Pinkpop 2016

Zlatan1980

Playlistbediener
17 feb 2016
30
0
Ik zou een moord doen voor noel gallagher en de high Flying Birds.
Dan wel met een oasis set, maar dat zit er niet in.u
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wow, ik had serieus niet verwacht dat de verkoop zo zou 'tegenvallen'. Dagkaarten voor geen enkele dag uitverkocht? Kunnen we misschien toch nog een leuke boeking verwachten om wat kaartjes te verkopen? :)
Ik hoop echt dat de verkoop wat minder blijft lopen en Mojo eens gaat merken dat ze slecht bezig zijn en eens wat aan het hele concept moeten veranderen, de kaartjes mooi al in het jaar ervoor in de verkoop om al dit gekut te voorkomen en verdomme eens wat aan die dagprogrammering doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ach, digitaal uitverkochte weekend tickets, die paar honderd kaarten die er nog zijn zitten in de uitloop van de verkoop. Dus dik 40.000 zijn er wel verkocht, de uitloop is een kleine 1.000. Dus denk ik dat op basis van die cijfers het klopt, echter was voorgaande 2 jaar ook de uitloop verkocht, dat zeker.
Zelfde verhaal met de dagkaarten, 25.000 (zal wel een uitloop van 1.000 extra in zitten).
Vorig jaar heeft de vrijdag 25.000 dagkaarten verkocht, die dagkaarten gaan er absoluut nog allemaal uit hoor.
Dat de zaterdag en vooral de zondag nog achterblijven uitverkocht te raken, is misschien slechts een getal rondom de 5.000 tickets per dag gok ik. Die dagen gingen het hardst, zei Jan.
Komt er mij wel op neer dat de verkoop niet tegenvalt. Met 40.000 weekend tickets was de insteek duidelijk gericht op deze kaarten lijkt het wel.
Programma insteek zal MOJO niet snel gaan veranderen, ik blijf er bij dat dit voor Pinkpop een uitstekend programma is dit jaar. Natuurlijk heeft iedereen zijn op en aanmerking, maar je kan niet exact iemand tevreden stellen in zo'n gevarieerde line-up.
Stel de dagkaarten verkopen niet uit, nou, dat scheelt niet zo heel veel mensen per dag hoor. Zijn toch rondom 60.000 aanwezig (zal nog wel meer worden), dat is echt heel goed druk hoor.
Gezien hoe de vvk is verlopen, denk ik dat de mensen die na 10 uur een klein beetje moeite gedaan hebben wel een kaartje hebben gescoord.
Dus ik denk dat Buro Pinkpop zeer tevreden is.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Vind het ook super dat de kaartverkoop niet goed is gegaan kunnen we nog wat betere acts verwachten je heb op ticketswap al een dagkaart voor 80 euro marktplaats vol met kaarten i love it
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Of die kaarten nou wel of niet verkopen dat maakt niet uit. De resterende acts staan waarschijnlijk al lang en breed vast.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mijn schatting van zojuist rondom 5000 overgebleven dagkaarten klopt ongeveer.
Zondag ca 2000 dagkaarten, vrijdag en zaterdag nog 7000 dagkaarten.
http://www.1limburg.nl/pinkpop-kaarten-voor-zondag-zijn-bijna-uitverkocht
Pinkpop: kaarten voor zondag zijn bijna uitverkocht
Nadat zaterdag al alle weekendkaarten verkocht waren, is nu ook de Pinkpop-zondag bijna uitverkocht.
Van de 25.000 duizend beschikbare dagkaarten zijn er nog een kleine 2000 te koop.
Uitverkocht
In totaal zijn er nog 16.000 dagkaarten beschikbaar. 7000 kaarten per dag voor de vrijdag en de zaterdag en nog 2000 voor de zondag. Volgens festivaldirecteur Jan Smeets kan het zijn dat de zondagkaarten dit weekend ook worden uitverkocht.

Zaterdagochtend brak de kaartverkoop van de 47ste editie van Pinkpop in Landgraaf alle records. In een half uur tijd werden alle 40.000 weekendkaarten verkocht.
Weekendkaarten
Op verschillende verkooppunten in Limburg zijn wel nog weekendkaarten te koop. Daar zijn niet alle uitgeprinte kaarten verkocht. Onder andere Sounds in Venlo en de verschillende VVV-kantoren in Zuid-Limburg hebben nog weekendkaarten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nog even die poster van Download bekeken...waarom geen lekkere (pop)punkband neerzetten...NOFX of Pennywise.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Zoiets verwacht ik, niet letten op de tijden, die zijn overgenomen van vorig jaar.

[/IMG]
 

Frank1617899555

Nieuw lid
21 feb 2016
1
0
Tickets binnen. Zal dit jaar zeker bij stage 4 gaan buurten: Sore Losers en Parquet Courts.
Verheug me verder op Balthazar en Paul.
Voor de boekers: Hoop dat er nog feestjes worden toegevoegd - SUEDE en PAROV STELAR !!!
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Noël gallagher, dat is nou precies een voorbeeld van een band die ik mis in het programma van pinkpop..
Voor dat soort namen in het dagprogramma koop ik een ticket.
En ze staan HMH dus vast helaas geen pinkpop.

Jaja Dennis pinkpop verkoopt wel uit hoor.
Tot, ze geen headliner waardige band krijgen in de toekomst.
Dan moeten ze wel breed programmeren.

Gaat erom dat jan weer loopt te lullen.
Records verbroken blabla. ?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Programma insteek zal MOJO niet snel gaan veranderen, ik blijf er bij dat dit voor Pinkpop een uitstekend programma is dit jaar. Natuurlijk heeft iedereen zijn op en aanmerking, maar je kan niet exact iemand tevreden stellen in zo’n gevarieerde line-up.

Gevarieerde line-up? Nee zo zie ik het niet. Het zijn bijna allemaal pop-acts. Acts met een hitje of misschien wel 2 zelfs. Jij ziet het als gevarieerd, wellicht omdat het pop-acts zijn uit verschillende stromingen. Maar voor mij is het allemaal pop. Allemaal commerciele acts. Of eigenlijk commerciele troep, maar dat is geen feit maar mijn mening.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Lionel wordt vrij veel geeerd overal dit jaar. Van de Grammy´s tot wat grotere optredens op festivals. Die past op een dag als zondag, voor Mc Cartney, prima. Maar zou niet inzien wat Noel Gallagher op deze PP had moeten doen, al helemaal niet omdat hij én al in de HMH staat, vorig jaar al een festival in NL heeft gedaan en niet echt nieuw spul meer uitbrengt.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Oke goed Lionel Richie voor Paul McCartney.
Ik vraag me dus af hoelang hij krijgt op het podium, een uur? Anderhalf uur?
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Haha.. Misschien omdat het kwalitatief tig keer beter is dan de helft van de line up??

Ik kan wel 10 bands opnoemen wat dan ook nix op pinkpop te zoeken heeft van de huidige line up
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Haha.. Misschien omdat het kwalitatief tig keer beter is dan de helft van de line up??

Ik kan wel 10 bands opnoemen wat dan ook nix op pinkpop te zoeken heeft van de huidige line up

Dat is ook subjectief. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ja, en Lionel richie past beter op north see jazz…
Stond hij vorig jaar al. Op Pinkpop krijgt hij zeker 1 uur.

Blijft toch leuk te zien hoe jullie jullie eigen mening over bijvoorbeeld kwaliteit en commerciële kanten van acts afspiegelen op de line-up.
De line-up voldoet niet aan jullie verwachting.

Mijn verwachting lag ook anders, ik had geen uitgebreide samenwerking met Download meer verwacht bijvoorbeeld. En dus meer Pop-acts verwacht. Uiteraard zijn er een aantal acts in Amerika tijdens Pinkpop ja, die ik ook graag had gezien. Maar om daar bijvoorbeeld over te blijven miepen... En of komende jaren moeilijker zal zijn headliners te vinden betwijfel ik. Met RaR/RiP en Download in de buurt heeft Pinkpop minstens 2 headliners binnen. Er is met geluk een stadion act in de buurt, met pech moet een 'sub' act doorschuiven. Bijvoorbeeld Editors. Ik heb vertrouwen in deze lijn, ik zie ook verder geen verschil in de 'commerciële' lineup van voorgaande jaren. Dit is Pinkpop mensen, zo zit het.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Daantje wrote:
Ja, en Lionel richie past beter op north see jazz…


Stond hij vorig jaar al. Op Pinkpop krijgt hij zeker 1 uur.

Blijft toch leuk te zien hoe jullie jullie eigen mening over bijvoorbeeld kwaliteit en commerciële kanten van acts afspiegelen op de line-up.
De line-up voldoet niet aan jullie verwachting.

Mijn verwachting lag ook anders, ik had geen uitgebreide samenwerking met Download meer verwacht bijvoorbeeld. En dus meer Pop-acts verwacht. Uiteraard zijn er een aantal acts in Amerika tijdens Pinkpop ja, die ik ook graag had gezien. Maar om daar bijvoorbeeld over te blijven miepen… En of komende jaren moeilijker zal zijn headliners te vinden betwijfel ik. Met RaR/RiP en Download in de buurt heeft Pinkpop minstens 2 headliners binnen. Er is met geluk een stadion act in de buurt, met pech moet een ‘sub’ act doorschuiven. Bijvoorbeeld Editors. Ik heb vertrouwen in deze lijn, ik zie ook verder geen verschil in de ‘commerciële’ lineup van voorgaande jaren. Dit is Pinkpop mensen, zo zit het.

Nog meer pop acts? Het festival bestaat op het moment uit 80 procent popacts.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken