Pinkpop 2016

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Dennis zal sowieso niet heeel snel kritisch zijn over het programma denk ik.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Hoe zit het dan dit jaar met de kaartverdeling? Weer 50/50?

50/50 Ja, 30 duizend weekend en dag idem.

Ben het met dennis eens hoor, als ik een spoorboekje maak met wat ik wel wil zien en wat ik voor een concert betaal kan het wel uit.

Plus ik vind Pinkpop omdat het mijn eerste festival ooit was wel leuk om nog heen te gaan, en het nachtprogramma op de camping gaat er bij mij wel in:p

(Ik ga dit jaar ook naar Lowlands en werchter dus nee ik ben niet per se pinkpop fanboy XD)
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik durf kritisch te zijn hoor, en het is zeker geen super programma, maar er zitten leuke naampjes bij hoor. Wat ik wil zien:
Vrijdag:
De Staat: één van de beste Nederlandse livebands van het moment
Gary Clark Jr.: Kende ik niet goed, maar heeft hele toffe muziek
Bastille: Te veel getourd, agreed, maar ik vind dat eerste album heel fijn en ben ze al twee keer misgelopen
RHCP: Een van mijn favoriete bands, vooral van een paar jaar geleden, waarvan ik hoop dat ze goed live spelen

Zaterdag:
Parquet Cours: gewoon hele fijne muziek
Nothing but Thieves: kende ik niet goed maar ook erg vette muziek
Lianne la Havas: heel vrolijk en ze kan echt wel zingen
Doe Maar: beste Nederlandse band ooit, imo, geven hele vette shows
Rammstein: hele heftige, goede, liveshows. Het is alleen niet echt mijn muziek

Zondag:
Slaves: ook gewoon hele fijne muziek
St. Paul and The Broken Bones: goede muziek en goede liveshow
Vintage Trouble: een van mijn favoriete boekingen, erg leuke muziek
Balthazar: beste Belgische band
Kygo: ja sorry, maar gewoon een heerlijke in het gras liggen zomersoundtrack, heerlijk
Paul McCartney: geweldig beste naam, goede optredens en een legendarische status
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
De zondag spreekt mij nog het meeste aan met McCartney, Lionel (waarom dan ook niet), Skunk en Balthazar. De andere dagen zijn behalve de headliners helemaal niet mijn ding. Behalve Doe Maar lijkt me dan wel eens leuk om mee te pikken. Als ik ga dan wordt het de zondag maar ben er nog niet uit.......................
 

The Fly

Playlistbediener
9 feb 2016
23
0
Ik ben ook niet heel negatief hoor.

Op de vrijdag heb je een 5-tal namen die enorm populair zijn onder een zeer breed publiek (RHCP, Bastille, Major Lazer, James Bay, Years & Years), daarnaast heb je nog de (een van de) populairste Nederlandse band: De Staat. De resterende bands zijn op zich ook beter dan die van vorig jaar, met uitzondering van The Common Linnets, daar walg ik van.
Ik kan me best voorstellen dat mensen hier €95 voor over hebben.

De zaterdag is imo niet veel soeps, snel door naar de zondag.

Op de zondag heb je Paul McCartney die je festival afsluit, of je er nu veel mee hebt of niet, dit is een geweldige afsluiter. Verder is de programmering op de laatste dag prima voor Pinkpop begrippen, voor elk wat wils met zelfs kleine, spannende namen (St. Paul and the Broken Bones en Slaves).

Dat er veel hype-namen staan kan niemand ontkennen, maar het is beter dan de one-hit-wonders die we vorig jaar hadden. Als ik voor mezelf kijk is dit ook geen geweldige line-up, maar als je “objectief” kijkt vind ik het goedkoop om hier zomaar kritiek op te hebben aangezien we allemaal weten dat Pinkpop niet meer gedurfd gaat (en bovendien kan het dit ook niet meer) boeken, denk aan REM laten headlinen etc. Pinkpop is een stalplaats geworden voor grote stadionacts die in de buurt zijn waar een dagje omheen wordt geprogrammeerd.

Years and years Kan je toch niet serieus nemen? Die gast kan geen woord zuiver zingen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Laten we beginnen met vrede op aarde, tevens geuit door de witte duif op de flower power poster van Pinkpop 2016.
Mijn spoorboekje gaat worden (voorlopig met de nu bekende namen en indeling, want er ontbreekt nog een en ander) :
(dikgedrukt wat ik zeker niet wil missen)
VRIJDAG
Stroksky (Brand) - The Common Linnets (main) - Gary Clark (3fm) - James Bay (main) - .... ( ontbrekende naam?) - Bastille (main) - De Staat (Brand) - RHCP (main)
ZATERDAG
Walk off the Eart (main) - Lucas Hamming (Brand) - James Morrison (main) - Skillet (3fm) - Lianna La Havas (main) - Ghost (3fm) - Doe Maar (main) - Puscifer (3fm) - Rammstein (main)
ZONDAG
Tom Odell (3fm) - Slaves (Stage 4) - All Time Low (3fm) - The London Souls (Stage 4) - BMTH of Vintage Trouble (clash?) - Graveyard (Stage 4) - Lionel Richie (main) - Balthazar (Brand) - SIR PAUL MCCARTNEY!!!

Nou, zeg nu maar eens dat IK geen spoorboekje kan samenstellen. Ik ga een fantastisch mooi weekend tegemoet hoor. Lekker puh!!!

(edit, vrijdag is imo de minste dag. Zaterdag is lekker hard met rustige afwisseling. De Zondag vroeg main ontwijken en lekker hard gaan in Stage 4 en daarna is het alleen maar feest...)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
All Time Low, wat een verschrikking.
Ook Skillet is live huilen met de pet op.

Maar Lionel Richie -> Balthazar -> Macca lukt sowieso niet alle 3, of je moet een goede plek opgeven.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Overgens tof om even enkele forumleden te spreken! Was erg leuk :)!

Kan me net als Dennis prima vermaken met de Line Up, daarom ga ik erheen, anderen zullen dat niet kunnen dus gaan ze niet, simpel zat!
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Tuurlijk ga ik mij vermaken en ga ieder jaar! al staan hepie en hepie als sub ik ben erbij maar man man man het is niet best hoor.. Gejuich is er niet geweest jah bij Lionel Richie! Vind het moeilijk om negatief te zijn want het blijft toch mij festivalletje hoop daarom eigelijk ook niet dat het uitverkoopt dan word er misschien nog iets tofs bij geboekt.. Ook het dance gehalte word telkens groter
 

pack

Playlistbediener
25 feb 2015
42
0
Jan Smeets kwam vanavond nog voorbij het programma Jan Rijdt Rond :)

Jan stelde de vraag aan Jan S. Welke act heb je weer niet kunnen krijgen dit jaar ? :)
Waarop Smeets zegt: Pearl Jam :)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Vorig jaar vond ik 10 bands de moeite waard en nu ongeveer het dubbele. Waanzinnig goed? Nee! Breed geprogrammeerd? Ja, maar ik mis buiten de headliners een paar mooie subtoppers. Weinig bands waar ik los een kaart voor zou kopen. Maar toch....

De vrijdag is de minste dag vind ik maar met RHCP, de Staat, Gary Clark, Bears Den en The Struts vermaak ik me wel.
De zaterdag met voor mij Rammstein, Puscifer, Ghost, Halestorm, Skillet, Parquet Courts, Doe Maar en Sore Losers vind ik de beste dag maar heeft nauwelijks uitschieters.
De zondag speelt mijn topper van de dag Graveyard en kijk ik ook wel naar Slaves, Vintage Trouble, BMTH, Balthazar, Skunk Anansie en Paul Mac. Beetje matige dag ook maar net interessant genoeg.

Overigens zou ik denk ik niet gaan als dit festival niet in mijn 'achtertuin' liggen zou. Er zijn betere festivals in dit genre en ik vind dit niet bepaald niveau Champions League. Maar ik ga me prima vermaken! Na vorig jaar verwachtingsniveau wat bijgesteld.
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Vandaag voor t eerst geweest. De line up is misschien niet super!!! Maar top vind ik m zeker, ik ga me het weekend volledig vermaken en genieten! ?
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Ik begrijp de kritiek, ik vind het ook zwak. Maar wat ik dan weer niet snap is, als ze dan een leuke naam hebben, zetten ze die op het verkeerde podium.
De Staat, zullen veel mensen willen zien, zeker nu met hun nieuwe CD, staan in de tent.
The common Linnits waar de helft niets van moet hebben, staan gewoon op het Hoofdpodium.
En dan nog Doe Maar , op het hoofdpodium oke, maar voor Ramstein??
Lucas Hamming, in de tent, ik denk dat veel mensen die jongen willen zien.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Prachtig bij elkaar geraapt zooitje is de line-up van Pinkpop weer geworden voor die 200 euro. Als de kaartverkoop nu net zo makkelijk gaat als de afgelopen twee jaren is voor Mojo geen enkele reden om een in de breedte sterk programma neer te zetten. Gaat goed zolang je ieder jaar drie grote headliners weet neer te zetten, maar dat houdt ook een keer op.

Moet zeggen dat ik de boeking van Lionel Richie erg tof vind, als ik Macca niet al eerder had gezien had ik die dag wel in overweging genomen. Met Parquet Courts weer de jaarlijkse salonfähige band die op Pinkpop wordt geboekt, hopelijk in het najaar terug voor een clubshow.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Laat ik mijn ‘verwachte line-up’ weer eens aanpassen, volgens mij zijn er bij veel ‘verwachte lijstjes’ ook dezelfde namen bij. Zijn er nog meer die ook een ‘verwachting’ willen plaatsen?
Ik vind het wel leuk om te zien, zoals eloelo en Popijn onder andere bijvoorbeeld ook gedaan hebben.

Red Hot Chili Peppers / Rammstein / Paul McCartney
Doe Maar, Iggy Pop, James Morrison, The Chemical Brothers, Major Lazer,
Herbert Grönemeyer, New Order, Golden Earring, Status Quo, Tenacious D,
Bastille, The Common Linnets, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics,
De Staat, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Mika, Damien Rice,
Garbage, Jess Glynne, Mando Diao, Jack Savoretti, Causes, Twin Atlantic, Danko Jones,
Lost Frequenties, Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon,
Billy Talent, Of Mice & Men, The 1975, St Tropez, Dazzled Sticks, Walk off the Earth,
Lucas Hamming, DeWolff, HAEVN, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Storksky




btw, maandag eindigt ronde 4 van het Pinkpop Voorspel-spel
Reminder!!

DennisvdBr wrote:
Ronde 4 eindigt maandag 15 februari 12:00, info en spelregels zie post nr 1 http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/#post-84777 .

( let op ter info, maandag 15 februari is 2 dagen voor de Pinkpop Persconferentie woensdag 17 februari )

Maar als dit je 'verwachte line up' was vier dagen geleden, dan kan het niet anders dan nu tegenvallen toch? Met alle respect gezegd.

Iggy Pop, The Chemical Brothers, New Order, Status Quo, Tenacious D, The Offspring, Damian Rice, Garbage... dat is toch allemaal meer kwaliteit (en status) dan het overgrote deel van wat er nu werkelijk geprogrammeerd staat?

Het grote probleem, vind ik, is de té grote kloof tussen de headliners en de rest van het programma.

Variatie in de line up mag, moet zelfs op een mainstreamfestival, maar als je qua dance enkel van die EDM-dudes boekt, tja...

Ik ga toch akkoord met de overgrote meerderheid op dit forum: voor een combikaart Rock Werchter betaal je minder per dag als op Pinkpop, je hebt meer bands (en je kan er effectief ook meer zien), er zijn échte sub -en coheadliners en het aanbod is gewoon kwalitatiever.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
35/35 is de verdeling, 70.000 totaal.

35/35 = 50/50 ik bedoel 50%/50% hé


Ik ben ook niet heel negatief hoor.

Tuurlijk gaan de vrijdag en zondag heel hard verkopen en zal de zaterdag ook een heel deel verkopen maar kwalitatief gezien is het gewoon weer bizar veel meuk. Tuurlijk doet Mojo weer goeie zaken, maar ze verliezen geloofwaardigheid door elke keer met zulke dagen te komen als je mij vraagt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
eloelo wrote:
35/35 is de verdeling, 70.000 totaal.

35/35 = 50/50 ik bedoel 50%/50% hé

Thomas wrote:
Ik ben ook niet heel negatief hoor.

Tuurlijk gaan de vrijdag en zondag heel hard verkopen en zal de zaterdag ook een heel deel verkopen maar kwalitatief gezien is het gewoon weer bizar veel meuk. Tuurlijk doet Mojo weer goeie zaken, maar ze verliezen geloofwaardigheid door elke keer met zulke dagen te komen als je mij vraagt.

Snapte ik, iemand anders zei dat het om 30/30.000 zou gaan maar dat is 5.000 meer per kaartsoort.
 

Zlatan1980

Playlistbediener
17 feb 2016
30
0
Tja pinkpop, ik kan me bijna geen jaar herinneren dat ik niet ben geweest.
Waarschijnlijk zouden wij nog gaan, als rowwen heze headliner was op alle 3 de dagen.
Maar los daarvan vind ik het ook een matig programma.
Vrijdag met bastille en mijn favoriete groep samen met oasis, de rhcp gaat nog.
Want ook Major lazer, die ik vorig jaar op open'er festival in polen heb gezien, ook als je niet van de muziek houdt leuk.

Zaterdag zullen we pas laat van de camping af strompelen, voor doe maar en rammelen, en ook hier meer voor de show, dan voor de muziek.

En zondag eigenlijk alleen Paul mc. Omdat ik de beatles muziek wel kan waarderen.
Lionel Richie is wat mij betreft echt een aanfluiting, hoe verzint leon Ramakers het.

Toch weet ik zeker dat we weer een topweekend zullen hebben.
De mensen maken het festival!

Nu maar hopen dat we niet weer via marktplaats aan kaarten moeten komen, en dan 60,- pp teveel betalen, omdat er idioten zijn die hieraan willen verdienen.

Tijd voor Early bird tickets, hoeven niet eens goedkoper te zijn.
Maar puur voor de trouwe festival gangers, die ongeacht het programma, elk jaar komen.
Gewoon kaartverkoop voor dat er ook maar 1 naam bekend is, op naam en niet overdraagbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken