Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
ik verwacht idd ook wel een ticketalarm aankomende weken.

Ik denk dat ik je daar nog wel een biertje onder kan verwedden. Ik denk van niet. Anders was dat nu al met de aankondiging van de 2de PJ show gebeurt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Cootje wrote:
Ik denk dat Pinkpop zijn verkoopdoel heeft bereikt, anders is het imo inderdaad niet slim van mojo om een extra pj-concert in de Ziggo aan te kondigen.
Op swap nemen de aantallen dag- en weekendkaarten dagelijks toe
1f601.svg


dit vind ik een vrij aannemelijke opmerking.
dat Ziggo 2 er pas bij kwam na een bepaald percentage verkoop van Ziggo 1 en Pinkpop.
ik verwacht idd ook wel een ticketalarm aankomende weken.

Ik verwacht een hele hoop prijsvragen e.d. om het veld te vullen. Geen ticketalarm en dan PJ ineens in de Ziggo voorspelt weinig goeds.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Loveless wrote:
PP wordt weer eens genaaid met dezelfde act twee keer in de Ziggo in dezelfde week

gezien de ‘grote’ (populariteit) van de act, zie ik dit niet als een slechte zet.

imo was dit wat er mis was in 2014 met The Stones, hadden ze toen ook moeten doen.
Ik denk dat ik het erger had gevonden als PJ juist geen concert naast Pinkpop zou doen in NL.
Feit dat ze in NL 3 shows doen, is wel een compliment.
Vraag me wel af hoe de vvk van die 2de dag gaat verlopen, naast de uitverkochte show en naast Pinkpop.

Die vvk van dit tweede concert in de Ziggo gaat net zo hard als de eerste. Let maar op.
Binnnen 15 min is alles weg..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Cootje wrote:
Ik denk dat Pinkpop zijn verkoopdoel heeft bereikt, anders is het imo inderdaad niet slim van mojo om een extra pj-concert in de Ziggo aan te kondigen.
Op swap nemen de aantallen dag- en weekendkaarten dagelijks toe
1f601.svg


Eens met Cootje. Het lijkt mij ook dat er afdoende kaarten verkocht zijn voor de Pearl Jamdag op Pinkpop, anders is dit gewoon niet te verklaren.

Of ze hebben er geen vertrouwen meer in dat ze nog kaarten voor de Pearl Jamdag gaan verkopen, maar dat lijkt me sterk.

Ben wel echt nieuwsgierig hoe de kaartverkoop van Pinkpop verloopt. Ik hoor er ook werkelijk niemand over in mijn omgeving. Terwijl het toch vaak ook muziek en festivals gaat
1f609.svg

Die tweede show was natuurlijk al vanaf het begin bekend en ik sluit niet uit dat in het contract is opgenomen per wanneer de tweede show in de verkoop zou gaan..
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Voor ieder misschien een andere keuze?
Als je in Zuid Limburg woont en je wilt PJ zien zal je eerder voor PP kiezen. Andersom als je in Noord Holland woont kies je misschien eerder voor de Ziggo.
Je hebt ook een aantal mensen die gewoon altijd naar PP gaan.
Ik vind de sfeer van een festival wel anders dan een concert.
Ook voor de artiest is dat anders.
Op een festival is niet elke festival ganger fan van je.
Naar een concert gaan meestal toch wel de super fans....en die gaan zelfs soms meer keer achter elkaar naar hetzelfde concert.
 

sipper

Playlistbediener
19 jan 2018
8
0
Viel mij ook al op. Verwacht nog wel een aanpassing hiervan. PJ begint vaak half uurtje te laat en zullen toch niet genoegen nemen met 1,5 uur.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Viel mij ook al op. Verwacht nog wel een aanpassing hiervan. PJ begint vaak half uurtje te laat en zullen toch niet genoegen nemen met 1,5 uur.

Dat half uurtje wordt niet in de timetable ingecalculeerd hoor! ;) Zoals Eloelo zegt, dan moeten ze maar op tijd beginnen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
@Indiaantje89 hoe was Nothing But Thieves op paaspop? Heb ze in Keulen gezien in november voor een uitzinnig goed publiek. Dat optreden was mede door het publiek enorm goed. Mainstage Pinkpop kunnen ze imo wel aan, ben alleen bang dat het wat doodslaat op het pinkpoppubliek op dat grote podium..
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Heb toch al 12 PJ concerten mogen bijwonen .... nog nooit meegemaakt dat ze bewust een hlf uur te laat beginnen.
Het is geen Guns and Roses .......
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Radio Veronica vorige week:
Er komt een extra concert van Pearl Jam! EN mocht je ze op een festival willen zien dan kun je ook naar Rock Werchter!

:roll:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
@indiaantje89 hoe was Nothing But Thieves op paaspop? Heb ze in Keulen gezien in november voor een uitzinnig goed publiek. Dat optreden was mede door het publiek enorm goed. Mainstage Pinkpop kunnen ze imo wel aan, ben alleen bang dat het wat doodslaat op het pinkpoppubliek op dat grote podium..
Persoonlijk vind ik ze best sterk. Als band zijn ze echt gegroeid. En Sorry is hier in NL gewoon een giga hit toch wel. Gaat het prima doen op die mainstage denk ik. Het is wel een band wat past binnen de lijntjes van Pinkpop, maar toch wel enige kwaliteit heeft.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Goed om te horen, bewoog 't pubiek op Paaspop een beetje mee? In Duutsland vind ik het publiek sowieso altijd toffer. Daar was het één groot gekkenhuis, terwijl ze daar kleiner zijn dan hiero.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.432
643
Ik stond zelf wat verder naar achter bij NBT op Paaspop (ivm Obituary die halverwege hun set speelden) en ik zag dat het publiek tot ongeveer halverwege de tent goed meedeed!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Niet alleen dat, maar de ene na de andere Pearl Jam kaart voor het eerste concert verschijnt ook al op de Swap.
104 tickets voor vrijdag voor Pinkpop op Swap. 169 weekendtickets.

Inmiddels 98 voor de vrijdag en 180 weekendtickets.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Wat een gezeur hierro ...... Hoezo het tweede ziggo concert is een devaluatie van het Pinkpop optreden ?
In ieder land zou men zeggen zeggen .... "wauw Pearl Jam treedt gewoon 3 maal op in ons land" en zouden rete trots zijn .....
Hier maken we ons grootste festival belachelijk ..... Ook Werchter was niet gelijk uitverkocht met de aankondiging van Pearl Jam .... weken later pas ..... daar hoort men niemand over.
Vreemd volk zijn we geworden ... overal op lopen zeiken .......
Pinkpop gefeliciteerd met jullie Pearl Jam boeking ..... Ziggo Dome tevens gefeliciteerd met jullie 2 pearl jams shows ..... Nederland wat mag je trots zijn dat een band 3 (!!!) maal in een week optreed binnen je landsgrenzen.

EH .... ik dus..... Wat een geweldige zomer gaat dit worden ......
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Is woensdag een mooie dag om de laatste twee namen bekend te maken samen met het blokkenschema of is dit nog te vroeg??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Is woensdag een mooie dag om de laatste twee namen bekend te maken samen met het blokkenschema of is dit nog te vroeg??
ik gok op 1 van de woensdagen in april idd...
4 april is 6 weken na de perspresentatie en 18 april is 8 weken na de perspresentatie...


btw Volbeat naar Tivoli Utrecht 25 juni...
Dat zijn gewoon 3 data in Nederland, voorprogramma GnR, vrijdagheadliner Zwarte Cross en nu ook Tivoli...
Hier heeft Pinkpop duidelijk een mooie kans gemist in North Stage afsluiter voor zondag... Vind ik dan...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Tremonti lekker daar in het voorprogramma. Je kan een heerlijke dag Noord vullen met wat er in Juni (goed Stone Sour 2 juli) in Tivoli staat hoor; Galactic Empire - Tremonti - Stone Sour - BFMV - Volbeat
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken