Pinkpop 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.642
701
Overigens zou ik Janse Bagge Bend wel toejuichen. Gewoon omdat het kan, en leuk is.

Doe dan een Het Goede Doel uit de klei


Kunnen we niet even 1x heel duidelijk roepen dat open slots worden ingevuld met NOG grotere meuk dan er nu al staat? Dan zijn alle vragen als ‘Maken Tenacious D, Biffy Clyro of Noel Gallagher nog kans” meteen beantwoord. :)


Nog grotere meuk is overdrijven.....Als ik zie wat er van download nog binnen kan komen dan valt dat wel mee...tis geen Douwe Bob of Matt "gatvertamme braakmuzak" Simons
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
935
346
Chiel wrote:
Heerlijk om te zien dat er volgens de meeste forumleden van alles mis is met het programma, maar dat het festival wel op rand van uitverkopen staat en dagelijks rond de 60.000 mensen aanwezig zijn. Doen ze schijnbaar de laatste jaren toch wel wat goeds.


Er gaan ook genoeg mensen naar het mega piraten festijn.

Daar heb je gewoon helemaal gelijk in.
Maar na het programma van 2015 kon je gewoon aanvoelen wat de programmering van 2016 zou gaan inhouden.
En als het vorig jaar met een groot pop/3fm gehalte uitverkoopt, zonder hogere kosten van dure bands, waarom in 2016
dan niet weer ?
Soms gaat een festival een andere kant dan dat je zelf wil, dan moet je helaas gewoon verder zoeken.
En in Belgie en Duitsland zijn genoeg festivals die dan beter bij je smaak passen.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
The Last Internationale was vet vorig jaar! Echt een toffe band die vaker langs mag komen van mij :D


En vorig jaar zat toch Frank Turner bij de laatste namen dat was ook tof
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.290
872
En vorig jaar zat toch Frank Turner bij de laatste namen dat was ook tof

Klopt. Wat ik bedoelde te zeggen: bands als Tenacious D, Noel G of Biffy C zijn (sub-)subheadliners of 3FM-stage afsluiters. Die komen echt niet meer op de open spots. En ik zag de laatste paar pagina's van dit forum nog regelmatig vragen rondom deze bands langskomen. Vergeet dat dus maar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.329
6.504
Wil je nog weekend kaarten, kijk in de VVV webshop, ( let op, verzendkosten 8 euro)
https://twitter.com/vvv_zuidlimburg/status/701782418290827264
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Soms gaat een festival een andere kant dan dat je zelf wil, dan moet je helaas gewoon verder zoeken.

Dat is toch toch ook precies het probleem, trouwe Pinkpop-gangers die door de organisatie achter gelaten worden terwijl ze achter de stadion-act fans, gillende tienermeisjes en 3fm schapen aanvangen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.642
701
Dat de kaarten nu nog te kopen zijn houdt gewoon in dat iedereen die kaarten wil nog kaarten kan kopen. Ook weekendkaarten. Iedereen is voorzien.

Ik hoop echt dat mensen die exorbitante bedragen vragen zo de fuckin' boot in gaan. Als je door onvoorziene omstandigheden niet kunt en je verkoopt je kaart voor een normale prijs dan hoor je mij niet klagen



Even offtopic. Mijn vrouw en ik gaan naar Adele (verjaardagscadeautje) VIPtickets..dus echt wel veul geld..€250,-- p/k..Kreeg nu een mailtje dat deze dus op naam zijn gesteld en ik moet ze dus met ID ophalen bij de Ziggodome. Dus mensen die die viptickets hebben overgekocht voor heel veel geld zijn gewoon de lul. En kijk dan maar of je je geld nu terug kan krijgen van die verkoper.

Nu snap ik dat dat logistiek erg lastig is voor Pinkpop maar het kan GVD toch ook voor de Perspresentatie?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.359
4.314
Die discussie kun je blijven voeren.. Maar dan moet er een systeem worden opgezet waar dan ook echt iedereen zijn eigen kaartje moet kopen, of je moet meerdere namen kunnen invullen per bestelling. Ik blijf erbij, als mensen geen belachelijke prijzen gaan uitgeven aan kaarten, dat de verkopers vanzelf stoppen met het opkopen. Wat wel ergerlijk is, zijn de mensen die zeggen dat de ''echte pinkpopgangers'' meer recht hebben op een kaartje zouden hebben, dan mensen die voor het eerst gaan omdat McCartney komen. Iedereen heeft evenveel recht op een kaartje.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
935
346
Chiel wrote:
Soms gaat een festival een andere kant dan dat je zelf wil, dan moet je helaas gewoon verder zoeken.


Dat is toch toch ook precies het probleem, trouwe Pinkpop-gangers die door de organisatie achter gelaten worden terwijl ze achter de stadion-act fans, gillende tienermeisjes en 3fm schapen aanvangen.
Helaas zullen ze toch nieuwe markten moeten aanboren.
De dertigers en veertigers zullen ooit afhaken, en als er dan geen nieuwe klanten zijn, heb je een probleem.
En natuurlijk zal er een groep zijn die tot hun zestigste blijft gaan, maar als ik om me heen kijk op de festivals
is dat een select groepje.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Helaas zullen ze toch nieuwe markten moeten aanboren.
De dertigers en veertigers zullen ooit afhaken, en als er dan geen nieuwe klanten zijn, heb je een probleem.
En natuurlijk zal er een groep zijn die tot hun zestigste blijft gaan, maar als ik om me heen kijk op de festivals
is dat een select groepje.

Ik bedoelde met trouwe pinkpop-gangers eigenlijk ook mensen die muziek die normaal altijd op Pinkpop stond luisteren. En of ze dan een nieuw publiek moeten aanboren weet ik niet, ik zie dat er in andere landen wel ruimte is voor een festival wat Pinkpop ooit was.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
935
346
Tja, weet ook niet in hoeverre Jan Smeets echt nog wat te zeggen heeft over Pinkpop
en wat Mojo te zeggen heeft. Denk dat de laatste bepaald wat er geprogrammeerd wordt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.642
701
Tja, weet ook niet in hoeverre Jan Smeets echt nog wat te zeggen heeft over Pinkpop
en wat Mojo te zeggen heeft. Denk dat de laatste bepaald wat er geprogrammeerd wordt.

Weet iemand hoe dat bij Werchter eigenlijk werkt? Wie de vinger in de pap heeft qua programmering?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Tja, weet ook niet in hoeverre Jan Smeets echt nog wat te zeggen heeft over Pinkpop
en wat Mojo te zeggen heeft. Denk dat de laatste bepaald wat er geprogrammeerd wordt.

Weet iemand hoe dat bij Werchter eigenlijk werkt? Wie de vinger in de pap heeft qua programmering?

Ik denk dat je dat in het verkeerde topic vraagt :p Maar dat is Herman Schueremans ;) Dat is een beetje de Belgische combinatie van Jan Smeets en Léon Ramakers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.329
6.504
bcmrmaybe wrote:
Tja, weet ook niet in hoeverre Jan Smeets echt nog wat te zeggen heeft over Pinkpop
en wat Mojo te zeggen heeft. Denk dat de laatste bepaald wat er geprogrammeerd wordt.


Weet iemand hoe dat bij Werchter eigenlijk werkt? Wie de vinger in de pap heeft qua programmering?


Ik denk dat je dat in het verkeerde topic vraagt :p Maar dat is Herman Schueremans
1f609.png
Dat is een beetje de Belgische combinatie van Jan Smeets en Léon Ramakers.
Schueremans is niet echt een combinatie van Smeets en Ramakers.
Schueremans is met recht natuurlijk Mr Rock Werchter en zeer belangrijk bij LiveNation BE.
Jan Smeets is Mr Pinkpop en heeft weinig (tot geen) invloed op de line-up (meer).
Ramakers de onzichtbare Mr Pinkpop verzorgt niet het meeste deel van de line-up hoor. Hij verzorgt maar een heel klein deel, maar dan vaak net de paar namen die boven aan het affiche staan, wel de belangrijkste dus. De meeste namen komen via de andere boekers van Mojo, Rob Trommelen is één van de belangrijkste daarin.
Maar dat ter zijde...
 

Lex

Playlistbediener
22 feb 2016
5
0
Hey mensen, ik dacht ik meld me hier ook eens een keertje aan enz, ga al een aantal jaar naar pinkpop en volg beetje discussie hier enz.

Hoe denken mensen over de overige namen die nog bekend moeten worden gemaakt, zelf denk ik dat het voornamelijk nederlandse namen zijn komende vanuit Sururban Records. Vaak zijn staan er toch wel een aantal artiesten van dit label op pinkpop. Dan kan je denken aan namen zoals Birth of Joy, Dewolff (beide nieuw album en touren festivals). Wellicht een peter pan speedrock voor stage 4, aangezien ze een afscheidtour houden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Shaverion wrote:
bcmrmaybe wrote:
Tja, weet ook niet in hoeverre Jan Smeets echt nog wat te zeggen heeft over Pinkpop
en wat Mojo te zeggen heeft. Denk dat de laatste bepaald wat er geprogrammeerd wordt.


Weet iemand hoe dat bij Werchter eigenlijk werkt? Wie de vinger in de pap heeft qua programmering?


Ik denk dat je dat in het verkeerde topic vraagt :p Maar dat is Herman Schueremans
1f609.png
Dat is een beetje de Belgische combinatie van Jan Smeets en Léon Ramakers.


Schueremans is niet echt een combinatie van Smeets en Ramakers.
Schueremans is met recht natuurlijk Mr Rock Werchter en zeer belangrijk bij LiveNation BE.
Jan Smeets is Mr Pinkpop en heeft weinig (tot geen) invloed op de line-up (meer).
Ramakers de onzichtbare Mr Pinkpop verzorgt niet het meeste deel van de line-up hoor. Hij verzorgt maar een heel klein deel, maar dan vaak net de paar namen die boven aan het affiche staan, wel de belangrijkste dus. De meeste namen komen via de andere boekers van Mojo, Rob Trommelen is één van de belangrijkste daarin.
Maar dat ter zijde…

Dan is Schueremans toch net wel een combinatie van Smeets en Ramakers? De Schuer beslist als grote baas van Live Nation BE welke grote artiesten op welk festival terecht komen, en slaat zijn persoonlijke contactenboekje open wanneer er een grote naam overtuigd moet worden. De rest van de programmering van Rock Werchter laat hij aan een ander team over. Daarnaast is hij ook het boegbeeld naar buiten toe.

Ik heb het al eens in het Werchtertopic gezegd: soms wou ik dat Schueremans iets meer zoals Smeets was. Een echte flapuit moet hij niet worden (zeker wat geruchten betreft), maar het is altijd wel mooi om te horen waarom bepaalde artiesten niet gelukt zijn en/of waarom er bepaalde keuzes gemaakt zijn. Denk dat de Schuer hoogstens 1 interview per jaar geeft, en daarin is die nooit echt loslippig over de affiche.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.329
6.504
Allereerst, Welkom!
Hey mensen, ik dacht ik meld me hier ook eens een keertje aan enz, ga al een aantal jaar naar pinkpop en volg beetje discussie hier enz.

Hoe denken mensen over de overige namen die nog bekend moeten worden gemaakt, zelf denk ik dat het voornamelijk nederlandse namen zijn komende vanuit Sururban Records. Vaak zijn staan er toch wel een aantal artiesten van dit label op pinkpop. Dan kan je denken aan namen zoals Birth of Joy, Dewolff (beide nieuw album en touren festivals). Wellicht een peter pan speedrock voor stage 4, aangezien ze een afscheidtour houden.
Je komt eigenlijk 3 namen die niet heel onwaarschijnlijk lijken. Al wie PPS minst aannemelijk door de agenda die ze al hebben. DeWolff had ik eigenlijk al verwacht. Birth of Joy misschien te kort geleden geweest, 2014... Maar er zijn er al een paar uit 2014, dus echt uitsluiten??
Kijkend naar het overzichtelijke line-upje op Wikipedia ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2016 ) zie je dat de zondag Brand bier stage nog wel een NL act kan gebruiken, al past DeWolff misschien dan beter op 3FM-stage?
Ik kom toch telkens weer uit bij diezelfde 'Download'-namen... Misschien beetje bevooroordeeld of wishful thinking...
 

Lex

Playlistbediener
22 feb 2016
5
0
Allereerst, Welkom!

Lex wrote:
Hey mensen, ik dacht ik meld me hier ook eens een keertje aan enz, ga al een aantal jaar naar pinkpop en volg beetje discussie hier enz.

Hoe denken mensen over de overige namen die nog bekend moeten worden gemaakt, zelf denk ik dat het voornamelijk nederlandse namen zijn komende vanuit Sururban Records. Vaak zijn staan er toch wel een aantal artiesten van dit label op pinkpop. Dan kan je denken aan namen zoals Birth of Joy, Dewolff (beide nieuw album en touren festivals). Wellicht een peter pan speedrock voor stage 4, aangezien ze een afscheidtour houden.


Je komt eigenlijk 3 namen die niet heel onwaarschijnlijk lijken. Al wie PPS minst aannemelijk door de agenda die ze al hebben. DeWolff had ik eigenlijk al verwacht. Birth of Joy misschien te kort geleden geweest, 2014… Maar er zijn er al een paar uit 2014, dus echt uitsluiten??
Kijkend naar het overzichtelijke line-upje op Wikipedia ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2016 ) zie je dat de zondag Brand bier stage nog wel een NL act kan gebruiken, al past DeWolff misschien dan beter op 3FM-stage?
Ik kom toch telkens weer uit bij diezelfde ‘Download’-namen… Misschien beetje bevooroordeeld of wishful thinking…

Nouja kijkend naar de download UK namen zou wellicht royal republic wat zijn voor wellicht de vrijdag, bij download FR zie ik We Came As Romans wel een goede kans maken, past ook goed bij Bring me the horizon. Past ook beide in de bands hun tourschema's. Verder denk ik dat het op een klein aantal internationale bands het toch allemaal nederlandse bodem gaat worden...
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Ik had Breaking Benjamin wel verwacht eigenlijk.

Ik eigenlijk niet..Voor de weinige keren dat ze in Europa optreden kunnen ze veel beter clubshows doen voor de trouwe fans imo..Hun laatste album had wel succes en ze staan ook wel op een paar festivals dit jaar maar toch had ik ze niet verwacht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken