Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.067
662
visdave34 wrote:

mdekens wrote:
<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/tCuVNCSK4t8?feature=oembed” allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 515.25px;” width=”100%” height=”522″ frameborder=”0″></iframe>

Iemand die hier ook wel voor is? Dan stuur ik EvE even een berichtje.


Haha… jeugdsentiment dit… Maar lijkt me niks voor Lowlands.

Daar zal de openminded police niet blij mee zijn
1f609.svg
:p.

Vroeger (voor mijn tijd) werd het wel gedaan op Lowlands. Dj Promo geloof ik, The Darkraver, Dano hebben er allen gestaan dacht ik?
Haha... Nou ja, als het érgens kan, is het natuurlijk op Lowlands! In 2009 nog Darkraver in de X-Ray, zie ik. Waarom ben ik daar eigenlijk geen kijkje gaan nemen...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Nu dat gezegd hebbende, ik heb paar jaar terug Always Hardkoor gezien. Maar uhh.. 25 years Mental Theo & Charlie Lownoise voor pure leedvermaak op de zaterdag ochtend in de Alpha? Optie?

Dit lijkt me best tof, maar ook waar eerder de discussie in dit forum over ging, waarom zou de hele programmering niet meer kijken naar dag of nacht? Waarom niet een een gitaarband in de nacht en Kees van Hondt 's ochtends in de Lima?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Tussendoortje: review Grasnapolsky van 3voor12. Dit is nu onderhand al de derde, vierde keer dat ze zeggen over Karel dat hij toch wel echt in de X-Ray geboekt moet worden. 3voor12 lijkt het echt af te dwingen.
3voor12 doet er alles aan om "hip" te zijn... daardoor zijn ze totaal niet serieus te nemen (en ja, ik weet dat je voor een onderdeel er van werkt, maar er is heel veel mis met de top van 3voor12).
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:
Tussendoortje: review Grasnapolsky van 3voor12. Dit is nu onderhand al de derde, vierde keer dat ze zeggen over Karel dat hij toch wel echt in de X-Ray geboekt moet worden. 3voor12 lijkt het echt af te dwingen.

3voor12 doet er alles aan om “hip” te zijn… daardoor zijn ze totaal niet serieus te nemen (en ja, ik weet dat je voor een onderdeel er van werkt, maar er is heel veel mis met de top van 3voor12).

Daar ben ik het met je eens, ik haal nog steeds een hoop ontdekkingen uit 3voor12 radio, maar een publieke omroep zou zich niet moeten bemoeien met de lineup van een festival eigenlijk.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
825
520
Iets te kort door de bocht vwb 3voor12. Atze de Vries, Eva Koreman en Timo Pisart (de enige die ik van naam ken daar) doen echt superfijne dingen, zowel als in nieuws (waarbij ze vaak toch goede scoops hebben), mooie artikelen en fijne podcasts (De Machine en Niet Te Missen).

Daarnaast zijn ze - en hier wringt de schoen een beetje - toch verantwoordelijk van het hypen van sommige artiesten. Maar dat is wel dat duwtje dat sommige gasten nodig hebben om door te breken of op Lowlands te staan.

Overigens ben ik door 3voor12 Karel gaan luisteren en wil ik 'm nu ook in een warm, bezwete X-Ray zien.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.400
1.467
Indiaantje89 wrote:

visdave34 wrote:

mdekens wrote:
<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/tCuVNCSK4t8?feature=oembed” allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 515.25px;” width=”100%” height=”522″ frameborder=”0″></iframe>

Iemand die hier ook wel voor is? Dan stuur ik EvE even een berichtje.


Haha… jeugdsentiment dit… Maar lijkt me niks voor Lowlands.


Daar zal de openminded police niet blij mee zijn
1f609.svg
:p.

Vroeger (voor mijn tijd) werd het wel gedaan op Lowlands. Dj Promo geloof ik, The Darkraver, Dano hebben er allen gestaan dacht ik?

Haha… Nou ja, als het érgens kan, is het natuurlijk op Lowlands! In 2009 nog Darkraver in de X-Ray, zie ik. Waarom ben ik daar eigenlijk geen kijkje gaan nemen…

Dat is alweer 10 jaar geleden. Herhaling! Ik denk dat het juist wel kan in deze tijd, het is weer even wat anders dan de Job Jobse's van deze wereld. Misschien met het publiek wat nu in vergelijking met 2009 rondloopt minder druk bezocht maar ik den kdat het wel redelijk vol gaat staan met 'de oude garde'.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Dj Promo heb ik inderdaad gezien in de X-Ray, maar dit was meer een soort van hiphop project met snoeiharde bass & Beats. Was op zich wel erg gaaf --> https://oor.nl/albums/boombox_op_duizend/

Desperados boekt tegenwoordig wel gave dingen , maar die staan niet op het blokkenschema, zo stond Ruffneck er bijvoorbeeld vorig jaar.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.559
843
Er zijn veel meer muziek stromingen die beter bij de doelgroep passen dan hardcore. Waarom zou je daar dan voor kiezen. Ik zou er dus niet vanuitgaan dat ze daar een avond van maken. Misschien idd op zondag als een soort gimmik in de alpha. En dan is het inderdaad een uurtje lachen met elkaar maar meer niet.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Heeft Stranger er al eens gestaan?
Zo niet mag daar wel verandering in komen, zeker in de Rotterdamse techno scene is hij echt een legende, bovendien draait hij echt veel betere sets dan de zouteloze Job Jobse.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

mdekens wrote:
Ik hou zelf ook echt van techno, met als nina kraviz mijn favoriet. Eigenlijk meer richting de trance;


ouch…

Verklaar je nader.

Oh niks hoor, deed mijn techno hart (ik draai zelf ook) even pijn om te lezen dat je richting de trance neigt...

Komt ook gewoon doordat wij als techno liefhebbers een beetje de Radiohead fans van de elektronische muziek zijn --> alles behalve onze muziek is meh. ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Iets te kort door de bocht vwb 3voor12. Atze de Vries, Eva Koreman en Timo Pisart (de enige die ik van naam ken daar) doen echt superfijne dingen, zowel als in nieuws (waarbij ze vaak toch goede scoops hebben), mooie artikelen en fijne podcasts (De Machine en Niet Te Missen).

Daarnaast zijn ze – en hier wringt de schoen een beetje – toch verantwoordelijk van het hypen van sommige artiesten. Maar dat is wel dat duwtje dat sommige gasten nodig hebben om door te breken of op Lowlands te staan.

Overigens ben ik door 3voor12 Karel gaan luisteren en wil ik ‘m nu ook in een warm, bezwete X-Ray zien.
Bijna alle scoops worden overgenomen van andere media. Want ze praten voornamelijk de Amerikaanse blogs na om zodoende hier "hip" te proberen doen. Daarnaast zijn ze teveel bezig met politieke en maatschappelijke zaken waarvan ze als objectief medium afstand van moeten nemen als je het mij vraagt. Hypen van een act is vaak niet erg, maar bij 3voor12 zit er heel ander doel bij dan op muzikaal gebied.

Bijvoorbeeld hoe ze Ronnie Flex ontzettend ophemelde tijdens Pinkpop, of nu weer Merol helemaal als de nieuwe Lady Gaga proberen te lanceren. Nee wat mij betreft slaan ze de plank daarmee regelmatig mis.

Daarnaast lijken sommige personen zichzelf belangrijker te vinden dan het artikel waar het over gaat.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.400
1.467
mdekens wrote:

James wrote:

mdekens wrote:
Ik hou zelf ook echt van techno, met als nina kraviz mijn favoriet. Eigenlijk meer richting de trance;


ouch…


Verklaar je nader.

Oh niks hoor, deed mijn techno hart (ik draai zelf ook) even pijn om te lezen dat je richting de trance neigt…

Komt ook gewoon doordat wij als techno liefhebbers een beetje de Radiohead fans van de elektronische muziek zijn –> alles behalve onze muziek is meh.
1f609.svg

Ah, snap ik inderdaad wel. Zijn wel twee verschillende genres.

Wie zijn jou voorbeelden of DJ's die je graag ziet draaien wat betreft techno?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
mdekens wrote:

James wrote:

mdekens wrote:
Ik hou zelf ook echt van techno, met als nina kraviz mijn favoriet. Eigenlijk meer richting de trance;


ouch…


Verklaar je nader.

Oh niks hoor, deed mijn techno hart (ik draai zelf ook) even pijn om te lezen dat je richting de trance neigt…

Komt ook gewoon doordat wij als techno liefhebbers een beetje de Radiohead fans van de elektronische muziek zijn –> alles behalve onze muziek is meh.
1f609.svg
Maar Nina draait soms echt wel trance.. niet als main doel, maar ze gooit er regelmatig een plaatje tussen. Charlotte de Witte doet het ook (al verneukt ze het regelmatig met haar eigen remixes van die klassiekers).
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
825
520
Maar Nina draait soms echt wel trance.. niet als main doel, maar ze gooit er regelmatig een plaatje tussen.

Nina draaide afgelopen zomer als afsluiter op Draaimolen, veel acid en een paar hardcoreklassiekers. Het was geniaal en het paste perfect bij de setting. Alleen niemand danste, alle "jonkies" keken verwilderd om zo van: "WTF?? HOE MOET IK HIER OP DANSEN?!"
:lol:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Benieuwd waar Pukkelpop straks mee komt. Op Frequency staat Astrix en op Sziget staat Vini Vici.. 2 prima psy-trance namen wat ik echt dik zou vinden voor een avond Lowlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken