Jongens, en dan ga ik mn nest in.
Artiesten denken, naast muziek maken maar aan 1 ding, en daar draait alles om, op BKS, op PP, RW, Lowlands, ieder festival: Geld!
Als het geen geld in het laatje brengt interesseert geen boeker/festival hoe kwalitatief relevant of welke andere term goeroe's maar gebruiken. Ik studeer Evenementen en kan zeggen dat dit de keiharde waarheid is. Of je nou Damien Rice, New Order of zelfs ubergigant Arcade Fire heet. Overal zit marketing en andere strategieën achter om zoveel mogelijk geld weg te halen.
Met andere woorden, ik zeg dit verhaal ook vaak zat tegen een maat van me die ook helemaal van het kwalitatieve relevante is en de rest basht. Muziek deel ik in 2 categorieën in, Leuk en niet leuk. En dan stel ik de volgende vraag aan de forumleden die ook zulke goeroe's zijn:
''Luister jij wel eens kwalitatieve muziek die je eigenlijk gewoon bout saai vind en niet leuk vind?''
9 vd 10 zullen antwoorden ''Nee'' want ze vinden het (en dan kom ik terug)
het dan niet leuk vinden .
Met andere woorden, kwalitatief relevant en alle andere termen bestaan in mijn ogen niet. Alles valt onder genres en je vind dan een bandje leuk of niet leuk. Toch? Overigens kun je dan nog zeggen iemand is live minder/niet goed/wel goed maar okay.
Het is en blijft een kwestie van smaak en ik verdeel alles lekker onder leuk en niet leuk
(en voor de mensen die denken dat ik een 3FM luisteraar ben, nee ik luister niet per sé die bandjes want ik vind namen als PJ Harvey, Beck, Tame Impala, Goat etc ook gewoon tof).
Tot morgen