Pinkpop 2016

Chiel

Support act
18 jul 2014
938
352
Heerlijk om te zien dat er volgens de meeste forumleden van alles mis is met het programma, maar dat het festival wel op rand van uitverkopen staat en dagelijks rond de 60.000 mensen aanwezig zijn. Doen ze schijnbaar de laatste jaren toch wel wat goeds.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
394
404
Ik snap alleen niets van "alle records verbroken".. Er wordt geroepen dat de weekendkaarten binnen een uur weg zijn.. Daarna komen vanaf diverse locaties berichten dat er nog flink wat weekendkaarten bij de VVV kantoren en andere locaties liggen. Waarom blijft Pinkpop stug vasthouden en roepen dat de weekendkaarten zijn uitverkocht en zo de zwarte handel een handje meehelpen? Waarom niet een officieel bericht naar buiten dat er nog flink wat kaarten beschikbaar zijn, alleen niet online..

Naja.. Ik denk dat het overgrote deel van de mensen die een kaart willen hebben, deze ook inmiddels hebben.

Ik ben erg benieuwd of er nog wat nuttigs wordt toegevoegd, ik heb nog een paar gaatjes in mijn spoorboekje ;)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
938
352
Ik denk dat ze 2014 ook niet met 2016 moeten vergelijken.
De verhouding tussen de weekend- en dagkaarten ligt
nu op 40.000/25.000 en was toen 30.000/30.000

Dus eigenlijk kan je er geen echte vergelijking in maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.527
Als Pinkpop netjes was geweest hadden ze inderdaad een officieel bericht over de still available weekendtickets bij VVV's en Primerá e.d. eruit gegooid.
 

Kiwitwins

Playlistbediener
18 feb 2016
14
0
Als Pinkpop netjes was geweest hadden ze inderdaad een officieel bericht over de still available weekendtickets bij VVV’s en Primerá e.d. eruit gegooid.

Ben ik het helemaal mee eens. Nu roepen ze alleen maar dat de zondag ook op het punt staat uit te verkopen en maken ze het allemaal spannender dan het is.
Vind het niet netjes dat Pinkpop niet eerlijk is hierin. Zij denken gewoon alles is geprint dus wij hebben de centen binnen. Als VVV ze niet verkoopt, moeten ze die kaarten dan toch betalen vraag ik me af?
 

pack

Playlistbediener
25 feb 2015
42
0
Hee eloel die lineup die jij hebt gemaakt geef je aan dat alle T.B.A's als eerste act nog worden toegevoegd. Of is dat puur een gok van je ?
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Hee eloel die lineup die jij hebt gemaakt geef je aan dat alle T.B.A’s als eerste act nog worden toegevoegd. Of is dat puur een gok van je ?

Lijkt me wel het meest logische. Denk niet dat ze nu nog een grotere naam bekend gaan maken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
Lijkt me wel het meest logische. Denk niet dat ze nu nog een grotere naam bekend gaan maken.

Nee idd maar als ze nou alle namen die nog moeten komen bij download weghalen dan zie ik wel een paar leuke bands tegemoet
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
Logisch redeneren.. Als Pinkpop Biffy Clyro had geboekt bijvoorbeeld, hoezo zouden ze deze niet woensdag bekend hebben gemaakt, dit had wellicht meer mensen overtuigd om een Zaterdagticket te scoren, dus ik vind het een beetje een loze gedachte om te denken dat we nog acts krijgen van dat kaliber. Ik verwacht Causes nog, wellicht Twin Atlantic, en als grootste act iets richting Frank Turner (qua grootte)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Oftewel, alle 3 de dagen gaan ze uitverkopen.

Klopt maar de stormloop richting VVK's was onnodig. Iedereen die kaarten wilde heeft ze. Dat was in 2015 en zeker 2014 wel anders. Ik blijf erbij: dit is een eerste kleine terugval dus.
Pinkpop houdt graag de hype in stand. Foto's op FB van wachtende mensen. Smeets die helemaal geil wordt van zijn zogenaamde records. Rectificatie? Ho maar!
En de Pinkpoppers? Voor een groot deel kuddedieren die de hype in stand houden en die het programma van minder belang vinden op leuke headliners na. Verder opgevuld met wat hitjes! Smeets zei al op de persconferentie; het is de tijd van de meezingers. Kwaliteit is daarmee van ondergeschikt belang.

Voor mij: de line up is net voldoende door wat rock, onbekende leuke stage 4 bands plus headliners. De thuiswedstrijd waarbij ik massa's bekenden tegen kom en vriendenkring zorgen voor een feest. Voor de voor mij kwalitatieve muziek ga ik naar uitwedstrijden.

 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
486
34
Zoiets verwacht ik, niet letten op de tijden, die zijn overgenomen van vorig jaar.

[/IMG]

Ik hoop gewoon persoonlijk dat Bastille op vrijdag sub is, en dat Vintage Trouble niet als één-na-laatste staat in tent op zondag
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
Klopt maar de stormloop richting VVK’s was onnodig. Iedereen die kaarten wilde heeft ze. Dat was in 2015 en zeker 2014 wel anders. Ik blijf erbij: dit is een eerste kleine terugval dus.

Dan is het echt te hopen dat de opkopers van de weekendkaarten er echt gewoon mee blijven zitten en ze tegen een normale prijs gaan aanbieden.

Een terugval in de verkoop maakt ook niet uit. Het zal denk ik wel uitverkopen maar als dat maar op een normale manier kan.

Nog iemand verder wat gehoord over de weekendkaarten die nog te koop waren gisteren? Veel belangstelling?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Klopt maar de stormloop richting VVK’s was onnodig. Iedereen die kaarten wilde heeft ze. Dat was in 2015 en zeker 2014 wel anders. Ik blijf erbij: dit is een eerste kleine terugval dus.

Dan is het echt te hopen dat de opkopers van de weekendkaarten er echt gewoon mee blijven zitten en ze tegen een normale prijs gaan aanbieden.
Een terugval in de verkoop maakt ook niet uit. Het zal denk ik wel uitverkopen maar als dat maar op een normale manier kan.
Nog iemand verder wat gehoord over de weekendkaarten die nog te koop waren gisteren? Veel belangstelling?
Ik denk dat er niet heel veel belangstelling is bij de vvk punten. Had van iemand vernomen 'beetje gekscherend' dat hij een wachtrij had van 5 minuten om aan een Pinkpop kaartje te komen (zondag bij VVV Heerlen).
Merk idd een terugloop in voorverkoop.
Men zal dit jaar nog als een malle op de kaartverkoop zijn gedoken met de angst er naast te grijpen.
Misschien volgend jaar ook nog, maar kan best dat volgend jaar de kaartverkoop stuk minder rap zal gaan.
Vind ik overigens best hoor, naar mijn mening hoeft Pinkpop niet 'uit te verkopen', als er per dag 55.000 mensen lopen die er ook echt willen zijn is de sfeer alleen maar relaxter.
Maar aan andere kant, zetten ze volgend jaar bijvoorbeeld, Radiohead, Foo Fighters, Pearl Jam of Coldplay (minstens 2 hiervan) als headliner neer en nog wat acts die nu ontbreken omdat ze dit jaar in Amerika zitten. Dan kan het toch weer gekkenhuis worden hoor.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
We kunnen wel eens lang moeten wachten op de volgende namen. Vorig jaar was dat volgensmij precies 1 maand na de Persconferentie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
We kunnen wel eens lang moeten wachten op de volgende namen. Vorig jaar was dat volgensmij precies 1 maand na de Persconferentie.
Het zijn nog 9 namen in 15 weken tijd. Tijdschema zal wel de voorlaatste week volgen, deze week is misschien te vroeg dus volgende week pas de eerst volgende.
Dus nog 9 namen vanaf volgende week in 10 weken. Elke week een nieuwtje, kan best lijkt me.
Krijgen vast nog wat 'teasers' in de aanloop, wat warm-draai-nieuwtjes.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
Lijkt me wel het leukste, elke woensdag een nieuw naampje, dan nog info over Garden Of Love etc.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
eloelo wrote:
We kunnen wel eens lang moeten wachten op de volgende namen. Vorig jaar was dat volgensmij precies 1 maand na de Persconferentie.


Het zijn nog 9 namen in 15 weken tijd. Tijdschema zal wel de voorlaatste week volgen, deze week is misschien te vroeg dus volgende week pas de eerst volgende.
Dus nog 9 namen vanaf volgende week in 10 weken. Elke week een nieuwtje, kan best lijkt me.
Krijgen vast nog wat ‘teasers’ in de aanloop, wat warm-draai-nieuwtjes.


krijgen we nieuwtjes over de verandering van de kalm aan laan, ingang, bierproeverij
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
Zou inderdaad een prettige toevoeging zijn. Dit jaar niet alleen gewoon pils en weizen, maar ook speciaalbier haha!
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
394
404
Wat ik gelezen heb is dat brand bier, waarschijnlijk onderin hun "kratje" hun speciaalbieren schenken. Prima toevoeging, heerlijk een IPA, dubbelbock of Saison wegtikken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken