Lowlands 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.755
2.321
Deze hele discussie begon over het sponsoren van georganiseerde misdaad, en legaliseren van harddrugs zou dat tegenwerken. Ik ben hier niet om daarvoor te pleiten, maar een argument dat er weinig tot geen voordelen aan zouden zijn klopt dus niet.
In Uruguay wordt wiet in de apotheek verkocht, maar mensen vinden de kwaliteit niet zo interessant als het spul op straat. Raad eens wat er gebeurt..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
Ik zie dat jij in ieder geval je uiterste best doet om de discussie zo ondraaglijk mogelijk te maken.
Ik maak geen enkel discussie onmogelijk, maar als je echt komt met je moet koffie gaan verbieden of ja maar alcohol dan kom ik ook niet veel verder dan dit. Als je een discussie wilt aangaan moet je maar niet verwachten dat je altijd maar je gelijk krijgt van anderen, soms kun je ook tegenstand verwachten...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.965
8.030
Ik vind het een beetje onsportief om te wijzen naar de illegaliteit ipv je eigen verantwoording hier in te nemen. We kunnen simpelweg niet altijd alles maar legaal maken omdat er veel criminaliteit mee gemoeid is.

Eigen verantwoording is dan wel weer een interessant thema voor dit. Als iedereen dit zou nemen, is er niks aan de hand, dan bestaat het probleem niet? Want niemand gebruikt meer?

Als niet iedereen hierin de eigen verantwoording kan nemen, dan moet je als overheid ingrijpen en iets illegaal maken of laten?

Of is het ook eigen verantwoording als iemand verslaafd raakt aan een illegaal middel? En moet ie het maar uitzoeken?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
Eigen verantwoording is dan wel weer een interessant thema voor dit. Als iedereen dit zou nemen, is er niks aan de hand, dan bestaat het probleem niet? Want niemand gebruikt meer?

Als niet iedereen hierin de eigen verantwoording kan nemen, dan moet je als overheid ingrijpen en iets illegaal maken of laten?

Of is het ook eigen verantwoording als iemand verslaafd raakt aan een illegaal middel? En moet ie het maar uitzoeken?
Nee, maar in dat kader zou je andere strafzaken ook nooit illegaal moeten maken en hebben ook geen toezicht nodig in de wereld. Maar dat is gewoonweg niet realistisch. En niet op de persoon of of alleen aan de gebruiker, maar we zijn over het algemeen als mensheid inderdaad niet verantwoordelijk bezig op vele vlakken, en daarom is illegaliteit nodig helaas. Dat er inderdaad dan andere dingen in de wereld zijn wat ook niet lekker is en dat het hypocriet maakt, best wel mee eens. Maar het is naar mijn mening geen argumentatie om dit ook maar te legaliseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Koekdoos
12 nov 2016
670
398
Omdat dit ook geen valide argument is die naar mijn mening niet voldoende onderbouwd is en eerder gokwerk is. Nogmaals waar blijkt dit dat dit opweeg tegen over de nadelen die het met zich mee brengt. Hoe kan je garantie bieden bieden dat inderdaad de misdaad tegenwerkt? Deze markt is namelijk het meest innovatie van allemaal, denk je op recht dat ze in geen andere middelen middelen of diensten gaan handelen die maatschappelijk ongewenst zijn? Ik denk het namelijk niet. En hoe ben je van plan om dit op internationaal niveau dan aan te pakken? Hoe voorkom je overlast van drugstoerisme en juist meer criminele netwerken die naar NL komen juist omdat het legaal is om makkelijk te kunnen handelen naar het buitenland?

Ik vind het een beetje onsportief om te wijzen naar de illegaliteit ipv je eigen verantwoording hier in te nemen. We kunnen simpelweg niet altijd alles maar legaal maken omdat er veel criminaliteit mee gemoeid is.

Kijk, dat is nou een beter argument. :cool:

In Uruguay wordt wiet in de apotheek verkocht, maar mensen vinden de kwaliteit niet zo interessant als het spul op straat. Raad eens wat er gebeurt..

Kansloze actie om apotheekwiet van minder goeie kwaliteit te maken dan wat je op straat kan krijgen. Klinkt niet alsof ze daar goed hebben nagedacht.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Volgens mij is het vrij simpel. De nadelen tegenover de voordelen (die er al uberhaupt weinig tot geen zijn) afleggen en daarop een zo verstandig mogelijke beslissing maken,. En dat is gewoon het illegaal behouden van harddrugs. Natuurlijk die strijd ga je nooit 100% winnen, maar normalisering is een groter probleem voor de samenleving dan the war on drugs. Iets wat ze met alcohol ook had moeten doen destijds, echter is dat historisch gezien heel anders opgebouwd en is dat hek al van de dam.

Wat betreft harddrugs helemaal eens! (Maar ik dacht dat we het inmiddels al over alcohol/softdrugs hadden, en daar ben ik iets minder streng. Softdrugs en alcohol hebben zeker hun risico's en nadelen, maar bieden ook voor veel mensen een gewenst effect. Het verbieden van deze stoffen vind ik te ver gaan. De mens moet ook uitvluchten uit de dagelijkse sleur hebben, en alles verbieden wat risico (op verslaving/gezondheid) heeft is geen optie. Mensen mogen best een beetje vrijgelaten worden in de keuze om zo lang en gezond mogelijk te leven, of om een wat losbandiger leven te leiden.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

mgbss

Support act
15 feb 2019
812
503
Qua namen waar mensen waarschijnlijk verdeeld over zullen zijn: DOMi & JD Beck?
Ik dacht dat dit over de 'We Are Domi' ging die vorig jaar voor Tsjechie meedeed aan Eurovisie en dacht: 'Hell yeah!'. Maar het is een andere Domi :-(
 
  • Verdrietig
Waarderingen: davadude

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
160
302
Laten we het weer over muziek en lol hebben en niet op de stoel van een politicus, dokter of festivaldirecteur gaan zitten. Play every day!:)
 
  • Leuk
Waarderingen: piep en spongebobsong

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.377
1.440
Fred Again past wel heel erg in het Lowlands van nu als afsluiter he... Als hij in Europa is, zal hij ongetwijfeld langskomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Bob105

mgbss

Support act
15 feb 2019
812
503
Was op DTRH verreweg de drukste afsluiter. Gisteren in de Ziggo ook weer fantastische show. Maar na 'm twee keer kort achter elkaar gezien te hebben weet ik niet of ik 'm komend jaar op Lowlands zou checken als ie er staat.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.755
2.321
Was op DTRH verreweg de drukste afsluiter. Gisteren in de Ziggo ook weer fantastische show. Maar na 'm twee keer kort achter elkaar gezien te hebben weet ik niet of ik 'm komend jaar op Lowlands zou checken als ie er staat.
Dan kun je in elk geval even genieten van een rustig Lowlands terrein, als 80% van de bezoekers bij de Alpha staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en mgbss

Gebruikers die dit onderwerp bekijken