Lowlands 2023

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ik denk dat het akelig rustig blijft bij slipknot mochten die komen.
Op Pukkelpop kreeg deze act toch goede kritieken. Is het Belgische publiek dan zo anders dan het Nederlandse? Ik vraag het me ook af hoor maar toch is het best vreemd omdat Pukkelpop toch meestal veel overlap heeft met Lowlands qua lineup.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik heb bij nog nooit eerder zo volgepakt gestaan in het voorvak als bij Artic Monkeys. Moesten ook meerdere mensen over de hekken getrokken worden door de beveiliging.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
The 1975, Nothing but Thieves, Tame Impala, The XX, Radiohead, Imagine Dragons, Royal Blood, Blur, Foals, QOTSA, Kings of Leon, The Black Keys,

Dit zijn allemaal Banda die een prominente plek in de Lowlands line Up zouden kunnen hebben en allemaal gitaar georiënteerd. Er staan voorlopig echt nog wel gitaren op Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en koekebakker

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
The 1975, Nothing but Thieves, Tame Impala, The XX, Radiohead, Imagine Dragons, Royal Blood, Blur, Foals, QOTSA, Kings of Leon, The Black Keys,

Dit zijn allemaal Banda die een prominente plek in de Lowlands line Up zouden kunnen hebben en allemaal gitaar georiënteerd. Er staan voorlopig echt nog wel gitaren op Lowlands.
Allemaal prima behalve Imagine Dragons. Die behoren toch tot de categorie Nickelback qua zoutloze bands.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Arcade fire kunnen we gaan afschrijven voor Lowlands 2023 als de aantijgingen waar zijn (ook geen discussie wel of geen headliner (wel headliner 😉))
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Op Pukkelpop kreeg deze act toch goede kritieken. Is het Belgische publiek dan zo anders dan het Nederlandse? Ik vraag het me ook af hoor maar toch is het best vreemd omdat Pukkelpop toch meestal veel overlap heeft met Lowlands qua lineup.
Denk dat het publiek toch best verschillend is. Ben op beide festivals geweest en bij Lowlands heb ik toch meer het gevoel dat er toch aardig wat volk rondloopt dat vrij simpel te vermaken is door bv acts als the Opposites en goldband. Denk niet dat ze in België moeten proberen een van deze 2 te laten headlinen.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
320
319
Leuke discussie zo vroeg. Ik doe meestal pas een gok in november als er iets van tourschema’s bekend zijn. In het algemeen is mijn vrouw een goede graadmeter, als zij het kent kan de act LL afsluiten.

Ik verwacht een rock / pop;dance / hip-hop afsluiter (dit is bijna elk jaar zo). Aan Aan de laatste waag ik me niet en die zie ik toch niet

Rock: The Killers, The 1975, Bastille (Arcade Fire niet, ik kreeg vraagtekens te zien)
Pop/dance: The Prodigy (als ze gaan touren, is dit een 100%je), Dua Lipa (LL heeft haar zeker in het 1e jaar een mooie spot gegeven), HAIM

Als ze de Nederlandse acts een kans willen geven: een combi Froukje/S10 al is dat nog wel vroeg

Muse heeft zich in 2016 zelf aangeboden voor een prikkie, dat zie ik niet meer gebeuren
Het lijkt mij naast verschillende genres als afsluiter ook aannemelijk dat ze volgend jaar ook niet te veel afhankelijk willen zijn van Amerikanen. Misschien maar eentje?
Idee 1: Tyler, the Creator, Dua Lipa, Bicep
Idee 2: Stormzy, Dua Lipa, Royal Blood
Idee 3: Lana Del Rey, Nothing But Thieves, The XX

Bicep heeft echt een grote following onder de Lowlanders die naar dance luisteren. Ik verwacht hier ook wel gemopper over bij de oude garde.
Ook zie ik vaak shirtjes van Nothing But Thieves voorbij komen op de festivals. Niet mijn muziek maar misschien is de tijd wel rijp voor een headline-waardige show.
Stormzy heeft zich al op meerdere festivals bewezen.
Ik heb Lana ook voorbij zien komen in dit topic. Dit lijkt mij echt een leuke act voor lowlands. Ik denk dat een redelijk groot deel van de lowlands-gangers dit wil zien.
The XX heeft nog geen nieuw werk uit, maar ik moet even iets verzinnen 🤪
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik had eigenlijk al een soort van extra excuses aan NNO verwacht met de bevestiging dat zij de allereerste naam officieel voor LL23 zijn, maar ik heb dat nog niet voorbij zien komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Ik had eigenlijk al een soort van extra excuses aan NNO verwacht met de bevestiging dat zij de allereerste naam officieel voor LL23 zijn, maar ik heb dat nog niet voorbij zien komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Wat ik verwacht in 2023:

- Junior Boys
- Hot Chip
- Santigold
- Jessie Ware
- Two Door Cinema Club
- Yungblud
- Gogol Bordello
- Wilco
- Röyksopp
- Bright Eyes
- The Vices
- King Gizzard and The Lizard Wizard
- Yeah Yeah Yeah's
- Portugal. the man



 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Door alle commotie zou dit wel eens een andere plek kunnen krijgen dan waar het zou staan. Headliner? Als Opposites, dan kan alles headliner staan.
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Denk dat het publiek toch best verschillend is. Ben op beide festivals geweest en bij Lowlands heb ik toch meer het gevoel dat er toch aardig wat volk rondloopt dat vrij simpel te vermaken is door bv acts als the Opposites en goldband. Denk niet dat ze in België moeten proberen een van deze 2 te laten headlinen.
Het verschil is natuurlijk dat Lowlands altijd al meteen uitverkocht is en Pinkpop zelfs nadat de hele line-up bekend is nog niet.

Dat geeft Lowlands een beetje de ruimte om te experimenteren met acts als The Opposites als headliner en te kijken hoe dat bij het publiek bevalt. De vraag is alleen wat ze met dat overgebleven geld gaan doen:

- uitbreiding x-ray/Lima, vernieuwing Alpha?
- 1 écht grote naam als headliner halen?
- meer wc's (en douches)?
- of simpelweg meer winst?

Over NLse acts als headliner gesproken. Ik zie namen als Antoon voorbij komen en ik weet niet of dat een grapje is, maar dat kan echt niet. Naast het feit dat ik zijn muziek haat is hij live ook ongelooflijk slecht. Froukje en S10 samen hoef ik ook echt niet als headliner te zien, kom dan met iets aanzetten als de Toppers. Super fout, maar denk dat veel mensen erheen gaan voor de meme en dat is tenminste qua exclusiviteit een headliner naam (niet dat ik erheen zou gaan).

Namen als S10, Froukje, Chef Special en ook Goldband die treden gewoon gratis op bij Appelpop dit jaar. Bevrijdingsfestival artiesten.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Het verschil is natuurlijk dat Lowlands altijd al meteen uitverkocht is en Pinkpop zelfs nadat de hele line-up bekend is nog niet.

Dat geeft Lowlands een beetje de ruimte om te experimenteren met acts als The Opposites als headliner en te kijken hoe dat bij het publiek bevalt. De vraag is alleen wat ze met dat overgebleven geld gaan doen:

- uitbreiding x-ray/Lima, vernieuwing Alpha?
- 1 écht grote naam als headliner halen?
- meer wc's (en douches)?
- of simpelweg meer winst?

Over NLse acts als headliner gesproken. Ik zie namen als Antoon voorbij komen en ik weet niet of dat een grapje is, maar dat kan echt niet. Naast het feit dat ik zijn muziek haat is hij live ook ongelooflijk slecht. Froukje en S10 samen hoef ik ook echt niet als headliner te zien, kom dan met iets aanzetten als de Toppers. Super fout, maar denk dat veel mensen erheen gaan voor de meme en dat is tenminste qua exclusiviteit een headliner naam (niet dat ik erheen zou gaan).

Namen als S10, Froukje, Chef Special en ook Goldband die treden gewoon gratis op bij Appelpop dit jaar. Bevrijdingsfestival artiesten.
Niks aan bovenstaand bericht toe te voegen. Nederlandse acts worden door (nederlandse) festivals hoog op het affiche gepresenteerd terwijl je ze het hele jaar door gratis kunt zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: inflatiemunt en eva84

stijnos7

Campingartiest
9 jul 2022
65
108
De Toppers op LL lijkt me prachtig, ook al heb ik echt helemaal niks met hun muziek. Maar dan wel ergens in de middag. Als zij ooit een headliner worden op Lowlands dan wordt het tijd om te rebelleren...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken