Dat was weer een lekker weekend vol goede muziek, feest en gezelligheid.
De muzikale top 10:
1. The good the bad and the Queen: ik was niet heel erg bekend met de muziek, maar ben een best een fan van albarn dus moest t zien. Ik heb echt anderhalf uur in een prachtig melancholische Britse dagdroom gezeten. Stond best dicht bij en dan is t een genot voor oog en oor om die topmuzikanten aan t werk te zien.
2. New order: ben zo'n cultuurbarbaar dat ik eigenlijk alleen blue mondays ken, maar wat een geweldige set. Heb van alle nummers genoten. Stond als een huis.
3. Idles: eindelijk deze gasten mogen zien. Wat een helden. Lekker tempo in de show en zon beetje elk nummer sloeg in als een bom. De linger intermezzo had van mij niet per se gehoeven, maar was ergens ook wel grappig.
4. Turnstile: xray knalde uit elkaar.
5. The national: heerlijke show, fijne muziek.
6. Zwangere guy: deze gast kan rappen en heeft ook nog best wel veel emotie in zijn stem. Gevoelig afgewisseld met uit je plaat gaan.
7. Joost: ik haatte altijd op Joost omdat t een youtuber was die een paar kutnummers maakte en daarmee zieltjes won. Maar deze man brak gewoon de Heineken af. En hoe. Hij wist er echt een goed feest van te maken met heerlijk droge nummers. Helpt ook wel dat hij zichzelf niet zo serieus neemt.
8. Tame impala: gewoon goed maar pakte me minder dan de vorige keren dat ik ze zag.
9. Slaves: goede start van t festival.
10: de staat: was nog ondersteboven van nummer 1 maar toch goed uitgepakt met die headlineshow.
Verder genoten van de goede sfeer, Hans worst, vrolijke mensen aan de drugs, en de terreinindeling die me erg bevalt. Heb billie eilish nog geprobeerd maar snap echt niet wat hier zo bijzonder aan is. Ook jungle was saai. Nog een shout out naar de drum and bass nacht in de india. Die muziek zorgt er toch echt voor dat ik de laatste nacht nog heel hard door kan gaan terwijl ik zowel mentaal als fysiek naar de kloten ben.
Dit was mijn hersenscheet, tot volgend jaar