Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

mdekens wrote:

James wrote:

mdekens wrote:
Ik hou zelf ook echt van techno, met als nina kraviz mijn favoriet. Eigenlijk meer richting de trance;


ouch…


Verklaar je nader.


Oh niks hoor, deed mijn techno hart (ik draai zelf ook) even pijn om te lezen dat je richting de trance neigt…

Komt ook gewoon doordat wij als techno liefhebbers een beetje de Radiohead fans van de elektronische muziek zijn –> alles behalve onze muziek is meh.
1f609.svg


Ah, snap ik inderdaad wel. Zijn wel twee verschillende genres.

Wie zijn jou voorbeelden of DJ’s die je graag ziet draaien wat betreft techno?

Ik vind jongens als Charles Fenckler, Konstantin Sibold, Schwefelgelb, Redshape & Terence Fixmer echt waanzinnig goed, die doen het ook prima in het underground circuit en een Sibold was resident bij Rocker 33 (wat echt een legendarische club was). Deze namen zijn echter wat te underground voor Lowlands ben ik bang.

Mannen als Dettmann, Klock etc. zijn altijd welkom maar ook al vaak geweest.

Kraviz, de Witte etc. neigen wat meer naar de mainstream techno die bij het grote publiek redelijk scoort, in het underground circuit doen zij het dan weer minder.

Maceo Plex is wel een mooie, grote naam die ik zeer zou toejuichen voor op Lowlands!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.401
1.468
Ik vind Maceo Plex juist mainstream techno. Niet dat het verkeerd is, maar die vijver is erg groot. Karenn een aantal jaar geleden was ook lekker duister trouwens. De namen die jij noemt ken ik zo niet, ik ga ze even checken!
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Jup, nog even “geduld” hebben dus. Moet zeggen dat ik de eerste lichting nog steeds erg fijn vind, al was ik wel bekend met de muziek van de meeste acts.

Ik verwacht eerst DTRH nog met een worp...
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
De hele techno/nacht discussie kan ik echt niet plaatsen. Ja de Bravo is techno. Maar ik heb de afgelopen 2 jaar elke nacht gefeest en niet 1 nacht was ik "veroordeeld" tot een nacht techno. 2 jaar terug bijvoorbeeld zo leuk gedanst bij Fiesta Macumba. Was echt een feest. Ik herken het niet dat er "alleen maar" techno is.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar nachtprogrammering die te vergelijken is met een lineup van We Are Electric de winter editie.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nina draaide afgelopen zomer als afsluiter op Draaimolen, veel acid en een paar hardcoreklassiekers. Het was geniaal en het paste perfect bij de setting. Alleen niemand danste, alle “jonkies” keken verwilderd om zo van: “WTF?? HOE MOET IK HIER OP DANSEN?!”

Ik ben lekker naar Black Madonna en Marcel Dettman geweest elders op het terrein ;)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
927
809
Techno is een van de weinige genres waar ik precies niks mee kan. Maar dat is het mooie aan Lowlands, ik loop 's nachts altijd met een grote boog om de Bravo heen :')
Doe mij maar een lekker indie of hiphop avondje. Heerlijk.
De hiphop avond in de Heineken van de afgelopen twee jaar (met o.a. waxfiend) is echt een heerlijke toevoeging imo (als het er niet al eerder was).
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
825
520
De hiphop avond in de Heineken van de afgelopen twee jaar (met o.a. waxfiend) is echt een heerlijke toevoeging imo (als het er niet al eerder was).
Laten we de nachten in de Lima niet vergeten. Piratefest was tof, Yallah Yallah was echt geniaal. Echt hele nacht staan dansen.
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Indiaantje89 wrote:
Jup, nog even “geduld” hebben dus. Moet zeggen dat ik de eerste lichting nog steeds erg fijn vind, al was ik wel bekend met de muziek van de meeste acts.

Ik verwacht eerst DTRH nog met een worp…

Bij deze:
Niet alleen de lente hangt al in de lucht, er tuimelen ook nog eens heel veel nieuwe namen voor Down The Rabbit Hole 2019 *official* omlaag: met 26 nieuwe bevestigingen is het programma op de Hotot, Teddy Widder en Fuzzy Lop compleet!

Janelle Monae Grace Jones Rosalía Balthazar dEUS plays The Ideal Crash Ronnie Flex & Deuxperience De Staat Cory Henry & The Funk Apostles Lewis Capaldi LP Mahalia Music Matt Corby RY X Altın Gün Benny Sings DāM-FunK (DJ-set) Ezra Collective George FitzGerald Jonathan Wilson Liniker e os Caramelows Orpheu The Wizard Sam Fender Sampa The Great Sho Madjozi SONS Tshegue
-----------

Balthazar op DTRH, dan zullen ze vermoed ik niet op LL staan. Zeker aangezien Ronnie Flex al op beide festivals staat.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
825
520
Wow, wat een drop namen voor DTRH. Hier baal ik echt enorm van. Had stiekem wel op Janelle en Balthazar gehoopt: https://festileaks.com/2019/02/nieuwe-namen-voor-down-the-rabbit-hole-2019/
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
927
809
Heel mooi lijstje voor DTRH.. Sowieso vond ik hun eerste drop al heel sterk.

Maar een Janelle, Cory henry, Matt corby, Ry x, Mahalia en Benny Sings. Toch wel jaloersjes ook al is de Lowlands line up ook al prachtig natuurlijk :')
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Ook mee eens dat het een hele mooie worp is, vind de hele editie van DTRH erg prettig dit jaar :) Het is dat ik echt niet kan dit jaar, anders was ik er 100% heen gegaan naast LL.
Hoop een heel klein beetje stiekem dat ze misschien toch een paar namen delen. (Op Flex na natuurlijk)

Denk wel dat we nu na deze drop weer richting nieuwe namen van LL kunnen verlangen ;-)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
927
809
Ja die nieuwe namen van DTRH wakkeren wel weer nieuwsgierigheid aan m.b.t. Lowlands.

Hoop nog op een paar mooie naampjes en dan kan het voor mij wel eens de mooiste editie tot nu toe worden (waar ik zelf geweest ben).
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
De hele techno/nacht discussie kan ik echt niet plaatsen. Ja de Bravo is techno. Maar ik heb de afgelopen 2 jaar elke nacht gefeest en niet 1 nacht was ik “veroordeeld” tot een nacht techno. 2 jaar terug bijvoorbeeld zo leuk gedanst bij Fiesta Macumba. Was echt een feest. Ik herken het niet dat er “alleen maar” techno is.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar nachtprogrammering die te vergelijken is met een lineup van We Are Electric de winter editie.

Wij begrijpen mekaar. Gezien de nieuwe namen voor WAE vrees ik een week na RW weer op sjouw te moeten...
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik hoop ook dat Yves Tumor op Lowlands staat. Doet wel ook al Best Kept en volgens mij nog een festival aan, maar god wat lijkt me dat tof om live te zien in de X-Ray..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken