Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Ik ga ‘m er toch eventjes in gooien. Jack White kan toch gezien worden als de grootste solo-rocker sinds 2000.

hahahahaha. Grapjas. Michael Jackson

Wat is dit nu weer.

DennisvdBr wrote:

Loveless wrote:

DennisvdBr wrote:

eh wrote:
(…)
vaak onmacht was ….. en geen onwil.
(…)

(..)

Waarvan de helft dus geen overmacht…

onmacht is iets anders dan overmacht
1f609.svg

Ja, maar het is dus gewoon gelul dat er IEDERE keer iets aan de hand was. Ze hebben gewoon een aantal keer PP overgeslagen of voor de Ziggo gekozen. Prima, niks aan het handje, thats life. Maar ga dan niet hier lopen blaten dat ze zoooooooo graag willen komen maar het écht iedere keer gewoon niet lukte. De liefde tussen PJ en PP komt niet van twee kanten.

Ik moet toegeven dat ik het bijzonder knap je vind dat ik toch elke keer weer reageer .....
Wie heeft het over elke keer ?
Het woordje vaak betekent niet elke keer .....
Ben je overigens wel eens bij een PJ concert geweest.
Ik blaat nog een keer .... ze lomen wel graag naar Pinkpop ..... net als ze heel graag naar de Ziggo Dome komen ..... net als ze graag naar Berlijn Wulheide komen .... net als ze graag naar Werchter komen.
Het is een beetje een traditioneel .... ik voel me daar goed bandje .....
Komen graag terug op plekken waar ze een goed gevoel bij hebben. Trust me ....
Groeten aan je nichtje .....

PJ komt gewoon een jaartje geld scheppen in de Benelux. En wij sukkels betalen er graag geld voor. Hoe is het nieuwe materiaal eigenlijk ?
En jack White. Die gast speelt niet op Pinkpop. Maar op dat "andere festival op dat andere knollenveld waarvan ik de naam niet ga noemen".

In ons regionale krantje: VIA peel en maas van 28 mrt wordt een volledige pagina gewijd aan pinkpop 2018 met en interview met Jan en wat tips. Niet echt iets nieuws van Mr. Pinkpop, maar tóch leuk…. ik ben er echter nog steeds niet achter hoe ik hier iets kan invoegen ?
War quotes:
‘voorverkoop loopt prima, cijfers geef ik niet, dat geeft alleen maar voer voor discussie’
‘we kunnen bijna elke band krijgen, maar er zijn slechts drie ‘headline’-plekken te vergeven’
Pinkpop 2019 wordt hoe dan ook bijzonder, er liggen mooie ideeën over eindtijden, de duur vh festival en het programma. Een aantal grote namen ligt al vast. We gaan groots uitpakken!
was een tijdje terug, nu ook bij ons in het krantje...
http://www.prepresskelpen.nl/epaper/1418_landgraaf/page_5.html
Opmerkelijk, weer melden naast Royal Blood te grijpen.
2019, waarschijnlijk lastige beslissingen voor Jan Smeets te wachten?
Plus op de pagina een paar leuke opvallende acts.

Wel apart dat weekblad Via dagkaarten mag weggeven voor enkel vrijdag en zaterdag.

Als afwisseling voor het geruzie over Pinkpop heb ik nog wel wat leuks :)

Sprak laatst met iemand die bij 3FM heeft gewerkt over hoe zo'n festival primeur gaat. Ik lees namelijk regelmatig dat een mediapartner van een festival meer zou weten en vervolgens worden daardoor conclusies getrokken op basis van de verwoording. Voor als er nog mensen zijn die daar over twijfelden, dat is totaal niet het geval. Ze krijgen de primeur om iets bekend te maken, vervolgens hebben ze nog even om een leuke Facebook post of iets dergelijks te bedenken en dan mag het op een bepaald tijdstip bekend gemaakt worden. Natuurlijk alles onder zwaar embargo. Hoe ze het verwoorden is aan de mediapartner maar diezelfde informatie wordt vervolgens ook publiekelijk gedeeld.

Wat ik vervolgens vooral leuk vond om te horen is dat ze het daar niet zo op Festileaks hebben. Wij komen blijkbaar regelmatig vlak voor de primeur bekend gemaakt mag worden met dezelfde informatie. Waarschijnlijk zijn wij wat oplettender of er is iemand met een bron waardoor het eerder hier op de homepage staat. Dan hebben ze daar een post bedacht met "hier hoor je het als eerste: dit is de headlinder!" en kan die zo de prullenbak in. En in social media land is de eerste degene die de meeste aandacht krijgt :)

Wat ik vervolgens vooral leuk vond om te horen is dat ze het daar niet zo op Festileaks hebben. Wij komen blijkbaar regelmatig vlak voor de primeur bekend gemaakt mag worden met dezelfde informatie. ?
ha ha ha ha ha
boefjes zijn we
:mrgreen:

…nog even inhaken op bovenstaande…
misschien wat valse hoop, maar die laatste 2 namen kunnen het rock gehalte nog omhoog halen…
Ik heb een apart onderbuik gevoel bij de vrije data voor Nothing More en Megadeth.
Geen NL datum, 17e nog vrij. Nothing More zelfs op Download FR van de 17e naar 16e gezet.

Megadeth zie ik helaas niet gebeuren. Hebben 12, 13 en 14 juni al optredens staan. Vervolgens 16 en daarna 18, 19 en 20 juni. Als ze op 15 of 17 naar Pinkpop komen spelen ze dus in beide gevallen vijf dagen achter elkaar. Lijkt me wat veel van het goede...
Hopen op Nothing More dan maar ;)

hahahahaha. Grapjas. Michael Jackson

Wat is dit nu weer.

Hahahah, dit is toch machtig. Je kunt in dit topic echt maar blijven praten en discussiëren zonder dat je ze kent. Het valt hier nooit stil.

Het Pinkpop forum is echt de beste blind date evah.

Wat is dit nu weer.

Nou dat gaat er om dat je Jack White niet als grootste solo rocker sinds 2000 kunt zien. . Echt een ontzettende buitenproportionele opmerking. Dan zou je Chris Cornell ook zo kunnen beschouwen en die heeft (had) een grotere backcatalogue. Zelfs Ed Sheeran zie ik dan als rock artiest.

Dus daarom.

Maar goed, niet iedereen luistert dan dezelfde artiesten, radiozenders etcetc. Dit zal je toch blijven houden en zoals Wessel al zei. Het is nooit saai hier :-)

Wat is dit nu weer.

Nou dat gaat er om dat je Jack White niet als grootste solo rocker sinds 2000 kunt zien. . Echt een ontzettende buitenproportionele opmerking. Dan zou je Chris Cornell ook zo kunnen beschouwen en die heeft (had) een grotere backcatalogue. Zelfs Ed Sheeran zie ik dan als rock artiest.

Dus daarom.

Maar goed, niet iedereen luistert dan dezelfde artiesten, radiozenders etcetc. Dit zal je toch blijven houden en zoals Wessel al zei. Het is nooit saai hier
1f642.svg

Ed Sheeran een rockartiest? Hè?
Waar gaat deze discussie heen..

Wat is dit nu weer.

Dus daarom.

Maar goed, niet iedereen luistert dan dezelfde artiesten, radiozenders etcetc. Dit zal je toch blijven houden en zoals Wessel al zei. Het is nooit saai hier
1f642.svg
Nu is MJ voor Pinkpop begrippen best wel rock, maar hij was de "King of Pop" en officieel geen rocker. Hij gaat daarnaast ook wel wat verder terug dan de laatste 20 jaar.
Ed is ook pop, die discussie is het voeren nog minder waard dan MJ.

Jack White is de man achter The White Stripes, The Raconteurs, The Dead Weather en zijn solowerk. 4 extreem succesvolle projecten die allemaal hoge spots op festivalbills kunnen eisen. Ik durf eigenlijk weinig artiesten te noemen die dat ook kunnen (onder zoveel verschillende namen), behalve misschien een zekere Maynard die toevallig op de PP zaterdag staat.
Jack White heeft daarnaast een invloedrijk platenlabel en werkte samen met grote popsterren en verkoopt arena's over de hele wereld uit.
Het is echt geen gekke uitspraak om te zeggen dat White misschien wel een van de belangrijkste rockers van de laatste 20 jaar is.

Het is echt geen gekke uitspraak om te zeggen dat White misschien wel een van de belangrijkste rockers van de laatste 20 jaar is.

Echt niet meer aan het lachgas zitten Jasper. :-)

Jack White is de man achter The White Stripes, The Raconteurs, The Dead Weather en zijn solowerk. 4 extreem succesvolle projecten die allemaal hoge spots op festivalbills kunnen eisen

Het zal dan misschien de leeftijd zijn maar Het enige wat ik ken is The White Stripes. Zijn andere projecten daar heb ik nog nooit van gehoord. Misschien moet je dan dieper de in de muziekscene zitten maar echt...it does not ring a bell.

Extreem succesvol....ik ben op zich altijd wel de radioluisteraar geweest, fesitvals bezoeken, concerten bezoeken. Maar echt...behalve 7 nation Army en dat Bond hitje nooit wat van gehoord.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jack_White_(muzikant) Het is ook niet af te zien op zijn Wikipedia.

Denk dat het 'probleem' er vooral in zit dat hij nooit écht groot commercieel succes heeft gehad in Nederland. Dat is in de VS natuurlijk wel anders. Als je de Engelstalige wiki-pagina eens opent, is die toch wel ietsje uitgebreider en vliegen de woorden 'critical and commercial success' je om de oren. Daarnaast wordt hij in groeiende mate gezien als één van de beste gitaristen aller tijden. Ik kan ook echt niet veel andere namen bedenken als ik 'solo', 'rocker' en 'sinds 2000' combineer...

De documentaire 'It Might Get Loud' met Jimmy Page en The Edge is wel een goed voorbeeld van zijn status. Voor elke liefhebber van (gitaar)muziek overigens een must see.

Vind Jack White ook een geweldenaar, zeker The White Stripes en The Raconteurs vind ik echt geweldig! The Dead Weathers is ook niet verkeerd en de eerste twee solo platen ook zeer vermakelijk. Echter die nieuwe soloplaat vind ik echt verschrikkelijk. Wat een irritante nummers.

Extreem succesvol….ik ben op zich altijd wel de radioluisteraar geweest, fesitvals bezoeken, concerten bezoeken. Maar echt…behalve 7 nation Army en dat Bond hitje nooit wat van gehoord.
Tja, als je radio vastzit op standje 3FM/Veronica en je elke zomer gaat "rocken" op Pinkpop is dat wel te begrijpen.

Dat radio airplay niet belangrijk is voor status is toch wel duidelijk. Rammstein, SOAD, Pearl Jam of Radiohead worden ook niet bepaald plat gedraaid op de radio, maar het zijn ook mega acts, qua grootte.

Jack White is een beetje de posterboy van de gitaar van de afgelopen 20 jaar, wat mij betreft. Vind 'gitaar icoon' zelfs niet heel ver gezocht. Oké: misschien is Dave Grohl dat nog iets meer, maar bij hem zal z'n bandnaam waarschijnlijk nog iets bekender zijn.

Oef, heb ik toch nog een bruggetje gevonden waarmee we weer on-topic zijn. :wink:

Users who are viewing this thread