Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

naavedxela

Nieuw lid
2 jul 2019
4
7
hanskazan wrote:
Trouwens ook van half 1 tot half 5 in de rij gestaan! Dat ging vorige jaren een stuk sneller. Wat was er aan de hand?

Die schiphol scans waren er niet meer.

Schiphol scans?
Ik begrijp er ook helemaal niks van. na dik 2 uur in de rij kwamen we bij de poortjes en konden we zo doorlopen, waarom duurde dat in die twee uur zo lang dan?. Vrienden van ons die 2 uur later waren vertrokken kwamen een half uur na ons aan op de camping, onbegrijpelijk..
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Prima editie, maar minder als andere jaren.

Rij bij ingang was bizar en onnodig. 10 jaar terug in het verleden.
Sowieso gevoel dat het vroeg enorm druk was
Uberhaupt was het mega druk op het terrein, vooral tegen middernacht
Dames toiletten nog steeds veel te weinig.
Spreiding toiletten sowieso matig, (dames rechterkant Heineken, of bij Lima)
Nachtprogramma voor mij echt onvoldoende. Ik hou niet van dance en wel van gitaren. Alleen vrijdag was ok. Zeker aangezien Adonis en Sexyland altijd onbereikbaar zijn voor degene die niet een uur in de rij wil staan.
Silent disco stoorde continu. 3 kanalen is ook te veel. Miste de charme van 2 kanalen en dan horen dat iedereen los gaat en dan snel switchen.

Sfeer was uitstekend (maar wel iets minder als vorige jaren)
Alpha to go geniaal
Voor mijn gevoel minder drugs dit jaar
Minder mensen in gekke pakjes
Beveiligers allemaal vriendelijk
Leuke shows gezien (Impala, TOP, Dub inc als hoogtepunten)
Lasers bij Elephant...
Extra barren bij Alpha
Het weer viel reuze mee

Al met al een mooie editie, zonder echt memorabele momenten, ergens in de middenmoot van mijn 10 keer.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Grappig dat sommige dingen het tegenovergestelde ervaren (zoals meer en minder drugs). Als ik het goed heb waren dat bij Alpha geen extra barren, maar alleen grotere barren op een andere plek. Eerst zaten er barren naast de bitterbaltenten toch?
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Drugs is heel afhankelijk van je plek inderdaad en zeker geen goede indicator voor het totaalbeeld.

Bar Alpha zit ik te denken. 2 jaar terug was er zeker de bar bovenaan, vorig jaar weet ik niet zeker. Voor mijn gevoel liep het nu wel beter door.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Wilde stemmen op festival top 999 van 3fm, maar aangezien mijn 4 favoriete festivalnummers er al niet opstaan en max 1 vrije keuze hebt, haak ik af:

Tame Impala - Eventually
Anderson Paak. - Bubblin
Parcels - Everyroad
Een nummer van Durand Jones
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454


Ik ben best wel teleurgesteld dat ik nu pas de line-up zie van de Despo. Hoewel Mall Grab in de Bravo heerlijk was, had ik Marco V toch wel ff willen zien.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Dat was weer een lekker weekend vol goede muziek, feest en gezelligheid.
De muzikale top 10:

1. The good the bad and the Queen: ik was niet heel erg bekend met de muziek, maar ben een best een fan van albarn dus moest t zien. Ik heb echt anderhalf uur in een prachtig melancholische Britse dagdroom gezeten. Stond best dicht bij en dan is t een genot voor oog en oor om die topmuzikanten aan t werk te zien.
2. New order: ben zo'n cultuurbarbaar dat ik eigenlijk alleen blue mondays ken, maar wat een geweldige set. Heb van alle nummers genoten. Stond als een huis.
3. Idles: eindelijk deze gasten mogen zien. Wat een helden. Lekker tempo in de show en zon beetje elk nummer sloeg in als een bom. De linger intermezzo had van mij niet per se gehoeven, maar was ergens ook wel grappig.
4. Turnstile: xray knalde uit elkaar.
5. The national: heerlijke show, fijne muziek.
6. Zwangere guy: deze gast kan rappen en heeft ook nog best wel veel emotie in zijn stem. Gevoelig afgewisseld met uit je plaat gaan.
7. Joost: ik haatte altijd op Joost omdat t een youtuber was die een paar kutnummers maakte en daarmee zieltjes won. Maar deze man brak gewoon de Heineken af. En hoe. Hij wist er echt een goed feest van te maken met heerlijk droge nummers. Helpt ook wel dat hij zichzelf niet zo serieus neemt.
8. Tame impala: gewoon goed maar pakte me minder dan de vorige keren dat ik ze zag.
9. Slaves: goede start van t festival.
10: de staat: was nog ondersteboven van nummer 1 maar toch goed uitgepakt met die headlineshow.

Verder genoten van de goede sfeer, Hans worst, vrolijke mensen aan de drugs, en de terreinindeling die me erg bevalt. Heb billie eilish nog geprobeerd maar snap echt niet wat hier zo bijzonder aan is. Ook jungle was saai. Nog een shout out naar de drum and bass nacht in de india. Die muziek zorgt er toch echt voor dat ik de laatste nacht nog heel hard door kan gaan terwijl ik zowel mentaal als fysiek naar de kloten ben.

Dit was mijn hersenscheet, tot volgend jaar
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dat zijn juist namen die Lowlands nodig heeft. Kan dit voortaan gewoon niet op het blokkenschema... PLEASE?!?!?!?
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Misschien beetje vloeken in de kerk, maar naar mijn idee kan de X-Ray wel een keer een grotere stage worden (oude Charlie). Dit was op sommige momenten echt niet te doen.
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
Wat waren de toiletten voor de vrouwen weer slecht geregeld! Rijem van 100 man/vrouw kan echt niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Misschien beetje vloeken in de kerk, maar naar mijn idee kan de X-Ray wel een keer een grotere stage worden (oude Charlie). Dit was op sommige momenten echt niet te doen.
Wat stond er op andere dagen bij de Desperados, heb je die ook toevallig? Zo dom dat ik niet heb gekeken.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Wat stond er op andere dagen bij de Desperados, heb je die ook toevallig? Zo dom dat ik niet heb gekeken.

Het was letterlijk nergens te vinden. Deze foto kwam uit de backstage. Echt super irritant. Denk dat ze bang waren voor een grote toeloop. Volgens mij stond de Partysquad ook nog ergens verstopt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje89 wrote:
Wat stond er op andere dagen bij de Desperados, heb je die ook toevallig? Zo dom dat ik niet heb gekeken.

Het was letterlijk nergens te vinden. Deze foto kwam uit de backstage. Echt super irritant. Denk dat ze bang waren voor een grote toeloop. Volgens mij stond de Partysquad ook nog ergens verstopt.
Pff echt kut.

Ergens leuk die verrassing optredens. Maar nu heb ik dus gewoon The Opposites, Marco V en Dj Promo gemist in de nacht. Erg balen gewoon. Terwijl ik de nachten nu best "saai" vond dit jaar.. blijken de pareltjes ergens wegestopt in een hoekje te zitten.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ook jammer trouwens dat 3voor12 bijna alles op hun website zet en niet op Youtube. Sommige recensies waren ook extreem kut dit jaar. Bijvoorbeeld dit:

"Alpha-opener Frank Turner is een stoere man. Zo een met een zwart zweetbandje en een tattoo van een doodshoofd achter zijn oor. Zo een die zomaar een spijkerbroek onder zijn overhemd en stropdas aan durft te trekken"

"Op zijn linkerarm staat "vrijheid" geschreven, in een taal die ontstond in de derde eeuw voor Christus. Stoer, nietwaar?"

"Ruwe bolster blanke pit, dat werk"

"The Sleeping Souls is namelijk een vaardige band die lijkt te bestaan uit huisvaders die in de woonkamer jarenlang allerlei rockposes hebben geoefend en op een goede dag hebben besloten maar eens mee te doen aan de open mic in de pub"

Echt wat een afschuwelijk arrogant stuk zeg. Gaat het nu over iemand zijn muziek of over hoe iemand er uit ziet?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ach. Echt serieus neem ik 3voor12 niet meer. Ook de recensie van Marc Rebillet, het hele ding van die gast is toch dat het een gimmick is. Vind het wel leuk om altijd te lezen maar soms slaat het werkelijk nergens op.
 

ouwewubs

Playlistbediener
11 mrt 2019
9
0
Ik irriteer me al jaren aan het verschrikkelijk subjectieve schrijven van 3voor12. Vooraf was al lang te voorspellen wat een goede recensie zou krijgen. Het maakte helemaal niet uit dat de Staat een goede show heeft neergezet. De recensie zou sowieso positief zijn geweest. Desalniettemin heb ik enorm genoten van het afgelopen weekend. Veel mooie optredens gezien, waarvan Weval voor mij persoonlijk een van de betere was. Met Liveband had ik nog niet gezien, maar dat pakte erg goed uit.
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Hetzelfde met 21 pilots, redelijk afgemaakt in de recensie, terwijl de staat de dag ervoor met dezelfde trucjes qua licht en boven het publiek staan als heel goed wordt gezien. Niet helemaal terecht.

Frank Turner vond ik een van de betere optredens van het weekend, strak gespeeld, goed gezongen en hij kreeg het voor elkaar om de Alpha al vroeg los te krijgen. Heerlijk inkomen was het.

Het zal ook veel eerlijker zijn om 2/3 mensen een recensie te laten schrijven en deze allemaal te publiceren. Nu is het echt te veel een mening van één persoon.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken