Lowlands 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Heel je betoog tegen alcohol is volledig terecht, maar je vergeet ook ontzettend de kracht van normalisering hier in te noemen. Hoe normaler het gaat worden, hoe hoger de cijfers gaan oplopen.

Daarom is het legalisering nooit een goed idee. We moeten niet opnieuw dezelfde fout maken als men met alcohol heeft gedaan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: davadude en superginger

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
335
341
Olivia Rodrigo heeft sinds vrijdag een nieuw album uit en is al enkele miljoenen keer gestreamd. Hoeveel zou haar fee zijn? Voelt voor mij als de nieuwe Billie Eilish.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Late reactie misschien, maar hoe zien mensen zo goed wat anderen gebruiken? Als iemand wat wit poeder in de neus stopt op een festival, zie ik niet eraan af of dat cocaïne (illegaal), of bijvoorbeeld 2-FDCK (legaal) is. Als er een pil ingaat zie ik niet zo 1-2-3 of dat XTC (illegaal) of 5-MAPB (legaal) is.
Alsof det belangrijk is, we weten inderdaad niet welke 4 random letters toe behoren aan die drug. Wat we wel weten is dat het kansloos is als je in het publiek een sleuteltje onder je neus stopt. En alsof “legaal” echt “legaal” is natuurlijk ook onzin, je weet zelf ook dat zoiets snel illegaal gaat zijn, dus wie hou je dan voor de gek. Fuck drugs.

De ontkenning hiervan is gewoon onzin en alleen je eigen straatje er mee willen schoonvegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

zworp3

Support act
17 mei 2018
856
561
Alsof det belangrijk is, we weten inderdaad niet welke 4 random letters toe behoren aan die drug. Wat we wel weten is dat het kansloos is als je in het publiek een sleuteltje onder je neus stopt.
Marc zijn punt was dat het het de georganiseerde misdaad sponsort. Dat punt gaat nou eenmaal alleen op als het daadwerkelijk illegaal is. Dat jij het kansloos vindt is een andere zaak.
En alsof “legaal” echt “legaal” is natuurlijk ook onzin, je weet zelf ook dat zoiets snel illegaal gaat zijn, dus wie hou je dan voor de gek. Fuck drugs.

De ontkenning hiervan is gewoon onzin en alleen je eigen straatje er mee willen schoonvegen.
Legaal is legaal, dat jij dat ontkent betekent dat jij niks anders wil dan andere mensen veroordelen omdat ze iets doen waar jij toevallig niks mee hebt. Ook een lekker mensbeeld hoor, als iemand zich wel aan de wet houdt dan wil die alleen maar het "eigen straatje schoonvegen".
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Marc zijn punt was dat het het de georganiseerde misdaad sponsort. Dat punt gaat nou eenmaal alleen op als het daadwerkelijk illegaal is. Dat jij het kansloos vindt is een andere zaak.

Legaal is legaal, dat jij dat ontkent betekent dat jij niks anders wil dan andere mensen veroordelen omdat ze iets doen waar jij toevallig niks mee hebt. Ook een lekker mensbeeld hoor, als iemand zich wel aan de wet houdt dan wil die alleen maar het "eigen straatje schoonvegen".
Je weet zelf toch ook wel hoe dit soort dingen werken neem ik aan? Je pakt iets illegaals, je veranderd een stofje, zodat het weer nieuw en legal is. Wat binnenkort ook weer illegaal gaat worden. Dat weet jij zelf net zo goed als ik.

Met mijn mensbeeld is niets mis, ik heb een verslaafde vader gehad en ik weet hoe "ontkenning" van verslavingen gaat. En dit is een duidelijk red flag hoor als je zo gaat omdenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bob105

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Ah top, de drugsdiscussie + Indiaan weer.
En ontkennen, en ontkennen... maar geef vooral de schuld aan mij hoor. Als we echt onszelf moeten aanvragen of dat witte puntje poeder op de sleutel nu wel of nu die bepaalde letters bevatten dan is de discussie gewoon ver zoek en ben je oprecht alle realiteit kwijt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Potayto, potahto. Mn oma is overleden aan de gevolgen van alcoholverslaving. Geniet van het leven. Neem drugs, met mate. Neem alcohol, met mate. Als je behoeftes hebt.
Ah ga de discussie maar weer verleggen af te schuiven naar "ja maar" alcohol. Ga Je zit veel te ver in een ontkenningsfase. Je hebt 0 argumentatie, alleen maar excuses zoeken, en verschuilen achter andere dingen in de samenleving die niet goed gaan.

Wees gewoon eerlijk, zeg eerlijk wat je doet en dat het fout is. Je weet het zelf ook wel dondersgoed, dus waarom ontkennen op zo'n flauwe kinderachtige manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bob105

mgbss

Support act
15 feb 2019
802
489
Ik krijg echt hele erge dejavu's van deze discussie. Volgens mij komen bijna exact dezelfde berichten in Lowlands 2023, Lowlands 2022, Lowlands 2021 etc etc. terug. Kunnen we het gewoon over iets niet-drugsgerelateerd hebben of gaan we dit trucje tot einde van het internet herhalen?
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: LLoww en MarkD

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Ah krijgen we dit weer. Je mag wel iets roepen op het internet wat een maatschappelijk gevaar met zich mee brengt, maar zodra iemand tegen argumenten geeft dan wordt het weer een vervelende discussie en haken we weer af. Maar prima hoor, ik ben weer weg voor vandaag. Ga maar lekker verder graven in je eigen ontkenningsfase.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ook een naam die zeer waarschijnlijk is..Royal Blood. Hebben kleine zaalshows gedaan deze zomer en gaan de festivals af met het nieuwe album lijkt het. Stonden recent nog op pinkpop en zie ze niet zo snel op een ander festival staan. Down The Rabbit Hole lijkt mij een mismatch met wat het nu is?

Stonden daarnaast ook geboekt voor 1 van de geannuleerde corona-edities...

Ik word persoonlijk niet warm van het nieuwe werk, maar wel een prima bravo-afsluiter of op het originele slot van Foals.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
856
561
Je weet zelf toch ook wel hoe dit soort dingen werken neem ik aan? Je pakt iets illegaals, je veranderd een stofje, zodat het weer nieuw en legal is. Wat binnenkort ook weer illegaal gaat worden. Dat weet jij zelf net zo goed als ik.
Ja, ik weet hoe dat werkt. En zolang je een legaal middel koopt, ben je niet de georganiseerde misdaad aan het voeden. Dat was het punt waar het om ging, waar ik op reageerde bij Marc.

(In combinatie met zijn idee dat men massaal aan de coke is op festivals, terwijl ik juist bij een sleuteltje wit poeder op een festival denk aan ketamine - oftewel: dat je dus niet weet wat iemand daadwerkelijk neemt. Maar goed, ik heb geen van beide ooit gebruikt, misschien is het voor de kenners direct duidelijk.)
Met mijn mensbeeld is niets mis, ik heb een verslaafde vader gehad en ik weet hoe "ontkenning" van verslavingen gaat. En dit is een duidelijk red flag hoor als je zo gaat omdenken.
Nogmaals, het ging niet om de impact op iemands gezondheid, sowieso, alsof ik op een festival kan beoordelen of iemand verslaafd is.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
856
561
Ik krijg echt hele erge dejavu's van deze discussie. Volgens mij komen bijna exact dezelfde berichten in Lowlands 2023, Lowlands 2022, Lowlands 2021 etc etc. terug. Kunnen we het gewoon over iets niet-drugsgerelateerd hebben of gaan we dit trucje tot einde van het internet herhalen?
Sorry, ik wilde juist een aspect aanstippen dat we niet hadden gehad, maar kwam daar al snel op terug en heb het bericht verwijderd, maar niet snel genoeg dus.

Ben nu naarstig aan het nadenken over een potentiële headliner voor Lowlands die iedereen muzikaal op de kast jaagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss en @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.416
1.091
Ah top, de drugsdiscussie + Indiaan weer.
Sorry, ik vroeg me iets af. Indiaan in eerste instantie niet. Video item gezien waaraan ik refereerde? Dat zette mij aan het denken mbt LL, balans, bezoekers etc.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.416
1.091
Ik krijg echt hele erge dejavu's van deze discussie. Volgens mij komen bijna exact dezelfde berichten in Lowlands 2023, Lowlands 2022, Lowlands 2021 etc etc. terug. Kunnen we het gewoon over iets niet-drugsgerelateerd hebben of gaan we dit trucje tot einde van het internet herhalen?
Mag allebei ook 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.416
1.091
Ja, ik weet hoe dat werkt. En zolang je een legaal middel koopt, ben je niet de georganiseerde misdaad aan het voeden. Dat was het punt waar het om ging, waar ik op reageerde bij Marc.

(In combinatie met zijn idee dat men massaal aan de coke is op festivals, terwijl ik juist bij een sleuteltje wit poeder op een festival denk aan ketamine - oftewel: dat je dus niet weet wat iemand daadwerkelijk neemt. Maar goed, ik heb geen van beide ooit gebruikt, misschien is het voor de kenners direct duidelijk.)

Nogmaals, het ging niet om de impact op iemands gezondheid, sowieso, alsof ik op een festival kan beoordelen of iemand verslaafd is.
Heb niet het idee de iedereen massaal aan de coke is. Dat is wellicht een aanname. Sorry dat het zo overkomt. Het viel me gewoon op dit jaar. Ik vind het ook wat “zieligs” hebben als je om 16:00 in de middag boven de frisse pisbakken semi verscholen je neus staat vol te stoppen (dat is mijn persoonlijke mening).

Video item gezien waaraan ik refereerde. Gaat meer om het sponsoren van.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.337
1.353
Sorry, ik vroeg me iets af. Indiaan in eerste instantie niet. Video item gezien waaraan ik refereerde? Dat zette mij aan het denken mbt LL, balans, bezoekers etc.
Snap ik hoor, legit voer voor een discussie imo. Lukt helaas niet altijd.


Of een apart topic hiervoor zou misschien wel een idee zijn. Ik denk dat veel topics hierdoor wat schoner(hehe) worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken