Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben heeeel laat.
Dit festival blijft het hoogtepunt van ieder seizoen.

1. The National
2. Wilem
3. New Order
4. Weval
5. Fontaines DC/IDLES

Asap Rocky, PUP en Johnny Marr waren ook zeer vermakelijk. Verrassend want die eerste was ram kut op WooHah vorig jaar.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Dit is mijn top 10 van vorig weekend:

1 New Order
2 Royal Blood
3 Bear’s Den
4 PUP
5 Frank Turner & the Sleeping Souls
6 TGTB&TQ (te kort gezien, anders waren ze waarschijnlijk hoger geëndigde
7 Billie Eilish
8 The Vaccines
9 Franz Ferdinand
10 The National (kende ik eigenlijk te weinig nummers van)

De staat viel mij eerlijk gezegd tegen. Ja de visuals en de catwalk waren gaaf, maar na hun show op Paaspop had ik hogere verwachtingen van hun muziek. Ik weet niet waarom maar daar kregen ze me wel helemaal mee en dat had ik nu niet. Ook mij viel het op dat het tijdens Rico & Sticks meer los ging dan tijdens de Staat en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Ook the Growlers maakten mijn verwachting niet waar. Ik vond de stem van de zanger live niet prettig om naar te luisteren en ergerde me ook wel aan zijn houding. Terwijl bij andere acts (zoals Frank Turner) een frontman mij juist extra kan overtuigen dat de muziek van de band tof is, was het bij the Growlers voor mij juist andersom. Ik vond de grap/opmerking over dat wij als publiek vast dachten dat ze beroemd zouden zijn, omdat veel mensen enthousiast waren ook best raar. Dat was dan ook de druppel voor mij om de tent uit te lopen. Alsof je alleen mag klappen en dansen bij een act die beroemd is??

Verder heb ik ontzettend genoten van mijn 2de Lowlands. Ik vond vooral het enthousiaste publiek erg fijn. Daarin merkte ik toch wel flink verschil met andere festivals waar ik vaker heen ga (Graspop en Rock Werchter). Ook de vele zitplekken en het lekkere eten sprongen er voor mij uit. Ik ga voor volgend jaar zeker weer de aankongingen in de gaten houden, want ik vond het zeker voor (meer) herhaling vatbaar.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.757
3.701
Kijk nu wat beelden op televisie, maar hoe kunnen mensen zoiets als Asap rocky leuk vinden? Of was het gewoon een slecht momentopname
 

Wijdje

Campingartiest
15 okt 2016
75
56
Grootste irritatiepunt toch echt de dronken (veelal) 40/50-plussers die Lowlands enkel als een feestfestival zien en bij elk optreden vooraan (!!!) zich hardop schreeuwend afvragen naar watvoor een artiest ze nu weer staan te kijken. 'Ah, dit boeit me eigenlijk niks, maar ik blijf toch maar staan om mensen met een tak op mensen hun hoofd te tikken'. Nadat onder anderen ikzelf en anderen deze lieftallige man hadden gemeld dat we hier niet zoveel zin in hadden de stok toch maar uit z'n dronken vingers gehaald en op de grond gelegd. Dit vond hij niks en ben hierna dus bijna in elkaar geslagen.

Maar ach, zoiets verpest m'n weekend niet en daarna nog lekker doorgedanst bij Channel Tres met deze beteuterde dronken vent achter me in het publiek. Voor de rest ook weer genoten van het festival en alle optredens. Zal volgende jaar wel weer editie 4 worden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kijk nu wat beelden op televisie, maar hoe kunnen mensen zoiets als Asap rocky leuk vinden? Of was het gewoon een slecht momentopname

HITS!

Als de muziek een beetje je ding is elk nummer een banger. Verstand op 0 en lol maken voor een uurke. Het is niet heel goed maar wel erg vermakelijk!
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Indiaantje89 wrote:
Wat stond er op andere dagen bij de Desperados, heb je die ook toevallig? Zo dom dat ik niet heb gekeken.

Het was letterlijk nergens te vinden. Deze foto kwam uit de backstage. Echt super irritant. Denk dat ze bang waren voor een grote toeloop. Volgens mij stond de Partysquad ook nog ergens verstopt.

Ik heb donderdag aan de bar buiten bij de despo aan het personeel gevraagd waar de lineup te vinden was. Toen gaf ze aan dat die er niet kwam. Ze werken nu met thema's zei ze.

Vrijdag Dancehall (dacht ik)
Zaterdag Reaggeton
Zondag Dance

Echt jammer. Ik had Promo ook graag langer gezien. Wij kwamen daar pas half 5 binnen.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
In het kader van beter laat dan nooit, dit waren mijn beste shows van de laatste Lowlandseditie:

1) The Good, The Bad & The Queen
2) New Order
3) Zwangere Guy
4) Fontaines DC
5) Jon Hopkins

Verder eervolle vermeldingen voor Giorgie Moroder, Framz Ferdinand, Paul Kalkbrenner, Julia Jacklin, Joost en Tommy Genesis.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
786
473

Wat was dit toch een gigantisch schot in de roos. Zondagavond Bravo, iedereen een beetje emo van slaaptekort en dat Lowlands was afgelopen. Krijg weer kippenvel.
 

Bart3004

Playlistbediener
22 jun 2015
15
0
En dan nog even dit: het lijkt er op dat Rapid Razor Bob langzaam uitgefaseerd wordt. Je zit hem nog wel af en toe op een verdwaald bordje, maar hij is helemaal verdwenen uit de 2019-vormgeving. RIP Bob.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
786
473
En dan nog even dit: het lijkt er op dat Rapid Razor Bob langzaam uitgefaseerd wordt. Je zit hem nog wel af en toe op een verdwaald bordje, maar hij is helemaal verdwenen uit de 2019-vormgeving. RIP Bob.

Klopt, hangt ook niet meer bij/naast de podia?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.800
1.723
Trouwens, welk publiek vinden jullie het meest irritant?
Wat ik heb meegemaakt tijdens Lowlands weer:

– Dronken lui die eigenlijk niet zo geïnteresseerd zijn in de artiest en dan irritant gaan doen (zoals je aantikken enzo)
– Hele lange mensen
– Mensen die tijdens het hele optreden maar wat met elkaar blijven praten en geen oog hebben voor het optreden
– Dat de hele tent losgaat op een nummer en je net achter iemand staat die volledig stil blijft staan.

- Een koppel dat tijdens de set van the National zich helemaal naar voren drukt, net achter je gaat staan en dan bij het eerste de rustige nummer (volgensmij was het Oblivions of Hey Rosie) keihard zegt "Oeh dit is echt een mooi nummer" en vervolgens door het hele nummer gaat tetteren. Heb toch even vakkundig moeten zeggen dat ie z'n bek moest houden.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Extreem dronken mensen zijn nooit leuk. Verder erger ik mij niet snel ergens aan. Als er iemand van 1.80+ voor m'n neus staat ga ik gewoon wat passen opzij. De tijd van alles vooraan willen zien is toch voorbij.

Wat ik wel altijd opvallend vind zijn de mensen die menen overal een ty*us zooi van te moeten maken. Wat is moeite om je vuil even in een zak of bak te gooien?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Echt super chill om al jullie verhaaltjes te lezen, maar aaaah wat ben ik teleurgesteld dat ik ziek ben geworden en ik op de vrijdag naar huis moest.
Volgend jaar twee keer zo hard knallen.

De wc's in de ochtend zijn echt een ramp als je ziek bent btw haha, dan is een kwartier/half uur wachten echt te veel :')
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Ik zit ook op MuMe, en iemand daar heeft het hele optreden van The National opgeslagen en als file in de cloud gezet. Mocht iemand die willen, PM mij eventjes. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken