Dit jaar toch geen probleem?! Er zijn nog steeds dagkaarten en weekendkaarten beschikbaar!
Overigens goed van FESTILEAKS om dit op de social media te communiceren want Pinkpop zwijgt hierover
en werkt daar de Marktplaats woekerprijzen mee in de hand.
Het zijn de verkoop punten en met name de VVV webshop die de berichten geven.
Pinkpop zal niet veel kunnen hier in. Want ze verkopen zelf de kaarten niet, maar misschien wel netjes te verwijzen naar de VVV webshop idd.
Wat mij wel opvalt zijn de reacties op sociale media, er wordt veelal de draak gestoken met het begrip 'uitverkocht'.
Daar zit een klein haakje en oogje aan, met name dat de 40 duizend beschikbare weekend kaarten idd verkocht zijn.
Maar er is een uitloop van 1000 kaarten in de verkoop, dat wil zeggen duizend extra weekend en duizend extra per dag.
Kijk maar, 40 duizend weekend kaarten en 25 duizend dagkaarten is 65 duizend. De capaciteit op Megaland is 67 duizend.
Dat Jan Smeets communiceert dat de weekend kaarten zijn uitverkocht is puur gebaseerd op de 40 duizend kaarten, Smeets heeft dus met recht gelijk als hij zegt dat de weekend kaarten zijn uitverkocht.
De zondag staat ook op het punt van uitverkopen, nog rondom 2000 van de 25 duizend beschikbaar.
De andere dagen blijkbaar rondom 7000 van de 25 duizend nog beschikbaar.
Met ca 15 weken nog te gaan, worden daar de komende weken nog wel wat kaarten afgesnoept,
Afhankelijk van de toevoegingen nog, denk ik dat de zaterdag en de zondag nog het hardste gaan omdat daar elke dag een 3FM-stage spot open staat.
Een 3FM-stage spot kan nog een act voorzien zijn die wel een paar duizend kaarten kan verkopen, denk ik.
De acts voor Brand-bier-stage en Stage 4 zullen geen grote achterban mobiliseren om veel kaarten nog te verkopen.
Veel twijfelaars zullen er niet meer zijn denk ik, dus deze cijfers zullen nog wel wat weken blijven hangen.
Tenminste dat is mijn verklaring over de verkoopcijfers en de uitspraak 'uitverkocht' en de 'beschikbare' weekendkaarten.
Voor mensen die nog kaarten zoeken, wil ik adviseren. Neem contact op met een verkooppunt in de buurt, of via de VVV-webshop. Op sommige plekken (zelfs in Noord Nederland) kan nog een handje vol kaartjes liggen.