Pinkpop 2016

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ik vraag me echt af wat Walk Off The Earth op Pinkpop moet.. Sinds wanneer boeken ze er coverbandjes en dan al helemaal voor mainstage! Ik heb eens een filmpje opgezocht maar live doen ze het ook niet op de manier als je in onderstaand filmpje ziet.. Vraag me af wat da1 moet worden...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LT7MOirwZdM[/video]
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb eens een filmpje opgezocht maar live doen ze het ook niet op de manier als je in onderstaand filmpje ziet..

Zelfs al zouden ze het op die manier doen, wat een verschrikking. Ik krijg echt rillingen van youtube covers...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
921
327
https://www.youtube.com/watch?v=3ttt-raDo-M

Mmmm, een beetje schizofreen.
Eerst een best leuke gitaarsolo, dan even niets en dan EO-jongerendagmuziek.
Maar kan op setlist.fm zien dat ze van een concert van 17 nummers ongeveer 3 of 4 covers hebben.
Aan het filmpje te zien hadden ze beter meer covers kunnen doen dan eigen nummers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.246
4.407
Die discussie kun je blijven voeren.. Maar dan moet er een systeem worden opgezet waar dan ook echt iedereen zijn eigen kaartje moet kopen, of je moet meerdere namen kunnen invullen per bestelling. Ik blijf erbij, als mensen geen belachelijke prijzen gaan uitgeven aan kaarten, dat de verkopers vanzelf stoppen met het opkopen. Wat wel ergerlijk is, zijn de mensen die zeggen dat de ”echte pinkpopgangers” meer recht hebben op een kaartje zouden hebben, dan mensen die voor het eerst gaan omdat McCartney komen. Iedereen heeft evenveel recht op een kaartje.

Concert at Sea heeft een systeem dat je de tickets op naam moet zetten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
eloelo wrote:
Die discussie kun je blijven voeren.. Maar dan moet er een systeem worden opgezet waar dan ook echt iedereen zijn eigen kaartje moet kopen, of je moet meerdere namen kunnen invullen per bestelling. Ik blijf erbij, als mensen geen belachelijke prijzen gaan uitgeven aan kaarten, dat de verkopers vanzelf stoppen met het opkopen. Wat wel ergerlijk is, zijn de mensen die zeggen dat de ”echte pinkpopgangers” meer recht hebben op een kaartje zouden hebben, dan mensen die voor het eerst gaan omdat McCartney komen. Iedereen heeft evenveel recht op een kaartje.


Concert at Sea heeft een systeem dat je de tickets op naam moet zetten.

Dit jaar toch geen probleem?! Er zijn nog steeds dagkaarten en weekendkaarten beschikbaar!
Overigens goed van FESTILEAKS om dit op de social media te communiceren want Pinkpop zwijgt hierover
en werkt daar de Marktplaats woekerprijzen mee in de hand.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Wellicht een peter pan speedrock voor stage 4, aangezien ze een afscheidtour houden.

Hoezo wellicht? Zouden veel eerder op Dynamo (thuiswedstrijd in het afscheidsjaar) staan maar daar staan ze ook niet.
Ook de FortaRock zaterdag vind ik meer voor de hand liggend. Wellicht niet dus op Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Dit jaar toch geen probleem?! Er zijn nog steeds dagkaarten en weekendkaarten beschikbaar!
Overigens goed van FESTILEAKS om dit op de social media te communiceren want Pinkpop zwijgt hierover
en werkt daar de Marktplaats woekerprijzen mee in de hand.
Het zijn de verkoop punten en met name de VVV webshop die de berichten geven.
Pinkpop zal niet veel kunnen hier in. Want ze verkopen zelf de kaarten niet, maar misschien wel netjes te verwijzen naar de VVV webshop idd.
Wat mij wel opvalt zijn de reacties op sociale media, er wordt veelal de draak gestoken met het begrip 'uitverkocht'.
Daar zit een klein haakje en oogje aan, met name dat de 40 duizend beschikbare weekend kaarten idd verkocht zijn.
Maar er is een uitloop van 1000 kaarten in de verkoop, dat wil zeggen duizend extra weekend en duizend extra per dag.
Kijk maar, 40 duizend weekend kaarten en 25 duizend dagkaarten is 65 duizend. De capaciteit op Megaland is 67 duizend.
Dat Jan Smeets communiceert dat de weekend kaarten zijn uitverkocht is puur gebaseerd op de 40 duizend kaarten, Smeets heeft dus met recht gelijk als hij zegt dat de weekend kaarten zijn uitverkocht.
De zondag staat ook op het punt van uitverkopen, nog rondom 2000 van de 25 duizend beschikbaar.
De andere dagen blijkbaar rondom 7000 van de 25 duizend nog beschikbaar.
Met ca 15 weken nog te gaan, worden daar de komende weken nog wel wat kaarten afgesnoept,
Afhankelijk van de toevoegingen nog, denk ik dat de zaterdag en de zondag nog het hardste gaan omdat daar elke dag een 3FM-stage spot open staat.
Een 3FM-stage spot kan nog een act voorzien zijn die wel een paar duizend kaarten kan verkopen, denk ik.
De acts voor Brand-bier-stage en Stage 4 zullen geen grote achterban mobiliseren om veel kaarten nog te verkopen.
Veel twijfelaars zullen er niet meer zijn denk ik, dus deze cijfers zullen nog wel wat weken blijven hangen.
Tenminste dat is mijn verklaring over de verkoopcijfers en de uitspraak 'uitverkocht' en de 'beschikbare' weekendkaarten.

Voor mensen die nog kaarten zoeken, wil ik adviseren. Neem contact op met een verkooppunt in de buurt, of via de VVV-webshop. Op sommige plekken (zelfs in Noord Nederland) kan nog een handje vol kaartjes liggen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Het zijn de verkoop punten en met name de VVV webshop die de berichten geven.
Pinkpop zal niet veel kunnen hier in.

Ze kunnen hier juist heel veel in betekenen in de strijd tegen opkopers. Door nu te melden dat het NIET is uitverkocht en dat erbij VVV punten en Primera´s nog kaarten zijn kunnen ze ervoor zorgen dat mensen niet van opkopers kopen.

(ik heb je post even aangepast, was net of ik jouw reactie gaf en jij zelf geen reacie.)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
DennisvdBr wrote:
Het zijn de verkoop punten en met name de VVV webshop die de berichten geven.
Pinkpop zal niet veel kunnen hier in.

Ze kunnen hier juist heel veel in betekenen in de strijd tegen opkopers. Door nu te melden dat het NIET is uitverkocht en dat erbij VVV punten en Primera´s nog kaarten zijn kunnen ze ervoor zorgen dat mensen niet van opkopers kopen.
Maar de 40 duizend weekend kaarten zijn uitverkocht. Dat probeer ik juist duidelijk te maken. Pinkpop heeft het recht dat zo te benoemen.
Dat de verkooppunten nog enkele honderden kaarten hebben liggen komt uit de 1000 kaarten uitloop, dat is een Ticketmaster probleem en niet van Pinkpop.
Dat nu opkopers deze kaarten gaan kopen lijkt me niet slim, want in de komende 15 weken worden er echt niet nog zoveel weekend kaarten meer gekocht hoor.
De opkopers zullen met de kaarten blijven zitten.

Daarbij adviseer ik mensen altijd GEEN e-tickets te kopen via bijvoorbeeld Marktplaats, e-tickets alleen overnemen van bekende of kennissen en zeker niet van onbekende.
E-tickets kunnen namelijk vaker doorverkocht worden en naar meerdere email-adressen doorgestuurd worden.
Wie het eerst door de scanner is is binnen, de rest staat buiten en de doorverkoper heeft een flinke winst gemaakt.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
387
393
Maar de 40 duizend weekend kaarten zijn uitverkocht. Dat probeer ik juist duidelijk te maken. Pinkpop heeft het recht dat zo te benoemen.
Dat de verkooppunten nog enkele honderden kaarten hebben liggen komt uit de 1000 kaarten uitloop, dat is een Ticketmaster probleem en niet van Pinkpop.

Ik snap dat Pinkpop het recht heeft dat zo te benoemen, maar ze roepen ook steeds keihard Weet waar je koopt en proberen de zwarte handel in te drukken, dan was een officieel bericht van Pinkpop netjes geweest om te vermelden dat er bij diverse verkooppunten nog weekendtickets beschikbaar zijn. Voor die paar honderd mensen die niet alle social media volgen en op de hoogte zijn van de beschikbaarheid van tickets én dus via andere kanalen tickets gaan scoren voor te hoge prijzen of helemaal geflest worden met neptickets, had dit een hoop ellende en geld gescheeld...

Een kleine moeite én je laat echt zien bezig te zijn om de zwarte handel te drukken..
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.277
4.158
Bij veel Primera winkels moeten de klanten terug omdat er een printfout in de tickets kan zitten..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.614
676
Een kleine moeite én je laat echt zien bezig te zijn om de zwarte handel te drukken..

Dat zou wel gentleman-like geweest zijn.

Ik troost mij met de gedachte dat opkopers flink de lul zijn dit jaar. Ach dan kan het hele opkopergezin gezellig naar Major Lazer en kunnen ze de hele straat meenemen ?
 

MaartenB

Nieuw lid
20 feb 2016
3
0
Hey mensen, ik dacht ik meld me hier ook eens een keertje aan enz, ga al een aantal jaar naar pinkpop en volg beetje discussie hier enz.

Hoe denken mensen over de overige namen die nog bekend moeten worden gemaakt, zelf denk ik dat het voornamelijk nederlandse namen zijn komende vanuit Sururban Records. Vaak zijn staan er toch wel een aantal artiesten van dit label op pinkpop. Dan kan je denken aan namen zoals Birth of Joy, Dewolff (beide nieuw album en touren festivals). Wellicht een peter pan speedrock voor stage 4, aangezien ze een afscheidtour houden.

Op school hadden we laatst een lezing van Bertus de Blaauw, één van de hoofdboekers van Pinkpop vertelde hij. Op mijn vraag, dus het zou zomaar kunnen dat u de derde headliner had geboekt zei hij: 'Dat zou zo maar kunnen...'
Ook een van de belangrijke hoofdboekers van Pinkpop dus.

Bewerking: Verkeerde gequote... Moest als antwoord op @DennisvdBr
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
eloelo wrote:
Bij veel Primera winkels moeten de klanten terug omdat er een printfout in de tickets kan zitten..


Kan jij dan vermelden over welke Primera’s het gaat?
Deze...
https://www.facebook.com/Primera-Heerlerheide-1409516929322336/?fref=nf
Primera Heerlerheide

Belangrijk!
Afgelopen zaterdag was het zeer hectisch met de Pinkpopkaarten. Eerst nog hartelijk dank voor de leuke sfeer en de gezelligheid. Maar zoals u waarschijnlijk al had meegekregen hadden we problemen met de printer. Ondanks dat we goed opgelet hebben met z'n allen, willen we voor de zekerheid even 'n dubbele check uitvoeren.
Daarom vraag ik u om met de Pinkpop tickets die u zaterdag bij ons gekocht heeft, terug naar de winkel te komen, zodat we 100% zeker weten dat er geen verkeerd gedrukte tickets verkocht zijn. Ook al ziet het ticket er goed uit, we willen toch nog even extra checken zodat jullie zeker weten in juni kunnen genieten van Pinkpop (binnen de hekken)!
Onze excuses voor het ongemak, we begrijpen dat het heel vervelend is.
Alvast hartelijk dank!!!!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.614
676
Kan jij dan vermelden over welke Primera’s het gaat?

@eloelo Heb jij een bron?

Aangezien het volgend jaar alleen maar via Primera's gaat dan zou ik wel de kinderziektes eruit halen. Dat is niet echt vlekkeloos verlopen, die verkoop via de Primera's. Zijn volgens mij ook niet goed voorbereid geweest

Edit. dat is maar 1 Primera dus...maar het verliep niet lekker bij de Primera's dus dat is wel een aandachtspunt voor buro Pinkpop/Mojo/ticketmaster
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.277
4.158
Ik las inderdaad Heerlerheide, maar ook in Kerkrade zijn sommige mensen voor de zekerheid teruggegaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken