Pinkpop 2016

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Mijn voorspelling is een programma in lijn met vorig jaar. Ik denk dat ze met vijf degelijke namen komen waarvan ik er 1 echt graag zou willen zien en verder allemaal troep.

Nou, ik had gelijk. Alleen Parquet Courts zou ik graag willen zien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ik reageer normaal niet in het Pinkpop forum, maar dit moet ik toch even kwijt. Wat een slechte line-up zeg. Met uitzondering van 3 sterke headliners slaat die affiche echt nergens op. Pinkpop verkoopt toch niet uit hiermee?

Verkoop waarschijnlijk sowieso wel uit. Helaas.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik ben een actieve festivalganger en keek tot nu toe graag op het forum mee. Maar na het zien van deze line-up moet ik echt reageren. Wat is dit een bagger zeg. Ik ben de afgelopen jaren best vaak naar Pinkpop geweest maar dit jaar de overstap naar Werchter gemaakt voor mijn voorzomer festival (augustus is altijd Pukkelpop). Wat ben ik hier nu blij mee, vorig jaar vond ik het al niet best meer qua line-up, maar dit is nog een graatje erger. Waar zijn de grote namen gebleven? Skunk Anansie is leuk maar geen 3fm afsluiter. Ongelooflijk. Ik wens iedereen die gaat op recht veel plezier, maar deze line-up is een major festival onwaardig.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik vraag me af hoe snel het gaat dit jaar. Werchter gaat ook niet zo snel dit jaar volgens mij.
Alle dagen zijn nog beschikbaar, terwijl België ook wel een echt festival en concerten land is zoals Nederland en de headliners komen gewoon overeen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Eens even kijken wat ik wel zou willen zien:

Vrijdag:
De Staat en Gary Clark Jr. Maar ik heb De Staat al redelijk vaak gezien dus ook daar zou ik niet echt door worden overgehaald.

Zaterdag:
Rammstein, Parquet Courts en The Sore Losers, maar geen van drie-en wil ik echt zo graag zien dat ik er zoveel geld voor over heb, daarnaast heb ik de 1e en de 3e al gezien en de 2e had ik kunnen zien maar koos toen voor iets anders.

Zondag:
Ik kom niet verder dan Slaves en dat is dan ook meteen de enige band die ik wel echt graag wil zien. Zes hele namen over 3 dagen. Stonden ze nu nog op dezelfde dag dan was een dagkaart nog het overwegen waard maar nee, dit is echt diep treurig.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hmm tegenvallertje hoor. Bizar veel omhoog gevallen kutnamen. Content met de headliners, Major Lazer, Parquet Courts, Slaves, Lionel Richie, Balthazar, Tom Odell en Ghost maar dat voor 3 dagen Pinkpop... Ze moeten zich toch schamen? Waar zijn New Order, Biffy Clyro en Damien Rice?

Dit jaar weinig verassends tijdens de persconferentie... echt een boutaffiche.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Beste bekendmaking van vandaag is het Special Bier Terras van Brand. Hopelijk meer keus dan alleen pils en weizener, voor degene die naar Pinkpop gaan dan.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ok, mijn verwachting

Headliner: Minstens 1 achterhaalde 80’s-band
Dagvulling: Goedkope Nederlandse zooi + mainstream pop/rock-bandjes

De tweede post op het forum van Pinkpop 2016 is misschien wel de beste.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
ben meestal wel voor (een dagje) pinkpop te vangen, maar ik denk dat het genoeg zegt dat ik momenteel op www.rockwerchter.be zit...
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Blij dat ik mijn kaartje voor Werchter al heb gekocht.

Volgens de site:

VRIJDAG 10 JUNI

Main: Red Hot Chili Peppers, James Bay, Bastille, The Common Linnets
3FM: Major Lazer, Years & Years, Gary Clark Jr.
Brand Bier: De Staat, Bear's Den, Storksky
Stage 4: Skip&Die (dj-set) & Friends, One Ok Rock, The Struts

ZATERDAG 11 JUNI

Main: Rammstein, Doe Maar, Puscifer, Lianne La Havas, James Morrison, Walk Off The Earth
3FM: Ghost, Skillet, Halestorm
Brand Bier: Robin Schulz, Nothing But Thieves, Matt Simons, Lucas Hamming
Stage 4: Noisa, Parquet Courts, The Sore Losers

ZONDAG 12 JUNI

Main: Paul McCartney, Lionel Richie, Kygo, John Newman, Vintage Trouble, Douwe Bob
3FM: Skunk Anansie, Bring Me The Horizon, All Time Low, Tom Odell
Brand Bier: Balthazar, Jamie Lawson, St. Paul & The Broken Bones
Stage 4: Graveyard, DJ's Waxfriend & Prime / Sevn Alias (live) / Broederliefde (live), Slaves, The London Souls
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dit vind ik dan weer opmerkelijk: Op de livestream van Festileaks staat

"De favoriet van Jan is dit jaar Lionel Richie."

WAT? Je hebt een fucking Beatle als afsluiter op je festival, en je favoriet is Lionel Richie? Beetje vage uitspraak, alsof Jan het niet helemaal eens is met Paul.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hmm nee daar zou ik niet iets achter zoeken, het is zijn persoonlijke favoriet, dat kan gewoon natuurlijk.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Mijn lijstje van interessante namen ziet er als volgt uit;

Vrijdag
De Staat; Prima band, maar geen must see waar ik een kaart voor zou kopen
Gary Clark jr; Al eens live gezien, ook geen must see
Red Hot Chili Peppers; Nog nooit gezien, wil ik wel eens afvinken, maar word er ook niet heel warm van

Zaterdag
Parquet Courts; Voor mij de meest aansprekende naam van de hele line-up. Zou ik graag willen zien
Rammstein; Zelfde als RHCP; leuk om eens af te kunnen vinken, geen must see
Lianne La Havas; Ik trek haar muziek prima, uitstekende invulling voor het dagprogramma

Zondag
Slaves; vet om eens te zien
Vintage Trouble; prima invulling voor het dagprogramma
Paul McCartney; leuk om af te vinken, maar het is voor mij wederom geen headliner die ik per se moet zien
Balthazar; Vorig jaar al gezien, en aangezien ze altijd dezelfde setlist spelen hoef ik niet nog eens exact hetzelfde optreden te zien.
Graveyard; nog nooit live gezien, zou ik wel eens willen meepakken. Vooral leuk als opvulling, maar ook geen trigger om een kaart te kopen.

Conclusie
- Headliners die voor mij niet heel interessant zijn
- slechts 11 artiesten, verdeeld over 3 dagen die ik wel zou willen zien
- Een hoop namen waar ik zelfs een afkeer van heb

Dit is voor mij persoonlijk een heel matige line-up. Ik dacht even dat vorig jaar al een dieptepunt was, maar het kan nog een stuk erger.

Het gaat ongetwijfeld uitverkocht raken, maar dat is misschien alleen maar een bevestiging dat ik simpelweg niet tot de doelgroep behoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken