. ik deel gewoon info wat ik weet / hoor
De 2e ziggo show (geruchten) gaan al rond bij diverse fans (goed ingelichte fans waar ik zeker NIET tot behoor) sinds november

En ja …. ze vinden Pinkpop een tof festival …. geloof me nou maar

En als je even goed de “geschiedenis” van mislukte boekingen er op na slaat weet je dat het vaak onmacht was ….. en geen onwil.
Maar jij bent ook een van diemensen die maar blijven trappen …. heel kortzichtig en sneu gedrag …… typetje van half leeg glas ipv half vol.

Die tweede datum stond al op geruchtenlijstjes voordat er uberhaupt een enkele Europese datum officieel was aangekondigd inderdaad.

Ik geef gewoon m’n mening en deel hoe ík iets zie. En dat is dat ik het niet heel sterk vindt dat áls je dan de Verloren Zonen hebt binnengehaald ze in dezelfde periode nog twee zaalshows geven. En ik sluit me aan bcmrmaybe; ze hadden hem waarschijnlijk meteen na het uitverkopen van de vrijdag willen aankondigen, die verkoopt niet uit (wat gewoon tegenvallend is als je dan éindelijk PJ hebt), en dan zit je nu 2,5 maand voor zo’n grote zaalshow en móet je wel aankondigen omdat je dat ook geen weekje van tevoren bekend kan maken.

En dan kan ik niet zoveel met iemand die al vrij duidelijk stelling heeft genomen vóór PP en PJ en met allerlei vage bronnen dichtbij de 10club via Messenger oid komt. Zo heeft iedereen wel een ‘bron’. Mijn nichtje heeft ooit een dronken gezoend met een jongen wiens broer stage heeft gelopen in de kantine van Ticketmaster; die vertelde idd dat de ticketverkopen voor vrijdag tegenvielen.

Pics van je nichtje?

Alleen als je bij TM werkt...

Jack White is echt een veel grotere naam dan Alice In Chains hoor, kijk naar de Mad Cool line-up & die van Werchter, dan zie je al het verschil qua positionering. Je moet Jack White echt niet onderschatten.

Denk dat dat meer in de US is dan hier. Over het algemeen hebben meer mensen gehoord van Alice in Chains dan Jack White. Geniet veel bekendheid uit The White Stripes natuurlijk.

Maar goed…vraag een gemiddelde belg of nederlander om een hit van Jack White te noemen. Ik denk dat het dan het antwoord euuuuuuh zal zijn.

Euh? Da's best een gekke opmerking.

Jack White (en de White Stripes) zijn zonder twijfel een pak bekender dan Alice In Chains hoor. Mijn moeder gaat AIC nooit kennen... of zelfs die naam gehoord hebben. Jack White daarentegen zeker wel. AIC wordt letterlijk nooit op de radio gedraaid bijvoorbeeld, terwijl je hier in België elke dag wel iets van White hoort.

Enne, White is overal (buiten RW dus) waar hij komt headliner.

Jack White is echt een veel grotere naam dan Alice In Chains hoor, kijk naar de Mad Cool line-up & die van Werchter, dan zie je al het verschil qua positionering. Je moet Jack White echt niet onderschatten.

Denk dat dat meer in de US is dan hier. Over het algemeen hebben meer mensen gehoord van Alice in Chains dan Jack White. Geniet veel bekendheid uit The White Stripes natuurlijk.

Maar goed…vraag een gemiddelde belg of nederlander om een hit van Jack White te noemen. Ik denk dat het dan het antwoord euuuuuuh zal zijn.
in bepaalde muziekale kringen valt Jack White idd goed.
Persoonlijk vind ik dat nieuwe solo album behoorlijk ruk.
Achteraf wel blij dat hij in Nederland slechts AFAS staat, gwoon prima voor de liefhebbers.
Ik kom zelf niet veel verder dan Seven Nation Army of zo iets...

Heb Jack White in 2012 ook op Werchter gezien .... was toen meer dan de moeite waard.
Als ik het goed heb tourde hij toen met 2 bands ..... een vrouwelijke en een mannelijke ...... hij beslist op de dag zelf met welke band hij zou optreden.

Al met al, los van persoonlijke voorkeuren.... Alice in Chans en Jack White staan niet op Pinkpop.

Pearl Jam staat naast Pinkpop 2 x in ZiggoDome.

en ik denk dat de vvk niet tegenvalt, het niet uitverkopen zal niet zo pijnlijk zijn aangezien ik geen groot overschot aan kaarten verwacht.

Met deze headliners (€€€) denk ik dat niet uitverkopen toch wel serieus pijn gaat doen. Zeker als niet uitverkopen betekent geen enkele ticketsoort uitverkocht. Maar goed, we gaan het zien, waar hebben we het over; het is pas begin april. Zie Lowlands 2015, toen werden er op de laatste dagen voor het festival zoveel extra kaarten verkocht dat er een extra camping geïmproviseerd geopend (camping 6) moest worden, die zouden ivm matige verkoop in eerste instantie dicht blijven.

Beetje hype om een van de artiesten, goeie weersverwachting, en je bent zo weer paar duizend kaarten verder. Wat - conform ticketverkopen in het eerste weekend aldus Jan :P - dan toch op z'n minst één of twee uitverkochte ticketsoorten betekent.

Met deze headliners (€€€) denk ik dat niet uitverkopen toch wel serieus pijn gaat doen.(...)
zal vast een beetje rekening mee gehouden zijn denk ik.
Zeker als je bedenkt dat het programma dit jaar 9,5 miljoen euro bij elkaar kost. Wat dat betreft weer een record.
Als de plannen van volgend jaar met de jubileum editie voortgang vinden gaat het nog gekker worden...

Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat Mainstage uiteindelijk "Jan Smeets Stage" gaat worden?
Als in 2018 niet, is het jubileum jaar het jaar!
Wie weet wat er nog meer gebeuren gaat tzt...

bcmrmaybe wrote:

in bepaalde muziekale kringen valt Jack White idd goed.
Persoonlijk vind ik dat nieuwe solo album behoorlijk ruk.
Achteraf wel blij dat hij in Nederland slechts AFAS staat, gwoon prima voor de liefhebbers.
Ik kom zelf niet veel verder dan Seven Nation Army of zo iets…

:)

eh wrote:
(…)
En als je even goed de “geschiedenis” van mislukte boekingen er op na slaat weet je dat het vaak onmacht was ….. en geen onwil.
(…)

Laatste decennia wel minstens 6 keer
https://festileaks.com/2017/11/pearl-jam-op-pinkpop-hoe-het-eerder-6-keer-misging/
1f609.svg

Waarvan de helft dus geen overmacht...

nah oke... ik geef toe...
Van White ken ik nog naast 7Nation ook wel Hotel Horba, Doorbel en Steady as she Goes...
Van Alice in Chains kent de grootste groep mensen waarschijnlijk alleen maar Would.
Ik had White best een tijdje hoog in verwachting staan voor Pinkpop.
Was hij gekomen, had hij waarschijnlijk naar mijn mening een te hoge positie gekregen.
Los van wat ik er verder zelf van vind zou hij een prima toevoeging zijn geweest, voor Pinkpop.
Stel, bijvoorbeeld, wissel Jack White met Offspring of Oscar and the Wolf en het affiche had al iets anders uit gezien.
Maar dat is mosterd na de maaltijd...

DennisvdBr wrote:

PP1980 wrote:
Ik zit ook met verbazing de zogenaamde ophef van een tweede Pearl Jam concert te lezen. Voor mij hoeft hoeft de vrijdag niet stijf uitverkocht te zijn, wel lekker druk. Het maakt helemaal niks uit dat er een tweede Ziggo show komt. Bijna iedereen die een kaartje heeft voor eerste concert koopt ook voor het tweede concert als ze de kans krijgen. PJ speelt vaak twee totaal verschillende setlisten in twee dagen op dezelfde locatie. Het zal hoogst waarschijnlijk binnen 10 minuten uitverkocht zijn. Rock Werchter heeeft naast PJ Jack White achter elkaar en hij is een grotere “sub” dan the Offspring, Blof en Snow Patrol bij elkaar en is pas een paar weken geleden uitverkocht voor de zaterdag.

Ik vind zelf Snow Patrol best goed aansluiten op Pearl Jam. Ben ook nog niet helemaal om voor wat betreft die sub-positite?
Offspring vind ik dan qua 90’s beleving heel goed aansluiten bij Pearl Jam, ook de positie op 2de podium vind ik redelijk voor Offspring.
Maar om te zeggen dat Jack White een grotere sub is, neuh, dat vind ik persoonlijk dan weer niet….
Alice in Chains is imo hier de gemiste kans als sub.

Prima voor je. Jack White staat niet op Pinkpop dus doet er hier niet toe.
We zijn weer aan het vergelijken met RW hier op deze forum thread.

Jack White staat echt nog wel een keer op PP. net zoals Foo Fighters dit jaar WEL op PP staat.
Ik zie toch zeker drie,vier lagen naar beneden allemaal goeie sub-namen staan die ik allemaal wel zou willen zien en ook ga zien ws.
Daarnaast heb je dan ook nog publiekstrekkers als Ronnie Flex (ja, sorry, vloeken in de kerk hier) verder naar beneden staan, die heeft een aanhang in Nederland die groter is dan Foo Fighters en Pearl jam bij elkaar. Onderschat dat niet.

Helaas is Jack White op tour in de VS met Pinkpop. Zijn nieuwe album komt overigens op 1 in de VS en Engeland binnen een week!!!. Met zijn populariteit/bekendheid zit het wel goed. Je kan hem niet met AIC vergelijken. Hij is en was natuurlijk de White Stripes voor 90%, z'n ex Meg was de perfecte introverte aanvulling. Maakte met Alica Keys nog een titelsong voor James Bond, en had tussendoor hobbybandjes Dead Weather en the Raconteurs.

Wat opvalt is dat er een nieuwe trend aan het ontstaan is. Liam Gallagher was goed voor een plekje in de tent in de middag, trad onlangs op in uitverkocht AFAS, en nu Ziggo Dome in november. Hoogst waarschijnlijk zal dat ook uitverkocht raken. Het is dan gevuld met de helft Engelsen. Het wordt steeds (mede door de goede econimische omstandigheden) een rage om je favoriete artiest elders in Eurpoa te bezoeken. Zo gaat het ook met de festivals. Sziget is een mooi voorbeeld met veel Nederlanders.

Ik blijf het geniaal vinden dat mensen deze line up blijven goedpraten, maargoed. De headliners, subs en 3FM heads zijn logisch te noemen. Daaromder staan nog interessante namen zoals Noel Gallahjer, APC, Sigrid (!), en Nothing But Thieves. Maar verder..

Ik ga 'm er toch eventjes in gooien. Jack White kan toch gezien worden als de grootste solo-rocker sinds 2000. Alle andere grote rockacts zijn bands. Alice in Chains heeft zover ik weet na hun gloriejaren geen radioplay meer gehad. Jack White heeft in de tussentijd ook nog een James Bond themalied geschreven.

Ik durf ook met zekerheid te zeggen dat de leeftijdscategorie van begin 20 en die eronder eerder Jack White kennen dan Alice in Chains. Daarnaast helpt het om een klassieker te hebben als Seven Nation Army in je setlist te hebben.

Zonder enige twijfel is Jack White groter. Dat ie in Nederland geen headliner is heeft daar weinig mee te maken.

Loveless wrote:

DennisvdBr wrote:

eh wrote:
(…)
vaak onmacht was ….. en geen onwil.
(…)

(..)

Waarvan de helft dus geen overmacht…

onmacht is iets anders dan overmacht
1f609.svg

Ja, maar het is dus gewoon gelul dat er IEDERE keer iets aan de hand was. Ze hebben gewoon een aantal keer PP overgeslagen of voor de Ziggo gekozen. Prima, niks aan het handje, thats life. Maar ga dan niet hier lopen blaten dat ze zoooooooo graag willen komen maar het écht iedere keer gewoon niet lukte. De liefde tussen PJ en PP komt niet van twee kanten.

Ik blijf het geniaal vinden dat mensen deze line up blijven goedpraten, maargoed. De headliners, subs en 3FM heads zijn logisch te noemen. Daaromder staan nog interessante namen zoals Noel Gallahjer, APC, Sigrid (!), en Nothing But Thieves. Maar verder..

subs en North-stage-afsluiters Snow Patrol, Offspring, The Script, Noel Gallagher,Oscar en Editors het niet bepaald heel veel reden is tot klagen voor Pinkpop begrippen.
Sigrid qua niewe namen wel intressant, maar dat vind ik ook van Greta van Fleet, Acadamic, Youngr en Overslept.
Vind jij eloelo, APC en Notthing But Thieves bij de intressante namen zitten, verder niets?
Persoonlijk zou ik dan nog Last International, Slydigs, Oh Wonder, Marmozets, Parov Stellar, Milky Chance, Brian Fallon, Triggerfinger, Blof en The Kooks zeker niet onintressant noemen.
Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar zeker niet slecht binnen een Pinkpop-programmering, kan je met Jess Glyne, Oliver Heldens, JP Cooper, Michelle David, Jessie J en Don Diablo ook niet zeggen dat dat heel dramatisch is?

Ronnie Flex is wel een goed voorbeeld van je, Dirk.
Kan je eigenlijk als Nederlands festival moeilijk om heen wil je een beetje populair / commercieel affiche neerzetten.
Natuurlijk vallen daar veel mensen overheen, altijd al geweest bij Pinkpop... Voorbeeld wat ik daarbij vaak wil aanhalen is Doe Maar in de 80's op Pinkpop.
(maar ik had persoonlijk Ronnie Flex niet zo vaak op rij geprgrammeerd)

Ik ga ‘m er toch eventjes in gooien. Jack White kan toch gezien worden als de grootste solo-rocker sinds 2000.

hahahahaha. Grapjas. Michael Jackson

Users who are viewing this thread