Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
forumleden. Even een vraagje.
Ik heb nu 2 tickets voor de vrijdag maar gezien ticketswap gaan we waarschijnlijk toch het weekend pakken. Nu wil ik mijn vrijdagtickets verkopen op swap maar wat is handig.

A. wachten op de VVK 6 april van PJ
B. Gelijk er op gooien omdat er (verwacht) na de 6de meer kaarten voor vrijdag en weekend vrij komen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Tremonti lekker daar in het voorprogramma. Je kan een heerlijke dag Noord vullen met wat er in Juni (goed Stone Sour 2 juli) in Tivoli staat hoor; Galactic Empire – Tremonti – Stone Sour – BFMV – Volbeat
Dan te bedenken dat Alice in Chains ook behoorlijk in de buurt is...

Qua festival aanbod niet veel te klagen.
Ik vind wel, dat qua stevige rock en metal, het qua festivals behoorlijk tegenvalt in Nederland.
Zeker gezien het tourende aanbod tegenover wat er op festivals is geprogrammeerd.
Ik noem maar wat, er had bevoorbeeld naast FortaRock nog een Fields of Rock geprogrammeerd kunnen worden (bijvoorbeeld in Biddinghuizen).
Gezien de vvk rond FortaRock (die overigens voor dit programma vs bezoekersaantal niet tegenvalt) en de vvk van GnR was het niet gek geweest als FortaRock rond GnR op Goffertpark was opgezet.
Betreffende Pinkpop, lijkt mij het aantal Rock/Metal gezien het aanbod van het genre in 2018 niet weerspiegeld is hier....

Zo'n zondag North Stage als hierboven geschets, was al een verschil geweest.
Maar ook Lil'Kleine EN Blof op vrijdag mainstage voelt ietswat vreemd aan, vóór Snow Patrol en Pearl Jam.
Die vrijdag Blof een tijdslot eerder zetten en Lil"Kleine omwisselen met Oh Wonder (bijvoorbeeld) was al een andere mainstage beleving imo...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.870
1.811
forumleden. Even een vraagje.
Ik heb nu 2 tickets voor de vrijdag maar gezien ticketswap gaan we waarschijnlijk toch het weekend pakken. Nu wil ik mijn vrijdagtickets verkopen op swap maar wat is handig.

A. wachten op de VVK 6 april van PJ
B. Gelijk er op gooien omdat er (verwacht) na de 6de meer kaarten voor vrijdag en weekend vrij komen

Ik zou zelf voor A gaan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Je kan ze er toch meteen opzetten voor een prijs die je hoopt ervoor te kunnen krijgen? Kun je ze daarna altijd nog opnieuw plaatsen of in prijs verlagen...
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ik zit ook met verbazing de zogenaamde ophef van een tweede Pearl Jam concert te lezen. Voor mij hoeft hoeft de vrijdag niet stijf uitverkocht te zijn, wel lekker druk. Het maakt helemaal niks uit dat er een tweede Ziggo show komt. Bijna iedereen die een kaartje heeft voor eerste concert koopt ook voor het tweede concert als ze de kans krijgen. PJ speelt vaak twee totaal verschillende setlisten in twee dagen op dezelfde locatie. Het zal hoogst waarschijnlijk binnen 10 minuten uitverkocht zijn. Rock Werchter heeeft naast PJ Jack White achter elkaar en hij is een grotere "sub" dan the Offspring, Blof en Snow Patrol bij elkaar en is pas een paar weken geleden uitverkocht voor de zaterdag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Ik zit ook met verbazing de zogenaamde ophef van een tweede Pearl Jam concert te lezen. Voor mij hoeft hoeft de vrijdag niet stijf uitverkocht te zijn, wel lekker druk. Het maakt helemaal niks uit dat er een tweede Ziggo show komt. Bijna iedereen die een kaartje heeft voor eerste concert koopt ook voor het tweede concert als ze de kans krijgen. PJ speelt vaak twee totaal verschillende setlisten in twee dagen op dezelfde locatie. Het zal hoogst waarschijnlijk binnen 10 minuten uitverkocht zijn. Rock Werchter heeeft naast PJ Jack White achter elkaar en hij is een grotere “sub” dan the Offspring, Blof en Snow Patrol bij elkaar en is pas een paar weken geleden uitverkocht voor de zaterdag.
Ik vind zelf Snow Patrol best goed aansluiten op Pearl Jam. Ben ook nog niet helemaal om voor wat betreft die sub-positite?
Offspring vind ik dan qua 90's beleving heel goed aansluiten bij Pearl Jam, ook de positie op 2de podium vind ik redelijk voor Offspring.
Maar om te zeggen dat Jack White een grotere sub is, neuh, dat vind ik persoonlijk dan weer niet....
Alice in Chains is imo hier de gemiste kans als sub.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
...nog even inhaken op bovenstaande...
misschien wat valse hoop, maar die laatste 2 namen kunnen het rock gehalte nog omhoog halen...
Ik heb een apart onderbuik gevoel bij de vrije data voor Nothing More en Megadeth.
Geen NL datum, 17e nog vrij. Nothing More zelfs op Download FR van de 17e naar 16e gezet.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik zit ook met verbazing de zogenaamde ophef van een tweede Pearl Jam concert te lezen. Voor mij hoeft hoeft de vrijdag niet stijf uitverkocht te zijn, wel lekker druk. Het maakt helemaal niks uit dat er een tweede Ziggo show komt. Bijna iedereen die een kaartje heeft voor eerste concert koopt ook voor het tweede concert als ze de kans krijgen. PJ speelt vaak twee totaal verschillende setlisten in twee dagen op dezelfde locatie. Het zal hoogst waarschijnlijk binnen 10 minuten uitverkocht zijn. Rock Werchter heeeft naast PJ Jack White achter elkaar en hij is een grotere “sub” dan the Offspring, Blof en Snow Patrol bij elkaar en is pas een paar weken geleden uitverkocht voor de zaterdag.

Nogmaals, de dynamiek van de ticketverkoop ligt bij RW toch duidelijk anders dan bij PP.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Oh ja ..... nog 1 ding dan zal ik erover op houden .... de azijnzeikers zullen toch nooit stoppen Pinkpop onderuit te halen.

Het heeft niets met de hoeveel verkochte kaarten van Pinkpop te maken de tweede Ziggo show.

Pearl Jam wou zelf 2 shows geven in de Dome .... ze vinden het een prettige zaal om in te spelen.

Het was wel in overeenstemming met Pinkpop dat de 2e ziggo show veel later zou worden aangekondigt ...... nette deal lijkt mij.

Tevens wilden de mannen graag op Pinkpop spelen ... na al die jaren (daar is het in Europa toch echt voor ze begonnen) .... het was geen onwil dat het lang duurde maar overmacht .....

Deze info heb ik van iemand die dicht tegen de 10club aanschurkt en waar ik af en toe via Messenger contact mee heb. Niets spannends aan ......

 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ja nee, heel geloofwaardig allemaal natuurlijk.

Eigenlijk is PJ verliefd op PP, daarom spelen ze nog 2 andere shows en duurde het een eeuwigheid voor ze weer kwamen, terwijl er tig andere festivals in de buurt en zaalshows in NL gedaan werden.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
2de concert Amsterdam van PJ stond al lang vast, maar de bedoeling was dat de aankondiging meteen na het moment zou komen dat de vrijdagkaarten van Pinkpop uitverkocht zouden zijn. Maar dit gebeurde niet en ze kunnen niet blijven wachten, dus hebben ze dit maar afgelopen vrijdag gedaan. En ja, de echte PJ fans gaan gewoon overal en wel 2 keer in Amsterdam, echter zullen de mensen buiten Limburg wel liever naar Amsterdam gaan , dan helemaal naar Landgraaf te gaan. Dit zul je vrijdag zien, hoeveel kaarten er op ticketswap komen, als deze mensen voor het 2de concert kaarten hebben kunnen krijgen. Aantal op ticketswap voor de vrijdag van Pinkpop staat nu op 99, we zullen vrijdag eens kijken.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Ja nee, heel geloofwaardig allemaal natuurlijk.

Eigenlijk is PJ verliefd op PP, daarom spelen ze nog 2 andere shows en duurde het een eeuwigheid voor ze weer kwamen, terwijl er tig andere festivals in de buurt en zaalshows in NL gedaan werden.

Wat jou bezielt weet ik niet .... echt niet ..... ik deel gewoon info wat ik weet / hoor
De 2e ziggo show (geruchten) gaan al rond bij diverse fans (goed ingelichte fans waar ik zeker NIET tot behoor) sinds november

En ja .... ze vinden Pinkpop een tof festival .... geloof me nou maar

En als je even goed de "geschiedenis" van mislukte boekingen er op na slaat weet je dat het vaak onmacht was ..... en geen onwil.
Maar jij bent ook een van diemensen die maar blijven trappen .... heel kortzichtig en sneu gedrag ...... typetje van half leeg glas ipv half vol.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Contractueel vastgelegd dat PJ 2de datum per die en die datum mochten aankondigen. Dat lijkt me het meest logisch. Als de vrijdag gelijk uitverkocht was dan hadden ze het gelijk ook aangekondigd.

Ik ga alleen verlies draaien op mijn vrijdagkaarten....of die 2de show nou wel of niet uitverkoopt
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Ja nee, heel geloofwaardig allemaal natuurlijk.

Eigenlijk is PJ verliefd op PP, daarom spelen ze nog 2 andere shows en duurde het een eeuwigheid voor ze weer kwamen, terwijl er tig andere festivals in de buurt en zaalshows in NL gedaan werden.

Wat jou bezielt weet ik niet …. echt niet ….. ik deel gewoon info wat ik weet / hoor
De 2e ziggo show (geruchten) gaan al rond bij diverse fans (goed ingelichte fans waar ik zeker NIET tot behoor) sinds november

En ja …. ze vinden Pinkpop een tof festival …. geloof me nou maar

En als je even goed de “geschiedenis” van mislukte boekingen er op na slaat weet je dat het vaak onmacht was ….. en geen onwil.
Maar jij bent ook een van diemensen die maar blijven trappen …. heel kortzichtig en sneu gedrag …… typetje van half leeg glas ipv half vol.

Die tweede datum stond al op geruchtenlijstjes voordat er uberhaupt een enkele Europese datum officieel was aangekondigd inderdaad.

Ik geef gewoon m'n mening en deel hoe ík iets zie. En dat is dat ik het niet heel sterk vindt dat áls je dan de Verloren Zonen hebt binnengehaald ze in dezelfde periode nog twee zaalshows geven. En ik sluit me aan bcmrmaybe; ze hadden hem waarschijnlijk meteen na het uitverkopen van de vrijdag willen aankondigen, die verkoopt niet uit (wat gewoon tegenvallend is als je dan éindelijk PJ hebt), en dan zit je nu 2,5 maand voor zo'n grote zaalshow en móet je wel aankondigen omdat je dat ook geen weekje van tevoren bekend kan maken.

En dan kan ik niet zoveel met iemand die al vrij duidelijk stelling heeft genomen vóór PP en PJ en met allerlei vage bronnen dichtbij de 10club via Messenger oid komt. Zo heeft iedereen wel een 'bron'. Mijn nichtje heeft ooit een dronken gezoend met een jongen wiens broer stage heeft gelopen in de kantine van Ticketmaster; die vertelde idd dat de ticketverkopen voor vrijdag tegenvielen.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Blijkbaar heeft Pinkpop dezelfde dynamiek qua voorverkoop als Werchter ......

Ik probeer helemaal niet interessant over te komen ... verbaas me alleen over de reacties .....
Volg al jaren de reacties op Pinkpop .... en het wordt steeds schrijnender ......

Maar goed ..... "mijn" bandje staat 3 maal in Nederland op de planken .... ik ben daar TROTS op als Nederlandse fan ......
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
PP1980 wrote:
Ik zit ook met verbazing de zogenaamde ophef van een tweede Pearl Jam concert te lezen. Voor mij hoeft hoeft de vrijdag niet stijf uitverkocht te zijn, wel lekker druk. Het maakt helemaal niks uit dat er een tweede Ziggo show komt. Bijna iedereen die een kaartje heeft voor eerste concert koopt ook voor het tweede concert als ze de kans krijgen. PJ speelt vaak twee totaal verschillende setlisten in twee dagen op dezelfde locatie. Het zal hoogst waarschijnlijk binnen 10 minuten uitverkocht zijn. Rock Werchter heeeft naast PJ Jack White achter elkaar en hij is een grotere “sub” dan the Offspring, Blof en Snow Patrol bij elkaar en is pas een paar weken geleden uitverkocht voor de zaterdag.

Ik vind zelf Snow Patrol best goed aansluiten op Pearl Jam. Ben ook nog niet helemaal om voor wat betreft die sub-positite?
Offspring vind ik dan qua 90’s beleving heel goed aansluiten bij Pearl Jam, ook de positie op 2de podium vind ik redelijk voor Offspring.
Maar om te zeggen dat Jack White een grotere sub is, neuh, dat vind ik persoonlijk dan weer niet….
Alice in Chains is imo hier de gemiste kans als sub.

Jack White is echt een veel grotere naam dan Alice In Chains hoor, kijk naar de Mad Cool line-up & die van Werchter, dan zie je al het verschil qua positionering. Je moet Jack White echt niet onderschatten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Jack White is echt een veel grotere naam dan Alice In Chains hoor, kijk naar de Mad Cool line-up & die van Werchter, dan zie je al het verschil qua positionering. Je moet Jack White echt niet onderschatten.

Denk dat dat meer in de US is dan hier. Over het algemeen hebben meer mensen gehoord van Alice in Chains dan Jack White. Geniet veel bekendheid uit The White Stripes natuurlijk.

Maar goed...vraag een gemiddelde belg of nederlander om een hit van Jack White te noemen. Ik denk dat het dan het antwoord euuuuuuh zal zijn.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
eh wrote:

Loveless wrote:
Ja nee, heel geloofwaardig allemaal natuurlijk.

Eigenlijk is PJ verliefd op PP, daarom spelen ze nog 2 andere shows en duurde het een eeuwigheid voor ze weer kwamen, terwijl er tig andere festivals in de buurt en zaalshows in NL gedaan werden.


Wat jou bezielt weet ik niet …. echt niet ….. ik deel gewoon info wat ik weet / hoor
De 2e ziggo show (geruchten) gaan al rond bij diverse fans (goed ingelichte fans waar ik zeker NIET tot behoor) sinds november

En ja …. ze vinden Pinkpop een tof festival …. geloof me nou maar

En als je even goed de “geschiedenis” van mislukte boekingen er op na slaat weet je dat het vaak onmacht was ….. en geen onwil.
Maar jij bent ook een van diemensen die maar blijven trappen …. heel kortzichtig en sneu gedrag …… typetje van half leeg glas ipv half vol.

Die tweede datum stond al op geruchtenlijstjes voordat er uberhaupt een enkele Europese datum officieel was aangekondigd inderdaad.

Ik geef gewoon m’n mening en deel hoe ík iets zie. En dat is dat ik het niet heel sterk vindt dat áls je dan de Verloren Zonen hebt binnengehaald ze in dezelfde periode nog twee zaalshows geven. En ik sluit me aan bcmrmaybe; ze hadden hem waarschijnlijk meteen na het uitverkopen van de vrijdag willen aankondigen, die verkoopt niet uit (wat gewoon tegenvallend is als je dan éindelijk PJ hebt), en dan zit je nu 2,5 maand voor zo’n grote zaalshow en móet je wel aankondigen omdat je dat ook geen weekje van tevoren bekend kan maken.

En dan kan ik niet zoveel met iemand die al vrij duidelijk stelling heeft genomen vóór PP en PJ en met allerlei vage bronnen dichtbij de 10club via Messenger oid komt. Zo heeft iedereen wel een ‘bron’. Mijn nichtje heeft ooit een dronken gezoend met een jongen wiens broer stage heeft gelopen in de kantine van Ticketmaster; die vertelde idd dat de ticketverkopen voor vrijdag tegenvielen.
Pics van je nichtje?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken