Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.131
377
gesp wrote:
Dekmantel is meer (tech)house georiënteerd, met een redelijke variatie en ook uitstapjes richting jazz, soul/funk en techno. In die zin lijkt het festival wel op het elektronische nachtprogramma van Lowlands (of andersom).

Het mag dan misschien allemaal hetzelfde klinken voor je, maar dat wil niet zeggen dat het dat ook is. Je scheert toch ook niet alle rockbandjes of hiphop over een kam?

Hoho, geen woorden in mijn mond leggen. Dat zeg ik niet.. ik zeg dat er nog steeds veel meer spectrums zijn dan dat Lowlands boekt.

Ik scheer niet alles over een kam. Ik zeg alleen dat er nu alleen iets teveel gitaar bandjes worden geboekt (metal, punk, glamrock, blackmetal, hoe je het ook wil noemen) maar dat er veel meer genres zijn dan dat. En nu praat ik “negatief” over techno, wat ik helemaal niet ben want ik vind het oprecht ook leuk, maar het is niet super relevant op dat gebied.

Ik vind Lowlands normaal juist de kracht hebben van de variatie, van commercieel tot niche. Maar op dance gebied vind ik ze snachts stukken minder breed georiënteerd. En ik vind de elcetronamen juist wel relevant omdat niemand ze meer boekt (zelfs Paaspop is er mee gestopt.), terwijl ik Hawtin, Detmann, Klock, Kraviz, Dixon, Âmé om de maanden wel in NL kan zien bij wijze van spreken, want het stikt van de “techno” (ik gooi het hier weer even op) evenementen in NL.

Je scheert niet alles over een kam maar schaart wel DJ's van verschillende stijlen onder 'techno', beetje tegenstrijdig dit bericht.

Ben het wel met je eens dat Lowlands wat meer variatie in het nachtprogramma kan brengen, qua elektronische muziek. Maar het is absoluut niet zo dat techno overheersend is op de afgelopen Lowlandseditie, wat toch wel werd beweerd eerder.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Over genres kan je altijd discussiëren. Want je hebt tegenwoordig al genoeg subgenres van subgrenes, het gaat om een zelfde lijn die men aanhoud ook al zijn het andere genres (zie ook mijn "gitaren" voorbeeld, het zijn altijd genres die hand in hand gaan met het techno genre).
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
817
506
Even side tought. Hoe vet zou het zijn als er eens gitaren in de nacht werden geprogrammeerd. Gewoon lekker Idles om 2.00 's nachts in de India :p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Even side tought. Hoe vet zou het zijn als er eens gitaren in de nacht werden geprogrammeerd. Gewoon lekker Idles om 2.00 ’s nachts in de India
1f61b.svg
Dat zou helemaal fantastisch zijn.. of van Hacienda een New Orleans Jazz club maken in de nacht (al zal dat met de herrie van Bravo niet echt een fijne combi zijn).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Vooralsnog vind ik de Pukkelpop namen allemaal wel meevallen in vergelijking met Lowlands. Uiteraard is die The National dubbelaar vet, maar verder zitten er veel "best leuke" namen bij, maar ook niet echt dingen die Lowlands ook "moet" hebben.

Met New Order en The Good, The Bad & The Queem hebben we wel 2 namen voordeel tegenover Pukkelpop die ze voorlopig niet goed kunnen maken als je het mij vraagt.

Edit: enkel mis ik Eels wel een beetje op Lowlands.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Ik denk dat je Eels nog wel mag verwachten op Lowlands, we hebben nog aardig wat namen te gaan he ;-)
Eerste lijst mag dan wel flink zijn, we zijn er nog lang niet.

Ik vind de namen die Pukkelpop heeft inderdaad ook wel leuk, en er zijn er best een aantal die ik zou willen zien.
Maar er zit niks tussen waarbij ik denk, die moet echt op LL staan.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
817
506
Kate Tempest en Princess Nokia mogen wel zo overkomen hoor <3

Maar Kate staat al op BKS :(
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Ik denk dat je Eels nog wel mag verwachten op Lowlands, we hebben nog aardig wat namen te gaan he
1f609.svg

Eerste lijst mag dan wel flink zijn, we zijn er nog lang niet.

Ik vind de namen die Pukkelpop heeft inderdaad ook wel leuk, en er zijn er best een aantal die ik zou willen zien.
Maar er zit niks tussen waarbij ik denk, die moet echt op LL staan.
Staat al op Once In A Bluemoon, wat zou dat festival voor nut hebben als de headliner ook elders zou staan?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.559
843
Daarnaast heeft lowlands ook nog Anderson Paak, Franz Ferdinand, moroder, Jon Hopkins en Asap Rocky. Dus tot nu toe kan Pukkelpop inderdaad nog niet tippen aan lowlands.

Ik denk dat op het moment techno onlosmakelijk is verbonden aan lowlands. Als je ziet hoe druk het is in die nacht... er is enorm veel vraag naar. Lowlands boek wel echt een heel breed spectrum techno acts. Ik denk dat menig techno festival jaloers is op de line up van Lowlands.

Er staan elk jaar wel acts die ik in de nacht graag wil zien maar ik vind het gewoon te druk in die tenten. Ik ben er elk jaar na een uurtje wel klaar mee. Dan gaan we een beetje feest vieren bij de tent en vorig jaar was dat 24 uurs stukje ook wel Lachuh!

Met acts als Goose en lectroluv maak je mij wel blij. Maar acts als black Madonna, hunnee en Fatima Yamaha word ik ook wel happy van!

 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.397
1.465
Ik hou zelf ook echt van techno, met als nina kraviz mijn favoriet. Eigenlijk meer richting de trance; dus ik zou dat ook echt toejuichen. Zoals @roluf zegt, doen wij precies hetzelfde. Techno afwisselen met de 24h wat ook altijd wel een feestje is.

Wat betreft nachtprogramering, hoop ik nog op Carl Cox(Heeft hij al eens op Lowlands gestaan?!), Der Dritte Raum, Thomas Schumacher, Gui Boratto, Lane 8. Dit zijn dan namen die er volgens mij de laatste 5 jaar niet hebben gestaan.

Een hardstyle nachtje in de india zou ik ook wel toejuichen trouwens. Weet niet of Lowlands dat zou aandurfen haha. 90s Hardstyle/Trance/Terror in de india. Kom maar door! De jaren 90 waren wat betreft de thunderdome-sessies echt goud.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Trouwens, EELS staat ook al op Once In a Blue Moon festival een week na Lowlands. Kans acht ik klein dat hij naar LL komt, zou overkill zijn..

Edit: al genoemd, excuus
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Ben wel benieuwd wanneer we meer nieuws krijgen.. die vorige lichting was erg groot voor Lowlands begrippen. Dat was erg fijn toen natuurlijk ,maar nu heb ik zin in nieuwe namen en hoop niet te lang moeten wachten op wat meer nieuws :).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.397
1.465
Vorig jaar kwam de volgende lichting 8 maart, en in dezelfde maand op de 27e nog eens het nachtprogramma. Zal waarschijnlijk medio maart komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Jup, nog even "geduld" hebben dus. Moet zeggen dat ik de eerste lichting nog steeds erg fijn vind, al was ik wel bekend met de muziek van de meeste acts.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.397
1.465
https://www.youtube.com/watch?v=tCuVNCSK4t8

Iemand die hier ook wel voor is? Dan stuur ik EvE even een berichtje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
mdekens wrote:
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/tCuVNCSK4t8?feature=oembed" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 515.25px;" width="100%" height="522" frameborder="0"></iframe>

Iemand die hier ook wel voor is? Dan stuur ik EvE even een berichtje.

Haha… jeugdsentiment dit… Maar lijkt me niks voor Lowlands.
Daar zal de openminded police niet blij mee zijn ;) :p.

Vroeger (voor mijn tijd) werd het wel gedaan op Lowlands. Dj Promo geloof ik, The Darkraver, Dano hebben er allen gestaan dacht ik?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Nu dat gezegd hebbende, ik heb paar jaar terug Always Hardkoor gezien. Maar uhh.. 25 years Mental Theo & Charlie Lownoise voor pure leedvermaak op de zaterdag ochtend in de Alpha? Optie?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Tussendoortje: review Grasnapolsky van 3voor12. Dit is nu onderhand al de derde, vierde keer dat ze zeggen over Karel dat hij toch wel echt in de X-Ray geboekt moet worden. 3voor12 lijkt het echt af te dwingen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken