Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
the offspring kan ook nog 3fm afsluiten als ik zo kijk past het namelijk ook nog in hun tour schema.
Had ik ook even aan gedacht nog, maar past niet in de 'hint van Jan' te kijken naar Download.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Ik heb nog eens goed naar de lineup gekeken, na een week heeft alles wat kunnen bezinken, en het is nog erger dan ik dacht. Dit kan best eens de slechtste lineup zijn die ik ooit heb gezien.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ik durf voor 90% zeker te zijn dat de overige namen nog niet allemaal vast liggen.

Het kan zomaar zijn dat deze op over 8 weken geboekt word en 1 week later bekendgemaakt word, zo snel kan dat gaan (om een voorbeeld te noemen).

Zelfde geld voor Lowlands, Rock werchter etc. ze kunnen allen nog met grote namen in onderhandeling zijn zonder dat het grote publiek het doorheeft, alhoewel in Pinkpop's geval het ook om kleine namen kan gaan omdat het de laatste namen zijn.

En laten we eerlijk zijn? Wanneer was de laatste keer dat er echt een grote vis tussen de laatste aankondigingen zat (en dan reken ik Placebo niet mee omdat dit door afzeggingen kwam)
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
DennisvdBr wrote:
chris knoben wrote:
the offspring kan ook nog 3fm afsluiten als ik zo kijk past het namelijk ook nog in hun tour schema.


Had ik ook even aan gedacht nog, maar past niet in de ‘hint van Jan’ te kijken naar Download.


Niet alle 8 namen hoeven van Download te komen natuurlijk.

inderdaad en ik keek een beetje naar wat dennis zei van 3fm afsluiter en dan zou het kunnen zo was mijn redenatie
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Heb even nagezocht, vorig jaar laatste weken ging vooral over cd's winnen, playlists en vervoer.
Laatste aankondiging was 20 mei 2015 de laatste bevestiging van Placebo (als vervanger Sam Smith), Jonathan Jeremiah en The Last Internationale.
7 mei 2015 Body Count, de band rond de legendarische frontman Ice-T, opent op vrijdag 12 juni de Mainstage.
13 april 2015 The Deaf heeft bij Giel3FM hun komst naar Landgraaf bevestigd voor Stage 4.
Ongeveer een maand na de voorverkoop werden 25 maart 2015 een hele rits bekend gemaakt.
Met de komst van SHAKA PONK, AURORA en COASTS op vrijdag 12 juni, GAZ COOMBES, LONELY THE BRAVE, TWIN ATLANTIC en CAUSES op zaterdag 13 juni en FRANK TURNER AND THE SLEEPING SOULS en PEACE op zondag 14 juni is het programma van Pinkpop 2015 op vier namen na compleet! Deze laatste vier namen worden zo snel mogelijk bekend gemaakt.
Voor de editite van vorig jaar waren zelfs Mainstage spots over.
Dit jaar dus minder open plekken.
Nou denk ik dat de namen die 25 maart bekend gemaakt waren niet last minute waren, aangezien dorpsgek Giel op de perconferentie toen een paar nummers had gespiekt en de zaal in geslingers had.
Dus een deel van de overgebleven namen, kan best nog achtergehouden zijn.
De vraag is dus, is dat achtergehouden om kaartverkoop te kunnen stimuleren of achtergehouden omdat het nog niet 100% rond is...?

En idd, alle 9 namen hoeven niet via Download te komen, maar de hint was wel gegeven in het kader van een vraag over de overgebleven 3FM-stage spots, dacht ik...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Ik heb nog eens goed naar de lineup gekeken, na een week heeft alles wat kunnen bezinken, en het is nog erger dan ik dacht. Dit kan best eens de slechtste lineup zijn die ik ooit heb gezien.

Wel grappig dat je daar over begint. Ik kwam gisteren de aankondiging tegen van Anohni tegen bij DTRH. Dat heb ik eens geluisterd en jullie vinden deze muzikale diarree echt goed? Dus het gaat weer over smaak.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Ik heb nog eens goed naar de lineup gekeken, na een week heeft alles wat kunnen bezinken, en het is nog erger dan ik dacht. Dit kan best eens de slechtste lineup zijn die ik ooit heb gezien.

Wel grappig dat je daar over begint. Ik kwam gisteren de aankondiging tegen van Anohni tegen bij DTRH. Dat heb ik eens geluisterd en jullie vinden deze muzikale diarree echt goed? Dus het gaat weer over smaak.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Kereltje wrote:
DennisvdBr wrote:
chris knoben wrote:
the offspring kan ook nog 3fm afsluiten als ik zo kijk past het namelijk ook nog in hun tour schema.


Had ik ook even aan gedacht nog, maar past niet in de ‘hint van Jan’ te kijken naar Download.


Niet alle 8 namen hoeven van Download te komen natuurlijk.


Klopt! Onwaarschijnlijk zelfs.

Ja, is ook...

Ik was al verbaasd over de namen die Pinkpop nu overeenkomstig heeft met Download. Met die dubbel-editie niet meer verwacht.
Toch, geeft wel weer hoop voor volgend jaar.
Kunnen we volgend jaar ook weer RaR/RiP en Download en Rock in Vienna/Rockavaria in de gaten houden.
Hier zitten ook 2 van de headliners bij, ook voorgaande jaren.
Dat vind ik wel een goed teken btw.

Overigens op RaR/RiP moeten ook nog wat namen bij komen. nu heeft Pinkpop 8 overeenkomstige namen met RaR/RiP.
Wat denken jullie, zit er nog 1 of 2 namen bij die kunnen, of was het deze 8?
Al 7 met Download UK en 4 met Download FR., 1 overeenkomstig met Rockavaria en 3 met Rock in Vienna.
Ook Bergenfest ( http://bergenfest.no/ ) is interessant om in de gaten te houden, hier zitten 6 overeenkomsten in.
Wel heel opvallend dit jaar, (nog) geen enkele overeenkomst met Isle of Wight. Normaal wel een aantal, vorig jaar bijvoorbeeld 4 namen.
Waar denken jullie nog meer te kunnen kijken voor de volgende overeenkomsten??
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
We zullen het zien..

Wat ik me afvraag is welke bands jullie sowieso gaan kijken, er is natuurlijk al heel veel bekend, en ook de clashes die gaan ontstaan lijken in te vullen.

Must See: Bastille, Balthazar, Doe Maar, Rammstein
Waarschijnlijk: Major Lazer, John Newman, Lianne La Havas
Niet: Common Linnets, Years & Years, Douwe Bob

Dit zijn al dingen die ik sowieso wel ga zien, of juist niet. En natuurlijk ook RHCP en Paul McCartney, maar dat zijn geen absolute must-sees.
 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
MUST SEE: Paul McCartney, Lionel Richie, Vintage Trouble, Doe Maar, Puscifer, Rammstein

Nu weer toch zijn : Major Lazer, James Bay, Gary Clark Jr., Ghost, Lucas Hamming, Red Hot Chili Peppers

Zeker niet: Walked off the Earth, Kygo, Matt Simons

Zaterdag is even haasten zie ik met Rammstein, Puscifer en Doe Maar


en de rest is het genieten van de zon (hopelijk) en de vrienden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Must see: RHCP, Rammstein, Ghost, Major Lazer, De Staat (maar dat wordt een clash met ML), Macca, Lionel, Doe Maar en Skunk Anansie

Waarschijnlijk: Puscifer, Kygo, BMTH

Niet: Douwe Bob en Matt Simons, Parquet Cours en One Ok Rock
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Daily reminder dat letterlijk alleen One Ok Rock en Parquet Courts de moeite waard zijn dit jaar.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3

Over één van de grootste boutnamen van deze affiche gesproken.. Dan heb ik nog liever All Time Low eerlijk gezegd. Parquet Courts is natuurlijk een sterke naam, ben benieuwd hoeveel volk daar op af gaat komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Wat ik me afvraag is welke bands jullie sowieso gaan kijken, er is natuurlijk al heel veel bekend, en ook de clashes die gaan ontstaan lijken in te vullen.
Must See: Storksky, Gary Clark Jr, De Staat, Lucas Hamming, Skillet, Ghost, Doe Maar, Puscifer, Rammstein, All Time Low, BMTH, Vintage Trouble, Graveyard, Lionel Richie, McCartney.
Waarschijnlijk: RHCP, Common Linnets, James Bay, Bastille, James Morrison, Lianna La Havas, Slaves, The London Souls, Balhazar,
Misschien : Walk off the Earth,
Niet: Major Lazer, Bears Den, Stage 4 vrijdag, Halestorm, Nothing But Thieves, Stage 4 zaterdag, Tom Odell, Skunk Anansie
Zeker niet : Years & Years, Matt Simons, Robin Schulz, Douwe Bob, John Newman, Kygo, St. Paul and The Broken Bones, Jamie Lawson, DJ's Waxfiend & Prime
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Vraag me af of dit nu nog nodig is?
*SCHRIJF JE IN VOOR DE WACHTLIJST VOOR WEEKENDTICKETS VAN PINKPOP 2016*
Het kan altijd zijn dat er (last minute) nog tickets vrijkomen voor concerten of festivals, om jou als concert- en festivalliefhebber het snelste op de hoogte te brengen heeft Ticketmaster Nederland sinds kort de zogenaamde wachtlijst.
Dit jaar is er ook voor het eerst een wachtlijst voor weekendtickets van Pinkpop 2016. Wil je dat Ticketmaster jou een seintje geeft zodra dit het geval is? Schrijf je dan via onderstaande link in voor de wachtlijst. Je inschrijving geeft geen garantie op het boeken van tickets.
http://www.ticketmaster.nl/feature/wachtlijst/pinkpop/?language=nl-nl
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Dat word rennen Dennis. Vind One Ok Rock en Walk Off The Earth beide hele rare boekingen, vooral de hoge plaatsing van Walk Off The Earth (mainstage) vind ik erg overdreven. Zelfde geld voor Jamie Lawson, is er 1 iemand wie deze man vooraf kende? Heb eens naar hem geluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat die werkelijk niks toevoegd tegenover namen als Tom Odell of Matt Simons.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Dat word rennen Dennis.
Nee, hoor. Ik ren nooit op Pinkpop, altijd rustig aan lopen.
Als ik ergens bijtijds (lees vooraan) wil zijn, dan vertrek ik ongeveer ca. 5 minuten voor de settijd start.
Als ik iets afkijk, dan ga ik zeker niet rennen om bij het volgende podium te zijn, loop eerst nog langs een (niet te drukke) bar ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken